Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Njit »

sanook schreef:-Alamo Brits midsize SUV, incl gratis bestuurder (brits), voor ca €531. Deze optie heb ik genomen voor het geval er bij National geen SUV beschikbaar is. Ik ben niet 100% overtuigd van deze constructie vanwege de UK rijbewijs voorwaarde, maar kan geen bewijs vinden dat het echt niet ok is. Tarief is ok.
Het enige waar ze je aan kunnen houden zijn de voorwaarden waar je bewust een vinkje voor moet zetten.
De rest van wat er op de pagina staat is leuk maar men kan er niet vanuit gaan dat de klant deze leest.
Juridisch dus van geen enkele waarde.

Afbeelding

Die linked naar deze pagina: https://www.alamo.co.uk/pay-now-terms-and-conditions/

Daar staat niks over een UK rijbewijs of een boekje. Men kan je daar dus ook niet toe verplichten. Ook in de bevestiging die je per email ontvangt staat deze verplichting niet.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

roelb schreef:Hoezo "illegaal"? Zolang jij bij National met een Visa afrekent is er niets aan de hand. En natuurlijk ben je lezer van de Brits guide, toch?

En anders: http://www.ebay.co.uk/itm/Brit-guide-La ... Sw4shYBR1W

Tja.. Ik zou denk ik Avis toch laten schieten. Want wat als de toegewezen auto niet bevalt? Je kunt dan niet meer terug en je geld terugkrijgen is lastig. Terwijl je bij Alamo/National altijd nog naar de ander kunt wandelen zonder verdere kosten. Zeker als je kunt leven met het worse-case scenario dat je uiteindelijk een iets kleinere (mid-size) SUV mee neemt zou ik het wel weten.
Njit schreef: Het enige waar ze je aan kunnen houden zijn de voorwaarden waar je bewust een vinkje voor moet zetten.
De rest van wat er op de pagina staat is leuk maar men kan er niet vanuit gaan dat de klant deze leest.
Juridisch dus van geen enkele waarde.
Ik heb toevallig net een VISA card aangevraagd (als backup) dus dan zal ik die maar gebruiken voor de betaling als het National wordt.
Ik raak ondertussen aardig overtuigd over het legaal zijn van de Alamo brits constructie, en daarmee wordt AVIS (vanwege duurdere tarief) steeds minder interessant. + dat je bij National/Alamo niet naar de kiosk hoeft wat bij AVIS wel moet en bij AVIS krijg je auto toegewezen terwijl ik bij National/Alamo er zelf 1 uit mag pikken. Leuke van de Executive area van National is wel dat er een hele leuke auto tussen kán staan. En MCO heeft 2 terminals dus als er in A niks leuks staat kan ik nog in B kijken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zal er wel een disclaimer bij zetten :)

'Al het advies wat ik op dit forum geef is voor eigen risico.'
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Jep.. And don't be afraid to ask. Ik zou eerst naar National lopen en kijken of er iets interessants staat. Zo niet kun je nog vragen of er iets beters aan de andere kant staat en of ze dat voor je kunnen halen of dat je er zelf naar toe moet. Je bent executive, dus als je een beetje aardig vraagt doen ze meestal wel moeite en wordt er wellicht zelfs een auto naar keuze gehaald uit een andere aisle.

Vind je niets bij National dan kijk je of er bij Alamo iets geschikts in de mid-size SUV aisle staat.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

sanook schreef: Leuke van de Executive area van National is wel dat er een hele leuke auto tussen kán staan. En MCO heeft 2 terminals dus als er in A niks leuks staat kan ik nog in B kijken.
Hier nog wat leesvoer voor je ;
http://www.flyertalk.com/forum/national ... s-mco.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik heb wel executive status, maar dit wordt pas mijn eerste auto bij National haha
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

bedeve schreef:
sanook schreef: Leuke van de Executive area van National is wel dat er een hele leuke auto tussen kán staan. En MCO heeft 2 terminals dus als er in A niks leuks staat kan ik nog in B kijken.
Hier nog wat leesvoer voor je ;
http://www.flyertalk.com/forum/national ... s-mco.html
Die hou ik al geruime tijd in de gaten :thumbup:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Je zegt trouwens: "als er bij A niets staat dan..". Ik weet niet met welke airline je vliegt, maar de meeste vluchten vanuit europa komen op B aan (Delta, American, Unitied, British, Lufthansa). En daar heb je ook de meest ruime selectie. Als je toch op A aankomt is het wellicht de moeite om direct naar B te lopen.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ik vlieg met AirBerlin, en volgens https://www.orlandoairports.net/flights/ kom ik dan aan op Terminal A.
Via Flyertalk had ik al begrepen dat er op B meer keus is en dat het slechts 5 minuten lopen is van A naar B

edit: ik zie dat mijn National reservering 514 dollar is, dus zo'n 476 euro. Als ik voor dat bedrag een gave pick-up heb uit de executive area dan ben ik wel heel tevreden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ sanook ; In de App biedt National deze Coupon ID aan ND9365SZF
Probeer het eens met een nieuwe boeking
Stuur mij een PB !
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Beetje raar, krijg eerst $627 voor full size, dan gaat er opeens ruim 20 dollar af van de coupon en als ik dan terug ga dan zie ik bij fullsize de prijs voor de midsize staan = $562. Klopt op zich wel want als executive krijg je de fullsize voor de midsize prijs. Maar dan zit ik toch nog 47 dollar boven mijn prijs.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb ergens gelezen dat een Ffar(full size suv) altijd 4 wheel drive is, klopt dit?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

sanook schreef: Maar dan zit ik toch nog 47 dollar boven mijn prijs.
Dat moet maar niet.
2 dagen voor je vertrek nog even googlen naar de nieuwste coupons en de prijs checken is nog wel zinvol.
Stuur mij een PB !
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

ina schreef:Ik heb ergens gelezen dat een Ffar(full size suv) altijd 4 wheel drive is, klopt dit?
En waar is 'ergens' ? Meestal is het AWD.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

En waar is 'ergens' ? Meestal is het AWD.
:lol: Op het forum, maar kan de pagina niet meer terug vinden :lol:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik heb altijd begrepen dat FFAR bij Alamo 4WD is. Maar als ik nu kijk zie ik dat inderdaad voor de US niet meer gespecificeerd. Voor europa wel. Als ik dan op Flyertalk kijk zie ik bij de thread over National ride reports and classifications wel bijna alleen maar 4WD's staan bij mensen die een FFAR hebben gehuurd. In een Alamo fleet-list van 2011 staan alleen maar 4WD's.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@ RoelB :
Ik heb altijd begrepen dat FFAR bij Alamo 4WD

Om een of andere reden zit ik het laatste jaar heel veel in een Tahoe ( waar blijven die Explorer'S :( :( ?)
Geen 4WD .
Daarentegen heeft Alamo wel de Ford Escape met Intelligent 4WD
Stuur mij een PB !
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nu maakt 4WD of AWD in de praktijk niet veel uit. Je mag er toch niet Offroad mee rijden. Een Tahoe met AWD is prima om zandpaadjes mee te rijden..
D-en-nis
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door D-en-nis »

Deze vraag is waarschijnlijk al ontiegelijk vaak gesteld, desondanks zou ik graag toch even willen dubbelchecken of ik volgens de kenners alles goed heb geregeld. Er is wat verwarring bij me ontstaan. Via Easyterra heb ik een compact car geboekt voor 3,5 week West-Amerika (Los Angeles). Op deze voucher staat het volgende:

Uw autohuur is inclusief:
• Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
• Wettelijke Aansprakelijkheid Verzekering voor personen of zaken buiten het voertuig.
• De huursom is inclusief Afkoop Eigen Risico (CDW) en Diefstalverzekering (TP) zonder Blijvend Eigen Risico.
• Luchthaventoeslag van circa , voor huren die aanvangen op een luchthaven.
• Basis Roadside Assistance.
• De hoofdbestuurder dient bij het ophalen van de auto minimaal één geldige creditcard (debitcards zijn niet toegestaan) op eigen naam te kunnen overleggen. Op deze kaart zal de borg van de auto worden zeker gesteld door de verhuurfirma.
• Administratie kosten.
• Verzekering voor wielen, banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto.
• Rates include unlimited kilometers.

Ik mis hier de aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)... Kan dit kloppen?

Uw autohuur is exclusief:
• Persoonlijke Inzittenden Verzekering voor bestuurder en passagiers. Optionele verzekeringen, met verhoogde dekking, kunnen ter plaatse met een toeslag afgesloten worden.
• Tolgelden of Autobahnvignet, geldend conform de lokale wetgeving.
• Toeslag voor verlenging van de huur van circa $10.99 USD per dag (toegevoegd aan de dagprijs), indien de huur verlengd wordt nadat de auto is opgehaald.
• Benzine of Diesel. Het voertuig wordt gehuurd met een volle tank. De klanten kan kiezen vooraf te betalen voor de tank en deze zo leeg mogelijk terug te brengen (geen restitutie voor ongebruikte brandstof) of de klant kiest er voor niet vooraf te betalen in welk geval het voertuig met een volle tank teruggebracht dient te worden om een lokaal bepaalde tanktoeslag te voorkomen. De klant wordt aangeraden de brandstofbonnen te bewaren. Uitzondering: Indien de klant Goldrate heeft geboekt is de eerste tank brandstof inbegrepen in de huurprijs. Het voertuig dient zo leeg mogelijk te worden ingeleverd, restitutie voor ongebruikte brandstof is niet mogelijk.
• Over extra diensten of goederen die lokaal worden gehuurd of aangeschaft worden de daar geldende belastingen en toeslagen berekend.
• Niet verplicht tolregistratiesysteem voor ongeveer $ 3,95 - $ 6,99 per dag, dit is exclusief de daadwerkelijk tolheffingen.
• Administratiekosten van ongeveer USD 25 per gebeurtenis bij verkeersboetes. De daadwerkelijk bekeuring dient u separaat af te rekenen.

Als ik vervolgens me vervolgens bij Alamo wil 'Inchecken' zie ik het volgende samengestelde pakket staan:

Summary Of Charges (INCLUDED)
• UNLIMITED MILEAGE
• Time & Distance
• Extra - Time & Distance
• Cdw-allocated Inclusive
• Ep-extended Protection
• Airport Concession Fee (11.11%)
• Customer Facility Charge
• Tourism Fee (3.5%)
• Vehicle License Recovery Fee
• Sales Tax (9.25%)

Als ik het goed begrijp en de voorwaarden van Alamo heb gelezen, zit in de EP-extended protection juist wél de aanvullende aansprakelijkheidsverzekering in (SLI) maar zie ik hier nergens de verzekering voor wielen, banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto staan (terwijl deze wel is inbegrepen bij de voucher van Easyterra / AutoEurope).

Wat is nu wijsheid om te doen? Easyterra / Alamo bellen? Of zitten toch alle benodigde zaken er in?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je hebt alle benodigde verzekeringen. Waar je ook boekt het is allemaal gelijk.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer