Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Re: Reis Kletskous: eerste keer Florida (zomer 2017), tips welkom!
Nou, inmiddels veelvuldig via Messenger contact gehad met Iberia. Snel contact met ze, dat was wel fijn.
Zij geven uiteindelijk aan dat ze eigenlijk niet de aankoop van de stoelen bevestigde (.....hè ???) omdat het een ticket van American Airlines is. Wij worden doorverwezen naar het reserveren van de stoelen rechtstreeks bij de incheckbalie.
Kortom: ik sta weer op 0. Voor de terugvlucht dan.
Ik snap er niks meer van. Waarom krijg ik dan wél die bevestigingsmail? En waarom kan ik dan wél bij de heenvlucht via Airberlin de stoelen vastleggen als het een ticket van AA is?
Ik heb de reservering opgezocht op de site van AA om te kijken of ik daar dan stoelen voor de terugvlucht met Iberia kan vastleggen, ook prima, maar ik zie die mogelijkheid nergens staan.
Iemand die een tip of ervaring hiermee heeft ??
Zij geven uiteindelijk aan dat ze eigenlijk niet de aankoop van de stoelen bevestigde (.....hè ???) omdat het een ticket van American Airlines is. Wij worden doorverwezen naar het reserveren van de stoelen rechtstreeks bij de incheckbalie.
Kortom: ik sta weer op 0. Voor de terugvlucht dan.
Ik snap er niks meer van. Waarom krijg ik dan wél die bevestigingsmail? En waarom kan ik dan wél bij de heenvlucht via Airberlin de stoelen vastleggen als het een ticket van AA is?
Ik heb de reservering opgezocht op de site van AA om te kijken of ik daar dan stoelen voor de terugvlucht met Iberia kan vastleggen, ook prima, maar ik zie die mogelijkheid nergens staan.
Iemand die een tip of ervaring hiermee heeft ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Nou, ik word wel een beetje zenuwachtig van die ontwikkelingen met Noord-Korea hoor. Jullie niet??? Er
Ik lees ook net dat een negatief reisadvies dus ook geen reden is om aanspraak te kunnen maken op je annuleringsverzekering. Wist ik niet. Mooi balen.
En, waar ik ook van schrok en dus niet wist, is dat volgens de site van de Rijksoverheid je geen geld terugkrijgt van de SCR bij losse vliegtickets of autohuur (zonder tussenkomst van een reisorganisatie), als ik het goed begrijp.
Ik heb dus alleen autohuur en hotels via een reisorganisatie geboekt.
De tickets en de villa's en diverse entree-tickets zelf. Deze kosten zou ik in het slechtste geval dus sowieso niet terugkrijgen, denk ik.
Iemand ervaring met alles vluchten, hotels en autohuur los geboekt hebben (zoals bijna iedereen hier doet) en vervolgens een negatief reisadvies c.q. de reis willen annuleren? Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe gaat zoiets dan?
Wellicht doemdenkerij hoor, maar stiekem denk ik er wel al soms over na hoe het verder zóu moeten áls er een negatief reisadvies zou komen. Het zou toch wat zijn hè. Je weet gewoon niet wat je kunt verwachten en hoe het de komende periode gaat lopen....
Ik lees ook net dat een negatief reisadvies dus ook geen reden is om aanspraak te kunnen maken op je annuleringsverzekering. Wist ik niet. Mooi balen.
En, waar ik ook van schrok en dus niet wist, is dat volgens de site van de Rijksoverheid je geen geld terugkrijgt van de SCR bij losse vliegtickets of autohuur (zonder tussenkomst van een reisorganisatie), als ik het goed begrijp.
Ik heb dus alleen autohuur en hotels via een reisorganisatie geboekt.
De tickets en de villa's en diverse entree-tickets zelf. Deze kosten zou ik in het slechtste geval dus sowieso niet terugkrijgen, denk ik.
Iemand ervaring met alles vluchten, hotels en autohuur los geboekt hebben (zoals bijna iedereen hier doet) en vervolgens een negatief reisadvies c.q. de reis willen annuleren? Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe gaat zoiets dan?
Wellicht doemdenkerij hoor, maar stiekem denk ik er wel al soms over na hoe het verder zóu moeten áls er een negatief reisadvies zou komen. Het zou toch wat zijn hè. Je weet gewoon niet wat je kunt verwachten en hoe het de komende periode gaat lopen....
Je bent niet de enige die zich druk maakt: viewtopic.php?f=10&t=67226
Je kan gewoon naar Florida reizen hoor. Of dacht je dat Noord Korea een invasie gaat doen in de VS?
Weet jij het? Je kunt gewoon niet voorspellen wat er gaat gebeuren. Maar stél dat er oorlog uitbreekt....??
Had het andere topic ook gezien idd. En natúurlijk is het MOCHT er iets gebeuren, voor de onschuldige mensen daar het ergst.
Maar als onze reis (en die van anderen) vanwege een negatief reisadvies niet door kan gaan én je nagenoeg niets vergoed krijgt, kost het ons wel dúizenden euro's. We hebben echt gespaard (en we zullen de enigen niet zijn) voor deze reis dus dat hakt er dan eventueel behoorlijk in ja. Dus ik maak me (hopelijk voor niets) toch wel een beetje zorgen ja.
Het is geen weekje kamperen in Frankrijk dat dan vervalt, zeg maar.
Had het andere topic ook gezien idd. En natúurlijk is het MOCHT er iets gebeuren, voor de onschuldige mensen daar het ergst.
Maar als onze reis (en die van anderen) vanwege een negatief reisadvies niet door kan gaan én je nagenoeg niets vergoed krijgt, kost het ons wel dúizenden euro's. We hebben echt gespaard (en we zullen de enigen niet zijn) voor deze reis dus dat hakt er dan eventueel behoorlijk in ja. Dus ik maak me (hopelijk voor niets) toch wel een beetje zorgen ja.
Het is geen weekje kamperen in Frankrijk dat dan vervalt, zeg maar.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ach, als er een kernoorlog uitbreekt heb je dat geld toch niet meer nodig. 

- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Juist om deze reden heb ik via Expedia bij mijn tickets 1 hotelnacht geboekt zodat het als pakketreis gezien wordt en ik meer kans heb op restitutie...
Maar inderdaad, stél dat het zover komt dan is een vakantie (of het geld wat je er al aan besteedt hebt) wel één van de laatste dingen om je zorgen om te maken. Maar zover zal het toch wel niet komen. Wel voor sommigen nóg een reden om zich druk te maken

Maar inderdaad, stél dat het zover komt dan is een vakantie (of het geld wat je er al aan besteedt hebt) wel één van de laatste dingen om je zorgen om te maken. Maar zover zal het toch wel niet komen. Wel voor sommigen nóg een reden om zich druk te maken

Ja, dat is een goede tip om een volgende keer er meteen 1 overnachting bij te boeken. Wist ik ook niet.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als er een negatief reisadvies voor de US komt dan is er echt wel serieus iets aan de hand. Dan is vakantie wel het laatste waar je aan denkt..
Verheug je gewoon op je leuke vakantie. De rest heb je toch geen invloed op.
Verheug je gewoon op je leuke vakantie. De rest heb je toch geen invloed op.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Niet druk maken, als het al ontspoort dan zal Noord Korea binnen een paar dagen weggevaagd worden. Wat er dan nog als "oorlog" bestempeld zou kunnen worden speelt zich dan af in Noord Korea zelf. Florida is al helemaal een eind weg.
Maar Florida is net als Korea een schiereilend...
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Daar heb je wel een punt....
Als ik mij er al niet druk om maak (en geloof mij, ik maak mij overal druk over).
Dan hoeft iemand anders het al helemaal niet te doen.
Lekker genieten van je voorbereidingen.
Dan hoeft iemand anders het al helemaal niet te doen.
Lekker genieten van je voorbereidingen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je midden in een oorlogs-slagveld terecht komt. Of dat je door de Noord Koreanen gevangen wordt genomen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi, wat houdt de gameroom in van deze villa, want ik zie enkel een pooltafel staan... Ben ook op zoek naar een mooie/betaalbare villa mét zwembad én gameroom (liefst met een PS/tafelvoetbal of iets dergelijks) voor de zomer 2018?asv60 schreef:Ik ken de villa niet maar vind 'm flink aan de prijs.
Zelf ben ik ook op zoek naar een villa en heb de laatste 2 weken zo'n 60 quotes van villa's binnen gekregen.
Daarbij zat ook deze van een villa in Sandy Ridge en is een stuk goedkoper: https://www.ownersdirect.co.uk/accommod ... dium=email
Wij gaan naar deze villa, Florida Villa 4 Hapiness
http://www.floridavilla4happiness.com
In de omschrijving staat ook dat de garage is ingericht als game room, hier kunt u gebruik maken van een dartboard, een tafelvoetbal, een poolbiljart en een tafeltennistafel.
Dit staat niet allemaal op de foto's, maar zit er wel in, zo bleek uit telefonisch contact met hen.
Wij kozen hiervoor omdat we ook graag een gamesroom wilden, maar ik wilde ook graag een jacuzzi. Ook erg prettig: Nederlandse eigenaren. En bovendien: ik vond de prijs gunstig t.o.v. andere aanbieders in het hoogseizoen zomer. Tuurlijk mooiere villa's gezien maar de meerprijs puur alleen voor inrichting (=smaak) had ik er niet voor over.
Ik ben dus erg benieuwd naar deze villa, heb er veel zin in!
http://www.floridavilla4happiness.com
In de omschrijving staat ook dat de garage is ingericht als game room, hier kunt u gebruik maken van een dartboard, een tafelvoetbal, een poolbiljart en een tafeltennistafel.
Dit staat niet allemaal op de foto's, maar zit er wel in, zo bleek uit telefonisch contact met hen.
Wij kozen hiervoor omdat we ook graag een gamesroom wilden, maar ik wilde ook graag een jacuzzi. Ook erg prettig: Nederlandse eigenaren. En bovendien: ik vond de prijs gunstig t.o.v. andere aanbieders in het hoogseizoen zomer. Tuurlijk mooiere villa's gezien maar de meerprijs puur alleen voor inrichting (=smaak) had ik er niet voor over.
Ik ben dus erg benieuwd naar deze villa, heb er veel zin in!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Awel, ik ben ook is héél benieuwd sé! Ga je bloggen tijdens je reis? 

Nee, da's niks voor mij !
Die villa ook iets voor jullie misschien ?
Die villa ook iets voor jullie misschien ?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ziet er wel goed uit ja
Maar ge moet er precies wél snel bijzijn allemaal heb ik den indruk, want ik had men oog al laten vallen op 2 villa's voor VOLGEND jaar zomer (2018) en die waren al volzet!?!?! (En ik dacht al dat de overnachtingsplaatsen in Yosemite en Yellowstone snel gingen, maar dit slaat toch werkelijk alles...)
Ik zal eens horen bij diegene die jij hebt geboekt sé... Hoe lang op voorhand heb jij deze geboekt?

Maar ge moet er precies wél snel bijzijn allemaal heb ik den indruk, want ik had men oog al laten vallen op 2 villa's voor VOLGEND jaar zomer (2018) en die waren al volzet!?!?! (En ik dacht al dat de overnachtingsplaatsen in Yosemite en Yellowstone snel gingen, maar dit slaat toch werkelijk alles...)

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Veel villa-eigenaars hebben vaste gasten die elk jaar terugkomen. Dus die boeken al gelijk voor het jaar erop, zeker als dat in het hoogseizoen valt. Op deze manier weten ze dat ze weer naar hun vertrouwde plekje terug kunnen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3742 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-