Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maantje61: opnieuw naar Amerika.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Maantje61: opnieuw naar Amerika.
Verleden jaar in het voorjaar hebben mijn man en ik een prachtige 5 weekse reis gemaakt met de camper (Cruise America) (C19) door Zuid-West Amerika. Is ons trouwens goed bevallen. Van te voren was dat een hele puzzel om die 5 weken in te vullen. En wat een een fijne tips heb ik toen gekregen via "AllesAmerika" . De route die we toen gedaan hebben was van San Francisco⇾ Highway1⇾ Grand Canyon⇾ Monument Valley⇾ Antelope Canyon⇾ Lake Powell (Rainbow Bridge)⇾ Bryce Canyon⇾ Las Vegas⇾ Death Valley⇾ Sequoia NP⇾ Yosemite⇾ en weer naar San Francisco. We hebben genoten!!!
Maar daar zijn we weer....We vragen weer om jullie hulp.
In 2018 willen we een ander gedeelte nemen van Amerika. Zion NP hebben we laatste keer helaas moeten overlaan vanwege het slechte weer maar staat wel hoog op ons lijstje.
Waar ik een beetje mee zit is het stuk tussen The Badlands en The Rocky Mountains bij Denver. Te ver om in 1 keer door te rijden.
En wanneer moeten we gaan? Misschien hebben jullie verder nog goede ideeën.
Hier alvast een eerste gedachtengang;
dag 1 Amsterdam naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Zion National Park
dag 4 Zion National Park
dag 5 Zion National Park - Moab
dag 6 Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab - Dinosaur National Monument
dag 9 Dinosaur National Monument - Red Canyon
dag 10 Red Canyon - Jackson
dag 11 Jackson
dag 12 Jackson
dag 13 Jackson - Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone
dag 16 Yellowstone - Cody
dag 17 Cody
dag 18 Cody - Custer State Park
dag 19 Custer State Park
dag 20 Custer State Park
dag 21 Custer State Park - Badlands
dag 22 Badlands
dag 23 Badlands ….
dag 24
dag 25 Rocky Mountains
dag 26 Rocky Mountains
dag 27 Rocky Mountains-Denver
dag 27 Denver - Amsterdam
dag 28 Amsterdam
Alvast bedankt!
Maar daar zijn we weer....We vragen weer om jullie hulp.
In 2018 willen we een ander gedeelte nemen van Amerika. Zion NP hebben we laatste keer helaas moeten overlaan vanwege het slechte weer maar staat wel hoog op ons lijstje.
Waar ik een beetje mee zit is het stuk tussen The Badlands en The Rocky Mountains bij Denver. Te ver om in 1 keer door te rijden.
En wanneer moeten we gaan? Misschien hebben jullie verder nog goede ideeën.
Hier alvast een eerste gedachtengang;
dag 1 Amsterdam naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Zion National Park
dag 4 Zion National Park
dag 5 Zion National Park - Moab
dag 6 Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab - Dinosaur National Monument
dag 9 Dinosaur National Monument - Red Canyon
dag 10 Red Canyon - Jackson
dag 11 Jackson
dag 12 Jackson
dag 13 Jackson - Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone
dag 16 Yellowstone - Cody
dag 17 Cody
dag 18 Cody - Custer State Park
dag 19 Custer State Park
dag 20 Custer State Park
dag 21 Custer State Park - Badlands
dag 22 Badlands
dag 23 Badlands ….
dag 24
dag 25 Rocky Mountains
dag 26 Rocky Mountains
dag 27 Rocky Mountains-Denver
dag 27 Denver - Amsterdam
dag 28 Amsterdam
Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Opnieuw naar Amerika
Mooie plannen!
Tussen ZIon en Moab zou ik wel wat meer tijd nemen en Capitol Reef meenemen (via de UT12).
Jackson zou met een nacht minder kunnen en als je met een camper gaat zou ik proberen (ook) in Grand Teton te overnachten. Voor Yellowstone zou een extra nacht wel mooi zijn.
De tweede nacht Codu zou ik vervangen door een overnachting dichter bij South Dakota. En eerst naar Badlands gaan lijkt me. Ik denk dat een dag minder in South Dakota ook wel kan. Vanuit SD naar Rocky Mountain NP kan in één keer maar je kunt ook nog een tussenstop maken.
Tussen Las Vegas en Zion zou je ook een stop kunnen maken bij Valley of FIre, zeker als je die dag de cmaper ophaalt.
Ik denk dat eind mei/juni een mooie periode is. Wij deden delen van jullie route in 2013 en in 2015, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
Marianne
Tussen ZIon en Moab zou ik wel wat meer tijd nemen en Capitol Reef meenemen (via de UT12).
Jackson zou met een nacht minder kunnen en als je met een camper gaat zou ik proberen (ook) in Grand Teton te overnachten. Voor Yellowstone zou een extra nacht wel mooi zijn.
De tweede nacht Codu zou ik vervangen door een overnachting dichter bij South Dakota. En eerst naar Badlands gaan lijkt me. Ik denk dat een dag minder in South Dakota ook wel kan. Vanuit SD naar Rocky Mountain NP kan in één keer maar je kunt ook nog een tussenstop maken.
Tussen Las Vegas en Zion zou je ook een stop kunnen maken bij Valley of FIre, zeker als je die dag de cmaper ophaalt.
Ik denk dat eind mei/juni een mooie periode is. Wij deden delen van jullie route in 2013 en in 2015, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Maantje61: opnieuw naar Amerika.
Hoi Marianne,
dank je wel voor je snelle reactie. Je reisverslagen staan in "My Favorites America" mapje
. Welke plaats zou je aandoen na Cody? En waarom eerst naar Badlands ? Heb begrepen dat mei/juni nog wel vroeg zou kunnen zijn voor Yellowstone.
Groetjes Maantje
dank je wel voor je snelle reactie. Je reisverslagen staan in "My Favorites America" mapje

Groetjes Maantje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben tussen Cody en South Dakota een stop gemaakt in Sheridan. Maar wij overnachtten in een hotel, je zou eens kunnen kijken of er leuke campings zijn onderweg. En het kan ook wel in 1 dag.
In 2015 waren wij vanaf 11 juni in Yellowstone en we hebben daar prima weer gehad. Ik zou daar ook niet vroeg in mei naar toe gaan, maar eind mei vertrekken zal wel kunnen. Hou dan wel rekening met het Memorial day weekend.
Eerst naar Badlands: omdat je vanuit Custer sneller in RMNP bent leek mij. Maar het hangt er helemaal van af wat je overal onderweg gaat doen natuurlijk.
Marianne
In 2015 waren wij vanaf 11 juni in Yellowstone en we hebben daar prima weer gehad. Ik zou daar ook niet vroeg in mei naar toe gaan, maar eind mei vertrekken zal wel kunnen. Hou dan wel rekening met het Memorial day weekend.
Eerst naar Badlands: omdat je vanuit Custer sneller in RMNP bent leek mij. Maar het hangt er helemaal van af wat je overal onderweg gaat doen natuurlijk.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan ook best eerst naar de Black Hills (is trouwens wel veel meer te doen dan custer sp) en dan naar Badlands. Je zou dan van Badlands naar bv scottsbluff kunnen rijden door het niemandsland van Nebraska en via Alliance (carhenge).
Badlands heb je aan 1 dag overigens echt wel genoeg. En ik zou ook in 1 dag van Dinosaur naar Jackson rijden. Ik zou trouwens niet in dinosaur een campground zoeken, maar bij Flaming Gorge, daar kan je zeker als je vanaf Moab komt wel een dag winnen. Dan 1 dag minder Grand Teton.
Dan zou ik 1 nacht tussen Zion en Moab zetten. Rij via de 89 en ut12 en sla dan dus niet rechtsaf naar Bryce, maar rij door. Een extra nacht bij Yellowstone en dan 1 tussen Badlands en RMNP.
Misschien ook de 2e nacht Cody verschuiven naar Bighorn NF?
Badlands heb je aan 1 dag overigens echt wel genoeg. En ik zou ook in 1 dag van Dinosaur naar Jackson rijden. Ik zou trouwens niet in dinosaur een campground zoeken, maar bij Flaming Gorge, daar kan je zeker als je vanaf Moab komt wel een dag winnen. Dan 1 dag minder Grand Teton.
Dan zou ik 1 nacht tussen Zion en Moab zetten. Rij via de 89 en ut12 en sla dan dus niet rechtsaf naar Bryce, maar rij door. Een extra nacht bij Yellowstone en dan 1 tussen Badlands en RMNP.
Misschien ook de 2e nacht Cody verschuiven naar Bighorn NF?
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel Paul en Marianne....ik ga ermee aan de slag.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben een fan van dit soort routes, omdat er heel veel afwisseling in zit.
Met vier weken ter beschikking zou je kunnen overwegen in Denver te beginnen en te eindigen. Eerst naar Black Hills/Badlands, via Yellowstone en Grand Teton naar het zuiden richting Zion en via Moab terug naar RMNP en Denver. Misschien is dat gunstiger voor de vliegtickets en je bespaart drop off kosten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Met vier weken ter beschikking zou je kunnen overwegen in Denver te beginnen en te eindigen. Eerst naar Black Hills/Badlands, via Yellowstone en Grand Teton naar het zuiden richting Zion en via Moab terug naar RMNP en Denver. Misschien is dat gunstiger voor de vliegtickets en je bespaart drop off kosten.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Zou dat echt zoveel schelen Old Faithful ? Er zijn nu geen tickets beschikbaar. Als het echt zoveel scheelt maken we inderdaad een rondje Denver. Wil alleen nog zo graag naar Zion...dat is verleden jaar niet gelukt vanwege het slechte weer. Kom ik waarschijnlijk toch in de problemen met het aantal dagen en wat we willen bezoeken. 30 dagen zou de max zijn. En we willen het absoluut rustig aan doen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of het veel scheelt weet ik natuurlijk niet. Als er iets onvoorspelbaar is, dan toch zeker de prijzen van vliegtickets. Ik schreef dit m.n. omdat Denver een bestemming van Icelandair is en die hadden in het verleden nog wel eens gunstige aanbiedingen.
Wat betreft de periode. Je wilt natuurlijk gebruik maken van de goedkopere vliegtarieven buiten het hoogseizoen. Meestal ligt de grens rond 20 juni en 20 augustus. Ik zou zo laat mogelijk in het voorjaar vertrekken of zo vroeg mogelijk in het najaar, omdat je enkele hooggelegen gebieden aandoet: Beartooth Pass, Yellowstone en Rocky Mountains. Het voorjaar heeft als voordeel dat de dagen lang zijn.
Wat betreft de periode. Je wilt natuurlijk gebruik maken van de goedkopere vliegtarieven buiten het hoogseizoen. Meestal ligt de grens rond 20 juni en 20 augustus. Ik zou zo laat mogelijk in het voorjaar vertrekken of zo vroeg mogelijk in het najaar, omdat je enkele hooggelegen gebieden aandoet: Beartooth Pass, Yellowstone en Rocky Mountains. Het voorjaar heeft als voordeel dat de dagen lang zijn.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Dat gaat helemaal lukken Old Faithful. Dank je wel!!! Ik denk dat ik twee routes maak.....Een one way en een rondje....dan wachten op de prijzen van de tickets. Misschien een optie om de Badlands over te slaan en meer tijd te steken in de rest van de reis of zeggen jullie daar moet je echt naartoe.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Badlands is een park dat langzaam verdwijnt in de grond... Maar goed, ik weet niet of je later nog eens in die hoek komt. Ik zou het 1 dag aandoen of een dagdeel vanuit de Black Hills en dan al een stuk Nebraska door. Ik had echt stromende regen en wind die dag, dus ik ben er geweest, maar dan is alles er ook mee gezegd, maar er is in de omgeving met Minuteman missile en evt de Sage Creek road ook in de omgeving nog wel wat te doen.
Als je van historie houdt zijn eventueel ook nog Wounded Knee en Fort Robinson State park en Fort Laramie nog dingen om te bekijken.
Vlakbij de noordwest ingang van Badlands ligt ook nog Wall met het 'beroemde en beruchte' Drug Store ....(vond het persoonlijk een tegenvaller overigens)
Doch, zeker als je de Black Hills gaat bezoeken, zeker een dag(deel) aan Badlands opofferen hoor.
Ik zou overigens als je van Cody komt een nacht ertussen zetten rond Sheridan en die dag aan Bighorn NF besteden. Ook erg mooi. Maar dan wel de 3 nachten in de black hills houden. 2 volle dagen daar heb je echt wel nodig. Lees je ook goed in over de needles highway en de hoogte (en breedte) van de tunnels daar.
Ik ben van LA via een groot deel van jouw route naar Denver gereden. Ik deed iets van 23 dagen in de maand Mei en was net voor Memorial Day terug. De route kwam voor een klein deel ook omdat er geen dropoffkosten voor de auto tussen LA en Denver was. Met de camper en het aantal dagen dat je hebt kan je zowel van Vegas als van Denver eigenlijk alles wel aandoen. Alleen in een rondje Denver ligt Zion wel vreemd inderdaad.
Als je in Mei gaat zou ik overigens maar 1 volle dag in RMNP blijven, dus 2 nachten. Mits je die dag niet helemaal uit de black hills komt. Als grote delen van dat park nog niet bereikbaar zijn heb je in 1.5e dag echt wel genoeg tijd daarvoor.
Als je van historie houdt zijn eventueel ook nog Wounded Knee en Fort Robinson State park en Fort Laramie nog dingen om te bekijken.
Vlakbij de noordwest ingang van Badlands ligt ook nog Wall met het 'beroemde en beruchte' Drug Store ....(vond het persoonlijk een tegenvaller overigens)
Doch, zeker als je de Black Hills gaat bezoeken, zeker een dag(deel) aan Badlands opofferen hoor.
Ik zou overigens als je van Cody komt een nacht ertussen zetten rond Sheridan en die dag aan Bighorn NF besteden. Ook erg mooi. Maar dan wel de 3 nachten in de black hills houden. 2 volle dagen daar heb je echt wel nodig. Lees je ook goed in over de needles highway en de hoogte (en breedte) van de tunnels daar.
Ik ben van LA via een groot deel van jouw route naar Denver gereden. Ik deed iets van 23 dagen in de maand Mei en was net voor Memorial Day terug. De route kwam voor een klein deel ook omdat er geen dropoffkosten voor de auto tussen LA en Denver was. Met de camper en het aantal dagen dat je hebt kan je zowel van Vegas als van Denver eigenlijk alles wel aandoen. Alleen in een rondje Denver ligt Zion wel vreemd inderdaad.
Als je in Mei gaat zou ik overigens maar 1 volle dag in RMNP blijven, dus 2 nachten. Mits je die dag niet helemaal uit de black hills komt. Als grote delen van dat park nog niet bereikbaar zijn heb je in 1.5e dag echt wel genoeg tijd daarvoor.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ook met een rondje Denver valt Zion nog makkelijk tussen te voegen en ook dan heb je absoluut nog een rustige route.Maantje61 schreef:Wil alleen nog zo graag naar Zion....
De eerste dagen krijg je dan zoiets:
dag 1 Amsterdam naar Denver
dag 3 Denver- Grand Junction (Colorado NM)
dag 4 Grand Junction - Moab (via 128)
dag 5 Moab
dag 6 Moab
dag 7 Moab - Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Salt Lake City (via I 15)
dag 11 Salt Lake City - Jackson
Je kunt her en der nog wel wat spelen met de rest van de route. Wij hadden ook 2 nachten Cody en dat is ons goed bevallen. Leuk stadje en je hebt er het Buffalo Bill museum. Ik zou tussen Cody en Black Hills wel een tussenstop plannen i.v.m. de route via Bighorn.
Voor Badlands heb je daarentegen geen volle dag nodig. Wij deden het zo maar dan in omgekeerde volgorde:
Sheridan - Deadwood (onderweg bezoek Devil's Tower)
Deadwood - Keystone (onderweg bezoek Badlands)
Keystone (Custer State park)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves