Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Frouck: ranch / wigwam / tipi Californië.
Reis Frouck: ranch / wigwam / tipi Californië.
Hallo, hallo,
Wij gaan een rondreisje Californië doen in juli-augustus.
Zijn er tips voor een overnachting op een ranch, in een wigwam, tipi of iets anders geks wat daar op lijkt?
Dat lijkt mij een leuke afwisseling tussen de hotels en B&B's...
Ook bijvoorbeeld een ritje te paard in de vroege ochtend lijkt me top. Alisal Guest Ranch kwam ik tegen maar is niet te reserveren voor 1 nacht.
Tips van kenners of andere ervaringen?
Wij gaan een rondreisje Californië doen in juli-augustus.
Zijn er tips voor een overnachting op een ranch, in een wigwam, tipi of iets anders geks wat daar op lijkt?
Dat lijkt mij een leuke afwisseling tussen de hotels en B&B's...
Ook bijvoorbeeld een ritje te paard in de vroege ochtend lijkt me top. Alisal Guest Ranch kwam ik tegen maar is niet te reserveren voor 1 nacht.
Tips van kenners of andere ervaringen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ranch / wigwam / tipi Californië
Doe je alleen Californie? Hoe ziet je route er uit?
Marianne
Marianne
We zijn nog bezig met plannen maar het zal zoiets worden (we kunnen alle kanten nog op alleen LA vluchten liggen vast):
Dag 1: Vlucht NL naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles naar Las Vegas
Dag 4: Las Vegas naar Death Valley (of iets met Sequoia NP of die weglaten)
Dag 5: Death Valley naar Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite naar San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco naar Carmel by the Sea (of ergens anders op de route een stop)
Dag 12: Carmel by the Sea naar Santa Barbara (of ergens op de route een stop)
Dag 13: Santa Barbara naar Santa Monica (of ergens anders op de route een stop)
Dag 14: Santa Monica naar Los Angeles
Dag 15: Vlucht vanuit LA naar volgende bestemming
Geen idee of dit een goed idee is maar we zijn maar ergens begonnen!
We willen niet té gehaast maar vaak als we iets gezien hebben kunnen we ook wel weer vlot naar de volgende bestemming (redelijk doelgericht).
Bovenstaande topic-overnachtingen zijn geen must trouwens, slechts een idee dat op kwam borrelen.
Dag 1: Vlucht NL naar Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles naar Las Vegas
Dag 4: Las Vegas naar Death Valley (of iets met Sequoia NP of die weglaten)
Dag 5: Death Valley naar Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite naar San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco naar Carmel by the Sea (of ergens anders op de route een stop)
Dag 12: Carmel by the Sea naar Santa Barbara (of ergens op de route een stop)
Dag 13: Santa Barbara naar Santa Monica (of ergens anders op de route een stop)
Dag 14: Santa Monica naar Los Angeles
Dag 15: Vlucht vanuit LA naar volgende bestemming
Geen idee of dit een goed idee is maar we zijn maar ergens begonnen!

We willen niet té gehaast maar vaak als we iets gezien hebben kunnen we ook wel weer vlot naar de volgende bestemming (redelijk doelgericht).
Bovenstaande topic-overnachtingen zijn geen must trouwens, slechts een idee dat op kwam borrelen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi rondje zo. Voor tipi's kun je eens Googelen op tipi. Ik vind wel wat bij Malibu. Je kunt ook eens googelen op glamping.
Aan de oostkant van Yosemite is de Virginia Creek Settlement misschien iets. Ik dacht dat ze daar wagons hadden maar die zie ik niet meer.
Bij San Bernadino heb je het wigwam motel.
Het zou wel mooi zijn als je nog een overnachting had tussen Death Valley en Yosemite.
Waarom die laatste dag nog van Santa Monica naar LA?
Marianne
Aan de oostkant van Yosemite is de Virginia Creek Settlement misschien iets. Ik dacht dat ze daar wagons hadden maar die zie ik niet meer.
Bij San Bernadino heb je het wigwam motel.
Het zou wel mooi zijn als je nog een overnachting had tussen Death Valley en Yosemite.
Waarom die laatste dag nog van Santa Monica naar LA?
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Een bijzonder hotel is de Queen Mary, het hotelschip ligt aan de kade in Long Beach (onderdeel van Greater Los Angeles).Frouck schreef:Zijn er tips voor een overnachting op een ranch, in een wigwam, tipi of iets anders geks wat daar op lijkt?
Dat lijkt mij een leuke afwisseling tussen de hotels en B&B's.
Website: http://www.queenmary.com/
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Misschien is dit iets, ligt in San Bernardino.
http://www.wigwammotel.com/
(wij sliepen ooit in het wigwam motel in Holbrook, heerlijk nostalgisch)
Groetjes,
Ingrid
http://www.wigwammotel.com/
(wij sliepen ooit in het wigwam motel in Holbrook, heerlijk nostalgisch)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Tips neem ik mee, dank!
Als er nog meer zulke leuke ideeën zijn dan houd ik mij aanbevolen.
Die overnachting van Santa Monica kunnen we ook schrappen en tussen Death Valley en Yosemite plakken. Is daartussen nog een interessant plekje om te verblijven (vast
)? Ik vind het moeilijk om te beslissen in welke buurt we moeten verblijven, DV en Yosemite zijn beide heel groot, waar is de ingang, welke neem je, wat wil je zien. Nog even puzzelen!
Als er nog meer zulke leuke ideeën zijn dan houd ik mij aanbevolen.
Die overnachting van Santa Monica kunnen we ook schrappen en tussen Death Valley en Yosemite plakken. Is daartussen nog een interessant plekje om te verblijven (vast

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een kaart aanschaft (bijvoorbeeld de Hallwag nr 5) kun je goed zien hoe de parken liggen en welke wegen door de parken lopen. Kijk ook op bijvoorbeeld www.nps.pv/yose en www.nps.gov/deva onder maps voor een kaart van het park.
Tussen DV en Yosemite is een stop aan de oostkant aan te raden; je kunt kijken naar Mamoth Lakes of Lee Vining. Of zoals ik al aangaf Bridgeport.
Wij zaten in 2015 in de Tioga Pass resort; vonden we erg leuk.
Maar je kunt ook kijken of je iets in het park kunt vinden in de Tuolumne Lodge of White Wolf Lodge (zie voor die laatste ons 2008-verslag). voor beide moet je geluk hebben dat er iets vrij komt. Kijk daarvoor regelmatig op www.travelyosemite.com (en zie ook dit topic).
Marianne
Tussen DV en Yosemite is een stop aan de oostkant aan te raden; je kunt kijken naar Mamoth Lakes of Lee Vining. Of zoals ik al aangaf Bridgeport.
Wij zaten in 2015 in de Tioga Pass resort; vonden we erg leuk.
Maar je kunt ook kijken of je iets in het park kunt vinden in de Tuolumne Lodge of White Wolf Lodge (zie voor die laatste ons 2008-verslag). voor beide moet je geluk hebben dat er iets vrij komt. Kijk daarvoor regelmatig op www.travelyosemite.com (en zie ook dit topic).
Marianne
Kaart 05 gaan we aanschaffen, top!
We hebben na Las Vegas een nachtje in Beatty geboekt. De volgende ochtend doorrijden naar bijv. Lee Vining om daar een nachtje te verblijven. Is het dan logisch om via Tioga Pass binnen te komen en te zoeken 'onder de lijn van de 102' naar een slaapplaats zodat we naar Yosemite Falls, Bridalveil Falls, El Capitain, Glacier Point, Mariposa Grove, Vernal falls e.d. kunnen gaan (hier ergens (tips?) 2 nachten slapen) en daarna nog een nacht 'boven de lijn van 102' zoeken?
Is dit logisch?
Het is nu een beetje moeilijk te zien omdat Google maps helemaal rondom Yosemite stuurt aangezien de Tioga Pass nu gesloten is (dus kan ik niet inschatten wat de afstanden zijn).
We hebben na Las Vegas een nachtje in Beatty geboekt. De volgende ochtend doorrijden naar bijv. Lee Vining om daar een nachtje te verblijven. Is het dan logisch om via Tioga Pass binnen te komen en te zoeken 'onder de lijn van de 102' naar een slaapplaats zodat we naar Yosemite Falls, Bridalveil Falls, El Capitain, Glacier Point, Mariposa Grove, Vernal falls e.d. kunnen gaan (hier ergens (tips?) 2 nachten slapen) en daarna nog een nacht 'boven de lijn van 102' zoeken?
Is dit logisch?
Het is nu een beetje moeilijk te zien omdat Google maps helemaal rondom Yosemite stuurt aangezien de Tioga Pass nu gesloten is (dus kan ik niet inschatten wat de afstanden zijn).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan in google maps de data gewoon veranderen in routes he...
Beatty ligt na Las Vegas eigenlijk aan de verkeerde kant van Death Valley. Je zou, als je niet in DV wilt overnachten, beter dan naar Lone Pine kunnen rijden.
Beatty ligt na Las Vegas eigenlijk aan de verkeerde kant van Death Valley. Je zou, als je niet in DV wilt overnachten, beter dan naar Lone Pine kunnen rijden.
Deze website geeft wel een mooi overzicht van plaatsen om te verblijven:
http://gocalifornia.about.com/od/cayose ... -Guide.htm
Toch blijf ik het lastig vinden om in Yosemite een slaapplaats te vinden/boeken.
http://gocalifornia.about.com/od/cayose ... -Guide.htm
Toch blijf ik het lastig vinden om in Yosemite een slaapplaats te vinden/boeken.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt hier de afstanden van veel plaatsen tot aan Yosemite Valley vinden. En je kunt ook de reistijden met googlemaps bekijken door bij 'vertrekken' een datum in de zomer in te geven. In dat geval kun je geen tussenstops ingeven.
De Mariposa Grove is pas in de herfst weer open. Je kunt wel sequoia's zien in de Tuolumne Grove of Merced Grove. Zie voor die laatste ons 2015-verslag bij 25 juni.
Voor de bezienswaardigheden in het park is een overnachting in de vallei het mooiste qua locatie. Zie voor de mogelijkheden en reserveringen http://www.travelyosemite.com (ziehier voor de problemen met de datumnotatie). Zie ook onze verslagen voor onze ervaringen in het park. Onze kinderen vonden Housekeeping Camp altijd erg leuk maar het zal lastig zijn om daar nog iets te vinden. Een tent in Half Dome Village is wellicht nog wel beschikbaar. Wij zaten daar in 2015 (toen heette het nog Curry Village). Wat bedoel je met de lijn van de 102? bedoel je de CA120? Had je op de NP-site al op de kaart van het park gekeken? Je vindt daar ook een gedetailleerde kaart van de vallei; daar zie je ook de ligging van de accommodaties.
Marianne
De Mariposa Grove is pas in de herfst weer open. Je kunt wel sequoia's zien in de Tuolumne Grove of Merced Grove. Zie voor die laatste ons 2015-verslag bij 25 juni.
Voor de bezienswaardigheden in het park is een overnachting in de vallei het mooiste qua locatie. Zie voor de mogelijkheden en reserveringen http://www.travelyosemite.com (ziehier voor de problemen met de datumnotatie). Zie ook onze verslagen voor onze ervaringen in het park. Onze kinderen vonden Housekeeping Camp altijd erg leuk maar het zal lastig zijn om daar nog iets te vinden. Een tent in Half Dome Village is wellicht nog wel beschikbaar. Wij zaten daar in 2015 (toen heette het nog Curry Village). Wat bedoel je met de lijn van de 102? bedoel je de CA120? Had je op de NP-site al op de kaart van het park gekeken? Je vindt daar ook een gedetailleerde kaart van de vallei; daar zie je ook de ligging van de accommodaties.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 mar 2017, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Digibeet...dom... dank.
Beatty ligt al vast. Dus daarna maar 'oversteken' naar de oostkant van Yosemite.
Beatty ligt al vast. Dus daarna maar 'oversteken' naar de oostkant van Yosemite.
Kaart bekeken, handig!
Half Dome Village of Housekeeping Camp ziet er geschikt uit. Had ik al gezien maar boeken lukt niet ook niet met handmatig invoeren data. Maandag op een andere pc nog eens proberen. We zullen toch ergens moeten en willen slapen.
Schrappen we Mariposa Grove.
Heb veel aan jullie tips als ervaringsdeskundigen, fijn, dank!
Half Dome Village of Housekeeping Camp ziet er geschikt uit. Had ik al gezien maar boeken lukt niet ook niet met handmatig invoeren data. Maandag op een andere pc nog eens proberen. We zullen toch ergens moeten en willen slapen.

Schrappen we Mariposa Grove.
Heb veel aan jullie tips als ervaringsdeskundigen, fijn, dank!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op welke data ben je in Yosemite? Ik zie vaak nog wel beschikbaarheid. Kijk eventueel eerst voor 1 nacht.
Er zijn ook vaak annuleringen.
Buiten het park ligt El Portal het beste. Je kunt ook eens kijken naar de Yosemite Bug.
Marianne
Er zijn ook vaak annuleringen.
Buiten het park ligt El Portal het beste. Je kunt ook eens kijken naar de Yosemite Bug.
Marianne
1, 2 en 3 augustus in Yosemite.
Op één plaats dan blijven of verschuiven naar een andere locatie? Wat raad jij aan?
En... we beginnen nu te twijfelen of we Beatty nog moeten proberen te annuleren en Lone Pine boeken. Wat is wijsheid?
Op één plaats dan blijven of verschuiven naar een andere locatie? Wat raad jij aan?
En... we beginnen nu te twijfelen of we Beatty nog moeten proberen te annuleren en Lone Pine boeken. Wat is wijsheid?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beatty ligt niet op de route, ik zou de voorkeur geven aan Lone Pine. Wij zaten in 2015 in het Dow Villa Hotel; het historische deel is heel betaalbaar. Je kunt dan ook een kijkje nemen bij de Alabama Hils tegen de avond of 's morgens vroeg. Death Valley zelf is natuurlijk het mooiste qua licht en verdeling van de afstand. Maar wel prijzig.
Ik zie een heated Tent vrij in Half Dome Village van 1-4 augustus. Is niet verwarmd in de zomer, maar het voordeel van een heated tent is dat je dan wel een stopcontact hebt. Zou ik meteen boeken. Dat kan telefonisch. Je kunt altijd nog annuleren.
Marianne
Ik zie een heated Tent vrij in Half Dome Village van 1-4 augustus. Is niet verwarmd in de zomer, maar het voordeel van een heated tent is dat je dan wel een stopcontact hebt. Zou ik meteen boeken. Dat kan telefonisch. Je kunt altijd nog annuleren.
Marianne
Ik heb proberen te bellen, lang in de wachtrij en uiteindelijk voicemail ingesproken. Vandaag nog gemaild voor de zekerheid, ben benieuwd of 'ie nog open is. Reserveren via website is nog steeds geen succes. Bedankt voor het meekijken, Marianne, geweldig!
Nog even m.b.t. overnachting Beatty. We zagen Gold Point nog voorbij komen als leuke stop, ligt wel op de route als we van Beatty naar Mammoth Lakes gaan. Is dat nog een idee? Aangezien Beatty annuleren kosten met zich meebrengt.
3,5 uur rijden van Beatty naar Mammoth Lakes vinden we wel te behappen.
Nog even m.b.t. overnachting Beatty. We zagen Gold Point nog voorbij komen als leuke stop, ligt wel op de route als we van Beatty naar Mammoth Lakes gaan. Is dat nog een idee? Aangezien Beatty annuleren kosten met zich meebrengt.

3,5 uur rijden van Beatty naar Mammoth Lakes vinden we wel te behappen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt dus niet naar Death Valley?
Het boeken van Yosemite zou toch moeten lukken als je onze datumnotatie gebruikt.
Marianne
Het boeken van Yosemite zou toch moeten lukken als je onze datumnotatie gebruikt.
Marianne
Wel naar DV.
Van Las Vegas naar DV en dan overnachting Beatty. Daarna van Beatty naar Mammoth Lakes via Goldpoint.
Of is dat super onlogisch..
Van Las Vegas naar DV en dan overnachting Beatty. Daarna van Beatty naar Mammoth Lakes via Goldpoint.
Of is dat super onlogisch..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1303 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-