Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies nodig ivm emigratie naar Washington state.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Advies nodig ivm emigratie naar Washington state.
Goedemiddag,
Ik heb advies nodig i.v.m. emigratie naar washington. Al lange tijd lees ik hier mee in de forum en op internet en heb daarom, ook al veel informatie ingewonnen maar, elke situatie is anders en ik kan alle tips gebruiken. Hoe sneller ik van bepaalde uitzonderingen en dergelijke procedures weet hoe sneller ik daar iets mee kan doen, vandaar deze topic.
Ik kan zal mijn situatie eerst schetsen voor jullie.
Zelf ben ik 27 jaar oud en heb zowel de nederlandse als iraanse nationaliteit.
Momenteel ben ik in Seattle bij mijn vriend (die zowel de kroatische als amerikaanse nationaliteit heeft) sinds oktober 2016. Ik ben hier op een b2 visa en blijf hier tot begin april 2017 (6 maanden in totaal).
We hebben elkaar leren kennen in de zomer van 2016 in kroatie en later is hij twee keer naar nederland gekomen om mij te bezoeken en nu zijn we samen hier bij hem in Seattle sinds oktober 2016. Mijn werk en appartment heb ik opgezegd voordat ik hierheen kwam. De bedoeling is dat we permanent samen gaan zijn en daarom hebben we besloten dat ik naar Seattle kom.
Mijn vriend verdient meer dan 25k waardoor ik denk dat het met de affidavit of support goed zal moeten komen.
Nu ben ik net achter gekomen dat ik zwanger ben, wat alles lastiger maakt wat betreft sneller bij elkaar kunnen zijn en de papieren die we moeten regelen hiervoor. We wilden voor de k1 visa gaan, maar dat lijkt ons niet handig nu er een baby op komst is. We kozen daarvoor omdat, dat het snelste manier zou zijn om bij elkaar te zijn. In ieder geval lijkt het erop dat we dus voor een cr1 zullen gaan. Dat we trouwen voor de geboorte van de baby in nederland lijkt me het handigst en dan de c1r aanvraag zo snel mogelijk doen en hier bevallen en dan de procedure afwachten tot ik een greencard krijg.
Nu heb ik een soort gelijke topic gelezen i.v.m. de dubbele nationatileit voor de kleine dat het beide paspoorten kan hebben. Is het zo dat als we trouwen voor de geboorte dat de vader automatisch op de geboorteakte staat of moet hij speciaal hiervoor naar nl komen en moeten wij dan samen naar de consulaat in amsterdam en dit regelen? Het is niet gemakkelijk voor hem om hier 2 keer naar nl te komen in 2 jaar, aangezien hij over een paar maanden (of zo snel mogelijk) naar nederland komt en hij mij familie ontmoet en we dan trouwen. De bedoeling is dat ik in nl beval aangezien de cr1 1 jaar kan duren, hopelijk sneller. Ik zal dan ook bij mijn ouders verblijven tot die tijd. De reden dat ik kies om te bevallen in nederland is natuurlijk omdat ik niet verzekerd ben in de usa en zelfs met een particuliere verzekering zal dit heel duur uitvallen heb ik gelezen. Ik weet dat er heel veel topics hier over zijn en die heb ik dan ook gelezen alleen zou ik graag advies willen voor mijn specifieke situatie en waar ik nog aan zou moeten denken en regelen voordat ik naar nederland ga over 2,5 week. Wellicht dat ik dingen over het hoofd zie, maar dit is zover mijn situatie.
Nog 1 vraagje: is het zo dat als we met elkaar in nl willen trouwen het makkelijk gaat met zijn kroatische paspoort, omdat dat een eu lidstaat is? Ik neem aan dat we een m46 (of zoiets moeten aanvragen ) met zijn amerikaanse paspoort en dit kan 6 weken duren!!! zolang kunnen we niet wachten, omdat hij waarschijnlijk voor 2 weken maximaal kan komen en we dan in die 2 weken moeten trouwen. Ik heb gelezen dat hij ook zijn geboorteakte en bewijs van niet getrouwd te zijn moet bij hebben, klopt dit?
Alle hulp en tips zijn welkom!
Groetjes, Sarah
Ik heb advies nodig i.v.m. emigratie naar washington. Al lange tijd lees ik hier mee in de forum en op internet en heb daarom, ook al veel informatie ingewonnen maar, elke situatie is anders en ik kan alle tips gebruiken. Hoe sneller ik van bepaalde uitzonderingen en dergelijke procedures weet hoe sneller ik daar iets mee kan doen, vandaar deze topic.
Ik kan zal mijn situatie eerst schetsen voor jullie.
Zelf ben ik 27 jaar oud en heb zowel de nederlandse als iraanse nationaliteit.
Momenteel ben ik in Seattle bij mijn vriend (die zowel de kroatische als amerikaanse nationaliteit heeft) sinds oktober 2016. Ik ben hier op een b2 visa en blijf hier tot begin april 2017 (6 maanden in totaal).
We hebben elkaar leren kennen in de zomer van 2016 in kroatie en later is hij twee keer naar nederland gekomen om mij te bezoeken en nu zijn we samen hier bij hem in Seattle sinds oktober 2016. Mijn werk en appartment heb ik opgezegd voordat ik hierheen kwam. De bedoeling is dat we permanent samen gaan zijn en daarom hebben we besloten dat ik naar Seattle kom.
Mijn vriend verdient meer dan 25k waardoor ik denk dat het met de affidavit of support goed zal moeten komen.
Nu ben ik net achter gekomen dat ik zwanger ben, wat alles lastiger maakt wat betreft sneller bij elkaar kunnen zijn en de papieren die we moeten regelen hiervoor. We wilden voor de k1 visa gaan, maar dat lijkt ons niet handig nu er een baby op komst is. We kozen daarvoor omdat, dat het snelste manier zou zijn om bij elkaar te zijn. In ieder geval lijkt het erop dat we dus voor een cr1 zullen gaan. Dat we trouwen voor de geboorte van de baby in nederland lijkt me het handigst en dan de c1r aanvraag zo snel mogelijk doen en hier bevallen en dan de procedure afwachten tot ik een greencard krijg.
Nu heb ik een soort gelijke topic gelezen i.v.m. de dubbele nationatileit voor de kleine dat het beide paspoorten kan hebben. Is het zo dat als we trouwen voor de geboorte dat de vader automatisch op de geboorteakte staat of moet hij speciaal hiervoor naar nl komen en moeten wij dan samen naar de consulaat in amsterdam en dit regelen? Het is niet gemakkelijk voor hem om hier 2 keer naar nl te komen in 2 jaar, aangezien hij over een paar maanden (of zo snel mogelijk) naar nederland komt en hij mij familie ontmoet en we dan trouwen. De bedoeling is dat ik in nl beval aangezien de cr1 1 jaar kan duren, hopelijk sneller. Ik zal dan ook bij mijn ouders verblijven tot die tijd. De reden dat ik kies om te bevallen in nederland is natuurlijk omdat ik niet verzekerd ben in de usa en zelfs met een particuliere verzekering zal dit heel duur uitvallen heb ik gelezen. Ik weet dat er heel veel topics hier over zijn en die heb ik dan ook gelezen alleen zou ik graag advies willen voor mijn specifieke situatie en waar ik nog aan zou moeten denken en regelen voordat ik naar nederland ga over 2,5 week. Wellicht dat ik dingen over het hoofd zie, maar dit is zover mijn situatie.
Nog 1 vraagje: is het zo dat als we met elkaar in nl willen trouwen het makkelijk gaat met zijn kroatische paspoort, omdat dat een eu lidstaat is? Ik neem aan dat we een m46 (of zoiets moeten aanvragen ) met zijn amerikaanse paspoort en dit kan 6 weken duren!!! zolang kunnen we niet wachten, omdat hij waarschijnlijk voor 2 weken maximaal kan komen en we dan in die 2 weken moeten trouwen. Ik heb gelezen dat hij ook zijn geboorteakte en bewijs van niet getrouwd te zijn moet bij hebben, klopt dit?
Alle hulp en tips zijn welkom!
Groetjes, Sarah
Re: Advies nodig ivm emigratie naar washington state
Waarom willen jullie in Nederland trouwen? Jullie zijn nu toch samen hier in Amerika. Bovendien is trouwen in Amerika veel simpeler. Hoewel het per staat enigszins kan verschillen maar bijvoorbeeld toen we in VA gingen trouwen konden we zonder afspraak de County Court binnenlopen en we stonden na 15 minuten weer buiten met een marriage license in onze handen. De marriage license is het bewijs om verder in de kerk – of andere instantie – te trouwen waarna je een certified marriage certificate kan aanvragen. En die heb je dus hard nodig voor je CR1/K1 aanvraag.
Ik heb geen idee hoe trouwen in NL gaat maar blijkbaar moet je eerst in ondertrouw, afspraak maken, jouw vriend moet naar NL, etc. Maw, het zal even duren voordat je een trouwakte hebt en daarmee vertraag je de CR1/K1/XX aanvraag.
Ik heb geen idee hoe trouwen in NL gaat maar blijkbaar moet je eerst in ondertrouw, afspraak maken, jouw vriend moet naar NL, etc. Maw, het zal even duren voordat je een trouwakte hebt en daarmee vertraag je de CR1/K1/XX aanvraag.
Je zou ook met een advocaat kunnen overleggen of het handig is om in Amerika te trouwen en AOS (Adjustment Of Status) aan te vragen. Je keert dus niet terug naar Nederland maar wacht het hele proces bij vriend af. Het is niet de netste manier om aan een green card te komen maar wel een manier die door zoveel mensen in jouw situatie wordt gevolgd.
Terwijl je op je AOS wacht, zou je ook een werkvergunning en SSN kunnen aanvragen – dit neem ik aan. Als jouw aanstaande man een baan heeft met health benefits zou hij jou in zijn verzekering kunnen opnemen.
Terwijl je op je AOS wacht, zou je ook een werkvergunning en SSN kunnen aanvragen – dit neem ik aan. Als jouw aanstaande man een baan heeft met health benefits zou hij jou in zijn verzekering kunnen opnemen.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor je reactie,
De reden dat we niet hier in amerika willen trouwen is omdat, mijn familie hem nog niet heeft ontmoet en het allemaal nu erg snel zou gaan in de 2,5 week dat ik hier nog heb. Het zou inderdaad beter zijn en sneller, dat wel.
De optie om te trouwen en aos aan te vragen zie ik niet zitten, omdat ik hier nog lang zonder inkomen zit en mijn vriend voor alles moet betalen en nu nog een baby erbij plus de bevallingskosten, alles bij elkaar gaat heel erg veel geld kosten en hij heeft obamacare want hij werkt voor zichzelf. Ik denk niet dat ik daarbij kan en waarschijnlijk kost het dan nog veel want een hele goede verzekering is het niet lijkt me.
De reden dat we niet hier in amerika willen trouwen is omdat, mijn familie hem nog niet heeft ontmoet en het allemaal nu erg snel zou gaan in de 2,5 week dat ik hier nog heb. Het zou inderdaad beter zijn en sneller, dat wel.
De optie om te trouwen en aos aan te vragen zie ik niet zitten, omdat ik hier nog lang zonder inkomen zit en mijn vriend voor alles moet betalen en nu nog een baby erbij plus de bevallingskosten, alles bij elkaar gaat heel erg veel geld kosten en hij heeft obamacare want hij werkt voor zichzelf. Ik denk niet dat ik daarbij kan en waarschijnlijk kost het dan nog veel want een hele goede verzekering is het niet lijkt me.
Ik dacht hetzelfde, volgens mij is in NL trouwen met iemand uit het buitenland ook niet zomaar geregeld, een recente geboorteakte gaat misschien al best wat tijd kosten om te regelen. Ik zou denk ik ook overwegen nu even snel te trouwen in de VS. Feest kun je altijd later nog doen in NL.
Ik zie inmiddels je reactie, tja, of je nu snel wil trouwen is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou zelf zeggen, trouwen is maar een hele kleine stap als je al samen een kind gaat krijgen
Ik weet niet precies wanneer jij kunt toegevoegd worden aan de verzekering, maar dat kan je vriend natuurlijk wel uitzoeken lijkt me. En hoeveel het dan precies gaat kosten om hier te bevallen is ook na te gaan. Sowieso mogen jullie na het huwelijk een andere verzekering nemen binnen de ACA, dus dan kun je er op letten dat die voldoende vergoedt, mits je natuurlijk de premie kunt betalen. Je doet nu allerlei aannames, zonder precies te weten hoe het zit.
Ik zie inmiddels je reactie, tja, of je nu snel wil trouwen is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou zelf zeggen, trouwen is maar een hele kleine stap als je al samen een kind gaat krijgen

Ik weet niet precies wanneer jij kunt toegevoegd worden aan de verzekering, maar dat kan je vriend natuurlijk wel uitzoeken lijkt me. En hoeveel het dan precies gaat kosten om hier te bevallen is ook na te gaan. Sowieso mogen jullie na het huwelijk een andere verzekering nemen binnen de ACA, dus dan kun je er op letten dat die voldoende vergoedt, mits je natuurlijk de premie kunt betalen. Je doet nu allerlei aannames, zonder precies te weten hoe het zit.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor je reactie hemmie. Het is inderdaad niet zo eenvoudig om in nl te trouwen als in hier in the usa, toch is het gevoelswijs gek om te trouwen zonder dat mijn familie hem heeft gezien en met haast. We gaan alle scenarios na, maar het is en blijft lastig met wat er bij komt kijken. Je hebt inderdaad gelijk dat ik nu aannames aan het maken ben. Ik heb me niet zo verdiept in de health care plan van mijn vriend, hij weet zelf ook niet precies wat wel en niet vergoedt wordt, maar dit valt natuurlijk uit te zoeken. Ik heb denk ik veel verhalen gelezen dat alles met health care zo enorm veel geld kost of je nu wel of niet verzekerd bent. Ik vraag me af of ik ergens informatie kan inwinnen via het internet waarin staat dat als we getrouwd zijn hoelang het duurt voordat je iemand kan bijschrijven? Wat is ACA? Ik ben niet bekend met deze term?
ACA = Affordabel Care Act = de officiele naam van obamacare
Ik zou hier eens beginnen als je je er verder in wil verdiepen.
Ik zou hier eens beginnen als je je er verder in wil verdiepen.
Terug in Texas!
BFF van mijn vrouw is met een militair getrouwd die voor de hele zwangerschapsperiode uitgezonden was en dat is z’n vrouw niet in de koude kleren gaan zitten. Ik hoorde laatst op NPR (national public radio) dat er onderzoek is gedaan naar hoe de afwezigheid van de vader gedurende die periode nadelig effect kan hebben op zowel de moeder als de baby! Wil je niet bang maken, alleen wat info geven die mee kan nemen in je overweging. Je wilt niet dat je vriend voor allerlei financiële zaken zorgt, tja als hij binnenkort vader gaat worden zou hij toch veel verantwoordelijkheid op zich moeten nemen.
Idd, trouwen op papier is toch anders dan trouwen in het bijzijn van familie en vrienden. De eerste is enkel een formaliteit. Overigens, tussen het verkrijgen van een marriage license – zonder afspraak – en het gecertificeerde trouwakte in handen hebben kan het soms maar een weekje duren. Veel suc6!
Idd, trouwen op papier is toch anders dan trouwen in het bijzijn van familie en vrienden. De eerste is enkel een formaliteit. Overigens, tussen het verkrijgen van een marriage license – zonder afspraak – en het gecertificeerde trouwakte in handen hebben kan het soms maar een weekje duren. Veel suc6!
-
- Amerika-ontdekker
@hemmie. We gaan zeker de website bekijken en informeren naar de mogelijkheden wat betreft the health care plan. Ik vraag me af als we besluiten snel te trouwen en aos aan te vragen we hier waarschijnlijk ook een boete voor moeten gaan betalen? Dat heb ik wel eens gehoord, maar het staat nergens vast. Het is een risico die ik zou nemen dan lijkt me. Weet je toevallig ook als we hier trouwen waar ik dan de apostille stempel moet regelen voor de wedding certificate? Hoelang duurt dit?
-
- Amerika-ontdekker
@adam747 bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Het is zo dat ik het liefst samen met hem ben tijdens de zwangerschap en erna. Alleen is onze situatie niet ideaal en we proberen het er het beste van te maken voor ons en de baby op komst, zodat we over een jaar hopelijk stabiel zijn en niet hoeven te stressen en kunnen genieten. Hij wilt natuurlijk voor ons zorgen en zijn verantwoordelijkheid nemen, alleen vind ik het denk ik te veel van het goede om alles op hem te schuiven. Als ik terug ga naar nl is het makkelijk voor ons beiden denk ik voor nu. Dan hoeven we ons niet druk te maken over de kosten en zorg. Hier wonen we ook niet op ons zelf maar met zijn moeder en zusje. De bedoeling was dat we over een half jaar op zoek zouden gaan naar onze eigen huis. In nederland ben ik verzekerd en zou ik nog eventueel een paar maanden kunnen werken. Het is het een of anders helaas. Onze ouders weten nog van niets dus dat zal ook wel een schok zijn.
Waar je de apostille kunt halen is volgens mij per staat verschillend. Kijk eens op de website van de Nederlandse ambassade, daar staat wel iets over het legaliseren van documenten, en per staat waar je dat kunt doen. Hier in Texas kon het per post, dan staat er geloof ik 2 weken voor, maar mijn man is gewoon een keer op en neer gereden naar Austin (3 uur enkele reis) zodat het meteen geregeld was.
Over AOS en dit soort visa weet ik helemaal niets
Over AOS en dit soort visa weet ik helemaal niets

Terug in Texas!
Re: Advies nodig ivm emigratie naar Washington state.
Mocht je in WA trouwen dan heb je geen trouwakte met een apostille nodig voor het CR1 proces. Een “certified copy” is voldoende. Voor de Nederlandse gemeente/overheid is de apostille wel nodig maar dat zou niet mijn eerste prioriteit zijn, want je wilt het CR1-proces zsm ingang zetten!
Marriage license
http://www.kingcounty.gov/depts/records ... nsing.aspx
Apostille
https://www.sos.wa.gov/corps/apostilles ... ation.aspx
Marriage license
http://www.kingcounty.gov/depts/records ... nsing.aspx
Apostille
https://www.sos.wa.gov/corps/apostilles ... ation.aspx
-
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor de info. We gaan een deze dagen beslissen wat we gaan doen.
-
- Amerika-expert
Waarom niet twee keer trouwen? 1 officiele trouwerij waar dat het makkelijkst en snelst is (waarschijnlijk in Amerika, ik ben ooit bij een "trouwerij" in New York geweest waar de hele "ceremonie" letterljk 1 minuut duurde) en 1 keer dunnetjes (of dikkertjes) overdoen (maar zonder een officieel document) waar je de hele familie bij hebt? Beetje als zwaar gelovigen vroeger wel deden, 1 keer op het stadhuis zodat je je in kon schrijven op een (lange) wachtlijst voor een woning en dan een "officiele" trouwerij in de kerk, zodat je dan volgens het geloof ook echt getrouwd was.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben besloten om hier inderdaad te trouwen, omdat het veel makkelijker is en we zijn nu nog bij elkaar, en dan kunnen we gelijk aan de CR1 beginnen. Later in nederland zullen we dan een klein feestje geven.
Weet iemand hoe het precies zit met wanneer de baby is geboren of de vader de geboorteakte moet ondertekenen ook al zijn we getrouwd en is de baby van hem? Ik kan dit niet precies vinden op het internet. Moeten we samen naar de consulaat in amsterdam gaan voor een paspoort van de kleine?
Weet iemand hoe het precies zit met wanneer de baby is geboren of de vader de geboorteakte moet ondertekenen ook al zijn we getrouwd en is de baby van hem? Ik kan dit niet precies vinden op het internet. Moeten we samen naar de consulaat in amsterdam gaan voor een paspoort van de kleine?
Volgens mij is je vriend automatisch de vader (op de geboorteakte) wanneer jullie getrouwd zijn, dus dan zou het alleen van belang zijn dat jullie huwelijk goed geregistreerd is in NL. Vraag dat even na bij de gemeente waar je denkt te gaan bevallen, die zullen je dat kunnen vertellen, maar ik vermoed dat het dan wel handig is de trouwakte in Den Haag in te schrijven. De exacte procedure daarvoor staat hier beschreven.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Dat vraag ik zeker na, wanneer ik weer terug ben ik nederland. Inschrijven van de huwelijksakte in nederland ga ik ook zeker doen.
Ik lees net op de website van de amerikaanse consulaat in amsterdam dat zowel ik als mijn vriend en de baby naar de consulaat moeten voor zijn paspoort, want de baby moet met de usa paspoort reizen Zoveel papierwerk en geregel, het is maar goed dat ik het allemaal nu weet. Wie weet waar ik nog achter moet komen.
Ik lees net op de website van de amerikaanse consulaat in amsterdam dat zowel ik als mijn vriend en de baby naar de consulaat moeten voor zijn paspoort, want de baby moet met de usa paspoort reizen Zoveel papierwerk en geregel, het is maar goed dat ik het allemaal nu weet. Wie weet waar ik nog achter moet komen.
Dat zou weer een voordeel zijn van bevallen in de VS, veel minder regelwerk. Nederlandse paspoort is natuurlijk nog een beetje gedoe, maar dat heeft dan geen haast.
Terug in Texas!
Maar als je vriend (dan man) niet naar het consulaat kan komen, is dat ook te regelen, dat staat op diezelfde pagina:Sarah1989 schreef: Ik lees net op de website van de amerikaanse consulaat in amsterdam dat zowel ik als mijn vriend en de baby naar de consulaat moeten voor zijn paspoort, want de baby moet met de usa paspoort reizen
In the event one parent can’t appear, a notarized Statement of Consent (click to download form DS-3053) must be signed and submitted with the passport application.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
Wat goed om te weten, dankje.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht