Het ligt er een beetje aan wat jij een normaal prijsniveau vind, waar de reis heen gaat, wanneer de reis plaats vind en op welk prijsniveau je uiteindelijk kunt boeken. Hoe ver je vooraf moet boeken voor de meest gunstige prijzen. Tja, daar is geen peil op te trekken. Soms zijn er gunstige prijzen voor een paar weken vooruit, soms voor maanden vooruit.noname4 schreef:Dan maak ik uit jullie reacties op dat een besparing van 300 euro per ticket reeel is. Tja dat is inderdaad wel wat meer dan 50 euro of zo en wel de moeite waard. Dan verplaats ik de vakantie toch maar naar 2018 en boek ik in oktober dit jaar.
Kijk, als ik nu kijk naar onze trips van dit jaar, de ticketprijzen die we betaald hebben, en dat afzet tegen de prijs nu, als ik op dit moment precies hetzelfde zou boeken:
AMS-SYD feb/mar, betaald: EUR 644pp, huidige prijs voor zelfde duur en zelfde dagen van de week: EUR 1112. Verschil: EUR 468 per persoon. Moment van aankoop: 5 weken vooraf.
AMS-SJO-LAX-LAS-AMS in augustus. Betaald: EUR 695, huidige prijs: EUR 1046. Verschil: EUR 351 per persoon. Moment van aankoop: 7 maanden vooraf.
DUS-MIA retour in november/december: Betaald: EUR 323, huidige prijs: EUR 422. Verschil EUR 99 per persoon. Moment van aankoop: 10 maanden vooraf.
7 en 10 maanden vooraf tickets kopen is voor mij echt een redelijk unicum. Meestal is het een week of 8 tot 12 vooraf en mijn ervaring is dat dan de prijzen het meest gunstig zijn, althans voor de perioden waarin wij meestal weg gaan. Voor het hoogseizoen ligt het wellicht anders.