Arno schreef:
Waarom is dat onverstandig?
Ook bij een 'gewone' prepaid boeking is het tegenwoordig bij alamo.co.uk/brits niet meer werk dan het invoeren van het reserveringsnummer en op cancel drukken.
Geld staat binnen 1 a 2 werkdagen weer op je creditcard. Tegenwoordig zelfs met wat wisselkoerswinst door de koers van de pond.
Dit is hier al zo vaak voorbij gekomen.
Het is onverstandig omdat:
a. Je je geld kwijt bent als het reisbureau dat Alamo UK exploiteert (en dat is /niet/ Alamo!) failliet zou gaan.
b. Je je geld kwijt bent als je te laat annuleert (vanaf 72 uur voor aanvang huur)
c. Je je geld kwijt bent als je onverhoopt de auto niet kunt ophalen binnen 24 uur na de gereserveerde dag/tijd.
d. Het prijsvoordeel niet opweegt tegen deze nadelen, het gaat vaak om slechts een paar dollar/euro.
Dan nog de opmerkingen van @Annemiek94:
omdat er enkel stond dat we 'on arrival' konden betalen, maar daar hadden we geen zin in, aangezien we online willen inchecken om direct naar de garage te gaan.
Ik denk dat je de zinssnede "Pay on arrival" hier een eigen - en verkeerde - interpretatie geeft. Dat betekent niets meer dan dat je credit card belast wordt op het moment dat je de auto terugbrengt (en wellicht een reservering op het moment dat je de garage verlaat).
Je kunt gewoon een online-check in en skip-the-counter voltooien. En dus direct naar de garage lopen, in de auto stappen en naar de uitgang rijden. Daar geef je de CC af die je bij skip-the-counter hebt ingevoerd, samen met het rijbewijs en de skip-the-counter printout en binnen enkele minutnen ben je weg. Bij terugkomst wordt je credit-card belast voor de huur.
Let op: een postpaid reservering is de /normale/ situatie. Een prepaid reservering met vouchers is de uitzondering. En voldoet volgens Alamo zelf eigenlijk niet aan de voorwaarden om beide te kunnen voltooien. Maar het werkt meestal wel.