Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Dat wil je niet, maar sommige kredietkaarten willen ze niet permanent verhoogd laten. Afhankelijk van je bank, je betaalgedrag en je voorwaarden.
Dan verhoog je slechts tijdelijk tijdens de vakantie.
Dan verhoog je slechts tijdelijk tijdens de vakantie.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als ze het niet permanent willen doen dan doen ze het ook niet tijdelijk lijkt mij.
Andere optie is nog dat je geld op je Credit Card zet, dat levert (bij ICS) ook nog rente op (duh) en je betaalt minder kosten als je het contant geld opneemt.
Andere optie is nog dat je geld op je Credit Card zet, dat levert (bij ICS) ook nog rente op (duh) en je betaalt minder kosten als je het contant geld opneemt.
Zeker wel. Ik kan de limiet van mijn VISA-kaart verhogen, maar slechts 3 maanden. Als ik het hele jaar door een hogere limiet zou willen, zou dat ongetwijfeld ook kunnen, maar niet aan dezelfde voorwaarden/kosten. Dus het is geen kwestie van willen verlagen, maar mogen verhogen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik maak in september een reis van Las Vegas naar San Francisco. Nu wil ik daarvoor een auto huren
maar zie ik door de bomen het bos niet meer.. elke site rekent andere voorwaarden, fee's etc.
Ook als het om dezelfde maatschappij gaat. Iemand bekend met dit traject en tips voor mij?
Als ik via rentalcars.com en drive-usa.de kijk zie ik dat dollar op dit traject geen one-way-fee rekent..
Maar er staat dan bijvoorbeeld wel weer bij de kanttekening dat Dollar dit bij de pick-up alsnog kan vragen..
maar zie ik door de bomen het bos niet meer.. elke site rekent andere voorwaarden, fee's etc.
Ook als het om dezelfde maatschappij gaat. Iemand bekend met dit traject en tips voor mij?
Als ik via rentalcars.com en drive-usa.de kijk zie ik dat dollar op dit traject geen one-way-fee rekent..
Maar er staat dan bijvoorbeeld wel weer bij de kanttekening dat Dollar dit bij de pick-up alsnog kan vragen..
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties allemaal!
We gaan voordat we op vakantie gaan de auto al betalen, dus ik denk dat het wel goedkomt. We willen de CC-limiet niet verlagen, maar gewoon weten of we de CC moeten verhogen, aangezien we dan de gezamenlijke CC gebruiken waar we onze hotels ook mee betalen. We nemen 3 creditcards mee, maar onze persoonlijke houden we gewoon het liefste voor onze aparte aankopen (shoppennnn
)
Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat we nu geen borg hebben. Ik had er eerder bij het boeken o.i.d. Ook niets over gelezen, maar na een reisverslag gelezen te hebben waarbij iemand bij Budget de volledige autohuur als borg moest betalen, wilden we dat wel even checken. Is namelijk wel 1100 dollar
Maar we hebben dadelijk gewoon al betaald, dus ja... De limiet gaat in ieder geval wel een beetje omhoog, maar geen 1000 euro.
Bedankt voor het meedenken!
We gaan voordat we op vakantie gaan de auto al betalen, dus ik denk dat het wel goedkomt. We willen de CC-limiet niet verlagen, maar gewoon weten of we de CC moeten verhogen, aangezien we dan de gezamenlijke CC gebruiken waar we onze hotels ook mee betalen. We nemen 3 creditcards mee, maar onze persoonlijke houden we gewoon het liefste voor onze aparte aankopen (shoppennnn

Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat we nu geen borg hebben. Ik had er eerder bij het boeken o.i.d. Ook niets over gelezen, maar na een reisverslag gelezen te hebben waarbij iemand bij Budget de volledige autohuur als borg moest betalen, wilden we dat wel even checken. Is namelijk wel 1100 dollar

Bedankt voor het meedenken!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zojuist een standard SUV (Grand Cherokee o.i.d.) geboekt bij Avis
Periode van 13 dagen tussen eind juni en begin juli begin/eindpunt Las Vegas.
Ik heb er 388 euro voor betaald, prijzen bleven de laatste tijd redelijk stabiel wat ik kon volgen online.
Heeft iemand een idee of dit een goede deal is of moet ik juist blijven checken of het nog beter wordt o.b.v deze prijs?
Periode van 13 dagen tussen eind juni en begin juli begin/eindpunt Las Vegas.
Ik heb er 388 euro voor betaald, prijzen bleven de laatste tijd redelijk stabiel wat ik kon volgen online.
Heeft iemand een idee of dit een goede deal is of moet ik juist blijven checken of het nog beter wordt o.b.v deze prijs?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Lijkt mij een heel scherpe prijs, al kan het wel erg afhankelijk zijn van locatie en periode.
Ik heb voor mei/juni voor 19 dagen een standard SUV bij AVIS in Orlando voor 597 euro (wat ik al een scherpe prijs vond)
Ik heb voor mei/juni voor 19 dagen een standard SUV bij AVIS in Orlando voor 597 euro (wat ik al een scherpe prijs vond)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Prima prijzen allemaal, ik heb €474,- betaald voor een standaard SUV van Avis in Las Vegas voor 17 dagen in juni.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Gave en goede informatie staat op dit forum zeg
.
Wij gaan een mooie tocht maken aan de west kust en beginnen bij SFO . Na alle info gelezen te hebben zijn we uiteindelijk voor 1050euro bij autoeurope.nl uitgekomen, waarbij we via ALamo op het vliegveld huren (meeste keus begreep ik). We huren een mustang (hopelijk) van 24-5 t/m 16-6. Komende tijd maar de prijzen eens in de gaten houden. Zag wel dat Budget paar tientjes goedkoper was, maar ik lees betere recensies (en grotere kans op mustang) bij Alamo. Heb Alamo nog wel gemaild over het skip the line, las dat anderen dit wel was gelukt maar bij werkt het nummer niet.
Wij landen op 20/5 al in SFO maar gaan eerst de stad verkennen zonder auto (scheelt weer hoop geld
)
Viel mij overigens wel (te laat) op dat je bij autoeurope.nl gelijk je betaling via de CC al moet doen. Wel gratis annuleren, maar dat je gelijk moest betalen heb ik over heen gelezen.

Wij gaan een mooie tocht maken aan de west kust en beginnen bij SFO . Na alle info gelezen te hebben zijn we uiteindelijk voor 1050euro bij autoeurope.nl uitgekomen, waarbij we via ALamo op het vliegveld huren (meeste keus begreep ik). We huren een mustang (hopelijk) van 24-5 t/m 16-6. Komende tijd maar de prijzen eens in de gaten houden. Zag wel dat Budget paar tientjes goedkoper was, maar ik lees betere recensies (en grotere kans op mustang) bij Alamo. Heb Alamo nog wel gemaild over het skip the line, las dat anderen dit wel was gelukt maar bij werkt het nummer niet.
Wij landen op 20/5 al in SFO maar gaan eerst de stad verkennen zonder auto (scheelt weer hoop geld

Viel mij overigens wel (te laat) op dat je bij autoeurope.nl gelijk je betaling via de CC al moet doen. Wel gratis annuleren, maar dat je gelijk moest betalen heb ik over heen gelezen.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
AutoEurope heb ik goede ervaringen mee, ook wat betreft online boeking aanpassen i.v.m. betere prijzen. Verschil stond snel terug op de CC.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Vorige jaren heb ik steeds een auto kunnen huren voor rond de 25 euro per dag. Nu kom ik niet verder dan rond de 40 euro per dag.
Het verschil is dat ik nu zoek in SF, is dit echt een zo veel duurdere plaats om een auto te huren?
Het verschil is dat ik nu zoek in SF, is dit echt een zo veel duurdere plaats om een auto te huren?
Mwah, iets duurder zou wel kunnen naar niet veel. Ik betaal in juni 650 euro voor drie weken. Midsize SUV. Vorig jaar vanuit LAX was dat iets goedkoper, paar tientjes.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik betaal zo`n 270 meer als vorig jaar, zelfde auto, zelfde periode alleen een dag korter.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vreemd. Ik betaal al 6 reizen min of meer hetzelfde voor mijn auto.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Als ik op dezelfde data bijv pick-up punt San Diego invoer kom ik uit op prijzen die 10-15 euro lager liggen. Ongeveer zelfde verhaal voor LA. Ik vind dat toch een flink verschil.
Nou zijn de hotelkosten in SF ook flink hoger, misschien is het gewoon een uitzonderlijk dure stad.
Nou zijn de hotelkosten in SF ook flink hoger, misschien is het gewoon een uitzonderlijk dure stad.
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden. De hogere prijzen gelden vooral bij ophalen op SF luchthaven. Als ik de auto in het centrum ophaal en bij SFO inlever, komen de kosten wel weer rond de 30 euro per dag uit.
Zo te zien geldt er geen one way fee voor ophalen in SF downtown en inleveren bij SF airport. Wellicht omdat het nog steeds dezelfde stad is. Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?
Zo te zien geldt er geen one way fee voor ophalen in SF downtown en inleveren bij SF airport. Wellicht omdat het nog steeds dezelfde stad is. Hebben anderen vergelijkbare ervaringen?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Kan het misschien zo zijn dat binnen Californië deze "drop-off" kosten niet worden berekend? 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zou daar niet van uit gaan. Bij al mijn reizen werd er een bedrag voor borg op de cc geblokkeerd, zowel bij vooraf betaalde als bij ter plaatse te betalen autohuur.Annemiek94 schreef:Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat we nu geen borg hebben.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
30 dagen SUV voor 750(oktober/november), maar deze prijzen zie ik nu ook niet meer! Geluk gehad denk ikMarcoNL schreef:Vorige jaren heb ik steeds een auto kunnen huren voor rond de 25 euro per dag. Nu kom ik niet verder dan rond de 40 euro per dag.

Onthou wel dat je (normaal) geen keuze zal hebben uit een auto en dat er 1 zal worden toegewezen. Luchthavens heb je altijd veel meer keus!MarcoNL schreef:Volgens mij heb ik de oplossing gevonden. De hogere prijzen gelden vooral bij ophalen op SF luchthaven. Als ik de auto in het centrum ophaal en bij SFO inlever, komen de kosten wel weer rond de 30 euro per dag uit.
Ook geen skip the line gebeuren, maar als de prijs hier ook naar is snap ik t wel!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20000 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties