Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Midsize SUV of fullsize SUV?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elze
Amerika-ontdekker

Re: Midsize SUV of fullsize SUV?

Bericht door Elze »

Nogmaals bedankt voor jullie input. We zullen de huurperiode van de huurauto sowieso opsplitsen, want onze reis bestaat uit 3 delen: het zuidwesten, Florida en de oostkust. De duur van de huurperiode is dus geen probleem.

Op zich hebben wij geen voorkeur qua grootte van de auto, zolang het maar geen mini autootje is. De auto moet praktisch zijn, groot genoeg voor 2 personen met 2 grote harde koffers en het liefst ook nog een beetje comfortabel. Ik schrok alleen een beetje van de opmerking van Aarjan, aangezien ik geen held ben als het aankomt op het rijden in de bergen. De gedachte dat de huurauto dus maar moeilijk een helling opkomt vind ik dus niet zo prettig.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik denk dat je de opmerking van Arjan met een korrel zout moet nemen. "Moeilijk" de berg opkomen is vermoedelijk bedoeld als: "oh jee, de auto moet een keer terugschakelen als ik met 75mph een helling van 8% op rij" :-) Daar heb je met een FFAR met een 3,5liter V6 motor wat minder last van dan in een IFAR met een stuk zuinigere 2l 4-cylinder motor. De andere kant van de medaille is dat je brandstofrekening aan het einde van je vakantie vermoedelijk ook de helft bedraagt..
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij hebben ook overal doorheen gereden, zandweggetjes, strand, heuveltjes, maar ook stevige bergen en die midsize suv's komen prima naar boven hoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met die verschillende gebieden kun je natuurlijk ook verschillende auto's nemen.
Kom je in het oosten in de bergen?
En wat doe je in het zuidwesten? Ook Colorado?

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Afgelopen jaar met een midsize SUV (GMC Terrain) ruimte genoeg gehad met z'n tweeën, en we hadden nota bene een complete kampeeruitrusting bij. Onze 'grote' bagage en de koelbox in de bagageruimte, de 'kleine' bagage (dagrugzakken, etc) op de achterbank.
Elze
Amerika-ontdekker

Bericht door Elze »

Wij zitten er inderdaad aan te denken om in de verschillende gebieden ook verschillende auto's te huren.
In het zuidwesten gaan we het 'standaard rondje' doen (LA - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Page - Monument Valley - Grand Canyon) en in het oosten doen we een tripje van Niagara Falls (via Lancaster PA, Washington DC en Philadelphia) naar New York.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Nog even na de reacties op mijn vorige post.
Ik heb ook eens een Ford Escape midsize SUV mee gekregen, die ging prima berg op, maar die Cherokee van vorige week was echt verschrikkelijk. Zelfs bij een licht glooiende weg moest je zo hoog in de toeren om niet veel snelheid te verliezen. Echt dat was niet fijn.
Uiteraard is de prijs geen onbelangrijk item, maar als je voor iets meer de standaard of fullsize SUV kan nemen zou ik het altijd doen!
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik denk toch echt dat het meer zegt over die Cherokee dan over de midsize SUV klasse op zich. Oftewel: Als je kunt kiezen neem dan geen Cherokee !
(ps: zal dat stiekem gewoon een fiat geworden zijn met een jeep buitenkant ?)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is inderdaad een vermomde Fiat. :D
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

En wat is er mis met een Fiat ? Niets ten nadele van mijn 500 cabriotje :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb dan weer compleet geen moeite gehad met de cherokee. Zelfs op steile zandpaadjes gewoon prima. Ik vond de jeep compass irritanter als ik eerlijk ben.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Heb nog eens op de site van Jeep zitten kijken.
Het was een Trailhawk 4x4 uitvoering.
Kleinste motor beschikbaart is 2.4 MultiAir.
Dat moet normaal gesproken passen voor zo'n auto.
Raak er eigenlijk meer en meer van overtuigd dat die auto niet in orde was.

Nou ja, blijft wel staan dat die Chevy Suburban die ik in Canada had echt de meest geweldige auto was die ik ooit gereden heb :thumbup:
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Wij hebben met z'n 3e een Midsize gehuurd voor 30 dagen. Wanneer ik het idee heb dat hij te klein is kijken we gewoon lief zo'n persoon aan in de garage voor een grotere auto!
Meestal lukt dat wel...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer