Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
Heb gisteren dan toch eindelijk geboekt, kwam een goede prijs tegen, wel 1 dag eerder dan onze opgegeven vakantie, maar ik vermoed niet dat dat een probleem is op het werk
Heen 27 juli 07.00 uur vanuit Amsterdam naar Zurich, vertrek om 13.10 vanuit Zurich naar LA
Terug 28 augustus uur vanauit LA om 22.30 aankomt in Dulles om 6.30 en dan een lange overstaptijd. Om 17.20 is de de vlucht naar Amsterdam.
Heeft iemand wel eens met zo een lange overstaptijd de luchthaven verlaten? ik zit er aan te denken om in de tussentijd naar DC te gaan, maar weet niet of dat haalbaar is.
Ticketprijs was 677 pp met Swiss Airline heen en retour met United.
Heen 27 juli 07.00 uur vanuit Amsterdam naar Zurich, vertrek om 13.10 vanuit Zurich naar LA
Terug 28 augustus uur vanauit LA om 22.30 aankomt in Dulles om 6.30 en dan een lange overstaptijd. Om 17.20 is de de vlucht naar Amsterdam.
Heeft iemand wel eens met zo een lange overstaptijd de luchthaven verlaten? ik zit er aan te denken om in de tussentijd naar DC te gaan, maar weet niet of dat haalbaar is.
Ticketprijs was 677 pp met Swiss Airline heen en retour met United.
Waarom zou dat niet haalbaar zijn?
Huurautootje nemen en die rond 16:00 weer inleveren. Heb je een uur of 8 a 9 te besteden.
Huurautootje nemen en die rond 16:00 weer inleveren. Heb je een uur of 8 a 9 te besteden.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zat in eerste instantie ook te denken aan openbaar vervoer, maar het idee van een huur auto is eigenlijk zo gek niet. Je bent denk ik een stuk sneller dan met het OV en je hebt de vrijheid om te rijden waar je heen wil.
- butterfly
- Amerika-expert
Wat fijn dat je eindelijk geboekt hebt Sana! Gelukkig is die lange overstap op de terugweg, want dan zit je tenminste niet met je koffers
Ik zou met 5 man ook voor een huurauto gaan denk ik. Dan kun je de handbagage daar ook in laten liggen, en ben je meteen wat mobieler. ( en het hoeft natuurlijk niet de duurste auto te zijn voor die dag) Het lijkt me dat je tijd zat hebt die dag wat te doen. Maar wel vermoeiend na zo'n nachtvlucht

Ik zou met 5 man ook voor een huurauto gaan denk ik. Dan kun je de handbagage daar ook in laten liggen, en ben je meteen wat mobieler. ( en het hoeft natuurlijk niet de duurste auto te zijn voor die dag) Het lijkt me dat je tijd zat hebt die dag wat te doen. Maar wel vermoeiend na zo'n nachtvlucht

- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja ik ben blij dat ik eindelijk heb geboekt. Het is inderdaad fijner dat het op de terugweg is ipv heen. Ik had idd ook al gekeken naar een kleine auto, en dan kom ik op ca 60 euro uit. Bagage hoeven we niet mee te nemen, dus dat zou prima moeten lukken zo.
- bedeve
- Amerika-expert
Als je om plm 6.30 uur op Dulles aankomt heb je amper 5 uur gevlogen.
Beetje weinig om echt geslapen te hebben.
Is iedereen dan helemaal in de stemming om Washington op zń kop te zetten ?
Wat wil je er vanaf 7-8 uur allemaal gaan doen ?
Idee om een hotel in de buurt met shuttle en zwembad te regelen ?
Beetje weinig om echt geslapen te hebben.
Is iedereen dan helemaal in de stemming om Washington op zń kop te zetten ?
Wat wil je er vanaf 7-8 uur allemaal gaan doen ?
Idee om een hotel in de buurt met shuttle en zwembad te regelen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar zeg je mij wat, is natuurlijk ook een mogelijkheid, ik weet niet hoe moe we zullen zijn. Jee dillema zeg. Ik ga er nog even goed over nadenken en bespreken met de rest.
Ik heb een rechtstreekse vlucht van keulen naar miami gevonden voor een leuke prijs met eurowings,
Als ik de vlucht boek via eurowings is deze prijs zonder baggage 75 euro pp.
Maar nu kan ik deze ook via lufthansa boeken en dan staat er duidelijk dat baggage rules van lufthansa toegepast worden en eerste koffer van 23 euro gratis is.
Mis ik iets en krijg ik dadelijk niet toch 75 euro per koffre erbij of is dit altijd Zo?
Als ik de vlucht boek via eurowings is deze prijs zonder baggage 75 euro pp.
Maar nu kan ik deze ook via lufthansa boeken en dan staat er duidelijk dat baggage rules van lufthansa toegepast worden en eerste koffer van 23 euro gratis is.
Mis ik iets en krijg ik dadelijk niet toch 75 euro per koffre erbij of is dit altijd Zo?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben zoiets wel eens aan de hand gehad met een overstap in IJsland. We hadden toen ook iets van 10 uur en kwamen 's ochtends om half 7 aan. We hadden toen ook een auto gehuurd maar vanwege de vermoeidheid hebben we die een paar uur eerder teruggebracht en hebben op de luchthaven nog wat geslapen bij de gate. Toen we aankwamen was daar nog niemand dus we konden languit op de stoelen liggen. Maar toen we wakker werden stond het bomvol met mensen en wij lagen daar met z'n zessen alle stoelen bezet te houdenSouraia schreef: Heeft iemand wel eens met zo een lange overstaptijd de luchthaven verlaten? ik zit er aan te denken om in de tussentijd naar DC te gaan, maar weet niet of dat haalbaar is.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- bedeve
- Amerika-expert
De prijzen waren niet nep.noname4 schreef:Nou mijn tickets zijn niet akkoord gekomen. De prijzen bleken nep. Schipholtickets mailde terug dat er net een update van het reserveringssysteem was..
Daar lag het niet aan .
Je had rechtstreeks moeten boeken en niet via een broker
Dit is wat het Financieel Dagblad er vandaag over schrijft
Een enkele reis naar Los Angeles voor €99, naar Buenos Aires vanaf €159 euro. Geen wonder dat de tickets de deur uitvliegen. Vrijdag, de dag van lancering, heeft de nieuwe luchtvaartmaatschappij Level al meer dan 52.000 vliegtickets verkocht, zo maakte het bedrijf dit weekend bekend. De nieuwe maatschappij is een dochteronderneming van IAG, de luchtvaartgroep met onder andere British Airways, Iberia, Aer Lingus en Vueling. Met Level gaat IAG vol de strijd aan met uitdager Norwegian.
Maar budget is niet altijd zo goedkoop als de reclameborden beloven. Door de grote belangstelling zijn de meeste echt goedkope tickets al weg, zo waarschuwt Level op zijn twitteraccount. Wie bijvoorbeeld op 3 augustus met Level van Barcelona naar Los Angeles wil betaalt voor een enkele reis maar liefst €358. Verre van een budgetprijs. Hetzelfde geldt voor Norwegian. Een enkeltje van het Noord-Ierse Belfast naar de nieuwe bestemming New York-Newburgh-Stewart kost op 3 augustus maar liefst €259,10, de kosten voor de broodjes niet meegerekend.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elly daar ben ik ook bang voor, dat we gewoon te moe zijn om wat te doen. Mijn kinderen willen niets liever dan wel de stad in gaan. Neeee zeggen ze we worden echt niet moe, maar goed dat zeggen ze nu.
Ik denk er nog even over na, wat wijsheid hierin is. Ook is er natuurlijk nog de kans dat de tijden gewijzigd gaan worden, maar daar reken ik op voorhand niet op.
Ik denk er nog even over na, wat wijsheid hierin is. Ook is er natuurlijk nog de kans dat de tijden gewijzigd gaan worden, maar daar reken ik op voorhand niet op.
@bedeve: ik probeerde aanvankelijk direct bij flylevel te boeken maar daar kwam geen prijs uit en ik vermoed dat dat was omdat de site overbelast was.
Maar ik vraag me eigenlijk af wat de prijzen van vluchten in juli van AMS naar LAX geweest zouden zijn als ik al in oktober vorig jaar had geboekt. Had me dat per ticket 50 euro gescheeld of 100 euro of 200 euro? Iemand een idee?
Zo'n complete reis van een dag op 17 toeren in Amerika kost een enorme berg geld en die paar honderd euro winst voor goedkopere tickets op een totaal bedrag van 6000 euro is dan ook een beetje onzin toch? Ik zeg dit omdat ik nu begin te twijfelen of we niet beter toch dit jaar of dan maar volgend jaar moeten gaan.
Maar ik vraag me eigenlijk af wat de prijzen van vluchten in juli van AMS naar LAX geweest zouden zijn als ik al in oktober vorig jaar had geboekt. Had me dat per ticket 50 euro gescheeld of 100 euro of 200 euro? Iemand een idee?
Zo'n complete reis van een dag op 17 toeren in Amerika kost een enorme berg geld en die paar honderd euro winst voor goedkopere tickets op een totaal bedrag van 6000 euro is dan ook een beetje onzin toch? Ik zeg dit omdat ik nu begin te twijfelen of we niet beter toch dit jaar of dan maar volgend jaar moeten gaan.
Waarom is dat onzin? Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje. Als je bij elke uitgave denkt: "ach, het is maar een beperkt deel van het totaal, dus het maakt niet uit" dan kan dat al snel cumuleren. En op tickets kun je bezuinigen zonder dat het verschil maakt in wat je er voor krijgt. Immers, die stoel is nog steeds dezelfde stoel in hetzelfde toestel. Dat geld kun je daarna weer ergens anders aan uitgeven, waar het extra budget _wel_ verschil maakt. Een voorbeeld: EUR 300 pp bezuinigen op vliegtickets door op een gunstig moment te boeken zorgt er voor dat je op een vakantie van 3 weken gemiddeld $30 per nacht extra budget hebt voor hotelkamers (uitgaande van 2 personen).
Bij ons beginnen de vakanties meestal met gunstige ticketprijzen omdat er toevallig iets voorbij komt of omdat we weg willen en bijvoorbeeld met de Google flights "explore" functie een bestemming zoeken. Als we de tickets eenmaal hebben dan bouwen we daarop verder, met de meest gunstigste deal voor een auto, de meest gunstige deals voor hotels, etc. Wel alles binnen een aantal randvoorwaarden waarvan ik merk dat ze in de loop van de jaren steeds stricter zijn geworden. Zo zijn we met tickets voortaan eigenlijk altijd trouw aan Skyteam en let ik tegenwoordig ook op boekingsklasses ivm mileage, doen we het qua auto niet meer voor minder dan een standard SUV, zitten we in steden altijd in een 4* of 5* hotel op een gunstige plek, etc.
Bij ons geeft kritisch kijken naar de prijzen van de basis van een vakantie (vervoer en accomodatie) de mogelijkheid om ergens anders wel net wat meer aan uit te geven zonder dat het vakantiebudget meteen belachelijk hoog wordt. Theaterkaartjes met goede stoelen, soms een keer een upgrade naar business class, bijzondere uitstapjes, etc. En natuurlijk gewoon vaker weg kunnen.
Bij ons beginnen de vakanties meestal met gunstige ticketprijzen omdat er toevallig iets voorbij komt of omdat we weg willen en bijvoorbeeld met de Google flights "explore" functie een bestemming zoeken. Als we de tickets eenmaal hebben dan bouwen we daarop verder, met de meest gunstigste deal voor een auto, de meest gunstige deals voor hotels, etc. Wel alles binnen een aantal randvoorwaarden waarvan ik merk dat ze in de loop van de jaren steeds stricter zijn geworden. Zo zijn we met tickets voortaan eigenlijk altijd trouw aan Skyteam en let ik tegenwoordig ook op boekingsklasses ivm mileage, doen we het qua auto niet meer voor minder dan een standard SUV, zitten we in steden altijd in een 4* of 5* hotel op een gunstige plek, etc.
Bij ons geeft kritisch kijken naar de prijzen van de basis van een vakantie (vervoer en accomodatie) de mogelijkheid om ergens anders wel net wat meer aan uit te geven zonder dat het vakantiebudget meteen belachelijk hoog wordt. Theaterkaartjes met goede stoelen, soms een keer een upgrade naar business class, bijzondere uitstapjes, etc. En natuurlijk gewoon vaker weg kunnen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Mee eens. Met 4 personen 300 euro pp minder voor tickets is 1200 euro, toch wel veel zelfs/juist op een budget van 6000.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- bedeve
- Amerika-expert
Saving money is making money .roelb schreef:. Als je bij elke uitgave denkt: "ach, het is maar een beperkt deel van het totaal, dus het maakt niet uit" dan kan dat al snel cumuleren.
Dat was in het verleden de bedrijfsslogan van mijn callback bedrijfsactiviteit.
En is mij uit het hart gegrepen.
Zet zo ń besparing eens om in een uurtarief.
Daar word je blij van.
Voor elke Euro moet door de meeste mensen nog steeds gewerkt worden.
En zij die er niet ( meer ) voor hoeven te werken zal het ook niet van zelf aan zijn komen waaien
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dan maak ik uit jullie reacties op dat een besparing van 300 euro per ticket reeel is. Tja dat is inderdaad wel wat meer dan 50 euro of zo en wel de moeite waard. Dan verplaats ik de vakantie toch maar naar 2018 en boek ik in oktober dit jaar.
- bedeve
- Amerika-expert
@noname4 ; nou ben je wat kort om de bocht .
Je weet niet wat er de komende maanden nog met ticketprijzen gaat gebeuren.
Er kan altijd nog een leuke flashsale aankomen.
Het is onrustig in ticketland
Het is niet zo dat jouw boeken in oktober ook de beste prijs op gaat leveren.
In ticketprijzen zit geen enkele wetmatigheid,
Je weet niet wat er de komende maanden nog met ticketprijzen gaat gebeuren.
Er kan altijd nog een leuke flashsale aankomen.
Het is onrustig in ticketland
Het is niet zo dat jouw boeken in oktober ook de beste prijs op gaat leveren.
In ticketprijzen zit geen enkele wetmatigheid,
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Noname het zegt niets hoor. Ik was al vanaf september vorig jaar aan het zoeken voor tickets. De flashsale in september had ik helaas gemist, daarna amper meer goedkope tickets gezien, sterker nog het leek wel of het alleen maar duurder werd. Afgelopen weekend dan toch nog gunstige tickets geboekt. Ik wilde niet meer verder wachten, maar het kan goed mogelijk zijn dat ze nog verder dalen. Dat is wel wat ik merkte afgelopen maand, dat de prijzen af en toe onder de 700 euro kwamen.
Gewoon elke dag in de gaten houden.
Gewoon elke dag in de gaten houden.
- bedeve
- Amerika-expert
@ noname4 ; ik heb jouw gewenste vakantie periode even nageplozen
Je kunt dan van Keulen/Bonn voor Eur. 680 pp naar Las Vegas.
Om van Las Vegas naar de westkant te komen zoals bijv San Diego zijn ritjes te bedenken om je vingers bij af te likken en nog heel lang van te blijven dromen.
Je kunt dan van Keulen/Bonn voor Eur. 680 pp naar Las Vegas.
Om van Las Vegas naar de westkant te komen zoals bijv San Diego zijn ritjes te bedenken om je vingers bij af te likken en nog heel lang van te blijven dromen.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20263 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-