Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door boonens »

Waarom niet gewoon P3 Smart Parking? Dit zal qua prijs misschien zelfs nog een paar euro goedkoper uitvallen en de shuttle tussen P3 en terminal is snel en frequent. Er zijn inmiddels zoveel dubieuze parkeerclubjes (joyriden in auto van de klant, parkeren op een boerenerf met tractoren die er tussendoor rijden etc.) nabij Schiphol ontmaskert dat je toch veel liever weet waar je je auto achterlaat?

-edit: Ja, wat roelb dus net een minuutje eerder zegt :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Voor Zurich moet je de 2 uur van te voren aanhouden en niet 3 uur toch?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

..........Een uur voor security op AMS? Nog nooit last van gehad...................

Nou, ik dus wel en een heleboel mensen voor en achter mij in de rij.
4 a 5 keer heen en weer tussen de afzetting door.

Ik zou het niet avonturen.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Wij parkeren de laatste tijd als we vanaf Schiphol vliegen bij het hyatt hotel aan de N201.
Deze parkeerplaats koop ik via Groupon, de laatste keer was ik nog geen 30 euro kwijt voor 12 dagen.

Maar dan moet je met een shuttle (een paar minuten rijden) naar Schiphol. en ik weet niet of deze ook 's nachts rijdt.
En anders zou ik gewoon voor P3 kiezen. Eerst langs schiphol rijden, passagiers en bagage eruit en dan alleen de bestuurder naar P3.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Suzie ik dacht 3 uur omdat de uiteindelijke vlucht trans-atlantisch is, maar kennelijk vergis ik mij.
Ja P3 zelf is idd beter, ik heb net zitten google-en en ik lees bizarre verhalen :shock:
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

P3 vind ik echt makkelijk werken. Afgelopen 3 keren gedaan. Busje rijdt zeer frequent en is snel.

Ook even googlen/speuren voor kortingscodes kan nuttig zijn.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vind 1u15m erg krap. Ook voor een europese vlucht zou ik minstens 2 uur van te voren willen aankomen. Heb wel eens eerder vroeg gevlogen maar het viel me op dat het om 5.30 al behoorlijk druk was op Schiphol met lange rijen. En dan nog die trein, de gebruikelijke wisselstoring kan er altijd zijn. Ik zou dus taxi nemen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Trein op het station laten is niet echt nodig, we wonen er op 5 minuten vandaan. Ik zal het thuis eens bespreken alle tips die ik heb zien langskomen.
Ik hoop dat je de auto bedoeld en niet de trein :wink:

Ik heb eigenlijk altijd vroege vluchten gehad binnen en buiten Europa en heb echt nooit langer dan 5min moeten wachten voor douane of security.
Meestal vond ik Schiphol juist vrij uitgestorven op die tijden en duurt het afgooien van de koffer langer dan alle andere zaken.
Maar ik laat me verder wel altijd afzetten op Schiphol dus over parkings kan ik niet meepraten
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij vinden Schiphol steeds drukker en drukker worden. Vaak duurt alleen de drop off al een een eeuwigheid, ongeacht maatschappij.
Dan nog security en paspoortcontrole, duurde ook lang de laatste keren. En dan reizen wij niet eens in het hoogseizoen.

Zelf kiezen wij ook altijd voor holiday valet parking, dat bevalt ons super. Scheelt niet eens zo heel veel met P3 en je hoeft niet te wachten op bussen die wel of niet gaan maar loopt zo de hal in.
Met 5 man kun je natuurlijk ook nog kijken wat een taxi kost vanuit Almere. Dat valt misschien nog wel mee.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou zelf nooit beknibbelen op de kosten om op tijd op Schiphol te zijn. Zou zonde zijn als je je vlucht zou missen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Natuurlijk, maar "op tijd" is hier een subjectief begrip.

Voor mij is op tijd: op tijd voor de check-in balie danwel bagage drop automaat staan om daarna rustig richting gate te wandelen. Met natuurlijk enige marge om vertraging in vervoer op te kunnen vangen, bij voorkeur zonder al te veel wachttijd. Ik maak me absoluut niet druk over de tijd die ik nodig heb op Schiphol zelf, zolang ik maar op tijd ingechecked ben. Met ruim een half uur marge op een eerste trein van de dag en nog steeds de mogelijkheid om bij een calamiteit in de auto te stappen zou ik zeggen: prima, daar doe ik het voor.

Voor anderen is "op tijd" een ruimer begrip. Bijvoorbeeld drie uur vooraf op een luchthaven zijn. Dan een uur landside wachten voordat check-in open gaat. En dan nog anderhalf uur airside wachten bij de gate. Als je je daar prettiger bij voelt moet je dat vooral doen en soms doen wij het ook wel, vooral in het buitenland als we bijvoorbeeld het verkeer wat lastiger kunnen inschatten. Als er dingen onverhoopt mis gaan (defecte treinen of auto's, afgesloten wegen of treintunnels, forse files, etc) dan heb je inderdaad meer ruimte om dat tijdverlies te compenseren en is de kans kleiner dat je alsnog te laat op schiphol komt. Aan de andere kant zit je ook twee uur langer te wachten op een luchthaven. In een lounge nog wel prima, maar als je die toegang niet hebt dan is het wel heel veel minuten aftellen.

Iedereen is anders en het is vooral belangrijk dat je jezelf comfortabel voelt. Het risico kwantificeren kan ook helpen: hoe groot is het risico en wat zijn de opties cq hoe veel kost het me om toch nog op de bestemming te komen als het noodlot toe slaat. Die factor moet er een zijn waar je jezelf comfortabel bij voelt. En ik kan me voorstellen dat die factor met drie kinderen anders telt dan wanneer je alleen of met een partner reist.

Voor de OP geld dat ze op dit tijdstip twee keuzes hebben: trein of auto. De optie trein is de eerste sprinter van de dag (kans op vertraging is erg klein) en aankomst 37 minuten voordat de check-in sluit. Dat is ruim maar bij een probleem onderweg (tunnel dicht, trein staat stil op het spoor) moet je snel handelen (direct een taxi bellen oid) om nog op tijd te komen en is er een redelijk risico dat je het dan niet haalt.

De andere optie is gewoon de auto. Op dit tijdstip rij je via een vrijwel lege A6, A1 en A10 in ongeveer een half uur vanaf Almere buiten naar Schiphol. Dat is het probleem niet. Maar de parkeerkosten maakt deze optie ca 60 euro duurder (plus de brandstof) dan de trein. Ook hier zijn er risico's: ongeval, defecte auto, afgesloten weg of tunnelbuis, etc.

Een variant is nog met taxi heen en trein terug. Maar ik vermoed dat dat niet veel goedkoper zal zijn dan gewoon de eigen auto pakken.
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Ik heb hele goede ervaringen met blue parking en ze brengen je ook op dat tijdstip keurig naar aankomsthal 2
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Ik heb 15 jaar in Nieuw-Sloten gewoond, vlakbij Schiphol, woon nu ook in Almere. Ik pak de auto en zet iedereen plus bagage af bij de bushalte, lijn 69. Zoek een plekje in de buurt (niet bij iemand voor de deur) en loop naar de bushalte. In 10 minuten ben je bij de vertrekhal.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Veel opties zijn er gegeven. Mijn man zou het prima vinden om met het OV te gaan, net als Roel zegt hij dat we het gaan halen. Inderdaad 1e trein, weinig kans op vertraging.
Maar ik ben een ras pessimist dus ik vind de tijd te kort, stel idd dat je vertraging hebt of nog erger de trein blijft staan in de tunnel.
Dus we gaan voor de optie langparkeren bij P3. Is ook handig op de terugweg aangezien we heel vroeg landen, lekker gelijk naar huis ipv bagage (veel meer dan de heenweg) in de trein sjouwen.

Dank voor alle inzichten en tips.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dat sjouwen is een drogreden natuurlijk. Wel goed om de gemaakte keuze voor jezelf te versterken :-). Maar voor P3 zul je de bagage ook de bus in moeten sjouwen, weer eruit, en dan lopen naar de auto (en P3 is best groot). Dan is de roltrap naar het perron en gelijkvloers de sprinter in rollen minder werk..

Maar prima keuze. Prijzen van P3 vallen mij eerlijk gezegd ook mee, of je er nu twee, drie of vier weken staat maakt bijna geen verschil meer.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Je kan ook een paar mensen en bagage afzetten bij de vertrekhal . Of je bagage bij het instap/afstap punt bus en dan je auto halen of wegbrengen.
Noteer het vak waar je auto staat, anders is het lang zoeken. Zo doen wij het al jaren als we niet worden weggebracht.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Chub schreef:Ik heb 15 jaar in Nieuw-Sloten gewoond, vlakbij Schiphol, woon nu ook in Almere. Ik pak de auto en zet iedereen plus bagage af bij de bushalte, lijn 69. Zoek een plekje in de buurt (niet bij iemand voor de deur) en loop naar de bushalte. In 10 minuten ben je bij de vertrekhal.
Daar zou ik toch ook voorzichtig mee zijn. Ik weet dat bewoners van een wijk nabij vliegveld Eindhoven, waar vakantiegangers ook dachten gratis te parkeren, ooit eens een offensief zijn gestart om deze parkeeroverlast tegen te gaan. Kom je terug van een heerlijke vakantie, kom je terug bij een auto vol krassen.

Ruim een maand je auto parkeren in een vreemde wijk vind ik toch ook wel wat asociaal.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

jaap1 schreef:Je kan ook een paar mensen en bagage afzetten bij de vertrekhal . Of je bagage bij het instap/afstap punt bus en dan je auto halen of wegbrengen.
Noteer het vak waar je auto staat, anders is het lang zoeken. Zo doen wij het al jaren als we niet worden weggebracht.
Zo doen wij het inderdaad ook. De koffers en medepassagiers afzetten net na de slagboom en dan parkeert één persoon de auto. Tegenwoordig staat er ook een parkeergarage pal naast het gebouwtje met de bushaltes, dat kost iets meer dan het gewone terrein, maar als je je auto daarin parkeert is van slepen al helemaal geen sprake meer.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

knaapje schreef:..........Een uur voor security op AMS? Nog nooit last van gehad...................

Nou, ik dus wel en een heleboel mensen voor en achter mij in de rij.
4 a 5 keer heen en weer tussen de afzetting door.

Ik zou het niet avonturen.
Ik vind Schiphol inderdaad ook een steeds groter drama worden. Ben er liever dan ook een uur te vroeg dan 5 minuten te laat. Ook ik ken de verhalen van mensen die ruim 3 uur voor vertrek op Schiphol waren en keurig hun vlucht zagen vertrekken aan de verkeerde kant van het raam.

Eerlijk is eerlijk. Als je een vroege vlucht hebt. Het liefst voor 7 uur dan valt het nog wel mee. Maar bij een latere vlucht zou ik hier ernstig rekening mee houden. Net als met het verkeer. De A6 staat om half 8 gewoon ramvol. En hoe meer rijstroken dat ze er op de A1 bijleggen hoe voller het daar lijkt te worden.
Gast

Bericht door Gast »

Chub schreef:Ruim een maand je auto parkeren in een vreemde wijk vind ik toch ook wel wat asociaal.
:clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer