Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze dochter wil naar Community College Seattle
- Family5
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Onze dochter wil naar Community College Seattle
We zijn thuis enigszins overvallen door het plotselinge besluit van onze middelste dochter (18 jaar) om in september naar een community college te gaan. Het is weliswaar haar lang gekoesterde wens sinds onze Amerika reizen, maar wij dachten allemaal, inclusief haar vaste vriend, dat haar enthousiasme nu wel bekoeld zou zijn.
Ze heeft het allemaal zelf uitgezocht en ervoor gespaard. Ze kiest voor een studie computer science met verblijf op de campus van Green River College in Auburn bij Seattle. Alles wil zij laten regelen door de commerciële talenorganisatie Inter Language in Rotterdam.
Dat gaat mij allemaal wel wat snel, dus voor mijn eigen gemoedsrust wil ik nog wat informatie verzamelen. De zoekfunctie van dit forum heb ik al gebruikt, maar ik heb nog een paar vragen. Misschien heeft iemand de antwoorden?
1) wie heeft ervaring met Inter Language? Is het een betrouwbare organisatie? (mij PM-en mag ook)
2) wie kent heel toevallig het Green River College bij Seattle? Staat het goed bekend?
3) wie heeft zelf kinderen die deze ervaring hebben opgedaan en wat is hun beter bevallen: campus of een gastgezin?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ze heeft het allemaal zelf uitgezocht en ervoor gespaard. Ze kiest voor een studie computer science met verblijf op de campus van Green River College in Auburn bij Seattle. Alles wil zij laten regelen door de commerciële talenorganisatie Inter Language in Rotterdam.
Dat gaat mij allemaal wel wat snel, dus voor mijn eigen gemoedsrust wil ik nog wat informatie verzamelen. De zoekfunctie van dit forum heb ik al gebruikt, maar ik heb nog een paar vragen. Misschien heeft iemand de antwoorden?
1) wie heeft ervaring met Inter Language? Is het een betrouwbare organisatie? (mij PM-en mag ook)
2) wie kent heel toevallig het Green River College bij Seattle? Staat het goed bekend?
3) wie heeft zelf kinderen die deze ervaring hebben opgedaan en wat is hun beter bevallen: campus of een gastgezin?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Family5 op 10 apr 2017, 02:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Help! Dochter wil naar University College Seattle
Onthoud wel even dat dit een community college is. Ze bereiden studenten voor op een 4-jarige universitaire opleiding, en je kan ze dus enigszins vergelijken met een ROC in Nederland.
Op http://www.greenriver.edu/academics.htm schrijven ze zelf:
Op http://www.greenriver.edu/academics.htm schrijven ze zelf:
Dit betekent ook dat het niet een universiteit is zoals je ziet op TV. Mijn vrouw (43) heeft bijvoorbeeld 6 credits bij een community college gehaald omdat haar Nederlandse Bachelor anders waardeloos was. Op een community college zie je dus vanalles en nogwat. Jong, oud, werkend, studerend, en soms halve TBS-ers (ex-gedetineerden in een half-way house).Whether you are looking to build a solid foundation to transfer to a four-year college or university, develop skills you can take with you to the workplace or learn new perspectives about the world, you can find your place at Green River College.
--
I route, therefore you are.
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ex-TBS' ers, grote kriebels.... Mijn dochter was gewoon te laat voor het aanvragen van een Fullbright beurs voor een fatsoenlijke universiteit. Ze wilde aanvankelijk in Nederland studeren, maar het lukte haar maar niet een keuze te maken. Daarom lijkt haar een tussenjaar, of eigenlijk een semester, wel leuk om van alles en nog wat aan vakken te proberen en ondertussen haar Engels bij te spijkeren. Maar hoe is het jouw vrouw eigenlijk bevallen? Misschien is zo'n ratjetoe aan mensen wel interessant (laat ik optimistisch blijven
)

- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe werkt dat qua visum? Kun je dat zomaar doen?
Ik weet niet of een jaar op een community college nou zoveel toevoegt. Het zal ongetwijfeld een hele ervaring zijn---als is Renton helemaal niks, maar je zit tenminste niet ver van Seattle, dat wel erg leuk is---maar als opleiding vraag ik me af of je er iets mee opschiet.
Ik weet niet of een jaar op een community college nou zoveel toevoegt. Het zal ongetwijfeld een hele ervaring zijn---als is Renton helemaal niks, maar je zit tenminste niet ver van Seattle, dat wel erg leuk is---maar als opleiding vraag ik me af of je er iets mee opschiet.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inderdaad voegt het niets toe aan een opleiding. Het gaat niet om een heel jaar, maar een semester. Dat zal dus wel lukken met een visum. Ze zit dan als het ware drie maanden in een pauze-stand op afstand in Amerika om rustig te kunnen nadenken over haar toekomstige studiekeuze in Nederland. In december wil ze terug en dan zal ze moeten werken, totdat zij kan starten met een universitaire studie in september 2018. Ze twijfelt over Informatie Technologie en Robotica in Amsterdam en door computer science te volgen op zo'n Amerikaans college wil ze verkennen of dat iets voor haar is. Daarnaast hoopt ze natuurlijk internationale studenten te ontmoeten en Seattle leren kennen.
Volgens mij is het niet per definitie zo dat een comminity college niets toevoegt aan de opleiding. Een transfer naar een 4-year college betekent niet dat je dan helemaal aan het begin van die 4 jaar begint, je kunt volgens mij vaak studiepunten meenemen en zo in het gunstigste geval direct instappen in het 3e jaar van een 4-year college. Maar dat zal uiteraard afhangen van welke colleges en vakken je doet, en voor een transfer naar NL zal het wat dat betreft weinig opleveren (maar dat lijkt me hier dan ook niet de insteek).
Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik kom wekelijks bij onze lokale bibliotheek die op de campus van een community college (en een sub-campus van een 4-year college) is, en zie toch cooral jonge studenten daar, ik vermoed dat dat toch wel de meerderheid is.
Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik kom wekelijks bij onze lokale bibliotheek die op de campus van een community college (en een sub-campus van een 4-year college) is, en zie toch cooral jonge studenten daar, ik vermoed dat dat toch wel de meerderheid is.
Terug in Texas!
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je Hemmie, dat hoop ik ook maar, dat ze vooral jongeren ontmoet. Dat is op haar leeftijd toch het leukste. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me zo, dat vooral jongeren besluiten op een campus te wonen en dat oudere studenten al hun eigen woonhuis hebben, toch?
Re: Help! Dochter wil naar Community College Seattle
Veel community colleges hebben geen eigen "on campus" woonruimte. Green River toevallig wel.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daarom wilde ze inderdaad naar dit community college. Dat campus leven leek haar zo leuk.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Zo te zien is zo'n 70% van de studenten op het college niet ouder dan 24 dus het overgrote deel is van je dochters leeftijd. Ik zou haar altijd op de campus laten wonen, veel mooiere ervaring en toch beschermd genoeg om niet helemaal los gelaten te worden (per gang of huis is meestal een verantwoordelijke oudere jaars student aangesteld als begeleider en er is campus beveiliging).
Misschien dat ze academisch niet super veel meekrijgt maar kwa levenservaring en ervaring met gebruik van het Engels des te meer. Ik vind het eigenlijk een heel slim idee van haar, zeker als ze het zelf (voor een groot deel) betaalt!
Misschien dat ze academisch niet super veel meekrijgt maar kwa levenservaring en ervaring met gebruik van het Engels des te meer. Ik vind het eigenlijk een heel slim idee van haar, zeker als ze het zelf (voor een groot deel) betaalt!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- goldenhills
- Amerika-expert
Een Community College hoeft helemaal geen slechte keus te zijn. Zo is Foothill-DeAnza hier in de buurt een uitstekende voorbereiding (Bachelor) voor een Master bij Stanford, een van de betere (een van de beste?) universiteiten... Ik zou wat meer zoeken naar de ranking van dat college.
Re: Onze dochter wil naar Community College Seattle
Alle 3 onze kinderen hebben eerst een associates op een community college gedaan en toen verder voor een bachelors; ze ware goed voorbereid en zijn goed door kunnen stromen. Ik heb zelf 5 jaar voor een community college gewerkt, en het deed echt allemaal niks onder voor een 4 jaars school. Het voordeel zelfs van dit college was dat alle lessen door professors gegeven werden, en geen gigantische klassen gegeven door een assistent (wat ze later bij die 4 jaars school wel hadden). Bij de keus kun je letten op de accredidation/erkenning die het community college heeft, en van tevoren al kijken naar welke universitieiten de studiepunten aannemen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor het advies en voor de opmerking dat mijn dochter er goed aan doet, dat geef ik direct aan haar door. Klinkt ook een stuk beter dan die bezorgde geluiden van haar moederbabarage schreef: Ik zou haar altijd op de campus laten wonen, veel mooiere ervaring en toch beschermd genoeg om niet helemaal los gelaten te worden (per gang of huis is meestal een verantwoordelijke oudere jaars student aangesteld als begeleider en er is campus beveiliging).

- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waarschijnlijk beperkt mijn dochter zich tot het aanbod van de community colleges, met wie zo'n commerciële organisatie een overeenkomst heeft gesloten. Ik zal in ieder geval de naam van Foothill-DeAnza aan haar doorgeven en inderdaad zoeken naar een ranking websitegoldenhills schreef:Een Community College hoeft helemaal geen slechte keus te zijn. Zo is Foothill-DeAnza hier in de buurt een uitstekende voorbereiding (Bachelor) voor een Master bij Stanford, een van de betere (een van de beste?) universiteiten... Ik zou wat meer zoeken naar de ranking van dat college.

- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Jullie goede ervaringen met associates op een community college is precies wat mijn dochter ervan verwacht. Ze wil zich gewoon beter oriënteren op een toekomstige studie, voordat zij direct doorstroomt naar de universiteit. Ik voel me nu een stuk geruster over haar keuze, hoewel haar besluit wel snel genomen is.ANY schreef:Alle 3 onze kinderen hebben eerst een associates op een community college gedaan en toen verder voor een bachelors; ze ware goed voorbereid en zijn goed door kunnen stromen. Ik heb zelf 5 jaar voor een community college gewerkt, en het deed echt allemaal niks onder voor een 4 jaars school. Het voordeel zelfs van dit college was dat alle lessen door professors gegeven werden, en geen gigantische klassen gegeven door een assistent (wat ze later bij die 4 jaars school wel hadden). Bij de keus kun je letten op de accredidation/erkenning die het community college heeft, en van tevoren al kijken naar welke universitieiten de studiepunten aannemen.

Nuja, dat was wellicht een klein beetje overdreven. Bij mij in de buurt is een van de woonhuizen omgetoverd tot een soort half-way house. De ex-gedetineerden die je daar ziet zijn over het algemeen gemotiveerde mensen die ooit een foutje hebben gemaakt.Family5 schreef:Ex-TBS' ers, grote kriebels
Zoals anderen ook al hebben aangegeven, er is niks mis met een community college. Mijn punt was vooral om aan te geven dat het geen 4-jarige Bachelor opleiding is, en je er vanalles en nogwat kan vinden. De meeste van de vakken waar mijn vrouw in zat hadden 2 of 3 studenten onder de 30, maar dat kwam wellicht ook door het type studie, Early Childhood Education. De meeste mensen die daarin geinteresseerd zijn doen gewoon een 4-jarige opleiding. De enige reden om losse ECE's te halen is als aanvulling bij een bestaand diploma (zoals mijn vrouw), of om de minimale punten te hebben en een baan te scoren.
--
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik snap het: wie er rondloopt en welke vakken er op zo'n community college worden gegeven; de kwaliteit van het onderwijs; de voorbereiding en/of aansluiting op een latere studie; dat zal allemaal van geval tot geval verschillen. Mijn dochter zal dus niet alleen naar de aanwezigheid van een campus moeten kijken, maar ook naar de ranking van zo'n community college.
Ben daarom benieuwd of er nog iemand op het forum is, die zelf ervaring heeft met, of iemand kent op het Green River College.
Ben daarom benieuwd of er nog iemand op het forum is, die zelf ervaring heeft met, of iemand kent op het Green River College.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon weliswaar in Seattle, maar ben zelf helemaal niet bekend met Green River College. (Ik behoor ook helemaal niet tot de doelgroep.)
Als je googlet op "green river college auburn review", kom je wat recenties tegen, bijv.:
https://www.yelp.com/biz/green-river-college-auburn
https://www.gooverseas.com/gap-year/uni ... year/41437
Als je nog vragen over Seattle of de Pacific Northwest hebt, laat maar weten.
Succes ermee!
--Ron
Als je googlet op "green river college auburn review", kom je wat recenties tegen, bijv.:
https://www.yelp.com/biz/green-river-college-auburn
https://www.gooverseas.com/gap-year/uni ... year/41437
Succes ermee!
--Ron
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Ik heb nu al best vaak gehoord dat vrouwen op latere leeftijd (als hun eigen kinderen naar school gaan bijvoorbeeld) deze opleiding gaan doen, o.a. op de preschool van mijn kinderen waren er wel juffen van mijn leeftijd die de opleiding net af hadden, dus ik denk idd dat dat bij uitstek een vakgeboed is waar je veel oudere studenten zult vinden.thenextdtrump schreef:maar dat kwam wellicht ook door het type studie, Early Childhood Education.
Terug in Texas!
- Family5
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dus onder de locals heeft Green River College (nog) geen naam gemaakt hahaha. Dank voor het aanbod Ron. Sowieso staat Seattle en omstreken op ons lijstje om ooit te bezoeken.dutch_in_seattle schreef: Als je googlet op "green river college auburn review", kom je wat recenties tegen.
Succes ermee!
--Ron
Wat Green River betreft: kennelijk richten ze zich op jongeren die een GAP Year willen, een mooie bron van inkomsten, en niet zo gek gezien de mooie omgeving bij Seattle.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 7247 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 5 Reacties