Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Waarom helaas?
Dan cancel je die toch en boek je "pay now"?
Dan cancel je die toch en boek je "pay now"?
Het tarief is nu iets hoger dan toen ik het boekte.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Eind september t/m medio oktober maak ik een rondreis door West-Amerika. Looking forward!!
Wellicht overbodige vraag, maar heb vanochtend m'n nieuwe (lees: tweede) rijbewijs gehaald. Ik moest de oude na tien jaar verlengen. Nu zie ik bij Rentalcars.com echter dat ik de afgiftedatum van het rijbewijs moet invullen. Dat zou betekenen dat ik het 'nieuwe' rijbewijs eind september minder dan een jaar heb, terwijl ik hem dan toch al echt 10,5 jaar heb. Kan daar moeilijk over worden gedaan door de autoverhuurders. Op de achterkant van het nieuwe rijbewijs staat namelijk wel gewoon de datum waarop ik m'n rijbewijs officieel heb behaald.
Wellicht overbodige vraag, maar heb vanochtend m'n nieuwe (lees: tweede) rijbewijs gehaald. Ik moest de oude na tien jaar verlengen. Nu zie ik bij Rentalcars.com echter dat ik de afgiftedatum van het rijbewijs moet invullen. Dat zou betekenen dat ik het 'nieuwe' rijbewijs eind september minder dan een jaar heb, terwijl ik hem dan toch al echt 10,5 jaar heb. Kan daar moeilijk over worden gedaan door de autoverhuurders. Op de achterkant van het nieuwe rijbewijs staat namelijk wel gewoon de datum waarop ik m'n rijbewijs officieel heb behaald.
Laatst gewijzigd door D-en-nis op 14 mar 2017, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Toevallig heb ik precies hetzelfde maar volgens mij moet dat geen probleem zijn. Het document vermeld een '' datum van afgifte'' en geen datum van het daadwerkelijke behalen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Wil een auto huren bij Alamo. Nu staat er het volgende:
'Contante borg: Kwalificaties kunnen verschillen per locatie en deze kunnen op elk moment veranderen. De klant moet voor het ophalen van de huurauto goedgekeurd zijn. De klant moet direct na het maken van de boeking contact opnemen met de desbetreffende locatie om zich goed te laten keuren voor een contante borg. Als de klant is goedgekeurd is een borg vereist van ongeveer USD 25.00, per dag voor de hele huurperiode, plus enige kosten die niet door de voucher gedekt zijn. De klant moet een paspoort en ticket van de terugvlucht kunnen overleggen.'
Ik huur 24 dagen een auto. Betekent het in dit geval dan dat er 600 dollar borg wordt 'gereserveerd' op m'n creditcard?
'Contante borg: Kwalificaties kunnen verschillen per locatie en deze kunnen op elk moment veranderen. De klant moet voor het ophalen van de huurauto goedgekeurd zijn. De klant moet direct na het maken van de boeking contact opnemen met de desbetreffende locatie om zich goed te laten keuren voor een contante borg. Als de klant is goedgekeurd is een borg vereist van ongeveer USD 25.00, per dag voor de hele huurperiode, plus enige kosten die niet door de voucher gedekt zijn. De klant moet een paspoort en ticket van de terugvlucht kunnen overleggen.'
Ik huur 24 dagen een auto. Betekent het in dit geval dan dat er 600 dollar borg wordt 'gereserveerd' op m'n creditcard?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er staat 'contante borg'. Voor credit-card kunnen andere bedragen gelden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Niemand gebruikt toch contant borg?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Helemaal duidelijk. Snap het nu. Dankjewel!
Net midsize SUV geboekt voor 29 dagen (1-6 to 29-6) in Miami voor €701 via skyscanner. Veel sites geprobeerd, maar dit is toch echt het goedkoopste wat ik kon vinden. De site is nu ARGUS car hire, en de verhuurder is EUROPCAR (loopt in MIAMI via ADVANTAGE.com, maar daar heb ik nog nooit van gehoord).
Alles geprobeerd, ook Alamo brits, Hertz, National, Alamo, Dollar.
Iemand ervaringen met EUROPCAR in de USA of met ADVANTAGE.COM?
Het ziet er betrouwbaar uit, maar ze proberen me alsnog een eigen risico verzekering aan te smeren van €145 extra, terwijl in de voorwaarden staat dat CDW en diefstal/verlies gewoon met €0 eigen risico wordt aangegeven.
Dank voor de reacties.
Alles geprobeerd, ook Alamo brits, Hertz, National, Alamo, Dollar.
Iemand ervaringen met EUROPCAR in de USA of met ADVANTAGE.COM?
Het ziet er betrouwbaar uit, maar ze proberen me alsnog een eigen risico verzekering aan te smeren van €145 extra, terwijl in de voorwaarden staat dat CDW en diefstal/verlies gewoon met €0 eigen risico wordt aangegeven.
Dank voor de reacties.
-
- Amerika-newbie
Ik wil voor 17 dagen een SUV voor 4 personen huren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en qua prijzen/verzekeringen/borg is het allemaal redelijk onduidelijk.
Ik wil de auto ophalen op LAX en daar ook weer inleveren.
Wie heeft goede tips hiervoor? Welke site kan ik het beste gebruiken (momondo, rentalcars, etc.)?
Hoe zit het met verzekering? Via momondo kan ik bijvoorbeeld eigen risico afkopen voor ongeveer 100 euro extra, maar er staat ook dat je een creditcard nodig hebt voor borg. Hoe hoog is deze borg dan? En is borg altijd verplicht?
Alvast bedankt voor antwoorden/tips!
Ik wil de auto ophalen op LAX en daar ook weer inleveren.
Wie heeft goede tips hiervoor? Welke site kan ik het beste gebruiken (momondo, rentalcars, etc.)?
Hoe zit het met verzekering? Via momondo kan ik bijvoorbeeld eigen risico afkopen voor ongeveer 100 euro extra, maar er staat ook dat je een creditcard nodig hebt voor borg. Hoe hoog is deze borg dan? En is borg altijd verplicht?
Alvast bedankt voor antwoorden/tips!
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Neem ook usa-reisen.de in je vergelijking mee.
Drive-usa.de kun je ook eens kijken, maar dat is hetzelfde bedrijf als bovenstaande.
Drive-usa.de kun je ook eens kijken, maar dat is hetzelfde bedrijf als bovenstaande.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
YouTube
- bedeve
- Amerika-expert
Even de tijd nemen om het door Hinko samengestelde openingsbericht van deze thread te lezen en je weet precies hoe de hazen lopen.illuvattarr schreef:Ik wil voor 17 dagen een SUV voor 4 personen huren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en qua prijzen/verzekeringen/borg is het allemaal redelijk onduidelijk.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-newbie
Die heb ik doorgelezen, maar deze tekst beantwoordt niet mijn vragen.Even de tijd nemen om het door Hinko samengestelde openingsbericht van deze thread te lezen en je weet precies hoe de hazen lopen.
Wat is een duidelijke vergelijkingssite om een auto te huren?
Of is direct bij een van de genoemde verhuurders in de eerste post het handigst?
Zo ja, welke verhuurder wordt dan aangeraden?
Wat voor kosten komen er nog bij als je aankomt op locatie?
Is er altijd borg, zelfs in het geval als je eigen risico afkoopt?
Hoe hoog is deze borg?
Waarvoor is deze borg nodig als je toch een allesdekkende verzekering zonder eigen risico afsluit?
Genoeg onbeantwoorde vragen zou ik denken..
Laatst gewijzigd door illuvattarr op 16 mar 2017, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
-Wat is een duidelijke vergelijkingssite om een auto te huren? Er is niet 1 duidelijke vergelijkingssite, en niet 1 vergelijkingssite vergelijkt alles wat interessant kan zijn. Je kunt vergelijken met bv expedia, momondo, skyscanner, kayak, autoeurope. Maar daarnaast kun je ook kijken op usa-reisen.de en alamo.co.uk/brits, rentalcars.com (en deze lijst is niet compleet)
-Of is direct bij een van de genoemde verhuurders in de eerste post het handigst? Kán handig zijn als je gebruik wilt maken van loyaliteitsprogramma's en/of memberships. Qua tarief is dit meestal niet het handigst.
-Zo ja, welke verhuurder wordt dan aangeraden? Is volledig afhankelijk van locatie/voertuigtype/extra's enz enz. Over het algemeen wordt weinig over Thriffy of Dollar gemeld als interessante partij.
-Wat voor kosten komen er nog bij als je aankomt op locatie? In principe heb je niks extra's meer nodig als je duidelijk aangegeven hebt dat je vanuit Europa boekt (of via een europese website), je hebt dan altijd een verzekering zonder eigen risico, dus laat je niet gek maken door mooie verkooppraatjes die je regelmatig voorbij ziet komen op websites en bij afhalen. (dit geldt uitsluitend voor autohuur in USA en Canada, in bv Europa gaat het anders)
-Is er altijd borg, zelfs in het geval als je eigen risico afkoopt? Ja !
-Hoe hoog is deze borg? Varieert per maatschappij en is (volgens mij) niet duidelijk hoeveel dit per maatschappij is
-Waarvoor is deze borg nodig als je toch een allesdekkende verzekering zonder eigen risico afsluit? Je kan de auto ook beschadigd (bv interieur), of heel erg vervuild of zonder benzine achterlaten waardoor de maatschappij extra kosten heeft.
-Of is direct bij een van de genoemde verhuurders in de eerste post het handigst? Kán handig zijn als je gebruik wilt maken van loyaliteitsprogramma's en/of memberships. Qua tarief is dit meestal niet het handigst.
-Zo ja, welke verhuurder wordt dan aangeraden? Is volledig afhankelijk van locatie/voertuigtype/extra's enz enz. Over het algemeen wordt weinig over Thriffy of Dollar gemeld als interessante partij.
-Wat voor kosten komen er nog bij als je aankomt op locatie? In principe heb je niks extra's meer nodig als je duidelijk aangegeven hebt dat je vanuit Europa boekt (of via een europese website), je hebt dan altijd een verzekering zonder eigen risico, dus laat je niet gek maken door mooie verkooppraatjes die je regelmatig voorbij ziet komen op websites en bij afhalen. (dit geldt uitsluitend voor autohuur in USA en Canada, in bv Europa gaat het anders)
-Is er altijd borg, zelfs in het geval als je eigen risico afkoopt? Ja !
-Hoe hoog is deze borg? Varieert per maatschappij en is (volgens mij) niet duidelijk hoeveel dit per maatschappij is
-Waarvoor is deze borg nodig als je toch een allesdekkende verzekering zonder eigen risico afsluit? Je kan de auto ook beschadigd (bv interieur), of heel erg vervuild of zonder benzine achterlaten waardoor de maatschappij extra kosten heeft.
-
- Amerika-newbie
Top, bedankt voor het antwoord!
Heb je misschien enige indicatie van de borg? In de honderden euro's of meer dan 1000?
Dit omdat de limiet van mijn creditcard niet heel hoog is.
Heb je misschien enige indicatie van de borg? In de honderden euro's of meer dan 1000?
Dit omdat de limiet van mijn creditcard niet heel hoog is.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik weet dat het in Europa op kan lopen tot duizenden euro's maar dat is in geval van een eigen risico. Lijkt me dat in geval van geen eigen risico dit aanzienlijk lager zou kunnen zijn. Als je doorgeeft om welke maatschappij het gaat zijn er misschien andere leden die meer info hebben.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Volgens mij is de borg iets van $200-$300, maar zal ook wel afhankelijk zijn van welk type auto je huurt. De borg wordt meestal als gereserveerd bedrag op je credit card gezet. Dus het wordt niet afgeschreven. Wel moet je rekening houden met je limiet op je credit card, want deze kosten tellen daarbij wel weer mee. Als je de auto weer inlevert zal het gereserveerde bedrag na een paar dagen vanzelf verdwijnen van je credit card overzicht.
Wil je meer limiet op je credit card, stort dan voor je vakantie al een bepaald bedrag op je credit card alsof je dit bedrag aflost terwijl er nog niks is afgehaald. Dit bedrag plus je limiet is dan je nieuwe limiet.
Wil je meer limiet op je credit card, stort dan voor je vakantie al een bepaald bedrag op je credit card alsof je dit bedrag aflost terwijl er nog niks is afgehaald. Dit bedrag plus je limiet is dan je nieuwe limiet.
Voor alle foto's
YouTube
YouTube
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bij National wordt denk ik nog steeds het bedrag van je rental, dus wat je aan het eind moet afrekenen, alleen maar als hold op je creditcard geboekt. Dat betaal je dus niet daadwerkelijk. Hoewel ik zelf recent niet meer heb gekeken of dit nog steeds zo is.
Bij Hertz schijnt dit het bedrag van de rental plus $200,- te zijn las ik ergens.
Als je dat niet wilt ivm je cc limiet kun je overwegen om al vooruit te betalen ipv bij inleveren.
Bij Hertz schijnt dit het bedrag van de rental plus $200,- te zijn las ik ergens.
Als je dat niet wilt ivm je cc limiet kun je overwegen om al vooruit te betalen ipv bij inleveren.
Laatst gewijzigd door harryh op 16 mar 2017, 17:27, 3 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Facts & Figures .
Ik ben heel erg benieuwd wie er hier meld dat er "Borg " is ingehouden op zijn/ haar creditcard bij een autohuur in de USA.
Niet denken,vermoeden,aannemen, verwachten, van horen zeggen , nee gewoon facts & figures
Ik ben heel erg benieuwd wie er hier meld dat er "Borg " is ingehouden op zijn/ haar creditcard bij een autohuur in de USA.
Niet denken,vermoeden,aannemen, verwachten, van horen zeggen , nee gewoon facts & figures
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je kunt ook tijdens je vakantie via internetbankieren aflossen. Ik neem op vakantie altijd mijn Rabo scanner mee.Christian schreef:Wil je meer limiet op je credit card, stort dan voor je vakantie al een bepaald bedrag op je credit card alsof je dit bedrag aflost terwijl er nog niks is afgehaald. Dit bedrag plus je limiet is dan je nieuwe limiet.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20295 Weergaves
-