Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alamo.co.uk/Brits UK rijbewijs

Bericht door Vito »

Oftewel: M Kaktus woont in de UK maar kan naar zijn/haar mening pas gebruik maken van het tarief op het moment dat het rijbewijs verlengd moet worden in de UK :wink:
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Vito, ik woon niet in het VK.

Arno: Tot zover ben ik mee. Maar durf jij te zeggen: UK rijbewijs is in alle opzichten juridisch volledig gelijk aan het NL rijbewijs? Krijg jij dan ook punten op je NL rijbewijs als je in de UK een overtreding maakt? Is je NL rijbewijs dan ook een bewijs van identiteit in de UK?

En daar bovenop: Kun je ook met zekerheid uitsluiten dat een verzekeringsmaatschappij in zijn bepalingen mensen mag uitsluiten als die in strijd zijn met de TOS? Want daar staat niet dat je "een rijbewijs geldig in het VK" moet hebben. Daar staat dat je een UK-rijbewijs moet hebben. Zelfs als dat onderscheid juridisch niet bestaat, kan ik niet zeker stellen dat de verzekeringsmaatschappij je niet mag uitsluiten op basis daarvan.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 30 mar 2017, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Nee, dat snap ik, maar dat is dus jouw stelling. Hypothetisch dus ...
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Nee, mijn stelling is simpelweg dat hier veel te vlug tegen iedereen wordt gezegd "dat het toch geen probleem is", zonder dat daar absolute zekerheid over bestaat. Geen probleem voor de verhuurder, vast. Geen probleem voor de uitgever van Brits, vast. Maar ook voor de verzekeringsmaatschappij die moet uitkeren als het om veel geld gaat?
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Lijkt me logisch dat je NL rijbewijs in UK (en heel de EU) overal de zelfde waarde heeft als rijbewijs. Maar zal het vragen om een UK rijbewijs niet bedoeld zijn om het aanbod alleen te laten gelden voor UK bewoners ? En dat het hier niet gaat om het rijbewijs als rijbewijs op zich ?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Min aandeel in deze en andere threads.
Ik deel kennis.
Geen veronderstellingen, geen aannames ,geen verwachtingen.
Alleen datgene wat ik in de loop der jaren door onderzoek heb opgedaan, en waar ik zelf en anderen voor wie ik autohuur regel hun voordeel uit halen.
Twijfelt u ?
Ben u het het niet eens met mijn gedachtengang ?

Doe het !
Ga uw gang !
Maar heb het niet meer over prijs !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Heb je dan ook ervaring met iemand die via Brits gehuurd heeft, zonder UK rijbewijs, en dat die persoon aanspraak moest doen op zijn aansprakelijkheidsverzekering vanwege veroorzaakte schade/letsel ?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Sanook/M. Kaktus: niemand verplicht jullie om er gebruik van te maken. Dus niet doen als je je er niet goed bij voelt.
Wij hebben al vele malen van dit tarief gebruik gemaakt en nog nooit problemen ondervonden.
Kijk, de Lufthansa en de travel industry codes schaar ik echt onder een ander fenomeen dan deze onschuldige code waarin je verklaart geen US of Canadian license te hebben, die je dus ook niet hebt.
Zolang de Britten nog in de EU zitten heb je echt niets te vrezen.

Ik denk overigens, omdat er zoveel mensen met dit tarief boeken, dat er ook best nog mensen zijn geweest die een aanrijding hebben gehad. Misschien eens interessant om een thread over te begiinnen?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

note mod: quote verwijderd...

Edit: @Vito, ik maak er ook geen gebruik van. Maar ik wil ook niemand overtuigen om het niet te gebruiken. Ik wil alleen ook de 1% mogelijkheid laten horen dat er misschien een andere kant aan het verhaal is, en niet het hosanna-verhaal van absolute zekerheden dat hier wordt opgehangen. En anekdotische bewijzen zijn geen bewijzen. Als hier iemand ooit een ongeval heeft gehad onder het Brits-tarief, en er werd niet moeilijk over gedaan, biedt dat dan zekerheden voor mij?
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Vito schreef:Ik denk overigens, omdat er zoveel mensen met dit tarief boeken, dat er ook best nog mensen zijn geweest die een aanrijding hebben gehad. Misschien eens interessant om een thread over te begiinnen?
viewtopic.php?f=30&t=67121
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Note mod: het topic is weer geopend. Let op de forumregels en houdt het dus netjes. Hou hierbij ool rekening met elkaars meningen en opinies.
zwahiel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door zwahiel »

Zeg misschien een gekke vraag, maar als je via Alamo.co.uk boekt zonder /brits dan krijg je nog steeds een super goedkoper prijs voor een SUV die ver beneden de concurrenten...

Dan hoef je ineens geen UK rijbewijs meer te hebben, tenminste daar wordt nergens mededeling meer van gemaakt.

Scheelt mij namelijk zo'n €400 nog steeds. Met Brit zou het nog eens 50 pond schelen, nou die 50 pond houden ze maar lekker dan. Geen gedoe lijkt mij of mis ik iets?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Volgens mij mis je de extra bestuurder. Die is gratis bij Brits.
Maar misschien heb je die niet nodig.
zwahiel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door zwahiel »

Nee die heb ik idd niet nodig nee. Dat scheelt.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Begin april nog 3 wagens afgehaald op McCarran en uiteraard vraagt er niemand naar jouw rijbewijs.
We doen dit overigens al jaren op dezelfde manier.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Vito schreef:Volgens mij mis je de extra bestuurder. Die is gratis bij Brits.
Als je kiest voor de Best Rates of Summer aanbieding op Alamo.co.uk (geen Brits) krijg je ook een gratis bestuurder !
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Het is dus geen probleem om bij alamo.co.uk te boeken? Dan heb ik ook een vraagje.

Klopt het dat dit alleen kan met pay now? Ik had een reservering ingevuld en die kwam voor een standard suv op 493 pond, 575 euro. Ik heb nu budget voor 530 euro, maar bij Alamo mag je zelf kiezen. Dit is het goedkoopst wat ik voor Alamo tegen ben gekomen, maar dan moet ik voor pay now kiezen. Is het niet mogelijk met pay later bij de co.uk versie?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
gastxyz

Bericht door gastxyz »

sanook schreef:
Vito schreef:Volgens mij mis je de extra bestuurder. Die is gratis bij Brits.
Als je kiest voor de Best Rates of Summer aanbieding op Alamo.co.uk (geen Brits) krijg je ook een gratis bestuurder !
Dit staat hierbij:
Offer is only available to UK residents

Dus nooit doen!
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Oeps, je hebt gelijk. Daar had ik overheen gelezen. Maar als je naar beneden scrollt dan zie je onder 'our most popular locations' een aantal locaties staan en als je daar op klikt krijg je ook een gratis bestuurder en dan zie ik die voorwaarde niet terugkomen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Arno schreef:
sanook schreef: Als je kiest voor de Best Rates of Summer aanbieding op Alamo.co.uk (geen Brits) krijg je ook een gratis bestuurder !
Dit staat hierbij:
Offer is only available to UK residents

Dus nooit doen!
Net zo niet geldig als boeken op alamo.co.uk/brits/ :lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer