Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg op Schiphol zijn

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vroeg op Schiphol zijn

Bericht door Chub »

Oke oke, is het ook wel een beetje. 1 x gedaan, we waren net 3 dagen weg uit de wijk. Netjes is het niet. Voortaan gaan we ook gewoon met de trein en laten we de auto thuis. :thumbup:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

boonens schreef: Ruim een maand je auto parkeren in een vreemde wijk vind ik toch ook wel wat asociaal.
Het is aan de politiek om daar eventueel iets aan te doen. Echt netjes is het misschien niet om daar te parkeren, maar als je daar gewoon mag staan vind ik het pas echt asociaal als je het recht in eigen hand neemt en andermans eigendom beschadigt !
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Natuurlijk helemaal mee eens - andermans spullen slopen is echt heel laag. Ik kan mij echter de machteloosheid ook wel voorstellen als je in zo'n wijk woont. Het duurt vaak jaren voordat de gemeente actie onderneemt en door de 2/3 auto's per huishouden is er sowieso al te weinig plek. Wanneer je bejaarde buurvrouw dan twee straten moet slepen met haar boodschappen omdat Joop en Jannie uit Hoogeveen een paar tientjes willen besparen op parkeren bij het vliegveld...

Maar ik dwaal wat af :D
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja, ik zou dit ook nooit doen. Maar de opmerking: "Het is aan de politiek om daar eventueel iets aan te doen" vind ik ook wel erg makkelijk. Want daarmee doel je wellicht op een systeem van vergunningen. Dat zou betekenen dat je vind dat we al deze woonwijken in een straal van kilometers rond Schiphol moeten opzadelen met parkeerregulering, vaak op kosten maar in ieder geval ten laste van de bewoners. Want zelfs in een kostenloos systeem worden mensen sterk beperkt in hun mogelijkheden, denk bijvoorbeeld ook aan bezoek.

Schiphol mag wat mij betreft wel wat goedkoper worden qua parkeren. Kijk eens naar Dusseldorf, daar betaal je de helft. Met lagere tarieven voorkom je niet alleen dit soort parkeertoerisme, maar het zou ook meteen het gras voor de voeten van alle al dan niet malafide parkeerbedrijfjes wegmaaien.

Er zijn enorme groeimogelijkheden voor de parkeercapaciteit op P3 door het bouwen van meerdere lagen (waar al mee is begonnen met de huidige garage). Grote nadeel is alleen de busverbinding. Ik zou zeggen: bouw een tunnel van P3 naar de terminal (ca 1 km lengte), met loopbanden of een light-rail shuttle oid en je hebt een ideale parkeervoorziening. En je bent af van die vervuilende en onhandige bus.
Mobile

Bericht door Mobile »

Mijn auto staat 3 weken op een afgesloten parkeerterrein, ik heb vooarafgaande aan mijn vlucht een hotelovernachting. S'ochtends staat de shuttle naar Schiphol voor. Bij terugkomst is er weer die shuttle naar mijn auto.
Kost 90 Eur.
Wat zou je dan nog in dat mooie Sloten gaan zoeken ?
Aan de zijkant van de wielerbaan misschien ?
3 weken ?
Moet ik niet aan denken.
Zijn er nog malafide parkeerbedrijfjes ?
Hebben die nog marktaandeel ?

Heeft iemand hier ervaring met de QPark garage bij het Spaarne Gasthuis in Hoofddorp ?
Die bieden een goedkope, veilige oplossing inclusief openbaar vervoer
Een snel gegroeid bedrijf als Quick Parking zit nu ook op Zaventem.
Op Schiphol is dat een topbedrijf.
Maar eigenlijk is het bedroevend dat een bedrijf als Luchthaven Schiphol vanuit een vorm van marktarrogantie allerlei partijen de parkeermarkt grotendeels heeft over laten nemen.
:offtopic:

En je eigen parkeer-verdienmodel ??
https://www.parkflyrent.nl/?utm_source= ... elease.com
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

roelb schreef:Maar de opmerking: "Het is aan de politiek om daar eventueel iets aan te doen" vind ik ook wel erg makkelijk.
Wat moet je dan ? Een bord plaatsen met het verzoek om hier geen auto's te parkeren ? Let wel, ik parkeer altijd op een parkeervoorziening van Schiphol zelf maar als er niks geregeld is omtrent dit 'wildparkeren' dan kun je het die mensen die daar parkeren toch niks kwalijk nemen ?
Als de bewoners er last van hebben kan dit via de lokale politiek aangekaart worden, bv een vergunningsysteem met gratis vergunningen voor bewoners om maar een voorbeeld te noemen.
Er schijnen zelfs valet parking aanbieders te zijn (geweest) die auto's in woonwijken parkeren..., n.a.v dat soort verhalen ben ik wel heel kieskeurig geworden als ik valet parking wil gebruiken. Vroeger een paar keer KING parking gebruikt en was daar wel tevreden over maar schijnen niet meer te bestaan helaas.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mwa.. Er is ook nog zoiets als goed fatsoen. We hoeven niet alles dicht te timmeren en daarmee een grote groep omwonenden op te zadelen met extra lasten.

Ter illustratie: ik zou zelf nooit een huis kopen op een locatie waar parkeerregulering van kracht is bijvoorbeeld. Het gedoe, dat je nog niet eens meer normaal bezoek kunt ontvangen zonder allerlei voorzieningen te treffen. Denk ook aan de onmogelijkheden rond huur-, leen- en deelauto's in combinatie met vergunningssystemen, etc. Of wat denk je van partners die ieder een eigen woning hebben en hun eigen auto door parkeerregulering niet kunnen parkeren als ze bij hun partner verblijven. Want vrijwel iedere gemeente geeft alleen parkeervergunningen af voor auto's die op naam staan van een bewoner in het bewuste gebied of een leasebedrijf. Verplicht samenwonen of betalen om te parkeren dus. En een auto die je leent of huurt van familie of vrienden (of een deelauto) komt daardoor ook niet in aanmerking voor een vergunning.

Hier in de omgeving recent een mooi voorbeeld rond een ziekenhuis met een redelijk dure parkeergarage, inclusief betaald parkeren voor personeel in een eigen garage. Resultaat: veel personeel parkeert in de aanliggende wijk, ook al is er meer dan voldoende ruimte bij het ziekenhuis zelf. De oplossing was (en is) eenvoudig: parkeren voor werknemers en patienten (rondom het consult) gratis maken. Alleen bezoekers laten betalen. Maar dat weigert het ziekenhuis. Dus heeft de gemeente geen andere optie dan met een vergunningssysteem de last op de schouders van de omwonenden te leggen. Het resultaat is dat de werknemers nu gewoon honderd meter verderop, buiten het gebied, parkeren, het probleem verschuift dus alleen maar. En bewoners mogen inmiddels betalen voor hun parkeervergunning en bezoekerskaartjes. Ouderen gaan minder bij elkaar op bezoek vanwege het gedoe en het gestelde draagvlak in de wijk is twijfelachtig, dat refereerde namelijk aan een burgerinitiatief dat werd geleid door iemand die _buiten_ het gebied woont dat nu gereguleerd is en dat met name de focus legde op parkeeroverlast vanuit een nabijgelegen winkelcentrum.

Anyway, de oplossing ligt volgens mij dan ook niet in het ontmoedigen van alternatieve locaties, maar juist in het aantrekkelijker maken van het reguliere, gewenste perkeeraanbod.
Gast

Bericht door Gast »

markro schreef:Wij maken zo nu en dan gebruik van Schiphol Travel Taxi en dat bevalt ons prima: klik hier voor website.
Opgeven via de website, je ontvangt daarna een e-mailbericht met bevestiging, op avond voor vertrek word je gebeld met exacte tijd dat de taxi bij je thuis komt voorrijden.
Wij reizen met z'n tweeën en hebben altijd gekozen voor privévervoer, zodat wij geen andere adressen nog af moeten gaan. Eén keer een personenauto gehad, meerdere keren een klein busje. Op deze manier ben je vlot over.

Wij hebben 2 keer een retour gedaan en dan konden wij na de landing van de terugvlucht op Schiphol, en na de douane, via de hal van Schiphol lopen naar de STA-balie (Schiphol Transfer Assistance). Deze bevindt zich bij aankomsthal 4, zie plattegrond: http://www.taxidehart.nl/media/6582/sta-balie.pdf . Daar is men dan op de hoogte van jouw thuisreis, even wachten op de taxi (10 tot 20 minuten is onze ervaring) en deze brengt je thuis.
Wij vinden het ideaal.
Ik heb de prijzen van "jullie" taxi site vergeleken met de site die wij altijd gebruiken Taxi Centrale Midden Nederland http://www.tcmn.nl en een enkele rit vanuit Hilversum kost daar €63,50 per reis, dus €127 totaal. Voordeel: ALTIJD privé vervoer, grote taxi's afgestemd op hoeveelheid bagage die jij/jullie bij je hebben en goede communicatie direct met de chauffeur die je komt ophalen. Je geeft je vluchtnummer op en bij eventueel afwijkende aankomst tijd houden ze daar rekening mee.

Voor mijn eigen trip is TCMN ruim €50 goedkoper dan de site van jullie! Wellicht een overweging voor je volgende trip :P
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Voor mijn eigen trip is TCMN ruim €50 goedkoper dan de site van jullie! Wellicht een overweging voor je volgende trip.
Vanaf mijn huisadres naar Schiphol is de door jou opgegeven TCMN EUR 3,00 goedkoper dan de door mij opgegeven STT, dus dat ontloopt elkaar niet zoveel. Ook de door jou genoemde voordelen worden door STT ook geboden.
Toch hartelijk dank voor jouw bericht en ik zal de firmanaam onthouden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

roelb schreef:Hier in de omgeving recent een mooi voorbeeld rond een ziekenhuis met een redelijk dure parkeergarage, inclusief betaald parkeren voor personeel in een eigen garage. Resultaat: veel personeel parkeert in de aanliggende wijk, ook al is er meer dan voldoende ruimte bij het ziekenhuis zelf.
Bekend verhaal. Woon je toevallig in de omgeving van Nijmegen? :lol:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

roelb schreef:
Schiphol mag wat mij betreft wel wat goedkoper worden qua parkeren. Kijk eens naar Dusseldorf, daar betaal je de helft. Met lagere tarieven voorkom je niet alleen dit soort parkeertoerisme, maar het zou ook meteen het gras voor de voeten van alle al dan niet malafide parkeerbedrijfjes wegmaaien.
Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar voor 16 dagen scheelt het om precies te zijn 2 tientjes. 95,- Schiphol VS 77,- Dusseldorf goedkoopste tarief.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Voor ons is de taxi trouwens een duurdere optie. Vanuit mijn huisadres zou het 102 euro kosten. Dan is het lang parkeren toch voordeliger.
Overigens is vandaag het volgende gebeurd, waardoor ik nog minder vertrouwen heb om met de trein te gaan.
Mijn schoonouders zouden vandaag om 05.00 uur binnen Europa vliegen, ze waren ruim op tijd en alsnog hebben zij hun vlucht gemist.
Volgens de dame van Transavia hadden ze nog eerder op Schiphol moeten zijn, ze gaf aan 4 uur van te voren. Nu vind ik 4 uur van te voren binnen Europa echt gekkenwerk, maar kennelijk is de drukte op Schiphol zodanig dat je hier ernstig rekening mee moet gaan houden. Liever safe dan sorry.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Vito schreef: Ik weet niet hoe je hierbij komt, maar voor 16 dagen scheelt het om precies te zijn 2 tientjes. 95,- Schiphol VS 77,- Dusseldorf goedkoopste tarief.

augustus/september 2015, Dusseldorf 24 dagen P24 62 euro. Dat was bij Schiphol op P3 ongeveer het dubbele geweest.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Souraia schreef:Overigens is vandaag het volgende gebeurd, waardoor ik nog minder vertrouwen heb om met de trein te gaan.
Mijn schoonouders zouden vandaag om 05.00 uur binnen Europa vliegen, ze waren ruim op tijd en alsnog hebben zij hun vlucht gemist.
Volgens de dame van Transavia hadden ze nog eerder op Schiphol moeten zijn, ze gaf aan 4 uur van te voren. Nu vind ik 4 uur van te voren binnen Europa echt gekkenwerk, maar kennelijk is de drukte op Schiphol zodanig dat je hier ernstig rekening mee moet gaan houden. Liever safe dan sorry.
Dit zegt Transavia op haar website. Wat was volgens je schoonouders "ruim op tijd" en waar is het fout gegaan. Bij het inchecken, paspoortcontrole, Securitycheck, koffie drinken in de lounge of wandeltocht naar de Gate ?

https://www.transavia.com/nl-NL/service ... inchecken/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ruud2004 schreef:
Dit zegt Transavia op haar website. https://www.transavia.com/nl-NL/service ... inchecken/
Daar staat: "Zorg ervoor dat je ruim op tijd (minimaal 2 uur voor vertrek) op de luchthaven bent."
En:
"Openingstijden check-in balies
Vertrek vanaf Amsterdam Airport Schiphol naar overige luchthavens: vanaf 3 uur tot 40 minuten voor vertrek."
Souraia schreef:Volgens de dame van Transavia hadden ze nog eerder op Schiphol moeten zijn, ze gaf aan 4 uur van te voren.
Hoezo 4 uur? Balies zijn dan niet open...
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dat is echt enorm balen. Ik ben ook wel benieuwd hoe lang van tevoren ze er dan waren.

@roelb: zal dan de periode zijn, ik heb het voor maart bekeken, exact dezelfde tijden bij Schiphol en Dusseldorf. Het viel mij juist op dat het niet veel scheelde.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb het verhaal nog even goed bevestigd gekregen. Mijn schoonouders moesten om 06.05 vliegen. Om 04.15 kwamen ze op Schiphol aan. Mijn man is toen met ze naar binnen gelopen en daarna heeft hij ze de gate doorgegeven. Mijn schoonouders zijn vervolgens naar de gate gelopen en zijn gaan zitten. Bij het boarden bleven ze dus zitten en hadden niet in de gaten dat dat hun vlucht was. Hun bagage is daarna uit het vliegtuig gehaald en vertrokken zonder hun. Dit is dus een gevalletje eigen schuld. Mijn schoonouders spreken de taal niet zo goed en hadden kennelijk niet door dat dat hun vlucht was :roll:
Ze hebben daarna hun zoon weer gebeld en die is ze gaan ophalen. Toen is hij samen met hun naar de Transavia balie gelopen en die dame gaf aan dat ze geen mensen oproepen. Ze hebben hun wel zien zitten, maar geen aandacht aan besteed.
Daarna zei ze dat men voortaan 4 uur van te voren op Schiphol moest zijn, waar ze dat dan weer vandaan haalt is mij ook een raadsel.

Dit is dus gewoon dikke pech en eigen schuld. Helaas ze mogen het morgen opnieuw gaan proberen.
Gast

Bericht door Gast »

Zo waren wij eens ruim op tijd op Schiphol om mijn oma weg te brengen voor een reis naar mijn oom in Brazilië. Voor het inchecken werd besloten om eerst maar even een bakkie te doen met de hele familie. Toen ze uiteindelijk bij de balie was, was haar stoel net vergeven aan een andere reiziger die op de wachtlijst stond.

Gelukkig kon ze de volgende dag wel mee.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja.. Die mensen hadden dus wellicht beter wat later op Schiphol kunnen zijn. Dan hadden ze direct bij de gate het toestel in kunnen lopen zonder te wachten. Te vroeg komen is blijkbaar ook een risico.

Maar goed, dit mag je gerust een beetje dom noemen. De taal niet goed spreken is ook wel een wat zwak excuses. Ik spreek, versta en lees geen chinees, maar ook op een chinese luchthaven red ik me prima en snap ik wanneer een gate open is voor boarding. En dan zijn er ook nog de standaard cirkeltjes die elke check-in agent, waar dan ook ter wereld, altijd rondom het gate nummer en de boarding time zet.

Aan de andere kant, ook wel erg slecht van dat transavia gate personeel. Ze missen 2 pax, bagage is ingecheckt en twee wat oudere mensen zitten al langere tijd bij de gate. Ik was eerst even naar die mensen toegelopen voordat de beslissing om bagage te offloaden werd genomen. Had een hoop gedoe gescheeld, voor zowel de airline als voor de pax.

En wat mensen bezielt om koffie te gaan drinken voor check-in/security heb ik nooit gesnapt. Eerst inchecken, bagage kwijt, door security en /daarna/ kijken hoeveel tijd er nog over is. En pas dan beslissen over lounges, koffie, eten, etc.
Gast

Bericht door Gast »

Ik was toen nog maar een heel klein eomsje, maar inderdaad, altijd eerst inchecken. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer