Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:En als je een auto wilt huren in Chicago en weer wilt inleveren in Los Angeles, kijk op USAreisen.de dan ook eens bij National. Die heeft één tarief voor drop-off kosten en die zijn $ 199. Bij Alamo zou dit zomaar wel eens $ 500 kunnen zijn.
Die zitten er bij mijn overzichtje inderdaad nog niet bij. Verstandig om daar een mailtje over te sturen naar USAReisen (kan ook in het Engels).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

pyca schreef:Wij hebben voor onze aankomende vakantie gehuurd via http://www.usareisen.de. (Alamo met de meest uitgebreide verzekeringsmogelijkheid)
Waar kun je op die site dan aangeven dat je Gold wilt? Bij gold zit toch ook altijd extra bestuurder?
komt standaard super spar plus te staan. Ik kan het niet eens veranderen in Super inklusif plus. :oops: :oops: :oops: zie het al

ook op de genoemde http://www.herz.nl/anwb mooie aanbiedingen, maar nergens kun je aangeven dat je het volledige C-pakket wilt :?:
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Kan er iemand vertellen hoe de verhouding wagen / verbruik ligt

Ik bedoel maar : zo'n 4X4 ? wat verbruikt die ongeveer tegenover een gewone middelklasse wagen

Wat is zo ongeveer de benzineprijs in de USA ?
Hebben ze daar ook diesel zoals wij hier ?
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

OK , ik ben op het forum tegengekomen dat de benzineprijs ongeveer 1 dollar/ liter is
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Laats heb ik toevallig al eens een lijstje getoond hier op het forum. Inmiddels ben ik alweer naar Amerika geweest en zal de 2 auto's die ik toen gehuurd heb ook toevoegen.

Hier is het lijstje nogmaals met het verbruik in mile/gallon en km/liter.

2004 - Ford Taurus (full size): 26,99 mile per gallon / 11,47 km per liter

2004 - Jeep Grand Cherokee (4x4): 18,50 mile per gallon / 7,77 km per liter

2005 - Dodge Durango (4x4): 17,87 mile per gallon / 7,59 km per liter

2005 - Ford Mustang (cabrio): 23,40 mile per gallon / 9,95 km per liter

2006 - Ford Mustang (cabrio): 24,20 mile per gallon / 10,29 km per liter

2007 - Ford Fivehunderd (full size): 23,48 mile per gallon / 9,98 km per liter

2007 - Chevrolet Equinox (4x4): 21,85 mile per gallon / 9,29 km per liter

De brandstofprijzen verschillen nogal per staat. Zo betaalden wij vorige maand in Kentucky rond $ 2,00 per gallon en in New York (state) tot wel $ 2,50 per gallon. Diesel is wel aanwezig maar in mindere mate dan hier in Europa. Bovendien is diesel in Amerika volgens mij niet (veel) goedkoper. Ik heb ook nog geen huurwagens gezien die op diesel reden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Bedankt Roland ! ik ben je dankbaar voor jou lijstje ! Het is toch de moeite om dit te weten vind ik
Ik moet zeggen dat jij sneller reageert op het forum dan dat ik kan kijken naar nieuwe reactie's
De chevy equinox staat al op mijn verlanglijstje
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

brekson schreef:Bedankt Roland ! ik ben je dankbaar voor jou lijstje ! Het is toch de moeite om dit te weten vind ik
Ik moet zeggen dat jij sneller reageert op het forum dan dat ik kan kijken naar nieuwe reactie's
De chevy equinox staat al op mijn verlanglijstje
Graag gedaan! :D

Mijn ervaring met de Equinox (en de Ford Fivehunderd) kun je overigens hier lezen.

Roland

brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

Hé Roland , nog 2 vraagjes over de Chevy:

Op je webstek heb ik gelezen dat je enkele jaren terug in Moab een 4X4 had gehuurd.
Kan je deze trails met de Equinox ook doen ? Of is hij hier te zwak of te luxueus voor ( dat laatste , kwestie van geen schadeclaims te krijgen )

Heb jij deze equinox of een andere al via usareizen.de geboekt ? Die worden veel vermeld op het forum.
Eefje
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje »

Wij twijfelen tussen een Equinox en een midsize suv (via usareisen)... Heeft er iemand ervaring met beide modellen?

(Wij zijn met 2 volwassen)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

brekson schreef:Hé Roland , nog 2 vraagjes over de Chevy:

Op je webstek heb ik gelezen dat je enkele jaren terug in Moab een 4X4 had gehuurd.
Kan je deze trails met de Equinox ook doen ? Of is hij hier te zwak of te luxueus voor ( dat laatste , kwestie van geen schadeclaims te krijgen )
Het was zelfs afgelopen zomer dat we een 4x4 in Moab huurden. :wink: Deze auto (een Jeep Wrangler) was er meer geschikt voor dan de Equinox vind ik. In ieder geval voor het gedeelte off-road dat wij toen nabij Moab gereden hebben, de Shäfer Trail. Met de Equinox weet ik niet of ik die trail wel zou rijden al zijn er die het met een andere 4x4 wel gedaan hebben. Toch zullen er nabij Moab vast wel tails zijn die heel geschikt voor de Equinox zijn.
Heb jij deze equinox of een andere al via usareizen.de geboekt ? Die worden veel vermeld op het forum.
De auto hadden we via hertz.nl met ANWB korting gehuurd. Dit was voor ons goedkoper omdat wij deze auto voor 10 dagen wilden huren. We hebben de prijzen o.a. ook vergeleken met USAreisen.de. De auto die wij in eerste instantie gehuurd hadden was een Standard (Ford Mustang of gelijkwaardig). Bij Hertz op Dulles Int'l Airport uiteindelijk gekozen voor een upgrade naar een 4x4. Er is overigens niet gevraagd naar ons lidmaatschap van de ANWB, volgens mij kan iedereen zo een auto boeken, lid of geen lid van de ANWB. Ook op de upgrade kregen wij gewoon de 10% ANWB korting (althans, dat deed men ons doen laten geloven :wink: ).

Roland

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

brekson schreef:Op je webstek heb ik gelezen dat je enkele jaren terug in Moab een 4X4 had gehuurd.
Daar was ik ook bij vorig jaar (2006) in Moab. Zoals Roland al uitgelegd heeft, hadden wij daar een Jeep gehuurd met z'n drieën en daarmee de Shäfertrail en gedeeltelijk de White Rim Road gereden.

Het jaar daarvoor echter (2005) heb ik met mijn echtgenoot hetzelfde traject gereden maar toen met een Ford Explorer. Ook dat ging perfect. Dit jaar (2007) willen we de hele White Rim Trail (doen we 2 dagen over) proberen af te leggen. Ik twijfel echter over de auto die we moeten huren.

Uiteraard wordt dat sowieso een 4x4 en het liefst een Ford Explorer, maar volgens de berichten heeft Hertz deze wagen niet meer in de collectie. De Equinox die Roland en ik vorige maand hadden is ook een 4x4 en een prima wagen, maar toch heb ik mijn twijfels of deze auto de moeilijke dirtroad in Canyonlands kan nemen.

Voor mijn gevoel is een Ford Explorer meer een terreinwagen dan de Equinox. Weet iemand anders misschien of deze auto geschikt is voor het wat zwaardere werk? En zo niet, wat kunnen we dan het beste huren? Ik snap niet zo goed het verschil tussen al die 4x4's.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik voelde me vorig jaar erg safe in zo'n speciale Jeep Unlimited. Gewoon omdat die dingen daar simpelweg voor gemaakt zijn met hun grote bodemvrijheid en dat zo'n verhuurbedrijf in Moab gewoon weet dat je met dat ding trails gaat rijden. Sterker nog: ze verhuren die dingen met dat doel en geven je de kaarten, koelbox en water er voor mee. Evenals hun telefoonnummer, zodat je in geval van nood ook nog geholpen wordt.

Ik zou geloof ik vooral op de Shäfertrail toch wel bang zijn dat zo'n nette huurauto schade opliep, want het is toch behoorlijk klimmen en klauteren daar mét veel losse stenen. Dat Jeepje zág er ook niet uit toen we terug kwamen.

Ik heb met dat ding op de weg gereden en dan voel je pas hoe speciaal ze zijn, ze dweilen gewoon over de weg :lol: Wij gaan dit jaar de Shäfertrail ook rijden, deze keer waarschijnlijk van boven naar beneden, vorig jaar reden we hem andersom.

We hebben een dag of drie in de planning en zullen best nog meer trails rijden, ik vind Moab alleen daarom al helemaal geweldig! En zo'n spartaans Jeepje, tja, het hééft wat ....

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuk Monique, maar dan kan ik natuurlijk niet achterblijven om ook wat te showen van onze jeeptour door Canyonlands..... :wink:

Afbeelding
White Rim Road

Afbeelding
Shäfertrail

Afbeelding
Met z'n drieën in de jeep

Afbeelding
Bezig aan de afdaling van de Shäfertrail

Zoals eerder gezegd, hebben we één jaar daarvoor hetzelfde gedaan met een Ford Explorer.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Gave foto's Marjan! Ik weet dat jullie het met een Ford Explorer gedaan hebben, maar ik vind zo'n Jeepje toch echt wel wat hebben hoor :lol:

Die gele, komen die van het verhuurbedrijfje net over de Colorado River bij Riverside Oasis RV Park??
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Gave foto's Marjan! Ik weet dat jullie het met een Ford Explorer gedaan hebben, maar ik vind zo'n Jeepje toch echt wel wat hebben hoor :lol:

Die gele, komen die van het verhuurbedrijfje net over de Colorado River bij Riverside Oasis RV Park??
Zo'n jeep heeft zeker wat! Ben het helemaal met je eens. Maar omdat we deze keer niet met een camper gaan en een 4x4 huren, is het niet nodig om nog eens extra een jeep te huren. Kan de bruin niet trekken hoor..... :wink:

Het verhuurbedrijf is niet degene die jij noemt. Er zitten er heel wat in Moab, maar wij hebben hem gehuurd bij Jeep Adventures in het centrum van Moab.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het verhuurbedrijf is niet degene die jij noemt. Er zitten er heel wat in Moab, maar wij hebben hem gehuurd bij Jeep Adventures in het centrum van Moab
Ah, daar kwam 'onze' ook vandaan :lol: Omdat wij met vier personen erin zaten, adviseerden ze ons zo'n Unlimited-versie, zodat achter het bankje de koelbox nog kon staan.

Leuk bedrijf trouwens, ik heb er mijn Teva-sandalen nog gekocht :D
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Op deze website blijken de prijzen ook erg goed mee te vallen:

http://www.cwtonline.be/ (gedeelte huurwagens)

Wel vind ik de voorwaarden niet duidelijk vermeld. Prijzen zien er alvast goed uit maar gezien ik net geen 25 tegen dat onze reis zal beginnen zal hier waarschijnlijk wel nog extra dienen betaald te worden.

Ook nog deze site gevonden:

http://www.eautohuur.be/

Ook zij vermelden geen prijzen voor U25 years.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

De benzinepriijzen zijn verleden week snel omhoog gegaan.
In Oregon is het nu $2.65 and in California $2.95.
Daar zijn kleinere SUV's met 4 cylinders (Honda crv, Toyota rav4 etc. etc. De mileage is 28 or 29 miles per gallon on the Highway.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

de benzine prijzen zijn bij ons nu $2.33
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

marcuscj schreef:De benzinepriijzen zijn verleden week snel omhoog gegaan.
In Oregon is het nu $2.65 and in California $2.95.
Daar zijn kleinere SUV's met 4 cylinders (Honda crv, Toyota rav4 etc. etc. De mileage is 28 or 29 miles per gallon on the Highway.
Hier in SF zijn de prijzen de afgelopen twee weken ook omhoog geknald. Van iets van 2,80 naar 3,30 nu.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer