Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vroeg op Schiphol zijn
Re: Vroeg op Schiphol zijn
Wat ik bedoelde zijn de legacy carriers - altijd IATA lid en meestal lid van een van de allianties. Dat in contrast tot low-cost carriers en andere nieuwe airlines die vaak wat afwijkende regels hanteren en niet altijd lid zijn van IATA.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Vandaag om 0805 aangekomen op station Schiphol.
Via vertrekhal 3 / British Airways.
Om 0935 stonden we airside.
Grenscontrole kostte vooral veel tijd.
Via vertrekhal 3 / British Airways.
Om 0935 stonden we airside.
Grenscontrole kostte vooral veel tijd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
In anderhalf uur. Netjes! Ik zou er voor tekenen!!
Heel veel die nu uren in de chaos staan ook!Almere vak V schreef:In anderhalf uur. Netjes! Ik zou er voor tekenen!!
Neem niet het risico, vandaag meer dan 100 mensen al hun vlucht gemist en het is pas 14.00 uur.
Ga altijd op tijd!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens roelb niet nodig

Normaliter niet nee.. Maar goed, het gaat dus deze week goed mis daar, dat is absoluut geen normale situatie. Gelukkig is er wel volop media aandacht en ik begrijp dat inmiddels ook de airlines, met name KLM, erg boos aan het worden zijn op Schiphol - die mogen immers op hun kosten puinruimen wat Schiphol verbruid. Vorige week al twee keer zo'n chaos dag, in maart ook al een, en in februari was het ook al een keer raad. Ik vermoed eigenlijk dat de dagen van de huidige CEO wel geteld zijn en in de media ook wat informatie dat er intern vanuit de directie opdrachten liggen om geen cent extra uit te geven hieraan. Tijd voor de minister om daar in te grijpen en het niet een tweede prorail/NS debacle te laten worden.
- bedeve
- Amerika-expert
@RoelB toch
Door het maximaliseren van beschikbare vluchtbewegingen wordt Schiphol na Londen Heathrow en Parijs Charles de Gaulle de 3e Europese luchthaven !
dat betekent juist een ruime bonus voor de CEO.
Stel je nou voor dat hij door het huidige machtsspelletje ook nog een extra battalion marechaussee weet los te weken in Den Haag.
Dan staat iedereen te klappen en te juichen vanwege het uitmuntende management vanuit de directiezalen op Schiphol .

Door het maximaliseren van beschikbare vluchtbewegingen wordt Schiphol na Londen Heathrow en Parijs Charles de Gaulle de 3e Europese luchthaven !
dat betekent juist een ruime bonus voor de CEO.
Stel je nou voor dat hij door het huidige machtsspelletje ook nog een extra battalion marechaussee weet los te weken in Den Haag.
Dan staat iedereen te klappen en te juichen vanwege het uitmuntende management vanuit de directiezalen op Schiphol .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik had inderdaad ook 1,5 uur nodig tussen aankomst trein en arriverren bij gate gisteren. Gelukkig had ik wel ruim voldoende tijd uitgetrokken.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Waarom moet de politiek dat oplossen?
Die moeten toch extra geld vrijmaken voor meer marechaussees?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Als het alleen aan de bezetting van de Marechaussee zou liggen, zou het probleem niet zo groot zijn. Als je nu een bus vol gekwalificeerde Marechaussees naar Schiphol zou rijden kunnen ze niet eens aan de slag, simpelweg omdat er niet genoeg balies zijn. Uitbreiding van infrastructuur, personeel etc. op Schiphol heeft de laatste jaren nu eenmaal stilgestaan, niemand kon vermoeden dat de economie (dus ook het vliegverkeer) weer zo snel zou aantrekken. Het bijbouwen van een extra vetrekhalletje is niet voldoende. Het nu al maximaliseren van vliegbewegingen is dan ook niet zo handig geweest denk ik.
Bij vertrek is het trouwens niet de Marechaussee die oponthoud veroorzaakt, maar haperende techniek N-Q (automatische grenspassage), tekort aan capaciteit bij de incheck van luchtvaartmaatschappijen én noodzakelijke security. De Marechaussee komt je pas na incheck en security tegen. Als er dan lange rijen ontstaan moet er ook nog eens extra beveiligd worden, kost ook weer extra capaciteit.
Bij aankomst (van buiten de EU/Schengen) is het eerste oponthoud wel vaak de persoonscontrole van de Marechaussee. Eerst vaak al in de Gate, later nogmaals bij de balies. Ook hier, onvoldoende balies, haperende N-Q en steeds meer "verplichte handelingen" die de Marechaussee per passagier (inkomend EU) moet verrichten. Dat kost tijd en dan kan je het slecht treffen als er vluchten uit bepaalde landen net voor je zijn aangekomen. Net als in de VS trouwens, maar dat vergeten we soms...
Het is gewoon lastig en met "zwarte pieten" (Schiphol, luchtvaartmaatschappijen, politiek etc.) via de media wordt niemand beter. Pak dit probleem nu eens gezamenlijk en gestructureerd aan.
Bij vertrek is het trouwens niet de Marechaussee die oponthoud veroorzaakt, maar haperende techniek N-Q (automatische grenspassage), tekort aan capaciteit bij de incheck van luchtvaartmaatschappijen én noodzakelijke security. De Marechaussee komt je pas na incheck en security tegen. Als er dan lange rijen ontstaan moet er ook nog eens extra beveiligd worden, kost ook weer extra capaciteit.
Bij aankomst (van buiten de EU/Schengen) is het eerste oponthoud wel vaak de persoonscontrole van de Marechaussee. Eerst vaak al in de Gate, later nogmaals bij de balies. Ook hier, onvoldoende balies, haperende N-Q en steeds meer "verplichte handelingen" die de Marechaussee per passagier (inkomend EU) moet verrichten. Dat kost tijd en dan kan je het slecht treffen als er vluchten uit bepaalde landen net voor je zijn aangekomen. Net als in de VS trouwens, maar dat vergeten we soms...

Het is gewoon lastig en met "zwarte pieten" (Schiphol, luchtvaartmaatschappijen, politiek etc.) via de media wordt niemand beter. Pak dit probleem nu eens gezamenlijk en gestructureerd aan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik heb net meteen een hotel geboekt bij Schiphol voor onze reis.
Dit moest nog steeds dus ik dacht laat ik het nu maar doen en nog een nette prijs gevonden ook.
Dit moest nog steeds dus ik dacht laat ik het nu maar doen en nog een nette prijs gevonden ook.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Welke heb je geboekt, Suzie?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
En toch zie ik elke keer heel wat lege balies zodra ik op Schiphol ben.Ruud2004 schreef: Als je nu een bus vol gekwalificeerde Marechaussees naar Schiphol zou rijden kunnen ze niet eens aan de slag, simpelweg omdat er niet genoeg balies zijn.
Ibis Budget voor €52 inclusief transfer van en naar Schiphol.Dutchess schreef:Welke heb je geboekt, Suzie?
Niet het beste hotel maar een goede prijs en we zijn er toch pas s`avonds laat.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Of toch andersom.mtl schreef:En toch zie ik elke keer heel wat lege balies zodra ik op Schiphol ben.Ruud2004 schreef: Als je nu een bus vol gekwalificeerde Marechaussees naar Schiphol zou rijden kunnen ze niet eens aan de slag, simpelweg omdat er niet genoeg balies zijn.
Op 16 maart j.l. een gigantische (meer dan 3 kwartier) wachtrij voor de bagagecontrole.
Mocht van de Mar maar op halve kracht werken anders konden ze het niet aan.
Overigens: drop-off automaten werkten niet en bij de check-in 4 voor me, dus dat was niet het probleem.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Slecht treffen kan je het daar zeker ookRuud2004 schreef:Dat kost tijd en dan kan je het slecht treffen als er vluchten uit bepaalde landen net voor je zijn aangekomen. Net als in de VS trouwens, maar dat vergeten we soms...![]()

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ruud, dat ben ik idd met je eens. In de USA vinden we het allemaal heel gewoon als we lang moeten wachten bij danwel Immigrations danwel Customs en hier op Schiphol zitten we maar te mopperen.
Maar goed, wij liepen vaak niet vast bij de marechaussee maar bij de incheck- cq drop-off balie al. En ja, roelb
ook bij KLM.
Maar goed, wij liepen vaak niet vast bij de marechaussee maar bij de incheck- cq drop-off balie al. En ja, roelb

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht