Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door roelb »

noname4 schreef:Dan maak ik uit jullie reacties op dat een besparing van 300 euro per ticket reeel is. Tja dat is inderdaad wel wat meer dan 50 euro of zo en wel de moeite waard. Dan verplaats ik de vakantie toch maar naar 2018 en boek ik in oktober dit jaar.
Het ligt er een beetje aan wat jij een normaal prijsniveau vind, waar de reis heen gaat, wanneer de reis plaats vind en op welk prijsniveau je uiteindelijk kunt boeken. Hoe ver je vooraf moet boeken voor de meest gunstige prijzen. Tja, daar is geen peil op te trekken. Soms zijn er gunstige prijzen voor een paar weken vooruit, soms voor maanden vooruit.

Kijk, als ik nu kijk naar onze trips van dit jaar, de ticketprijzen die we betaald hebben, en dat afzet tegen de prijs nu, als ik op dit moment precies hetzelfde zou boeken:

AMS-SYD feb/mar, betaald: EUR 644pp, huidige prijs voor zelfde duur en zelfde dagen van de week: EUR 1112. Verschil: EUR 468 per persoon. Moment van aankoop: 5 weken vooraf.

AMS-SJO-LAX-LAS-AMS in augustus. Betaald: EUR 695, huidige prijs: EUR 1046. Verschil: EUR 351 per persoon. Moment van aankoop: 7 maanden vooraf.

DUS-MIA retour in november/december: Betaald: EUR 323, huidige prijs: EUR 422. Verschil EUR 99 per persoon. Moment van aankoop: 10 maanden vooraf.

7 en 10 maanden vooraf tickets kopen is voor mij echt een redelijk unicum. Meestal is het een week of 8 tot 12 vooraf en mijn ervaring is dat dan de prijzen het meest gunstig zijn, althans voor de perioden waarin wij meestal weg gaan. Voor het hoogseizoen ligt het wellicht anders.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@Noname, Wij hebben 22 September geboekt voor half juli voor 480 euro naar Denver vanaf Amsterdam, andere plaatsen voor de westkust waren ook rond de 500, maar zoals eerder gezegd kunnen er elk moment flash sales zijn, voor het hoogseizoen vaak wel voor januari is mijn ervaring. 2 jaar terug vlogen wij voor 375 euro vanaf Luxemburg naar Phoenix, ik weet niet meer wanneer we toen hebben geboekt(even opgezocht, 18 jan.), ik zou het trouwens niet zo snel meer doen vanaf Luxemburg, we hadden toen ook wat pech ivm vertragingen maar als je in het zuiden van het land woont is dat weer een ander verhaal dan maakt het niet veel uit Schiphol of Luxemburg.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nou, dan moet je toch wel in het verre zuiden wonen :-). Vanaf Maastricht maakt het inderdaad niet zoveel meer uit. Maar ik denk dat de gemiddelde maastrichtenaar sneller zal kiezen voor BRU of DUS..
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

@noname kwam toevallig vandaag aanbieding binnen bij connections.be. voor de grap eens voor je gekeken. 3 volwassenen 2778 euro, vluchten met delta, huurauto en nps parken pas. heen vliegen naar san francisco, terug uit La. vertrek 12 juli terug 26e, aankomst 27.

klinkt als een niet onaardige deal.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

@barbarage: Ja, ik kreeg die email ook en het lijkt interessant inderdaad. In de email staat echter dat het een rechtstreekse vlucht is, maar als je de link aanklikt en vervolgens op boeken, dan staat er opeens dat er een tussenlanding is. Maar vreemder is wel dat er geen enkele gedetailleerde informatie over de reis bij staat. Het is overigens met vertrek vanuit Brussel (al is dat geen bezwaar)

https://www.connections.be/nl-be/promot ... -and-drive
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

ja rechtstreeks / 1 overstap is wat vaag. verder is het toch duidelijk? vlucht en auto inc verzekeringen en ongelimiteerde kms. enfin. mailtje en je weet weer meer :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Voor de mensen die komende maanden met AirBerlin naar de US vliegen:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-a330s
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben vanochtend net teruggekomen met AirBerlin vanuit de US en onze XL-stoelen hadden al aparte hoofdsteunen die je kon verstellen. Overigens, XL stoelen bij AirBerlin zijn een aanrader: ik heb nog nooit zoveel beenruimte gehad bij welke maatschappij ook. Verzorging was ook top. Ik vind het een aanrader!
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

De leuning kan niet omhoog bij xl toch?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ik ga de vraag nog een keer herhalen omdat er steeds data voor een rechtstreeks vlucht voor 400 lijken bij te komen in de meivakantie

"Ik heb een rechtstreekse vlucht van keulen naar miami gevonden voor een leuke prijs met eurowings,
Als ik de vlucht boek via eurowings is deze prijs zonder baggage 75 euro pp.
Maar nu kan ik deze ook via lufthansa boeken en dan staat er duidelijk dat baggage rules van lufthansa toegepast worden en eerste koffer van 23 euro gratis is.

Mis ik iets en krijg ik dadelijk niet toch 75 euro per koffre erbij of is dit altijd Zo?"
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ONYX666 ; Ik vind je vraagstelling onduidelijk. Wat bedoel je nou ? Je vergelijkt kosten van ruimbagage bij Eurowings met Lufthansa . Waarom ?
Bij Eurowings betaal je extra voor je emigratie bagage.
Bij Lufthansa zitten die kosten nog in de ticketprijs opgenomen.

Wat in je ticketprijs opgenomen is staat toch gewoon in de aanbieding.
Heb je die zelfde vraag ook over eten/drinken en entertainment systeem ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

SuzieQ schreef:De leuning kan niet omhoog bij xl toch?
Jawel hoor, vannacht gedaan.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

bedeve schreef:@ONYX666 ; Ik vind je vraagstelling onduidelijk. Wat bedoel je nou ? Je vergelijkt kosten van ruimbagage bij Eurowings met Lufthansa . Waarom ?
Bij Eurowings betaal je extra voor je emigratie bagage.
Bij Lufthansa zitten die kosten nog in de ticketprijs opgenomen.

Wat in je ticketprijs opgenomen is staat toch gewoon in de aanbieding.
Heb je die zelfde vraag ook over eten/drinken en entertainment systeem ?

wat ik bedoel is dat voor exact dezelfde vlucht als ik boek op de eurowings website er niets bij zit (geen baggage/eten) voor 410 euro moet betalen en als ik dezelfde vlucht boek via lufthansa voor 415 euro er wel baggage en eten bij zit. (uitgevoerd door eurowings)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ONYX666 ; Kijk nou wordt het een hele leuke vraagstelling ! Er is sprake van codesharing. Van maatschappijen die verschillende boekingsvoorwaarden hanteren. In dat geval gelden de voorwaarden van de uitvoerende maatschappij. Maar.... hoe staat het bij Lufthansa omschreven ? Laat je vluchtinfo eens weten. Ben heel nieuwsgierig om de boekingsvoorwaarden van Lufthansa te zien
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ze hebben blijkbaar zelf de fout gezien ticket bij lufthansa kost nu 481 dat is bijna de prijs van een koffer
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ ONYX666 ;dat is dan ook gelijk een heel praktisch antwoord op jouw vraag. Maar die vraag van jou gaan we de komende jaren meer zien. Er gaan meer goedkope transatlantische vluchten komen van maatschappijen die een code share hebben met een full service maatschappij.
Bij Eurowings is het nu al zo dat de cabincrew heel attent het lijstje moet lezen om te zien of een passagier ja/nee recht heeft op een maaltijd of een drankje. I Ik ben basic reiziger ;heb bijna mijn maaltijd op als iemand de resten onder mijn neus weg komt halen. Ik heb immers geen recht op die maaltijd.. " jij hebt mij die zelf gegeven "is mijn protest tegen de stewardess.
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Hier zijn gewoon regels over binnen IATA. De bagageregels van de "most significant carrier" gelden (IATA resolution 302). Meestal zal dat de marketing carrier zijn. Als het dus een "LH" vluchtnummer heeft gelden de regels van Lufthansa.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Vito schreef:
SuzieQ schreef:De leuning kan niet omhoog bij xl toch?
Jawel hoor, vannacht gedaan.
Ik dacht dat armleuningen niet omhoog kunnen bij xl.
Bedankt voor je antwoord!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Armleuningen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst, hè :lol:
Het kan best per toestel nog verschillen. Wij hadden ook ineens een andere indeling dan toen ik geboekt heb.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

noname4 schreef:@bedeve: ik probeerde aanvankelijk direct bij flylevel te boeken maar daar kwam geen prijs uit en ik vermoed dat dat was omdat de site overbelast was.
.
Nu vanaf vanmiddag 17.00 uur ,ook via Iberia.es .
Boeken voor heel 2018.
Ik zit op Eur 260 .
De vluchten naar en van Barcelona komen samen op Eur. 100
Alamo op Oak is een prima autohuurplek.
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer