Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste manier om van JFK naar NYC te reizen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bollin
Amerika-ontdekker

Beste manier om van JFK naar NYC te reizen

Bericht door Bollin »

op 1 juni landen mijn vrouw en ik op JFK airport.
Wat is de beste manier om naar NYC te reizen.
Ik weet een taxi kost ongeveer 30$ volgens de boekjes.
Je kan ook de benepen metro nemen of met bussen meerijden.

Graag had ik jullie ervaring en beste methode gehoord.

Alvast bedankt.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Wellicht heeft je hotel een shuttle service, anders zou ik gewoon de taxi nemen.
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

Het is Hotel 31, gelegen 120, E 31st Street (nabij Park Avenue).
Heb online geboekt, en op de website is geen sprake van Shuttle Service, dus ik vermoed niet dat die er is, het is geen zo'n groot hotel.

De taxi is waarschijnlijk ook wel aangenamer omdat je dan met de wagen de stad komt binnen gereden?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Als je met een taxi gaat zorg dan dat je vooraf een ritprijs afspreekt, als je in de file terecht komt loopt de prijs heel snel op en dat is zonde.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

we komen aan in JFK rond 13u30 de vrijdag, dus ik vermoed dat we rond 14u30, 14u45 de taxi kunnen nemen richting hotel,... NYC in,... het is vrijdag, om welk uur begint de spits meestal?

nog een vraagje, weet iemand wanneer de duisternis invalt in NYC begin juni?
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Bollin schreef:we komen aan in JFK rond 13u30 de vrijdag, dus ik vermoed dat we rond 14u30, 14u45 de taxi kunnen nemen richting hotel,... NYC in,... het is vrijdag, om welk uur begint de spits meestal?

nog een vraagje, weet iemand wanneer de duisternis invalt in NYC begin juni?
Ik denk dat je wel langer als een uur nodig hebt om bij de taxi's te komen. Het ligt er even aan hoe druk het is bij immigration en hoeveel mensen een taxi nemen.

De spits is niet alleen afhankelijk van het woon-werk verkeer, er hoeft maar iets te gebeuren op de rondwegen en het staat vast. Overigens is het eigenlijk altijd wel slim om een vaste prijs af te spreken voor de wat duurdere/langere taxiritten.

Hoe laat de duisternis in gaat vallen kan ik niet precies zeggen, wel dat het vroeger is als hier. Een vriendin van mij uit Philadelphia was hier eind juni een paar jaar geleden en die stond er verbijsterd van dat het om half 11 nog licht was hier.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Je hoeft geen prijs af te spreken, want de taxi's hebben een 'flat rate' naar Manhattan. De 'flat rate' is $45 plus tol en fooi. Je hoeft dus niet te onderhandelen over de prijs. Wat ook fijn is dat er nu ook een $45 flat-rate mogelijk is van Manhattan naar JFK Airport. Dat was voorheen niet het geval.

Het is af en aan rijden van taxi's en goed georganiseerd. Wij hebben nooit hoeven te wachten op een taxi. De taxi is ideaal; koffers achterin, je stapt in en voor je het weet sta je in Manhattan. Geen gesjouw met koffers in de metro. Geen shuttlebus vol met mensen die nog afgezet moeten worden bij de verschillende hotels. Zeker na een lange vlucht heb ik daar geen zin meer in en daarom kiezen wij altijd voor de taxi!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Bollin schreef:Het is Hotel 31, gelegen 120, E 31st Street (nabij Park Avenue).
Heb online geboekt, en op de website is geen sprake van Shuttle Service, dus ik vermoed niet dat die er is, het is geen zo'n groot hotel.?
Daar hebben wij de afgelopen keer ook geslapen. Prima hotel!
We hadden de SuperShuttle genomen. Dit is een busje wat je deelt met een aantal anderen. Dit is ietsje goedkoper.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Van JFK naar Manhattan geldt idd een vaste prijs van 45dollar
Overigens geldt dit geloof ik niet voor de terugweg, dan is het gewoon hopen dat je niet in de file terecht komt.

Ik heb al vaak een bus genomen naar Porth Authority Bus Terminal (er gaan meerdere touringcars vanaf JFK die kant op)
In mijn eentje was dit veel goedkoper (12dollar geloof ik voor een enkele reis) Vanaf de bus terminal (die vrijwel naast Times Square ligt) kan je dan verder met de metro of alsnog een klein stukje de taxi pakken.
Maar voor met zijn tweeen zou ik zeggen: neem de taxi, is misschien iets duurder maar met 2 personen wel te doen en het is veel comfortabeler :)

(het leukste is om over een brug NY binnen te rijden maar de laatste jaren kom ik alsmaar via de Holland Tunnel geloof ik....wel jammer....dan mis je de opdoemende skyline)
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Iris_1982 schreef:Van JFK naar Manhattan geldt idd een vaste prijs van 45dollar
Overigens geldt dit geloof ik niet voor de terugweg, dan is het gewoon hopen dat je niet in de file terecht komt.)
De flat rate geldt nu ook voor de rit naar JFK.
Iris_1982 schreef:Het leukste is om over een brug NY binnen te rijden maar de laatste jaren kom ik alsmaar via de Holland Tunnel geloof ik....wel jammer....dan mis je de opdoemende skyline)
Ik mag hopen dat je dan niet van JFK af komt. Anders ben je wel met een erg grote omweg naar Manhattan gereden. In dat geval mag je inderdaad blij zijn dat er een flat rate geldt voor de rit van JFK naar Manhattan.
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Wij zijn ook van JFK met de metro gereisd. Is een beetje sjouwen, maar je spaart wel een hele hoop geld, wat je weer kan gebruiken voor bijvoorbeeld het Empire State Building of iets anders moois. Ik heb helaas de exacte route momenteel niet bij me, want ik ben op mijn werk. Ik zal het thuis even nakijken en dan ZSM hier posten. :wink:
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Raymond schreef:Wij zijn ook van JFK met de metro gereisd. Is een beetje sjouwen, maar je spaart wel een hele hoop geld, wat je weer kan gebruiken voor bijvoorbeeld het Empire State Building of iets anders moois. Ik heb helaas de exacte route momenteel niet bij me, want ik ben op mijn werk. Ik zal het thuis even nakijken en dan ZSM hier posten. :wink:
Je kunt o.a. met de Airtrain van JFK naar Jamaica Station, om vervolgens met de Long Island RailRoad (LIRR) naar Penn Station te gaan. Vanaf Penn Station kun je dan tot slot een taxi nemen om naar je hotel te gaan, tenzij je hotel in de buurt ligt. Dat zou op zich best kunnen, want de meeste Nederlanders liggen volgens mij in Hotel Pennsylvania.
Op zich is dat allemaal mogelijk en ja, als je de kosten van openbaar vervoer met de taxi vergelijkt, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Nadeel is wel dat je jezelf een breuk schouwt. Op het traject van JFK tot aan je hotel zul je met enige regelmaat een trap op of af moeten. Daarnaast kan het in de trein erg druk zijn. Gezien de hoeveelheid bagage die wij altijd bij hebben is dat gewoon geen optie. Dan toch maar gewoon een paar tientjes (dat is toch niet zo heel veel extra?) meer uitgeven voor een taxi. Dat is wel zo comfortabel. Zeker als je net een lange reis achter de rug hebt. Maar goed, dat is een afweging die iedereen voor zichzelf mag maken.
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van de supershuttle. Ben gisteren terug gekomen uit NY en dit werkt echt perfect. Ik heb het via expedia geboekt. 50 euro voor 2 personen, heen en terug. Wat ik ook nog leuk vond is dat je door NY wordt gereden en lekker kunt rondkijken, zonder zelf te rijden. Hij zet je bij je terminal af. Perfect!!!

Edith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

SuperShuttle heb ik idd ook al in meerdere steden gebruikt (miami, washington en NY)
Vond m toch nog best prijzig (zo'n 25 dollar voor een enkele rit, dus met 2 personen is een taxi even duur) en je moet vaak wachten tot het busje een beetje vol zit.
Soms is dat vrij snel, maar in Washington bijv,. heb ik 20 minuten in dat busje gezeten omdat ik de enige passagier was en dan wachten ze dus op meer mensen. Dat vond ik wel een nadeel.

Op de terugweg vond ik m handiger, dan rij je idd lekker door NY

Maar mijn motto is altijd: ben je met 2 of meer personen, dan lekker een taxi...ben je alleen dan is een taxi vrij duur.
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Met de metro kan je inderdaad de airtrain nemen naar Jamaica Station, ofwel naar Howard Beach Station waar je de A-train kan nemen (die gaat onder Brooklyn en dan via ground zero richting Bronx). Kost idd een stuk minder en is waarschijnlijk ook sneller.

http://www.panynj.gov/airtrain/
http://www.mta.info/nyct/maps/submap.htm
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Met de metro is goed te doen: niet overstappen oid dus gewoon blijven zitten. Is wel een lange zit maar je leert wel meteen een stukje New York kennen!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Er is al veel geschreven inmiddels. Ligt ook een beetje eraan hoeveel tijd je hebt. Lijkt alsof het niet veel tijd kost.

Goedkoopste optie is met de bus vanaf JFK naar de metro. Bussen stoppen voor elke terminal. Je komt door redelijke slechte buurten. Dan moet je uitstappen en een lange smalle trap naar de metro helemaal boven. Als je een paar zware koffers hebt is dat geen pretje. Dan moet je er vervolgens rekening mee houden dat je flink loopt te sjouwen bij de metro stations met je koffers. Soms heb je roltrappen, meestal niet. Dit is wel verreweg de goedkoopste optie, kost je maar $ 2 p.p. Je bent wel 2 uur onderweg. En je zal nog een stukje moeten lopen naar je hotel.

Iets duurdere optie is zoals hiervoor beschreven, met de Airtrain naar de metro die je in 1 keer vervolgens Manhattan inbrengt. De Airtain kost $ 5 p.p. en dan de metro $ 2 p.p. Ook niet erg duur. Je bent ongeveer 1,5 - 2 uur onderweg. Ook hier dus wel sjouwen vanuit de metro (roltrappen bij Aitrain en van Airtrain naar metro) en lopen naar je hotel (of taxi natuurlijk).

Dan met de taxi. Je hebt altijd wel mooi uitzicht op de skyline van New York, of je nu brug of tunnel neemt. Voordat je de tunnel ingaat kom je ook prachtig op Manhattan aanrijden. Kost je dus $ 45 flat fee plus toll en tip. Toll is volgens mij $ 6, dus met tip ben je rond de $ 55 - $ 60 kwijt. De rit duurt afhankelijk van het verkeer, zoals al aangeven, en daar is vaak geen pijl op te trekken. Je bent in ieder geval snel op weg (taxi's genoeg) en kost je ongeveer een uur tot 1,5 uur. Kan nog net iets sneller.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

We vertrekken dan op 5 juni naar Salt Lake City maar dan vanuit Newark Airport. Je hoort me al komen?

Waarschijnlijk is taxi hier ook het beste vervoersmiddel.
We moeten redelijk vroeg het vliegtuig hebben, hoeveel uur moeten we rekenen om vanuit het hotel de luchthaven Newark te bereiken?

alvast bedankt

en reeds bedankt voor de vele reacties.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Aannemende dat jullie op Manhattan in een hotel zitten zijn er diverse mogelijkheden.
Uiteraard een taxi, reistijd ideaal 45 min, zal wel uur zijn (je gaat tegen het spitsverkeer in)
De supershuttle brengt je via een paar hotels rechtstreeks naar de juiste terminal.
Dan kun je vanaf Port Authority Busstation met een rechtstreekse bus, kosten $ 12,00 p.p maar je moet de bagage bij je stoel zetten
Dan heb je vanaf PennStation (onder Madison Square Gardens) de Path trein naar Penn Station NJ (beetje verwarrend) en daar vanaf een taxi, snelle oplossing maar hoop gesjouw maar wel voordelig, en als laatste de AirTrain, ook vanaf PennStation, die brengt je naar een station bij de luchthaven, waar je op de gratis people mover naar je terminal kan stappen.
Dit gaat ook snel, maar is erg duur.
Er zijn uiteraard nog mee manieren (wat dacht je van de gratis Staten Island Ferry en dan aansluitend de taxi...) maar dan wordt het wel erg veel expeditie achtig.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De airtrain kost $12 pp enkele reis en de people mover is idd gratis. Wij pakken eigenlijk altijd de airtrain, wij vinden het ideaal. In November 2005 hadden we een hotel geboekt bij Newark Airport en hebben iedere dag de trein genomen. Uiteindelijk was dit voor ons de goedkoopste manier omdat de hotels in NY eind november in Manhattan duur zijn of je moet het niet erg vinden om in een hol met kakkerlakken terecht te komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer