Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Hoi,
Wij vliegen maandag as naar Amerika voor een rondreis door Florida, we vleigen via Orlando, wat we met een huurauto gaan doen.
Nu willen we daar een simkaart kopen (het liefst al op Orlando airport) zodat we met een mobiel (ja die is simlock vrij) kunnen navigeren maar ook dingen kunnen opzoeken enzo.
Nu heb ik al in dit topic het eea gelezen maar word daar niet veel wijzer van.
Het is voor ons te kort dag om een kaart te bestellen en gaan daar een kaart kopen.
Nu willen we wel een groot genoege databundel hebben zodat we daar niet op hoeven te letten, denk aan 2-4G. Bellen is het minst belangrijk maar zal wel fijn om te kunnen bellen zonder extra kosten.
Ik heb gezien dat we het beste een kaart kunnen nemen die op het Verizon netwerk zit. Als budget hebben we rond de € 50,-
Welke kaart zou een goede optie zijn en waar kan je kopen?
Wij vliegen maandag as naar Amerika voor een rondreis door Florida, we vleigen via Orlando, wat we met een huurauto gaan doen.
Nu willen we daar een simkaart kopen (het liefst al op Orlando airport) zodat we met een mobiel (ja die is simlock vrij) kunnen navigeren maar ook dingen kunnen opzoeken enzo.
Nu heb ik al in dit topic het eea gelezen maar word daar niet veel wijzer van.
Het is voor ons te kort dag om een kaart te bestellen en gaan daar een kaart kopen.
Nu willen we wel een groot genoege databundel hebben zodat we daar niet op hoeven te letten, denk aan 2-4G. Bellen is het minst belangrijk maar zal wel fijn om te kunnen bellen zonder extra kosten.
Ik heb gezien dat we het beste een kaart kunnen nemen die op het Verizon netwerk zit. Als budget hebben we rond de € 50,-
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me herinneren dat die allemaal aan mijn mobieltje "hingen".nieuwenoord schreef:@Binnus: wij hangen met 2 iPads, een MacBookAir en 2 iPhones aan die MIFI, vaak tegelijk.

Kijk even goed of je telefoon wordt ondersteund door het Verizon netwerk, dit is zeg maar een netwerk die met aparte frequenties werkt.Denise131 schreef:Hoi,
Beter is om misschien een T-Mobile of AT&T winkel in te lopen en daar de situatie uit te leggen, ze kunnen je dan direct helpen. Als je het op 1 telefoon wilt gebruiken zijn er genoeg mogelijkheden. Bij een Walmart zie je ook wel eens simkaarten liggen die je kunt gebruiken met een databundel.
In een winkel is het misschien iets duurder dan online, maar je gaat dan wel met een werkende oplossing de deur uit en online is er niet echt meer een optie.
Misschien dat je iets naar je eerste hotel kunt laten sturen?
Welke simkaart heb je gebruikt dan?Loek schreef:Ik kan me herinneren dat die allemaal aan mijn mobieltje "hingen".nieuwenoord schreef:@Binnus: wij hangen met 2 iPads, een MacBookAir en 2 iPhones aan die MIFI, vaak tegelijk.
Ik ben voor mezelf een paar opties aan het uitwerken, toch een beetje een hobby van mij

1. Ik koop een 12GB Three sim, de reisgenoten beginnen toch een beetje van hun 'wifi-only idee' af te stappen, gebruik deze met een geunlockte Huawei E5573 die ook optimaal in Amerika moet werken. De verhalen zijn wisselend, bij de een werkt tethering via mifi prima maar is niet heel snel, bij de ander werk het alleen als er maar 1 telefoon aan de mifi zit (is door Three te detecteren via DPI) en ik lees ook dat hij wel in een telefoon zou werken om te tetheren.
2. Ik heb een smartphone die ik geroot heb, met Xposed framework kan je heel veel dingen aanpassen in Android. Ook zijn er tether apps die e.e.a. kunnen 'optimaliseren' om DPI te kunnen omzeilen (indien je een geroot toestel hebt). Dit is alleen wel een heel technische oplossing en nog geen garantie op succes.
3. Ieder voor zich, voor iets van 12-14 euro heb je een Three simkaart met 3GB data die in een telefoon gebruikt kan worden. Ik heb daar ruim voldoende aan.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@Denise131: Er zijn genoeg at&t winkels, misschien kun je er langs 1 rijden als je van het vliegveld naar je hotel gaat..
https://www.att.com/maps/store-locator.html
https://www.att.com/maps/store-locator.html
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt! Jij had GB's over en die van ons kostten geldLoek schreef:Ik kan me herinneren dat die allemaal aan mijn mobieltje "hingen".nieuwenoord schreef:@Binnus: wij hangen met 2 iPads, een MacBookAir en 2 iPhones aan die MIFI, vaak tegelijk.

Nadat jullie vertrokken, zijn we een nieuwe kaart gaan kopen en kreeg ik die mooie router cadeau bij AT&T. Zonder die k*tWIFI in die condo, was dat nooit gebeurd

- sanook
- Amerika-expert
Wat heb je voor die kaart incl router (mifi neem ik aan ?) betaald als ik vragen mag, en hoeveel GB voor hoe lang ? Dat was gewoon bij een AT&T shop ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb die router niet betaald, maar gekregen. De medewerker kreeg mijn eigen router niet aan de gang en ging deze thuis halen. Amper gebruikt, cadeautje. De kaart met 8GB data kostte 75 dollar.
Nu dus een 12GB Three-kaart er in voor 39 euro.
Nu dus een 12GB Three-kaart er in voor 39 euro.
Ik vind 12GB voor 39 euro nog wel te doen! Heb andere prijzen voorbij zien komen...
Mijn huidige T-Mobile GO abonnement staat toe dat ik mijn bundel aanpas naar een USA gratis internetten/bellen/smsen bundel, dit kan ik dan ook iedereen die een T-Mobile abonnement heeft aanraden.
Je kan daarna ook gewoon je bundel weer omlaag gooien.
Ik betaal nu €35 euro(exclusief toestelcategorie) per maand om onbeperkt te internetten/bellen/smsen in heel Europa en voor €40 meer heb ik dus per dag 5GB in de US en kan deze wanneer het op is onbeperkt gratis upgrade met 1GB per keer.
Kan wel iets anders gaan zoeken voor die 35 dagen, maar ik zal altijd duurder uitkomen, want ik betaal dan natuurlijk ook nog mijn T-Mobile abonnement terwijl ik een maand in de US ben.
Werkt ook perfect trouwens als mobiele hotspot, dus vriendin heeft ook gelijk geen US simkaart meer nodig.
Mijn huidige T-Mobile GO abonnement staat toe dat ik mijn bundel aanpas naar een USA gratis internetten/bellen/smsen bundel, dit kan ik dan ook iedereen die een T-Mobile abonnement heeft aanraden.
Ik betaal nu €35 euro(exclusief toestelcategorie) per maand om onbeperkt te internetten/bellen/smsen in heel Europa en voor €40 meer heb ik dus per dag 5GB in de US en kan deze wanneer het op is onbeperkt gratis upgrade met 1GB per keer.
Kan wel iets anders gaan zoeken voor die 35 dagen, maar ik zal altijd duurder uitkomen, want ik betaal dan natuurlijk ook nog mijn T-Mobile abonnement terwijl ik een maand in de US ben.
Werkt ook perfect trouwens als mobiele hotspot, dus vriendin heeft ook gelijk geen US simkaart meer nodig.
Je moet wel een GO abonnement hebben meende ik.
Voor jou is het een mooie uitkomst, maar als ik kijk wat ik betaal dan is het interessanter voor mij om een losse simkaart te kopen.
Ik betaal per maand €10,50 voor mijn abonnement en daar kan ik prima mee uit de voeten. Die paar keer in het buitenland verzin ik dan wat anders. Na 15 juni kan ik mijn nationale data ook in het buitenland opmaken.
De 12GB zag ik ook voor 30-31 euro incl. shipping voorbij komen op EBay.
Voor jou is het een mooie uitkomst, maar als ik kijk wat ik betaal dan is het interessanter voor mij om een losse simkaart te kopen.
Ik betaal per maand €10,50 voor mijn abonnement en daar kan ik prima mee uit de voeten. Die paar keer in het buitenland verzin ik dan wat anders. Na 15 juni kan ik mijn nationale data ook in het buitenland opmaken.
De 12GB zag ik ook voor 30-31 euro incl. shipping voorbij komen op EBay.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor mij geldt hetzelfde, ik heb een abonnement voor 1,2GB per maand voor 9 euro hier in Spanje. Daar heb ik ruim genoeg aan, maar we reizen wel vaak heen en weer naar Nederland waar we dan ook een aantal weken zijn. Met die Three-kaart kan ik gebruik maken van roaming in 42 ´Feel at home´-landen, wat voor mij dus ideaal is. We gaan met de auto via Frankrijk, België, soms ook Luxemburg en mijn jongste dochter woont in Engeland. Met met MIFI-router heb ik overal internet met die SIM.
Voor onze vakantie naar Noorwegen deze zomer heb ik al een 24GB kaart gekocht, ook op eBay, maar die is nu een stuk duurder dan de 51 euro die ik betaalde (zonder shippingskosten naar mijn dochter laten sturen, ik was er toch). Deze kaart is 2 jaar geldig.
Onze Spaanse provider heeft nog geen idee hoe ze na 15 juni omgaan met roaming trouwens. Mañana ...
Voor onze vakantie naar Noorwegen deze zomer heb ik al een 24GB kaart gekocht, ook op eBay, maar die is nu een stuk duurder dan de 51 euro die ik betaalde (zonder shippingskosten naar mijn dochter laten sturen, ik was er toch). Deze kaart is 2 jaar geldig.
Onze Spaanse provider heeft nog geen idee hoe ze na 15 juni omgaan met roaming trouwens. Mañana ...
Ik zit bij T Mobile, maar mij werd verteld dat tetheren/hotspot niet toegestaan is.vimo schreef:Ik vind 12GB voor 39 euro nog wel te doen! Heb andere prijzen voorbij zien komen...
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoe lang geleden is dat? Het niet toestaan van tethering zou anno 2017 namelijk een flagrante schending van de netneutraliteit zijn.
Ik zie nog niet direct wat tethering en netneutraliteit met elkaar te maken hebben.
Netneutraliteit gaat over het blokkeren van netwerkverkeer, tethering gaat over het delen van een verbinding.
Netneutraliteit gaat over het blokkeren van netwerkverkeer, tethering gaat over het delen van een verbinding.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die twee hebben alles met elkaar te maken. Als provider mag je niet bepalen waar een klant zijn databundel aan besteedt. Als de klant de data wil tetheren naar een andere device zoals een laptop, dan is die klant daar vrij in. Alleen de klant bepaalt immers wat-ie met zijn data wil doen. Een provider mag tetheren dus niet verbieden.
Even googelen leverde me deze hit op. Stuk van een half jaar geleden, over de ACM die precies op dit punt waarschuwingen geeft aan uitgerekend T-Mobile.
Even googelen leverde me deze hit op. Stuk van een half jaar geleden, over de ACM die precies op dit punt waarschuwingen geeft aan uitgerekend T-Mobile.

PetraW schreef:
Ik zit bij T Mobile, maar mij werd verteld dat tetheren/hotspot niet toegestaan is.
Ik heb het in Belgie al enkele dagen gebruikt als hotspot en nergens last van gehad. Ik heb het ook nergens gelezen dat het niet zou mogen.
Kijk als je overdrijft in het verbruik met meerdere apparaten zullen ze het op fair use policy gaan gooien, maar ik gok dat dat allemaal wel mee zal vallen.
Zijn er eventueel nog mensen die een mifi voor Amerika overwegen en ook in Europa er mee willen werken?
De ZTE MF923 is een goede mifi. Wordt ook wel als gelockte AT&T Velocity verkocht.
Ik wil er een paar uit Amerika halen en zo kunnen we de verzendkosten + invoer wat verminderen. Misschien dat we nog iets korting kunnen krijgen. Het gaat om tweedehands uitvoeringen.
Niewenoord heeft er goede ervaringen mee.
De ZTE MF923 is een goede mifi. Wordt ook wel als gelockte AT&T Velocity verkocht.
Ik wil er een paar uit Amerika halen en zo kunnen we de verzendkosten + invoer wat verminderen. Misschien dat we nog iets korting kunnen krijgen. Het gaat om tweedehands uitvoeringen.
Niewenoord heeft er goede ervaringen mee.
- sanook
- Amerika-expert
Ben op zich wel geïnteresseerd, heb je een PB gestuurd. Wel vermeldenswaardig dat dit apparaat geen Nederlandse 4G banden ondersteunt.
Apparaat ondersteunt LTE Band 2, 4, 5, 17 en 29. In Nederland (en België) wordt band 3, 7 en 20 gebruikt.
Apparaat ondersteunt LTE Band 2, 4, 5, 17 en 29. In Nederland (en België) wordt band 3, 7 en 20 gebruikt.
Goed opgemerkt Sanook, ik ben dat vergeten te melden.
Nu heb ik in Nederland ook 3G en dat bevalt me prima qua snelheid. Helemaal als je een rooted telefoon hebt die veel reclame etc blokkeerd.
In Amerika wordt er aan 3G niet veel meer bijgebouwd, maar 4G des te meer. Dat gaat echt hard. Vandaar dat ik wilde dat de mifi in elk geval 4G ondersteund. Zo ben je iets toekomst zekerder.
Mijn oude mifi is zeker 7 jaar oud en doet het nog steeds goed, maar in Amerika zou ik niet verder komen dan 2G.
Nu heb ik in Nederland ook 3G en dat bevalt me prima qua snelheid. Helemaal als je een rooted telefoon hebt die veel reclame etc blokkeerd.
In Amerika wordt er aan 3G niet veel meer bijgebouwd, maar 4G des te meer. Dat gaat echt hard. Vandaar dat ik wilde dat de mifi in elk geval 4G ondersteund. Zo ben je iets toekomst zekerder.
Mijn oude mifi is zeker 7 jaar oud en doet het nog steeds goed, maar in Amerika zou ik niet verder komen dan 2G.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Joh, echt? Ha, nooit gemerkt, ik vind het gewoon lekker snel Internet hier in Europa.sanook schreef:Ben op zich wel geïnteresseerd, heb je een PB gestuurd. Wel vermeldenswaardig dat dit apparaat geen Nederlandse 4G banden ondersteunt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht