Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis astridgh: september - Death Valley verboden, alternatieven?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
astridgh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis astridgh: september - Death Valley verboden, alternatieven?

Bericht door astridgh »

Hallo!

In september gaan ik en mijn vrouw voor het eerst een reis maken door Zuid/West Amerika. :D

De planning is als volgt:

Dag 1 t/m 3: SF
Dag 4: SF - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Sequoia
Dag 7: Sequoia - Lake Isabella
Dag 8: Lake Isabella - Death Valley
Dag 9: Death Valley
Dag 10: Death Valley - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce - Page
Dag 16: Page - Monument Valley
Dag 17: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Lake Mead
Dag 20: Lake Mead - Las Vegas (inleveren camper op dag 21)

Nu heb ik twee vragen.
1. We mogen niet door Death Valley met onze camper (escape campervan). Hoe kunnen we hier een leuk alternatief voor bedenken? Sequoia staat vast, Lake Isabella was een tussenstop naar Death Valley, dus dat is zeker geen must.
2. We hoeven de camper op dag 21 pas in te leveren, dus we hebben nog een dag over. Waar zouden jullie deze inzetten?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groeten, Astrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis astridgh september: death valley verboden, alternatieven?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Toch we bijzonder dat DV in september met een campervan niet mag, maar goed, je kunt je het best daar aan houden.
Wat bedoel je precies met Sequoia? Ligt die datum vast, of ligt het vast dat je er naar toe wilt?
Als de datum variabel is kun je ook van SF eerst naar Sequoia gaan - bij voorkeur 2 nachten - en dan naar Yosemite. Van Yosemite rij je dan via de Tioga Road naar Lee Vining. Je hebt dan een mooiere route. Het mooist zou zijn als je dan naar Lone Pine kon rijden en via DV naar Las Vegas kon rijden maar je kunt ook in 1 dag van Lee Vining naar Las Vegas rijden. Ik zou na Bryce via de UT12 naar Capitol Reef rijden en dan via de UT95 naar Monument vlaley. En dan via Page naar de GC.
Heb je voor Zion al iets vastgelegd? En weet je dat je voor een camping in Yosemite op de 15e van deze maand moet boeken?
Lake Mead zou je ook kunnen doen op weg naar Zion. Mooier is het denk ik om in Valley of Fire te gaan staan.

Marianne
astridgh
Amerika-ontdekker

Re: Reis astridgh: september - Death Valley verboden, alternatieven?

Bericht door astridgh »

Hoi Marianne,

Dankjewel!

We gaan a.s. zaterdag de camping in Yosemite boeken (hopelijk een van de Pines!) In Sequoia hebben we geboekt voor de lodgepole campground (1 nacht). Zion hebben we ook geboekt (watchmen) 2 nachten. Dan tot slot de Grand Canyon Mather 2 nachten. Ik denk dat we dit allemaal nog kunnen annuleren.

De reden waarom we Yosemite eerst doen is omdat we er dan nu wo, do, vrij zijn. Als we Sequoia eerst doen, dan zitten we in het weekend in Yosemite.

Ik ga uitzoeken of Bryce - Capitol Reef - Monument Valley - Page een betere route is, bedankt voor de tip! Hier kunnen we dan onze extra dag voor inzetten.

Wat betreft Lake Mead, dit was meer een laatste stop omdat dit dichtbij de inleveren locatie is. Valley of Fire kan ook, maar dat is iets verder rijden. Valley of Fire zou wel weer goed te doen zijn opweg naar Zion. We hadden echter een nachtje Las Vegas geboekt om een motel te kunnen pakken en even goed te kunnen douchen etc. Aan het eind van de reis hebben we ook nog 2 dagen Las Vegas, dus de stad zelf gaan we aan het einde van onze reis ontdekken.

Dankjewel voor je snelle reactie, we gaan verder puzzelen!
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

De 178 naar Lake Isabella is een erg mooie route (zojuist gereden), die zou ik er wel inhouden.
Dan zie ik ook nog een volle dag Death Valley staan, wat doe je daarmee als je daar niet met de camper mag rijden.
Een dag over? Die kun je overal wel bijplakken. Het is er zo verschrikkelijk mooi.

Gisteren (maandag) teruggekeerd van een 5 weekse trip.
Tuscon - Sedona - Lake Havasu - Joshua Tree - San Diego - Santa Barbera - Lake Isabella - Death Valley - Las Vegas - St. George - Page - Tuba City - Winslow - Lake Roosevelt - Tuscon
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had hier al iets neergezet, maar dat is ineens pleite :shock:

Ik zou wel altijd 2 nachten Sequoia doen, aan 1 nacht heb je voor Sequoia en Kings Canyon wel te kort. Dan kan je de dag erna gewoon via de scenic route 190/107 en highway 99 naar Lake Isabella rijden. Met een campervan prima te doen En dan vanuit daar de dag erna onderlangs en evt. via red rock canyon, Mojave en Barstow naar Vegas. Dan heb je dag 10 een volle dag voor las Vegas. Ik weet niet hoe je dag 10 en 11 uitkomen, anders zou je dag 10 evt naar Valley of Fire SP kunnen gaan en daar overnachten als een volle dag Vegas van jullie niet hoeft.

2 nachten Bryce of 2 Page of via Capitol Reef (dan wel page en monument valley draaien), het is allemaal mooi en prima te doen.

Hetzelfde met 2 nachten Grand Canyon. Met 1 nacht kan je al heel veel zien, maar met 2 nachten is ook helemaal niets mis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt eventueel een extra dag Yosemite doen zodat je ook nog tijd hebt om de Tioga Road te rijden:

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Kings Canyon
Dag 8 Kings Canyon - Sequoia
Dag 9 Sequoia - Lake Isabella
Dag 10 Lake Isabella - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Lake Mead
Dag 20 Lake Mead - Las Vegas

Zo hoef je de reservering voor Zion niet aan te passen. Annuleren kan wel (tegen een fee) maar het zal lastig zijn om op een andere datum iets te vinden.

Marianne
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Hmm, jullie hebben nog een dag extra schrijf je. En Lake Isabelle en Las Vegas waren vooral bedoeld als tussenstops tussen Yosemite en Death Valley respectievelijk Death Valley en Zion. En Death Valley valt weg ivm de beperkingen van de campervan-verhuurder.

Volgens mij geeft dat de kans om ook Moab op te nemen in het reisschema. Ik vond dat werkelijk een van de hoogtepunten van onze eerste Amerikareis van vorig jaar. Je krijgt dan iets als dit:
01 - naar SF
02 - SF
03 - SF
04 - SF - Sequoia/King’s Canyon
05 - Sequoia/King’s Canyon - Yosemite
06 - Yosemite
07 - Yosemite
08 - Yosemite - ergens richting Zion
09 - Ergens richting Zion - Zion
10 - Zion
11 - Zion - Bryce
12 - Bryce - Capitol Reef
13 - Capitol Reef - Moab
14 - Moab
15 - Moab
16 - Moab - Monument Valley
17 - Monument Valley - Page
18 - Page - Grand Canyon
19 - Grand Canyon
20 - Grand Canyon - Lake Mead
21 - Lake Mead - Las Vegas (campervan inleveren)
22 - Las Vegas
23 - Las Vegas

Voordelen: Tioga Pass, evt. Bodie, Mono Lake, Canyonlands NP, Arches NP, Dead Horse Pont SP
Nadeel: Yosemite in een weekend, Sequoia/King's Canyon in één dag (maar dat kan prima als het je vooral te doen is om het zien van het Giant Forest/General Sherman Tree en de Grant Grove en een korte wandeling hier of daar), je zult hier en daar wat moeten schuiven met reeds gemaakte reserveringen

Ik zou met alle liefde Yosemite in een weekend doen, als ik daar voor terug zou krijgen om Moab op te kunnen nemen in het reisschema.
astridgh
Amerika-ontdekker

Bericht door astridgh »

Dank voor alle mooie ideëen. We hebben net even het een en ander uitgezocht. Aanpassen van de campings in sequoia/zion is vrij duur, met daarbij de kans dat er geen andere plekken meer beschikbaar zijn. Beginnen met sequoia zit er daarom niet in. Geen ramp, genoeg andere mogelijkheden natuurlijk!

We zijn nu tot het volgende idee gekomen.

Dag 1 Aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Sequoia (lodgepole campground - gereserveerd)
Dag 7 Sequoia - naast first come first serve campground
Dag 8 Sequoia - Lake Isabella
Dag 9 Lake Isabelle - Mojave National Preserve
Dag 10 Mojave National Preserve - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce
Dag 15 Bryce - Capitol Reef
Dag 16 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Page
Dag 18 Page - Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon - Lake Mead
Dag 21 Lake Mead - Las Vegas (camper inleveren)
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas

Optioneel is nog en Bryce een dag korter te doen, en dan na Capitol Reef nog een dag Moab in te lassen. Ik vrees alleen dat dit dan wat gehaast wordt? We willen alles graag op een rustig tempo doen en willen graag veel wandelingen maken in de parken.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik zou zeker niet voor één nacht naar Moab gaan. Dat kun je dan beter bewaren voor een eventuele volgende reis :D.

Wel zou je kunnen overwegen om een nacht Bryce in te ruilen voor bijvoorbeeld een nacht extra in Page. Weet je al wat je allemaal wilt doen/zien in Bryce en Page? Op beide plekken zou ik me prima lang genoeg kunnen vermaken overigens, niet daarvan.
astridgh
Amerika-ontdekker

Bericht door astridgh »

Oke, dan slaan we Moab over. Dat is inderdaad beter voor een volgende reis :wink: Ook een heel mooi vooruitzicht!

In Bryce wilden we een dag met de campervan het park in langs de viewpoints en de volgende dag een of meerdere wandelingen maken. In Page de Antelope Canyon en Horseshoe Bend.

We willen niet teveel vastleggen, dus wellicht dat we dat tijdens de reis zelf bekijken waar of we een of twee dagen Bryce/Page doen? We willen wel wat vastleggen maar niet alles, of zouden jullie anders adviseren voor bepaalde parken/gebieden?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat niet teveel vastleggen zou ik toch eens overdenken. Zelfs in Oktober vorig jaar zat alles in Hurricane amvol, dan wil ik niet weten hoe het rond Springdale is. Het is echt stukken drukken dan pakweg 5/10 jr geleden en niet alle accomodatielocaties zijn daarin meegegroeid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

astridgh schreef: In Bryce wilden we een dag met de campervan het park in langs de viewpoints en de volgende dag een of meerdere wandelingen maken. In Page de Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Voor zowel Bryce als Page is dan 1 overnachting voldoende, maar 2 kan ook. Ik zou in Bryce geen volle dag besteden aan de viewpoints. Kijk eens in ons 2011- en 2013-verslag voor Bryce en Page.
astridgh schreef:We willen niet teveel vastleggen, dus wellicht dat we dat tijdens de reis zelf bekijken waar of we een of twee dagen Bryce/Page doen? We willen wel wat vastleggen maar niet alles, of zouden jullie anders adviseren voor bepaalde parken/gebieden?
Ik zou dat echt van te voren vastleggen. Kijk goed wat je overal wilt doen en hoeveel tijd dat kost. In de praktijk zul je dan niet snel iets aan gaan passen en het is wel prettig als je je niet hoeft te haasten om nog ergens een plekje te vinden.
astridgh schreef: Aanpassen van de campings in sequoia/zion is vrij duur, met daarbij de kans dat er geen andere plekken meer beschikbaar zijn.
Je kunt natuurlijk eerst kijken of er op een andere dag nog iets vrij is. Het lijkt me niet dat het duur is om iets te wijzigen. Hooguit 10 dollar per reservering.

Marianne
astridgh
Amerika-ontdekker

Bericht door astridgh »

We hebben nog wat geschoven in de planning. We doen nu 1 nacht in Bryce en 2 nachten in Page, aangezien we denken daar de tijd beter te kunnen besteden.
Bedankt voor de tip Marianne, erg leuk en informatief om je reisverslagen te lezen!

We zijn hier er daar toch meer aan het vastleggen, we hebben vandaag twee nachten in Yosemite, op de North Pines kunnen boeken :clap: Daarnaast hebben we een extra nacht in Sequoia vastgelegd op de Dorst Creek Campground. Monument Valley gaan we ook vastleggen, Bryce en Capitol Reef twijfelen we nog over welke campgrounds het beste zijn en of we voor first-come first-served willen gaan.

Beetje bij beetje krijg alles meer vorm, enorm leuk om mee bezig te zijn :D :D
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ga naar Bryce a.u.b. niet alleen voor de viewpoints. Een wandeling naar de canyon (Navajo Trail / Queens Garden Trail) is echt een aanrader. Zo tussen de hoodoo's ervaar je pas echt hoe prachtig het park is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

@Ingrid
Astrid heeft een nacht Bryce ingepland, dus met de wandleing gaat het vast goedkomen. :thumbup:
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

@Hans
Dat had ik wel gezien maar ik wou het gewoon nog even benadrukken :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
astridgh
Amerika-ontdekker

Bericht door astridgh »

We gaan ook zeker een wandeling maken Inge, dit gaan we proberen in zoveel mogelijk parken te doen.
Van Bryce had ik al gelezen dat je het park dan heel anders ervaart, ben erg benieuwd!
astridgh
Amerika-ontdekker

Bericht door astridgh »

Voor wie het leuk vind om mee te lezen, de planning is nu als volgt!

Dag 1 Aankomst SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite (north pines - gereserveerd)
Dag 5 Yosemite (north pines - gereserveerd)
Dag 6 Yosemite - Sequoia (lodgepole campground - gereserveerd)
Dag 7 Sequoia (Dorst Creek - gereserveerd)
Dag 8 Sequoia - Lake Isabella
Dag 9 Lake Isabelle - Mojave National Preserve (Hole-in-the-wall campground, FCFS)
Dag 10 Mojave National Preserve - Las Vegas (Motel boeken we enkele dagen van tevoren
Dag 11 Las Vegas - Zion (Watchman - gereserveerd)
Dag 12 Zion (Watchman - gereserveerd)
Dag 13 Zion - Bryce (Sunet campground - FCFS)
Dag 14 Bryce - Capitol Reef (Fruita campground - FCFS)
Dag 15 Capitol Reef - Monument Valley (The View campground - gereserveerd)
Dag 16 Monument Valley - Page (Lone Rock Beach - FCFS)
Dag 17 Page (Lone Rock Beach - FCFS)
Dag 18 Page - Grand Canyon (Mather - gereserveerd)
Dag 19 Grand Canyon (Mather - gereserveerd)
Dag 20 Grand Canyon - Lake Mead (FCFS camping, meerder opties)
Dag 21 Lake Mead - Las Vegas (camper inleveren)
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas

We hebben ondertussen meer overnachtingen vastgelegd. Enkele dagen gaan we voor FCFS campings, wellicht dat we bij Lake Isabelle toch alvast iets boeken, aangezien we daar wat later op de dag aankomen. In Bryce en Capitol Reef komen we voor de middag nog aan, dus ik heb dan vertrouwen dat er nog plaats is op de campings.

We zijn nu de exacte route verder aan het uitstippelen, iemand nog tips voor mooie routes?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor een motel in Las Vegas (wil j e geen hotel op de Strip?) zou je nu al eens kunnen gaan kijken. Je hebt nu voldoende tijd en hoogstwaarschijnlijk een betere internetverbinding dan ter plekke. Als je op het laatst nog iets goedkopers ziet kun je altijd nog annuleren en iets anders boeken.
Wat de routes betreft: je hebt meestal weinig keus. Je kunt bij de AAA als ANWB-lid gratis kaarten halen. Op de kaarten per staat staan de scenic routes aangegeven. Ook op de RandMCNally Roadatlas kun je zien wat de mooie routes zijn.
Naar Yosemite kun je kiezen tussen de CA120 en de CA140. Ik zou voor de CA120 kiezen. De CA140 is op het stuk vanaf El Portal wel mooi maar overall is de 120 mooier denk ik. Een plaats als Manteca is een goede keus voor het inslaan van boodschappen, en voor een bezoek aan een AAA-kantoor.
Tot aan Las Vegas spreekt de route voor zich. Tussen Las Vegas en Zion kun je naar Valley of Fire. Je kunt daarvoor de 167 nemen, en dan de Valley of fire Hwy en dan door naar de I15, of terug naar de 169, of je neemt vanaf Las Vegas eerst de I15 en dan Valley of Fire Hwy en dan de 169.
Tussen Bryce en Capitol Reef is de UT12 niet de snelste maar wel de mooiste route. Tussen Capitol Reef en Torrey neem je de UT95 neem ik aan.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer