Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Nog even over de staten beperking van Sixt, ik had vandaag de volgende chat op Facebook met Sixt NL:
Beste Chris,
Wat leuk dat je er aan denkt om bij Sixt te huren!
Arkansas en Texas zijn geen probleem, hier mag gewoon gereden worden. Echter is Mississippi uitgesloten.
Beste Sanne,
dank voor je reply. Om vanuit Georgia naar Texas te komen ga je door Mississippi (tenzij je honderden km'ers omrijdt). Dit klinkt erg onlogisch.
Beste Chris,
We begrijpen je standpunt. Hoewel dit misschien onlogisch is, hebben we geen mogelijkheid om af te wijken van de huurvoorwaarden zoals vermeld op de website van Sixt.
Ik kan me voorstellen dat SIxt NL niet 100% op de hoogte is van de regels. In de chat wordt echter niet gesproken over toch rijden buiten de genoemde staten en $0,50 per km. bijbetalen, ze schrijft letterlijk UITGESLOTEN.
Voor mij houdt het hier op met Sixt, ik zoek wel een andere verhuurder...
Beste Chris,
Wat leuk dat je er aan denkt om bij Sixt te huren!
Arkansas en Texas zijn geen probleem, hier mag gewoon gereden worden. Echter is Mississippi uitgesloten.
Beste Sanne,
dank voor je reply. Om vanuit Georgia naar Texas te komen ga je door Mississippi (tenzij je honderden km'ers omrijdt). Dit klinkt erg onlogisch.
Beste Chris,
We begrijpen je standpunt. Hoewel dit misschien onlogisch is, hebben we geen mogelijkheid om af te wijken van de huurvoorwaarden zoals vermeld op de website van Sixt.
Ik kan me voorstellen dat SIxt NL niet 100% op de hoogte is van de regels. In de chat wordt echter niet gesproken over toch rijden buiten de genoemde staten en $0,50 per km. bijbetalen, ze schrijft letterlijk UITGESLOTEN.
Voor mij houdt het hier op met Sixt, ik zoek wel een andere verhuurder...
Ik wilde het terug lezen, heeft vast ergens gestaan maar wat een post zeg!!
Dus vraag het toch maar opnieuw.....
wat is het verschil tussen Midsize SUV en Standard SUV, alleen 4 of 5 volwassenen? Prijsverschil met boeken is zeer klein.
Vorige keer een "gratis" upgrade gekregen naar een Jeep grand Cherokee, dit was volgens mij geen Midsize en ook geen Standard?
Dus vraag het toch maar opnieuw.....
wat is het verschil tussen Midsize SUV en Standard SUV, alleen 4 of 5 volwassenen? Prijsverschil met boeken is zeer klein.
Vorige keer een "gratis" upgrade gekregen naar een Jeep grand Cherokee, dit was volgens mij geen Midsize en ook geen Standard?
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Jeep Grand Cherokee is Standard SUV. Standard SUV is iets groter dan midsize-SUV en soms iets luxueuzer ook.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Zojuist midsize suv geboekt bij alamo brits. 27-7/17-8 LAX-SFO voor £803. ( pay at the counter). Was toch wel weer iets minder dan afgelopen weken. Kan altijd nog cancelen...
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet jij ook wat het verschil is tussen Intermediate SUV en standard SUV?Stan.Gobien schreef:Jeep Grand Cherokee is Standard SUV. Standard SUV is iets groter dan midsize-SUV en soms iets luxueuzer ook.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
intermediate is hetzelfde als midsize, dus iets kleiner dan standard.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor je reactie.
Wat is het voordeel om later te betalen bij Alamo.co? Het is toch goedkoper om gelijk te betalen?
Wat is het voordeel om later te betalen bij Alamo.co? Het is toch goedkoper om gelijk te betalen?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sommige mensen vinden het fijner om pas te betalen als ze het product in handen hebben. Mocht een bedrijf failliet gaan dan ben je je geld niet kwijt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja dat is op zich wel logisch en begrijpelijk. Maar aan de andere kant kan het ook zo zijn dat je uiteindelijk meer gaat betalen zodra die pond weer omhoog gaat.
Ik heb een aantal maanden geleden al geboekt bij usareisen.de en gelijk betaald. Ik neig nu om deze te cancellen en bij alamo.co.uk/brits te boeken. Ze zijn aanzienlijk goedkoper.
Ik heb een aantal maanden geleden al geboekt bij usareisen.de en gelijk betaald. Ik neig nu om deze te cancellen en bij alamo.co.uk/brits te boeken. Ze zijn aanzienlijk goedkoper.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reden waarom ik vooraf betaald heb is om wat extra bestedingsruimte op de credit card te hebben tijdens de vakantie.
Let wel op wat de credit card maatschappij doet met de wisselkoersen. Ik heb laatst ook geannuleerd en meteen terug geboekt en kreeg de pond terug tegen € 1,07. De nieuwe reservering daar moest ik € 1,12 per pond betalen.
Edit; zie dat het in Duitsland geboekt is dus dan heb je daar geen last van.
Let wel op wat de credit card maatschappij doet met de wisselkoersen. Ik heb laatst ook geannuleerd en meteen terug geboekt en kreeg de pond terug tegen € 1,07. De nieuwe reservering daar moest ik € 1,12 per pond betalen.
Edit; zie dat het in Duitsland geboekt is dus dan heb je daar geen last van.
2 jaar geleden geboekt via Alamo.co.uk/brits en achteraf betaald. Hadden eerst de 2e bestuurder gerekend terwijl dit al in het pakket zat. Na 30 min wachten nieuwe rekening gekregen van 300 dollar voor 2,5 week autohuur i.p.v. 650 dollar.Souraia schreef:Dank voor je reactie.
Dus toen was ik blij dat ik niks vooraf had betaald.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Huh? Dat had je dan toch ook vooraf gemerkt?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Precies en je had een voucher gehad waarop alleen maar nullen stonden incl additional driver. Dus je redenering gaat imo niet op.
Wij doen altijd wel prepaid. Het scheelt toch weer en je kunt ook net zo makkelijk weer annuleren.
Wij doen altijd wel prepaid. Het scheelt toch weer en je kunt ook net zo makkelijk weer annuleren.
- sanook
- Amerika-expert
Toch zie ik vaak bij prepaid boekingen dat er een fee gerekend wordt als je alsnog annuleert.
bv bij Alamo: https://alamo.custhelp.com/app/answers/ ... /kw/cancel
bv bij Alamo: https://alamo.custhelp.com/app/answers/ ... /kw/cancel
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Via Alamo brits geboekt en dit staat er in de voorwaarden;
Cancellation Charges
You do not have a right of withdrawal from the booking under EU law; however, you may cancel
your booking at any time for any reason by following the instructions on our website. You will
receive a full refund of the total amount of the booking if you cancel your booking 7 days or more
before your specified pick up time.
Cancellation Charges
You do not have a right of withdrawal from the booking under EU law; however, you may cancel
your booking at any time for any reason by following the instructions on our website. You will
receive a full refund of the total amount of the booking if you cancel your booking 7 days or more
before your specified pick up time.
Hadden een voucher met nullen bij extra driver alleen hadden skip the counter gedaan en de mevrouw bij de slagboom heeft toch een 2e bestuurder erop gezet. Dus op het bonnetje bij inleveren stond deze ineens gerekend.Vito schreef:Precies en je had een voucher gehad waarop alleen maar nullen stonden incl additional driver. Dus je redenering gaat imo niet op.
Toen hebben ze niet alleen de extra bestuurder eraf gehaald maar nog een aantal bedragen en ben ik verder maar niet gaan klagen.
Maar uiteraard is dit geen reden om geen prepaid te doen.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Zo heb je inderdaad nog wel eens een meevaller. Wij hebben jaren in Florida rondgereden met Alamo auto door alle Sunpasses zonder een transponder of extra bij geboekt te hebben....nooit extra voor berekend. helaas afgelopen jaar wel, maar dat was een lachertje. Ik moet echt zeggen dat wij tot op heden nog nooit trammelant met Alamo heb gehad (afkloppen) 

20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
Wij hebben onze auto gehuurd bij alamo via brits.
Er staat een dollar en pond prijs, welke prijs gaan ze nu hanteren? (pond is veel goedkoper!)
En in de mail die wij toen gekregen hebben staat "check in" is dit voor skip te counter?
Er staat een dollar en pond prijs, welke prijs gaan ze nu hanteren? (pond is veel goedkoper!)
En in de mail die wij toen gekregen hebben staat "check in" is dit voor skip te counter?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- sanook
- Amerika-expert
Als je pay now kiest wordt de prijs in pounds gerekend, kies je voor pay on arrival dan wordt de prijs in dollars gerekend. Die kan dus nog omhoog of omlaag afhankelijk van de koers op het moment van afhalen. Prijsverschil waar jij het over hebt komt doordat pay now iets goedkoper is dan pay on arrival. Als je kiest voor pay now controleer dan wel even de cancellation policy, het kan zijn dat ze dan bij annulering een (kleine) fee rekenen.
Online check in hoort inderdaad bij skip the counter. Je doet eerst de online check in en vervolgens kun je skip the counter regelen.
Online check in hoort inderdaad bij skip the counter. Je doet eerst de online check in en vervolgens kun je skip the counter regelen.
We hebben voor pay on arrival gekozen, helaas haha.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten