Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Ik vind zelf een groepsaanvraag prettiger werken. Je hebt dan ook 1 nummer waaronder je je aanvraag kunt bekijken. En je kunt gewoon personen toevoegen als je bezig bent met de aanvraag.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2025: Zuidwesten
De groepsaanvraag dient er uiteindelijk alleen maar voor dat je maar 1 keer hoeft te betalen. Het heeft er niks mee te maken dat je samenreist of niet. Voor elke groepsdeelnemer is er uiteindelijk een eigen esta.
Ik heb bv een groepsaanvraag gedaan voor 3 personen, waarvan er 1 alleen reist op een andere datum.
Het is vooral een kwestie van goed lezen en evt. de help lezen. Het enige lastige dat het bsn nr persoonlijk identificatienr heet.
Jan
Ik heb bv een groepsaanvraag gedaan voor 3 personen, waarvan er 1 alleen reist op een andere datum.
Het is vooral een kwestie van goed lezen en evt. de help lezen. Het enige lastige dat het bsn nr persoonlijk identificatienr heet.
Jan
Maar, klopt dit dan dus: bij groepsaanvraag begin je als 'hoofdaanvrager' en als je jouw deel doorlopen hebt, voeg je een nieuwe aanvraag toe? En dat dan daarna nog x3 ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
- Almere vak V
- Amerika-expert
Klopt inderdaad! Het maakt niks uit of je 4 keer een aparte ESTA aanvraagt of voor alle 4 tegelijkertijd. Je moet dezelfde gegevens invullen en je betaalt ook evenveel. En als later iemand uit de "groep" alleen naar de US gaat kan hij/zij gewoon zijn in de "groep" aangevraagde ESTA gebruiken.
Help! Ik heb zojuist ook een groepsaanvraag gedaan, waarbij ik eerst mijn eigen gegevens heb ingevuld. Daarna heb ik gekozen voor 'nieuwe aanvraag' (achteraf was dit waarschijnlijk de fout...) en de gegevens van mijn vriend ingevuld. Daarna heb ik betaald voor de aanvraag, maar nu is er maar 1 aanvraag geregistreerd en dat is die van mijn vriend...
Kan ik nu achteraf, na betaling, toch ook nog mijn aanvraag toevoegen aan de groep?
Zo nee, dan moet ik dus zelf een nieuwe individuele aanvraag doen. Maar is het dan een probleem dat de aanvraag van mijn vriend in een groep is, maar dat het toch maar eentje is? De groepsbeheerder ben ik weer, dus zijn andere gegevens dan die van hem.
Het klinkt heel ingewikkeld haha, maar ik kan er zo geen antwoord op vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Wat moet ik doen?
Kan ik nu achteraf, na betaling, toch ook nog mijn aanvraag toevoegen aan de groep?
Zo nee, dan moet ik dus zelf een nieuwe individuele aanvraag doen. Maar is het dan een probleem dat de aanvraag van mijn vriend in een groep is, maar dat het toch maar eentje is? De groepsbeheerder ben ik weer, dus zijn andere gegevens dan die van hem.
Het klinkt heel ingewikkeld haha, maar ik kan er zo geen antwoord op vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Wat moet ik doen?

2017: rondreis Westkust
Je kunt of een nieuwe aanvraag aan de groep toevoegen en betalen, of deze apart doen. Het maakt niets uit.
De groepsfunctionaliteit voegt niets toe. Het kan handig zijn als je voor 30 mensen een aanvraag moet doen. Je hoeft dan niet 30 keer gegevens in te voeren om de status te controleren, dat zie je dan in een overzicht.
Maar voor een klein aantal (2 tot 4 oid) aanvragen heeft het m.i. geen toegevoegde waarde.
De groepsfunctionaliteit voegt niets toe. Het kan handig zijn als je voor 30 mensen een aanvraag moet doen. Je hoeft dan niet 30 keer gegevens in te voeren om de status te controleren, dat zie je dan in een overzicht.
Maar voor een klein aantal (2 tot 4 oid) aanvragen heeft het m.i. geen toegevoegde waarde.
Bedankt voor de snelle reactie. Fijn om te horen dat dat verder niets uitmaakt. Maar is het nog mogelijk om, na betaling, alsnog een aanvraag toe te voegen aan de groep? En zo ja, hoe dan?
Ik gok er op dat dat niet kan. Het idee van de groepsfunctionaliteit is dat je eerst alle aanvragen toevoegt en dan in een keer betaalt. Als je na betaling geen optie meer hebt om nieuwe aanvragen toe te voegen denk ik dat de developers die use-case niet hebben geimplementeerd.
Het staat je vrij om een nieuwe groep aan te maken of gewoon een of meer losse aanvragen te doen. Uiteindelijk is elke aanvraag gewoon een losse aanvraag, of je die nu via de groepsfunctionaliteit of los afrekent.
Het staat je vrij om een nieuwe groep aan te maken of gewoon een of meer losse aanvragen te doen. Uiteindelijk is elke aanvraag gewoon een losse aanvraag, of je die nu via de groepsfunctionaliteit of los afrekent.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb ze vorige week ook aangevraagd, wilde eerst een groepsaanvraag doen, maar heb uiteindelijk gewoon 3 aparte gedaan en 3x betaald.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik ben vorig jaar naar Amerika geweest.
Nu ga ik dit jaar weer naar hetzelfde adres toe.
Ik begreep hier van familie dat ik dan toch mijn ESTA moet updaten (met dan hetzelfde), maar als ik op de website inlog staat alles naar mijn mening gewoon juist en reeds ingevuld.
Moet ik nou voor de ESTA nog vertellen dat ik dit jaar kom, want dat heb ik inderdaad voor de ESTA nog nergens gedaan, maar wel gewoon via de airline.
Nu ga ik dit jaar weer naar hetzelfde adres toe.
Ik begreep hier van familie dat ik dan toch mijn ESTA moet updaten (met dan hetzelfde), maar als ik op de website inlog staat alles naar mijn mening gewoon juist en reeds ingevuld.
Moet ik nou voor de ESTA nog vertellen dat ik dit jaar kom, want dat heb ik inderdaad voor de ESTA nog nergens gedaan, maar wel gewoon via de airline.
Nee hoor, je hoeft niets te doen.
Bedankt Roelb! 

- Bushmaster
- Amerika-expert
en als je op de "juiste" luchthaven arriveerd, kan je via de kiosk naar binnen,
gaat lekker vlot
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
gaat lekker vlot
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
Bedankt, Bushmaster! Ik vlieg op Miami (MIA). Staat op de lijst. Ik ben benieuwd want land om 18:00 (wel op zaterdag) dus zal wel topdrukte zijn.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ben op dit moment bezig met het invullen van de ESTA-aanvraag.
In de laatste stap, bij controleer uw aanvraag, heb ik de verificatie ingevuld (de belangrijkste gegevens nog een keer) en kom daarna niet verder. De knop "Volgende" brengt mij steeds weer terug naar het zelfde scherm. Geen idee, wat ik nog moet. Alles is compleet, geen fouten, geen rode lijnen o.i.d. Ik kom gewoon niet verder. Ik kan er verder helemaal niets... Doe ik toch iets fout?
In de laatste stap, bij controleer uw aanvraag, heb ik de verificatie ingevuld (de belangrijkste gegevens nog een keer) en kom daarna niet verder. De knop "Volgende" brengt mij steeds weer terug naar het zelfde scherm. Geen idee, wat ik nog moet. Alles is compleet, geen fouten, geen rode lijnen o.i.d. Ik kom gewoon niet verder. Ik kan er verder helemaal niets... Doe ik toch iets fout?
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Heb inmiddels zelf waarschijnlijk het antwoord/oplossing gevonden. Ik zou mijn vraag weg kunnen halen, maar kies ervoor om hem hier toch neer te zetten. Je weet nooit of iemand anders er nog mee gaat komen...
Ik had twee Groepsaanvragen aangemaakt. Ik was met de eerste net begonnen, toen die wegviel... Heb toen een ander aangemaakt en daarmee doorgegaan.
Heb uiteindelijk de eerste weer opgepakt en daarbij gaat het wél goed...
Ik had twee Groepsaanvragen aangemaakt. Ik was met de eerste net begonnen, toen die wegviel... Heb toen een ander aangemaakt en daarmee doorgegaan.
Heb uiteindelijk de eerste weer opgepakt en daarbij gaat het wél goed...
Voor reisverslagen:
Wellicht een 'domme' vraag die al vaker gesteld zal zijn, maar ik zie nu dat onze ESTA aanvragen zijn goedgekeurd.
Moeten we hier een bewijs voor uitprinten en meenemen? En zo ja, waar vind ik dit (is dat gewoon die lijst met vragen en antwoorden)?
Verder nog, las ik dit in een mail van KLM:
Advance Passenger Information
Als u naar de Verenigde Staten reist, zijn we verplicht bepaalde persoonsgegevens te verzamelen. We adviseren u deze zogenoemde Advance Passenger Information (API) zo vroeg mogelijk door te geven
Is dit hetzelfde als ESTA? Of moet ik dit ook nog ergens doorgeven?
Moeten we hier een bewijs voor uitprinten en meenemen? En zo ja, waar vind ik dit (is dat gewoon die lijst met vragen en antwoorden)?
Verder nog, las ik dit in een mail van KLM:
Advance Passenger Information
Als u naar de Verenigde Staten reist, zijn we verplicht bepaalde persoonsgegevens te verzamelen. We adviseren u deze zogenoemde Advance Passenger Information (API) zo vroeg mogelijk door te geven
Is dit hetzelfde als ESTA? Of moet ik dit ook nog ergens doorgeven?
Je goedkeuring van je esta kan je uitprinten maar is niet verplicht. Wel is het handig om het voor je administratie te hebben.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Van de KLM-site Succes en veel plezier bij de voorbereiding.SRings schreef: Is dit hetzelfde als ESTA? Of moet ik dit ook nog ergens doorgeven?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19900 Weergaves
-