Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vroeg op Schiphol zijn
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Vroeg op Schiphol zijn
Maarrrr, het ging vandaag al beter hoor ik net... 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Vandaag weer geland op Schiphol en het was weer goed (maar niet idioot) druk. Hoefde niet door de douane, dus dat scheelde. Koffers duurden erg lang en we moesten van de D pier naar de bagageband in Terminal 3 (zeer onlogisch en goed stukje wandelen), maar verder prima op zich. Ik moet alleen wel mijn mening over het 'op tijd op Schiphol zijn' bijstellen na afgelopen tripje: neem minimaal 2 uur de tijd! Zeker in het hoogseizoen. Ook bij Europese vluchten.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zou of zelf rijden en parkeren op p3, of de auto stallen bij Skypark en met busje naar Schiphol (2 x gedaan, goede ervaring). De NS brand ik mijn vingers niet meer aan.. maar dat is mijn persoonlijk trauma (2 x gehad dat op dag van vlucht de trein niet reed naar Schiphol / Eindhoven en we alsnog halsoverkop een taxi moesten regelen).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
KLM en Transavia raden passagiers aan om minstens 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn. Ook voor Europese vluchten.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik denk dat het op verschillende dagen/tijdstippen ook verschillend druk is. Onze zoon woont in San Francisco en als wij hem voor terugvluchten wegbrengen rekenen we altijd drie uur. Op 2 januari jl. bleek dat uiteindelijk maar net genoeg! Een eindeloze rij voor de inckeckbalies en ook ook de security en paspoortcontrole bleek zoveel tijd te kosten, dat hij alle tijd nodig had om op tijd te boarden.
Hoe anders was dat op dinsdag na Pasen, vorige week. Weer drie uur (nou ja, 2 uur, 50 minuten) van te voren aanwezig en in een oogwenk ingecheckt. We hebben nog een kop koffie gedronken en de twee uur, die hij nu nog had voor paspoortcontrole, security enzovoorts was meer dan voldoende. Dat was dus dinsdag jl.; de chaos op vrijdag en zaterdag hebben we allemaal op TV kunnen zien.
Het lijkt dus een kwestie van geluk of het heel druk is of niet.
Hoe anders was dat op dinsdag na Pasen, vorige week. Weer drie uur (nou ja, 2 uur, 50 minuten) van te voren aanwezig en in een oogwenk ingecheckt. We hebben nog een kop koffie gedronken en de twee uur, die hij nu nog had voor paspoortcontrole, security enzovoorts was meer dan voldoende. Dat was dus dinsdag jl.; de chaos op vrijdag en zaterdag hebben we allemaal op TV kunnen zien.
Het lijkt dus een kwestie van geluk of het heel druk is of niet.
2008 Zuid-Westen http://slakopreis-amerika.blogspot.nl
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
2009 Mid-Westen http://slakopreis-amerika2009.blogspot.nl
2013 Route66 http://route66percamper.blogspot.nl
2017 Coast-to-coasthttp://www.slakopreis.nl/search/label/A ... t-to-coast
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij zijn afgelopen zaterdag vertrokken naar Florida, wij waren er relatief snel door als ik dit allemaal lees, in 40min. Nu vlogen wij Delta en heb ik het geluk dat we via Sky Priority mogen vanwege m'n zakelijke vluchten 
Normaal ben ik in 10min door security en de paspoort controle, zaterdag duurde het dus ook daar veel langer. En het waarom was snel duidelijk: Alle security controle punten waren idd open zoals Schiphol in de pers stelt. Maar het probleem was dat de controle punten voor de handmatige controle nu maar 1 controleur hadden staan, waar dat er normaal 2 zijn. Dat veroorzaakte de lange rijen. Simpel op te lossen met extra personeel...

Normaal ben ik in 10min door security en de paspoort controle, zaterdag duurde het dus ook daar veel langer. En het waarom was snel duidelijk: Alle security controle punten waren idd open zoals Schiphol in de pers stelt. Maar het probleem was dat de controle punten voor de handmatige controle nu maar 1 controleur hadden staan, waar dat er normaal 2 zijn. Dat veroorzaakte de lange rijen. Simpel op te lossen met extra personeel...
Ik zou het omdraaien: pech als het lang duurt ipv geluk als het soepel loopt. Dat laatste zou immers de norm moeten zijn en over het algemeen is het dat ook. Maar dit jaar ging het al verschillende malen goed mis. Soms voorspeld (zoals de afgelopen paar dagen), maar vaak ook uit het niets. Daarmee presteert Schiphol m.i. gewoon ondermaats. Kijk, voor een keertje een vakantie is het nog wel te doen om even wat eerder op de luchthaven te zijn. Maar als je voor een zakelijke afspraak even naar Frankfurt, London of Parijs vliegt dan is dat gewoon echt een onredelijk verzoek aan een passagier. En mensen verplichten om dan maar direct Privium te kopen vind ik ook wat ver gaan.
Drukte is voor een airport prima voorspelbaar, je weet immers vrijwel exact hoeveel passagiers je elke dag te verwerken hebt, die gegevens heb je redelijk ver vooraf en je kunt met een beetje eenvoudige statistiek vrij eenvoudig het aantal passagiers op elk tijdstip voorspellen. Betere gegevens om je personeelsbezetting op af te stemmen zijn er bijna niet.
"Falende techniek" vind ik ook een drogreden. Dan heb je dus ergens in je ontwikkeltraject iets niet goed gedaan. Op het moment dat je een systeem inzet op een kritisch proces waarvan je weet dat het systeem niet de reliability haalt die daarvoor nodig is dan moet je er gewoon voor zorgen dat je dat kritische proces ook op een andere manier kunt afwikkelen, zonder tijdsverlies voor de passagier. Doe je dat niet, bijvoorbeeld uit financiele overwegingen, dan neem je bewust een risico. En als dat achteraf problemen oplevert moet je ook verantwoordelijk nemen voor die keuze.
Het feit dat Schiphol die verantwoordelijkheid helemaal niet lijkt te nemen vind ik het nog het meest schokkend. "Het is druk" is geen excuses. Dat wist je vooraf. Ik zou zeggen: door het stof, nederig beterschap beloven en keihard aan het werk om iedere dag weer een perfecte prestatie neer te zetten als mainport van Nederland. Vergeet niet dat dit gewoon een staatsbedrijf is met het overgrote deel van de aandelen in handen van de overheid.
Overigens kan ik zo allerlei oplossingen verzinnen die Schiphol per direct zou kunnen implementeren om er voor te zorgen dat niemand meer een vlucht mist. Ik denk aan het inzetten van wat extra personeel om in dit soort wachtrijen mensen met boarding passes voor vluchten die binnen X minuten vertrekken naar voren te halen en door een priority lane te laten gaan. Voor zo'n taak kun je uitzendkrachten inzetten met minimale training en dat zou het probleem al direct verzachten.
P.s. gelukkig heb ik die chaos zelf nog nooit meegemaakt op Schiphol en de enige vlucht die ik ooit gemist heb was filegerelateerd.
Drukte is voor een airport prima voorspelbaar, je weet immers vrijwel exact hoeveel passagiers je elke dag te verwerken hebt, die gegevens heb je redelijk ver vooraf en je kunt met een beetje eenvoudige statistiek vrij eenvoudig het aantal passagiers op elk tijdstip voorspellen. Betere gegevens om je personeelsbezetting op af te stemmen zijn er bijna niet.
"Falende techniek" vind ik ook een drogreden. Dan heb je dus ergens in je ontwikkeltraject iets niet goed gedaan. Op het moment dat je een systeem inzet op een kritisch proces waarvan je weet dat het systeem niet de reliability haalt die daarvoor nodig is dan moet je er gewoon voor zorgen dat je dat kritische proces ook op een andere manier kunt afwikkelen, zonder tijdsverlies voor de passagier. Doe je dat niet, bijvoorbeeld uit financiele overwegingen, dan neem je bewust een risico. En als dat achteraf problemen oplevert moet je ook verantwoordelijk nemen voor die keuze.
Het feit dat Schiphol die verantwoordelijkheid helemaal niet lijkt te nemen vind ik het nog het meest schokkend. "Het is druk" is geen excuses. Dat wist je vooraf. Ik zou zeggen: door het stof, nederig beterschap beloven en keihard aan het werk om iedere dag weer een perfecte prestatie neer te zetten als mainport van Nederland. Vergeet niet dat dit gewoon een staatsbedrijf is met het overgrote deel van de aandelen in handen van de overheid.
Overigens kan ik zo allerlei oplossingen verzinnen die Schiphol per direct zou kunnen implementeren om er voor te zorgen dat niemand meer een vlucht mist. Ik denk aan het inzetten van wat extra personeel om in dit soort wachtrijen mensen met boarding passes voor vluchten die binnen X minuten vertrekken naar voren te halen en door een priority lane te laten gaan. Voor zo'n taak kun je uitzendkrachten inzetten met minimale training en dat zou het probleem al direct verzachten.
P.s. gelukkig heb ik die chaos zelf nog nooit meegemaakt op Schiphol en de enige vlucht die ik ooit gemist heb was filegerelateerd.
Kijk, de eerste harde reactie van KLM jegens Schiphol (en terecht):
Bron: nu.nlLange wachttijden voor passagiers op Schiphol tijdens de meivakantie hebben KLM ''ettelijke miljoenen'' gekost.
Dat liet de luchtvaartmaatschappij woensdag weten, in een reactie op het besluit van de luchthaven om in de zomervakantie extra personeel in te zetten bij de veiligheidscontroles.
Door de drukte hebben passagiers van KLM vluchten gemist. Zij moesten worden omgeboekt en hun bagage moest van boord worden gehaald.
In andere gevallen hebben vliegtuigen gewacht op reizigers die niet op tijd bij de gate konden zijn. Dergelijke vertragingen leiden weer tot nieuwe verstoringen.
Daarnaast is de klantwaardering voor KLM door de problemen op Schiphol gedaald.
Schiphol heeft volgens zijn grootste klant de laatste jaren niet snel genoeg geïnvesteerd in uitbreiding van de infrastructuur. Dat het luchthavenbedrijf verrast zou zijn door de drukte van de laatste tijd, vindt KLM ''ongeloofwaardig''.
Toezegging
Vakbond FNV is evenmin tevreden. ''De intenties die zijn uitgesproken klinken goed, maar ik ben teleurgesteld dat er geen enkele concrete toezegging is gedaan'', liet bestuurder Leen van der List weten.
FNV waarschuwt al langer dat de werkdruk voor de beveiligers op Schiphol veel te hoog is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Woensdag was van de drukte op Schiphol niets te merken.
Ik was in 20 minuten van het perron bij de gate.
Weliswaar een Europese vlucht maar toch.
Volgens mij zijn het echt specifieke dagen waarbij het zo druk is.
Ik was in 20 minuten van het perron bij de gate.
Weliswaar een Europese vlucht maar toch.
Volgens mij zijn het echt specifieke dagen waarbij het zo druk is.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Vorige week met British Airways van Schiphol via Heathrow naar Seattle gevlogen.
Omdat we met onze gehandicapte dochter vliegen ruim vantevoren op Schiphol. We waren er om 4 uur terwijl we om 7.45 moesten vliegen. De eerste rijen stonden al voor de incheckbalies. Er was echter geen balie open. Dat duurde ruim een uur. Ook voor de vluchten die al veel eerder vertrokken dan die van ons. Resultaat, rijen tot op de straat en vloekende mensen. Toen de balie dan uiteindelijk wel openging moesten de computers ook nog een keer of 4 worden opgestart omdat er geen labels konden worden geprint.
Bij de paspoortcontroles alle automatische poortjes gesloten en 3 loketten open met een beambte erin. Weer rijen met vloekende mensen. Dan hebben we geluk dat we met een rolstoel overal zo langs mogen.
Om het verhaal dan helemaal af te maken. Zit het vliegtuig als bij wonder om 7.45 helemaal vol. Mag je tot half 9 blijven wachten omdat het druk is met opstijgen. Vervolgens 10 rondjes boven Londen omdat het daar ook druk is. En dan holderdebolder over Heathrow om je aansluiting te halen.
Leuk joh, dat vliegen...
Omdat we met onze gehandicapte dochter vliegen ruim vantevoren op Schiphol. We waren er om 4 uur terwijl we om 7.45 moesten vliegen. De eerste rijen stonden al voor de incheckbalies. Er was echter geen balie open. Dat duurde ruim een uur. Ook voor de vluchten die al veel eerder vertrokken dan die van ons. Resultaat, rijen tot op de straat en vloekende mensen. Toen de balie dan uiteindelijk wel openging moesten de computers ook nog een keer of 4 worden opgestart omdat er geen labels konden worden geprint.
Bij de paspoortcontroles alle automatische poortjes gesloten en 3 loketten open met een beambte erin. Weer rijen met vloekende mensen. Dan hebben we geluk dat we met een rolstoel overal zo langs mogen.
Om het verhaal dan helemaal af te maken. Zit het vliegtuig als bij wonder om 7.45 helemaal vol. Mag je tot half 9 blijven wachten omdat het druk is met opstijgen. Vervolgens 10 rondjes boven Londen omdat het daar ook druk is. En dan holderdebolder over Heathrow om je aansluiting te halen.
Leuk joh, dat vliegen...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Goed om te horen dat jullie in Seattle zijn aangekomen, veel plezier! (edit: Oh, jullie zijn al weer terug lees ik net)
Via onderstaande link een mooi stuk van Erwin Witteveen die de problemen op Schiphol én de oproep om allemaal maar vroeg te komen op zijn manier beschrijft.
http://www.easycratie.nl/schiphol/
Via onderstaande link een mooi stuk van Erwin Witteveen die de problemen op Schiphol én de oproep om allemaal maar vroeg te komen op zijn manier beschrijft.
http://www.easycratie.nl/schiphol/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Almere vak V wat bizar!
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Vorige week zondag (23 april) van schiphol vertrokken naar SLC. Vlucht van 17:00. Wij waren er 3 uur van te voren. En werkelijk waar nergens rijen. Van de trein tot na de paspoort controle in minder dan 20 minuten! Bij de security waren veel balie’s open maar was gewoon geen enkele passagier te zien, alleen wij. Men gaf wel aan dat een uur eerder het mega druk was geweest.
Afgelopen maandag (1 mei) weer terug op Schiphol. Om 14:15 stonden we aan de gate en om 14:50 zaten we in de trein met onze koffers. Slechts een paar mensen voor ons bij de paspoort controle en de koffers kwam vrij snel.
Afgelopen maandag (1 mei) weer terug op Schiphol. Om 14:15 stonden we aan de gate en om 14:50 zaten we in de trein met onze koffers. Slechts een paar mensen voor ons bij de paspoort controle en de koffers kwam vrij snel.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
Oh, bij ons juist súper druk! We vlogen de 24ste om 07:10, we waren expres al om kwart over 4 op Schiphol. De rijen bij KLM leken eindeloos... Gelukkig vlogen wij met Transavia en mochten we via de 'nieuwe' vertrekhal door de douane, dus dat scheelde wel. Maar ik hoop dat ze er a.s. zomer beter rekening mee houden, dan vliegen we ook weer met KLM en zitten we precies in de Bouwvak.. 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Vanmorgen om 6u teruggekomen uit de VS was de wachttijd bij de paspoortcontrole zo'n drie kwartier 
Hoop dat Schiphol/Kmar nu ook echt eens actie nemen en niet alleen zeggen iets te gaan doen. Maar 3 hokjes waren open.

Hoop dat Schiphol/Kmar nu ook echt eens actie nemen en niet alleen zeggen iets te gaan doen. Maar 3 hokjes waren open.
Omdat we in september vroeg op Schiphol moeten zijn voor onze vlucht naar SLC dacht ik aan een hotelovernachting te nemen bij Schiphol.
Mede gezien de reistijd vanuit Limburg.
Ik heb v.d. Valk Schiphol gevonden. Auto mag er max.31 dagen gratis staan, en gratis shuttleservice. Voor 2 personen kost 1 nacht incl.ontbijt 204 euro hetgeen voor één overnachting aan de hoge kant is. Uiteraard hoef je dan niet de parkeerkosten van in ons geval 4 weken te betalen.
Zijn er rond Schiphol nog meer hotels met deze service?
Ik heb v.d. Valk Schiphol gevonden. Auto mag er max.31 dagen gratis staan, en gratis shuttleservice. Voor 2 personen kost 1 nacht incl.ontbijt 204 euro hetgeen voor één overnachting aan de hoge kant is. Uiteraard hoef je dan niet de parkeerkosten van in ons geval 4 weken te betalen.
Staten bezocht: CA, NE, UT, AR, CO, WY, ID
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je persé met de auto naar Schiphol wil reizen dan zijn er vast nog andere opties te vinden. Maar de combinatie van parkeren en overnachten is wel aantrekkelijk . Zeker voor die prijs. Ik heb zelf goede ervaringen met het Citizen M. Deze zit naast de vetrekhal. Alleen gaan wij dan met de trein en niet per auto.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Wij vliegen vrijdag om 9.15, slapen in het Citizen M dus kunnen er vroeg zijn. Maar vraag me af of ik me zorgen moet maken...? Het is immers ook buiten de vakantie.
Ik zou gewoon 3 uren aanhouden voor een intercontinentale vlucht. Het is nu ook geen vakantietijd.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Wij betalen in augustus 135eur voor 3 personen en hebben een luxe kamer in Van Der Valk Hoofddorp.Frank1967 schreef:Omdat we in september vroeg op Schiphol moeten zijn voor onze vlucht naar SLC dacht ik aan een hotelovernachting te nemen bij Schiphol.
Incl overnachting, shuttle en parking (geen ontbijt. Parking van 10 augustus tot en met 27 augustus.
Er is een Ibis Budget die nog iets goedkoper blijkt te zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht