Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jootje1: USA reis Jootje1 NYC-Zuid WestAmerika en Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jootje1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Jootje1: USA reis Jootje1 NYC-Zuid WestAmerika en Yellowstone

Bericht door Jootje1 »

Hallo allemaal,

In mei 2016 ben ik een weekje met mijn zus (stewardess) naar Salt Lake City geweest (mijn 1e keer Amerika). We hebben toen Bryce en Zion gedaan en ik werd besmet met het Amerika-virus :wink: . Komende zomer ga ik daarom nu met man en zoon (dan 19 jr), voor hen hun 1e Amerika -reis, en ik hoop dat er nog vele gaan volgen.
Ik dacht dat ik al eerder hier onze route (30 dg :D !!) voor komende zomer (juli/augustus) had gepost, maar ik geloof het toch niet, daarom nu alsnog bij deze.
De route is nu helemaal definitief en alles is gereserveerd, ook de excursies, mede met zeer veel dank aan jullie allemaal op dit fantastische forum en alle tips, adviezen en ideeën die ik hier kreeg en opdeed.
We gaan eerst een paar dagen naar New York en vliegen daarna naar Utah waar we een "rondje" met een camper doen en oa ook Yellowstone aandoen.

Onze planning is als volgt:
Dag 1 vertrek van Schiphol naar New York JFK
Dag 2 NYC
Dag 3 NYC
Dag 4 NYC
Dag 5 vertrek van NYC naar Salt Lake City, aankomst Salt Lake City, hotel (1 nacht)
Dag 6 ophalen RV bij Cruise America SLC en rijden naar Cedar City, KOA (1 nacht) en boodschappen Walmart
Dag 7 aankomst in Zion, Watchman Campground (4 nachten)
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion
Dag 11vertrek uit Zion, naar Page Wahweap Campground (1 nacht), via Marble Canyon en Horseshoe Bend.
Dag 12 vertrek uit Wahweap, voor Upper Antelope Canyon en erna naar Grand Canyon South Rim, Mather Campground (3 nachten)
Dag 13 Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon en helikoptervlucht Grand Canyon :clap:
Dag 15 vertrek uit Grand Canyon naar Monument Valley, Campground The View en bij sunset paardrijden
Dag 16 Vertrek uit Monument Valley naar Moab RV Canyonlands (3 nachten)
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 vertrek uit Moab naar Park City (hotel gereserveerd): shoppen in Outlet en Alpine Coaster in skigebied
Dag 20 vertrek uit Park City en via Jackson naar Colter Bay RV Grand Teton (2 nachten)
Dag 21 Grand Teton
Dag 22 vertrek Grand Teton naar Yellowstone Canyon Campground (2 nachten)
Dag 23 Yellowstone Canyon
Dag 24 vertrek Canyon naar Madison Junction Campground (2 nachten)
Dag 25 Yellowstone Madison
Dag 26 vertrek Madison naar Pocatello KOA (1 nacht)
Dag 27 vertrek Pocatello naar Salt Lake City (KOA)
Dag 28 inleveren RV bij Cruise America SLC, nog 1 nacht in hottel in SLC, shoppen :wink:
Dag 29 vertrek SLC Airport naar Schiphol
Dag 30 aankomst Schiphol Amsterdam

Nogmaals, de route is redelijk definitief en denk zelf dat het goed te doen is. We kozen er bewust voor om af en toe wat langer ergens te blijven. Ik ben nu bezig met een roadbook (wat een tijd gaat daarin zitten :shock: ) en ik verheug me enorm en tel de dagen af.
Mochten jullie nog tips of advies voor ons hebben, heel graag :thumbup: .
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: USA reis Jootje1 NYC-Zuid WestAmerika en Yellowstone

Bericht door PSVwally »

Wat zijn je plannen voor de Grand Canyon? Ik zou daar zeker 1 dag weghalen en deze tussen Zion en Page bij Bryce zetten. Je hebt er in principe tijd genoeg voor, behalve als je echt helemaal omlaag wilt wandelen bij de GC
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: USA reis Jootje1 NYC-Zuid WestAmerika en Yellowstone

Bericht door moon29 »

Wat een heerlijke lange reis gaan jullie maken Jolanda!
En lekker veel tijd overal :thumbup:
Ondanks dat je het zelf al hebt gezien zou ik inderdaad zoals Paul ook zegt Bryce niet overslaan. Bij Zion of Grand Canyon zou je daarvoor makkelijk een nacht in kunnen wisselen.
Maar aangezien je zelf al in Bryce bent geweest heb je deze keuze waarschijnlijk heel bewust gedaan.

Ik ben benieuwd waarom je de upper antelope canyon hebt gekozen en niet de lower. Niet dat ik het kan vergelijken haha, wij hebben alleen de lower gedaan. Maar ik vond wel dat het zo in de grond afdalen het extra bijzonder maakte, vandaar mijn vraag puur uit nieuwsgierigheid;)

Wij tellen mee af :D Voor ons tot 4 juli...
Jootje1
Amerika-ontdekker

Re: Reis Jootje1: USA reis Jootje1 NYC-Zuid WestAmerika en Yellowstone

Bericht door Jootje1 »

Dank Paul en Monique voor jullie advies.
Het is idd een zeer bewuste keuze geweest om wat langer op bepaalde plaatsen te zijn en daardoor niet alles te kunnen doen. We willen af en toe ook gewoon met de ereader voor de RV in het bos zitten, het is tenslotte vakantie :wink: !!
Toen ik vorig jaar in Bryce was, vond ik het mooi, maar t sprak me toch niet heel erg aan, terwijl Zion me echt diep raakte (Angels Landing ❤️ gedaan ondanks mijn hoogtevrees, wat een overwinning! Nu dus met man en zoon.). En nu ik de route grotendeels mocht bepalen van man en zoon, tsja, dan maak je keuzes....
De keuze tussen de upper en de lower antelope canyon was een erg lastige en nu je er over begint, twijfel ik weer. Ik dacht dat de upper mooier en intenser van kleur zou zijn?
Maar dat avontuurlijke van de lower wat je beschrijft klinkt ook erg aantrekkelijk, en de upper heeft ook zo zijn nadelen (met veel mensen in jeeps gepropt etc).
Ik geloof dat we nog kunnen annuleren en switchen, ik ga het nu toch nog eens bekijken... zo blijf je bezig hè :wink: ?!
Afbeelding
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 6 start toch al vrij pittig vind ik. Tenzij je een early bird hebt voor het afhalen van de camper is de afhaling meestal net na de middag. Het kost je toch al gauw een uurtje of 2, 2 uurtjes voor de boodschappen, in het begin een beetje wennen aan dat ding, maar je plant ook nog een rit van een dikke 4 uur. Misschien toch beter wat vroeger stoppen ?

Kiezen om op enkele plekken wat langer te blijven is wel mooi, maar toch vind ik Zion een beetje een overdaad. Los van Bryce al of niet zou ik gewoon al een dag verschuiven naar Page zodat je aan Lake Powell zelf wat meer tijd hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ook als je niet naar Bryce wilt zou de route van SLC via Capitol Reef en Bryce wel mooi zijn. Dat kost je wel een extra dag die je dan voor Zion minder zou hebben.
Als je naar de Lower Antelope canyon gaat zou je ene vroege tour kunnen doen. En daarna nog Horseshoe Bend zodat je de dag ervoor weer wat meer tijd hebt voor iets anders.
Maar het is sowieso een prachtige route!

Marianne
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Dank je, Marianne, het lijkt ons ook echt een mooie reis.
En idd Marco, we hebben een early bird voor dag 6, alhoewel ik me realiseer dat het nog steeds een best pittige start is. Lang over getwijfeld, maar lijkt me toch haalbaar en het beste.
We verheugen ons enorm op een paar dagen in Zion, willen even bijkomen van New York en Zeker Angels Landing, Observation Point en The Narrows lopen. Daar willen we dus niet in korten.
Over de Antelope Canyon twijfel ik nog, miss is veranderen in de Lower toch beter, ook gezien het vroegere tijdstip. Dan kunnen we idd ook evt nog met Horseshoe Bend schuiven....
Afbeelding
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Reis ziet er goed uit. Mooi veel tijd om de parken te bekijken.

De eerste reisdag Salt Lake naar Cedar City is wel een hele stevige.
Zorg dt je de camper vroeg kunt halen.
Als dat pas na de middag wordt en dan nog boodschappen en én 250 mile rijden, is dat wel veel.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wat een prachtige reis hebben jullie in het vooruitzicht!
Als je Bryce niet aandoet, zou ik overwegen om de KOA in Cedar City in te ruilen voor een overnachting in Cedar Breaks NM, op de Point Supreme Campground. Nog wel iets verder rijden, maar met een early bird moet dat volgens mij lukken. Dan kan je 's ochtends, voor je naar Zion vertrekt, toch nog een kort bezoek aan het park brengen. Het is een mooie camping, op wandelafstand van het uitzicht op het amfitheater. Dat is misschien niet zo spectaculair als Bryce, maar toch ook indrukwekkend mooi en zeker de moeite.
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Zeker een goed idee, Anneleen, leuk dat je het noemt, wij hadden dat ook al overwogen. Is ook prachtige rustige campground, veel fijner dan KOA. Maar idee toch verworpen ivm net weer wat verder rijden en ook omdat RV plaatsen daar niet te reserveren zijn en we wrs niet vroeg aan zullen komen. Dat risico wil ik (zeker zo'n 1e dag!) dan niet lopen.

Dank je Hans, we gaat zeker ons best doen voor een echt vroege afspraak bij de early bird :thumbup:
Afbeelding
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Het is inderdaad weer een stukje verder rijden, dat begrijp ik. Hoewel jullie het niet gaan doen, wil ik toch meegeven dat er tien plaatsen wel te reserveren zijn (8 RV/tentplaatsen en 2 tentplaatsen). De overige 15 zijn first-come first-served.
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Dank je Anneleen, voor de toevoeging. Had ik zo op de site niet begrepen.
Afbeelding
Jootje1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje1 »

Nog even een update nu onze reis dichterbij komt.

Ik heb jullie tips ter harte genomen en we hebben uiteindelijk toch gekozen voor de Lower Antelope Canyon, vroeg op de dag, zodat we later onderweg naar Mather nog wat meer ruimte hebben. Vooral hiervoor besloten omdat het afdalen in de Lower lijkt ons idd leuker/avontuurlijker lijkt dan de Upper, hoewel we erg lang getwijfeld hebben!!
Lower om 9.30 u gereserveerd, Upper (wel precies middaguur) geannuleerd, was iemand anders vast weer blij mee. Bedankt voor je tip Moon29!

En we hebben toch ook de eerste campground aangepast, iets dichterbij startpunt. We hebben KOA Cedar City geannuleerd en bij Beaver, Little Cottonwood Campground, een simpele kleine rustige camping in natuur gereserveerd. Beter (rustiger en meer in natuur) dan KOA vind ik en toch weer 50 mijl dichterbij SLC, ons startpunt. Met de early bird en de boodschappen moet dat te doen zijn, lijkt me.
Ben blij met deze verandering, heel erg bedankt voor jullie advies en meedenken hierin!!

Nu nog 4 wk af tellen....
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer