Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ellen.bos: tips voor rondreis SF-SF, sept/okt.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ellen.bos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis ellen.bos: tips voor rondreis SF-SF, sept/okt.

Bericht door ellen.bos »

Hallo,

Na nog wat gepuzzel en aanpassingen ben ik tot deze route gekomen (mede doordat Highway 1 is afgesloten hebben we hier 1 nacht ingekort):

1 Aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Monterey (camper ophalen en door naar Monterey)
4 Monterey - Los Angeles (niet meer via Highway 1)
5 Los Angeles (eventueel pretpark bezoeken)
6 Los Angeles - ?
7 ? - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Monument Valley
9 Monument Valley - Page
10 Page - Bryce Canyon
11 Bryce Canyon
12 Bryce Canyon - Zion
13 Zion
14 Zion - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - Mammoth Lakes
18 Mammoth Lakes - Yosemite (Tioga Pass)
19 Yosemite
20 Yosemite - San Francisco
21 San Francisco (camper inleveren)
22 Vertrek

We twijfelen nog wel steeds een beetje wat we doen met de tijd tussen LA & Grand Canyon, of we hier een nacht gaan inplannen en de extra tijd voor LA gebruiken, of dat we in 1 stuk doorrijden en meer tijd bij de Grand Canyon hebben.
Waar we ook nog steeds niet helemaal over uit zijn is of dat we vanuit SF naar LA gaan of vanuit SF eerst richting Yosemite.
We zouden eventueel nog met 1 dag kunnen schuiven bij LV, weet niet of 3 nachten te veel is, of dat we deze beter ergens anders kunnen gebruiken.
Als laatste ben ik ook aan het nadenken om al een aantal campgrounds te reserveren. Yosemite wil ik sowieso reserveren, Grand Canyon waarschijnlijk ook. Over de rest (Zion, Bryce) ben ik nog niet helemaal: als we het niet doen hebben we toch nog wat vrijheid.
Ik hoor graag van jullie wat jullie van onze route vinden!
Alvast bedankt!

Groetjes Ellen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook al ga je misschien niet via highway 1, je hebt op dag 4 weinig tijd voor LA. Als je dan dag 5 aan een pretpark besteed heb je voor deze megastad amper tot geen tijd.
Zeker als je de dag erna alweer richting de GC gaat rijden. Kingman ligt dan prima iets meer dan halfweg.

Het stuk van Monterey tot Page is flink aanpoten in je reis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite moet je zeker reserveren. Oefen ook alvast een maand van te voren; is wellicht niet nodig, maar ook in oktober kan het nog druk zijn, zeker als de campings buiten de vallei gesloten zijn. Ik zou ook Zion reserveren. Het is niet zo dat je dan echt vast zit; je kunt altijd annuleren; dat kost je maar een paar dollar, dus dat is wel te overzien.
Waarom een volle dag Bryce, wat zijn jullie plannen daar?
En wil je niet via Death Valley rijden? Ik zou een nacht Las Vegas minder doen en in plaats daarvan in DV overnachten.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Tja het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Wij vinden het juist heel fijn om wat extra tijd in Las Vegas te besteden omdat er zoveel te beleven valt. Je zou ook een nacht minder Bryce kunnen doen en die dag naar voorkeur ergens anders besteden. Bryce is een prachtig park maar niet zo groot. Vooral een wandeling tussen de hoodoo's is een bijzondere ervaring maar daar heb je, zelfs met 1 overnachting, voldoende tijd voor.
Over LA zijn de meningen verschillend, maar wij vinden dat de stad toch wel veel meer te bieden heeft dan uitsluitend pretparken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Prima route, al besteed je nu wat teveel tijd aan Las Vegas. Daar zou ik minimaal een dag afhalen. Die kan je goed gebruiken voor het stuk Las Vegas - Death Valley - Yosemite. Ik lees eigenlijk niet waarom je niet door Death Valley gaat, ik ben geen camperaar, mag dat mag toch weer in Oktober?
Ik zou de route LA - Grand Canyon wel opbreken, zo kan je 's ochtends nog eea bekijken in LA. En kom je redelijk 'op tijd' aan bij de Grand Canyon, zodat je die dag daar ook nog wat tijd voor hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ellen.bos schreef: Waar we ook nog steeds niet helemaal over uit zijn is of dat we vanuit SF naar LA gaan of vanuit SF eerst richting Yosemite.
Het lijkt mij niet zo gek om eerst naar Yosemite te gaan, maar dat had ik al aangegeven. waarom zou je eerst naar LA willen gaan?
Met de afgesloten Hwy 1 heb je een extra argument: je hebt dan meer kans dat de brug inmiddels gemaakt is.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als je verder nog niks besproken hebt, zou ik de keuze maken om eerst Yosemite te doen, zeker nu de brug in de highway 1 nog gerepareerd moet worden..
Verder is het vanaf oktober zeker een dooie boel in Yosemite.
Mischien is de brug in oktober wel klaar en anders is er nog niks aan de hand rij je de 101
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Verder is het vanaf oktober zeker een dooie boel in Yosemite.
Hoe kom je hierbij? Ik was in Oktober in Sequoia en begreep van andere mensen dat het in Yosemite juist nog erg druk was. Ik geloof overigens best dat het (een stuk) minder druk is dan in het hoogseizoen hoor

Waar je in Oktober zeker wel kans op hebt is bv overdag 20 graden en 's nachts al flinke vorst in Yosemite. Het kan sterk afkoelen. Neem dus ook een jas of goed vest mee
ellen.bos
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen.bos »

Martin & Marianne schreef: Het lijkt mij niet zo gek om eerst naar Yosemite te gaan, maar dat had ik al aangegeven. waarom zou je eerst naar LA willen gaan?
We willen liever eerst richting LA gaan omdat we de,voor onze, hoogtepunten later in de reis willen bezoeken: Yosemite, Las Vegas, Bryce etc. Is het in oktober ook erg koud bij de Grand Canyon? Of is dit met name in noordelijke richting bij Yosemite?
Arno schreef:Prima route, al besteed je nu wat teveel tijd aan Las Vegas. Daar zou ik minimaal een dag afhalen. Die kan je goed gebruiken voor het stuk Las Vegas - Death Valley - Yosemite. Ik lees eigenlijk niet waarom je niet door Death Valley gaat, ik ben geen camperaar, mag dat mag toch weer in Oktober?
Het is ook de bedoeling om via Death Valley naar Mammoth Lakes te rijden. We zouden dan inderdaad 1 dag van LV hiervoor extra kunnen gebruiken. Ik begrijp hieruit dat het anders erg ver is om in 1 stuk door te rijden naar Mammoth Lakes?
Martin & Marianne schreef:Waarom een volle dag Bryce, wat zijn jullie plannen daar?
We hebben van verschillende mensen gehoord dat Bryce erg mooi is, ook om een trail te doen. Dit willen we graag in meerdere NP doen (Grand Canyon, Zion, Bryce, Yosemite).
Martin & Marianne schreef:Yosemite moet je zeker reserveren. Oefen ook alvast een maand van te voren; is wellicht niet nodig, maar ook in oktober kan het nog druk zijn, zeker als de campings buiten de vallei gesloten zijn. Ik zou ook Zion reserveren.
Yosemite ga ik ook zeker reserveren, aankomende maand ga ik alvast oefenen, en dan 15 mei definitief proberen een plekje te reserveren! Dan ga ik Zion ook reserveren. Bevelen jullie ook aan om de Grand Canyon alvast te reserveren?

Bedankt voor alle tips & informatie!
Groetjes Ellen
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik had de reis persoonlijk ook omgedraaid, puur alleen al dat je dag 1 super vroeg wakker bent en je boodschappen kan gaan doen, de camper ophalen en dan richting Yosemite.
Kan je op het einde, want dan ben je je jetlag wel voorbij, uitslapen in San Francisco en op je gemak de stad verkennen.
Maar ik denk dat je je datum van camper ophalen toch niet meer kan aanpassen?

Als je Death Valley wil zien is het inderdaad gewoon te ver om vanuit Las Vegas naar Mammoth Lakes te rijden en ook nog tijd te besteden in DV. Dit is al te gek als je met de auto bent, dus laat staan als je dit met een camper wil gaan doen.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Hans B schreef: Verder is het vanaf oktober zeker een dooie boel in Yosemite.

Is dit zo? Ben zelf van 8 tm 10 oktober in Yosemite, logeer in Half Dome Village...Iemand ervaring met de heated cabins?
Als ik het zo lees kan het best koud worden in de avond en dus kan ik toch gewoon de verwarming aanzetten in de cabin?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik bedoelde dat er al veel gesloten in in oktober.
Ik ben er 1x geweest in die maand en had toen de indruk dat er niet veel meer loos was, maar ik heb dan ook geen motel en restaurant nodig.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ellen.bos schreef:
Martin & Marianne schreef:Waarom een volle dag Bryce, wat zijn jullie plannen daar?
We hebben van verschillende mensen gehoord dat Bryce erg mooi is, ook om een trail te doen. Dit willen we graag in meerdere NP doen (Grand Canyon, Zion, Bryce, Yosemite).
Bryce is inderdaad prachtig maar het is geen groot park. Met 1 overnachting heb je ook voldoende tijd daar. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor mijn bezoek in september. Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken.

Marianne
ellen.bos
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen.bos »

Hans B schreef:Als je verder nog niks besproken hebt, zou ik de keuze maken om eerst Yosemite te doen, zeker nu de brug in de highway 1 nog gerepareerd moet worden..
Zou het niet een idee zijn, aangezien Highway 1 afgesloten is, om vanuit SF eerst naar Yosemite te gaan, en dan vanuit Yosemite naar LA? Vervolgens vanuit LA het rondje maken richting Grand Canyon, als laatste via Death Valley onder Sequoia naar San Francisco.
Dan hebben we vanwege de temperatuur toch nog Yosemite in het begin van de route.
Of is dit dan weer heel erg om?

Groetjes Ellen
ellen.bos
Amerika-ontdekker

Rondreis SF-SF 22 dagen sept/okt 2017

Bericht door ellen.bos »

:thumbup:
Laatst gewijzigd door ellen.bos op 03 apr 2017, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
ellen.bos
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen.bos »

Bedankt voor alle tips! Ik ga er weer eens naar kijken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ellen.bos schreef: Zou het niet een idee zijn, aangezien Highway 1 afgesloten is, om vanuit SF eerst naar Yosemite te gaan, en dan vanuit Yosemite naar LA? Vervolgens vanuit LA het rondje maken richting Grand Canyon, als laatste via Death Valley onder Sequoia naar San Francisco.
Dan hebben we vanwege de temperatuur toch nog Yosemite in het begin van de route.
Of is dit dan weer heel erg om?
Maar dan mis je de Tioga Pass en de route langs de 395. De Tioga Pass is juist de reden om Yosemite in het begin te doen.
Je hebt dan ook twee keer de minder mooie routes door de central valley.

Marianne
ellen.bos
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen.bos »

Oke, ik denk dat dit waarschijnlijk de route wordt. Dan hebben we nog tot 15 mei (dan moeten we campeerplek Yosemite proberen te resereveren) om te bedenken in welke richting dat we gaan vertrekken.

Dag 1: Düsseldorf - San Francisco
Dag 2: San Francisco (Alcatrazz)
Dag 3: San Francisco - Monterey (middag camper ophalen en door naar Monterey)
Dag 4: Monterey - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles - Anaheim (later op de middag richting Anaheim)
Dag 6: Anaheim (Disney)
Dag 7: Anaheim - Grand Canyon (bewuste lange reisdag naar GC)
Dag 8: Grand Canyon - Monument Valley (aankomst MV laat in middag)
Dag 9: Monument Valley - Page (aankomst Page laat in middag)
Dag 10: Page - Bryce Canyon (Antelope Canyon & Horseshoe Bend, aankomt Bryce laat in middag)
Dag 11: Bryce Canyon - Zion (aankomst Zion laat in middag)
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Las Vegas (eventueel via VOFSP, Hoover Dam)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley (ochtend nog LV, middag naar DV)
Dag 16: Death Valley - Mammoth Lakes (aankomst ML laat in middag)
Dag 17: Mammoth Lakes - Yosemite (ochtend vertrek via Tioga Pass)
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco (ochtend nog Yosemite, middag vertrek naar SF)
Dag 21: San Francisco (ochtend camper inleveren)
Dag 22: San Francisco - Düsseldorf
Dag 23: Aankomst Düsseldorf

We willen graag vanuit Zion naar de Hoover Dam rijden, is het dan te doen om Valley of Fire State Park nog mee te pakken, of is dit dan weer te veel van het goede? VOFSP is geen must, Hoover Dam wel. Of is het handiger om vanuit LV de Hoover Dam te bezoeken?
Ik heb nu de extra dag die ik eerst bij Bryce had bij Yosemite eraan geplakt. Die lange dag reizen van LA naar GC nemen we voor lief.

Groetjes Ellen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op zich kan VoF en Hoover Dam beide wel. In plaats van de Hoover Dam zou je bij Page ook de Glen Canyon Dam kunnen bezoeken. Wij hebben daar een rondleiding gedaan, dat was erg interessant. VoF is prachtig, dat zou ik niet laten vallen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 apr 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer