Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Angelique67 »

@Marcel5050 Wat heb jij besloten? Ik heb net weer een slechte ervaring met Expedia boeken en een huurauto ophalen in Spanje: gezeik over de dekking van de verzekering. Voor deze zomervakantie in Amerika hebben we ook nog een huurauto geboekt bij Dollar via Expedia. Nu ik jouw bericht las, ben ik ook nagegaan wat er in onze bevestiging staat en feitelijk staat er niets waar je je bij de autoverhuurder op kunt beroepen als je de auto ophaalt. Daar liep ik nu ook tegenaan bij de autohuur in Spanje. Ja, dat doet Expedia niet goed zeggen ze dan bij de verhuurder.
Er staat feitelijk helemaal niets over de dekking in de bevestiging. Er wordt gewaarschuwd dat schade en diefstal niet verzekerd is en dat eigen risico van toepassing kan zijn. Alleen als je de auto uitkiest en voor je het boekingsscherm ingaat, staat er Cascoverzekering zonder eigen risico met vinkje aan, maar dat vind je later in de reservering dus nergens terug. Ik ga nu ook twijfelen of ik niet liever rechtstreeks boek en deze boeking moet annuleren... :sadcry:
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

fietser schreef:Ergens las ik dat je bij het vliegveld van Salt Lake City een huurauto krijgt toegewezen. Zou jammer zijn, want daar landen wij over een maand. Ik hou me daarom aanbevolen voor meer ervaringen omtrent de uitgifte van rental cars op SLC-airport.
Wij hebben in 2015 de auto in SLC opgehaald en kregen er inderdaad eentje toegewezen.
Loves Vegas!
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

StijnTehMan schreef:Iemand ervaring met boeken van een one way rental via drive-usa.de?

Aangezien bij elke auto one way fee: free staat.. maar de desbetreffende organisaties (dollar, thrifty, alamo) op
hun eigen site wel one way fees vragen. Ook staat er als toevoeging op de site van drive-usa als je met je muis
boven one way fee: free zweeft het volgende: "rental companies reserve the right to change these fees prior to pick-up".
Ja zo kan ik dus alsnog voor een enorme verrassing komen te staan bij de balie?

Huren gaat btw tussen vegas en san fransisco.
Hoi Stijn,

Ik heb voorgaande jaren vaker via drive-usa/usareisen een one way huurauto geboekt en hierin zat altijd een one way fee die gratis was. In de tussentijd via andere brokers gehuurd of gebruik gemaakt van codes die hier niet genoemd mogen worden :wink:
Nu we dit jaar na een jaartje Australie weer eens naar de VS gaan kwam op de route San Diego - Phoenix drive-us/usareisen weer als goedkoopste uit de bus voor een midsize suv en ook geboekt inmiddels. Op mijn contract staat: Comment: One way fee included in rate.
drive-usa/usareisen is gewoon zeer scherp geprijsd in die hoek van de VS, zeker op het gebied van one way rentals.
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Wellicht een kleine tip, wij hebben gisteren bijna 300 euro bespaard met onze auto. We hadden een Nissan Rogue or similar via Alamo.co.uk/brits geboekt voor bijna 1100 euro. Gisteravond even de prijzen gecheckt, precies dezelfde data in juli/augustus voor nog geen 800 euro!! Tja, da's snel verdiend. :thumbup:
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Altijd goed om te blijven checken! Niets is zo fijn om extra vakantiebudget te verdienen :wink:

Maar konden jullie makkelijk de alamo/brits reservering cancellen? Ik heb daar 2 jaar geleden zo'n gezeur mee gehad. Kan natuurlijk dat het in de tussentijd verbeterd is.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Angelique67 schreef:@Marcel5050 Wat heb jij besloten? Ik heb net weer een slechte ervaring met Expedia boeken en een huurauto ophalen in Spanje: gezeik over de dekking van de verzekering. Voor deze zomervakantie in Amerika hebben we ook nog een huurauto geboekt bij Dollar via Expedia. Nu ik jouw bericht las, ben ik ook nagegaan wat er in onze bevestiging staat en feitelijk staat er niets waar je je bij de autoverhuurder op kunt beroepen als je de auto ophaalt. Daar liep ik nu ook tegenaan bij de autohuur in Spanje. Ja, dat doet Expedia niet goed zeggen ze dan bij de verhuurder.
Er staat feitelijk helemaal niets over de dekking in de bevestiging. Er wordt gewaarschuwd dat schade en diefstal niet verzekerd is en dat eigen risico van toepassing kan zijn. Alleen als je de auto uitkiest en voor je het boekingsscherm ingaat, staat er Cascoverzekering zonder eigen risico met vinkje aan, maar dat vind je later in de reservering dus nergens terug. Ik ga nu ook twijfelen of ik niet liever rechtstreeks boek en deze boeking moet annuleren... :sadcry:
Heb jij al contact gehad met Expedia hierover ? Ik zit nl met hetzelfde. Kan in mijn overeenkomst nergens iets terugvinden over mijn eigen risico.
Ik kan mijn auto voor 30 euro meer ook direct boeken bij AVIS, misschien is dat dan een betere optie....
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Gezeur? Heb je prepaid gedaan? Tja, dat is ook onverstandig. Dan moet je maar hopen dat je geld tijdig terugkomt. Bij een gewone postpaid reservering kun je gewoon cancellen op de UK website. En als je dat onverhoopt vergeet is er nog niets aan de hand, de reservering vervalt dan vanzelf 24 uur na de originele aanvangsdatum.
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Heb tijd geleden een prepaid bij Alamo geannuleerd en dat geld was net zo snel terug gestort als dat het geld van de volgende boeking eraf geschreven was.
Afbeelding
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

@sanook,
Je hebt geen eigen risico. Waar je ook boekt, of je nu via alamo.co.uk boekt of via expedia.nl boekt, je hebt allemaal hetzelfde pakket.
Je eigen risico is 0 dollar.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@sanook en @Angelique: Expedia - en veel andere tussenpersonen zoals Rentalcars, Autoeurope, etc - bieden je als extra hun /eigen/ verzekeringsprodukt aan als je een auto boekt in de meeste landen. Dat extra produkt biedt dan de dekking voor het eigen risico dat de verhuurder rekent.

Maar daar heeft de verhuurder natuurlijk niets mee te maken en die weet ook niet wat jij bij derden voor verzekeringen hebt afgesloten. Het enige dat de verhuurder wil is dat jij tekent voor het eigen risico dat je bij hen hebt. En dat is in sommige landen vaak fors - denk aan EUR 1200 oid in Spanje en Portugal, $4000-$5500 in Australia, etc. Vaak zal dat bedrag dus ook op je credit card worden gereserveerd. Voor mensen met lage bestedingslimieten kan dat een probleem vormen. De verhuurder zal ook proberen om het eigen verzekeringsprodukt te slijten. Immers, daar verdienen ze aan en zij weten ook niet dat jij bij een derde partij al dekking hebt voor dat eigen risico.

Maar let op: mocht je schade hebben dan zal de verhuurder het eigen risico gewoon in rekening brengen. Je zult dan zelf, via de tussenpersoon, een claim bij de verzekeraar moeten neerleggen die het dan hopelijk terugbetaalt. Het nadeel van deze constructie is dat je het altijd eerst zelf moet betalen.

Maar goed, dit is allemaal /NIET/ van toepassing op rentals in de US. Simpelweg omdat het CDW produkt van de verhuurder geen eigen risico heeft. Zolang je dus een huurtarief hebt inclusief CDW/LDW en EP bij de /verhuurder/ is er geen enkele discussie. De "extra" verzekeringsprodukten (inzittenden, roadside+, etc) zullen ze je nog steeds proberen te slijten maar zijn m.i. klinkklare nonsens.

Dat gezegd hebbende: direct bij de verhuurder boeken bied je vaak allerlei voordelen, zoals kostenloos annuleren of niet op komen dagen.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

roelb schreef:Gezeur? Heb je prepaid gedaan? Tja, dat is ook onverstandig. Dan moet je maar hopen dat je geld tijdig terugkomt. Bij een gewone postpaid reservering kun je gewoon cancellen op de UK website. En als je dat onverhoopt vergeet is er nog niets aan de hand, de reservering vervalt dan vanzelf 24 uur na de originele aanvangsdatum.
Waarom is dat onverstandig?
Ook bij een 'gewone' prepaid boeking is het tegenwoordig bij alamo.co.uk/brits niet meer werk dan het invoeren van het reserveringsnummer en op cancel drukken.
Geld staat binnen 1 a 2 werkdagen weer op je creditcard. Tegenwoordig zelfs met wat wisselkoerswinst door de koers van de pond.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

roelb schreef:Gezeur? Heb je prepaid gedaan? Tja, dat is ook onverstandig. Dan moet je maar hopen dat je geld tijdig terugkomt. Bij een gewone postpaid reservering kun je gewoon cancellen op de UK website. En als je dat onverhoopt vergeet is er nog niets aan de hand, de reservering vervalt dan vanzelf 24 uur na de originele aanvangsdatum.
Nou prepaid hoeft niet altijd lang te duren. Bij usareisen is het ook prepaid, maar cancellen is heel eenvoudig en geld staat altijd weer zo terug op de cc! Hetzelfde bij hertz enzo. Maar toen met /brits was het echt een hoop gezeur voordat het eindelijk terug was.
Daarnaast was het specifiek bij alamo.co.uk/brits en bij de andere bedrijven of websites geen enkel probleem hoor.
Wat betreft reserveringen vergeet ik niet zo snel iets :wink: Ondanks dat ik altijd dubbele boekingen maak.
Annemiek94
Amerika-ontdekker

vinceG schreef:Altijd goed om te blijven checken! Niets is zo fijn om extra vakantiebudget te verdienen :wink:

Maar konden jullie makkelijk de alamo/brits reservering cancellen? Ik heb daar 2 jaar geleden zo'n gezeur mee gehad. Kan natuurlijk dat het in de tussentijd verbeterd is.
Bij onze vorige auto hadden we de 'pay later' optie gekozen, om dan een maand van tevoren de auto te betalen. Nu hebben we gewoon direct betaald, omdat er enkel stond dat we 'on arrival' konden betalen, maar daar hadden we geen zin in, aangezien we online willen inchecken om direct naar de garage te gaan. Maar ik had nog wel de cancellation policy gecheckt, daar stond dat je je geld z.s.m. terugkrijgt. En zo te zien heeft Lex77 geen problemen ondervonden! :-)

In ieder geval konden wij onze bestaande (niet betaalde) boeking zonder problemen annuleren! :thumbup:
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Arno schreef: Waarom is dat onverstandig?
Ook bij een 'gewone' prepaid boeking is het tegenwoordig bij alamo.co.uk/brits niet meer werk dan het invoeren van het reserveringsnummer en op cancel drukken.
Geld staat binnen 1 a 2 werkdagen weer op je creditcard. Tegenwoordig zelfs met wat wisselkoerswinst door de koers van de pond.
Dit is hier al zo vaak voorbij gekomen.

Het is onverstandig omdat:

a. Je je geld kwijt bent als het reisbureau dat Alamo UK exploiteert (en dat is /niet/ Alamo!) failliet zou gaan.
b. Je je geld kwijt bent als je te laat annuleert (vanaf 72 uur voor aanvang huur)
c. Je je geld kwijt bent als je onverhoopt de auto niet kunt ophalen binnen 24 uur na de gereserveerde dag/tijd.
d. Het prijsvoordeel niet opweegt tegen deze nadelen, het gaat vaak om slechts een paar dollar/euro.

Dan nog de opmerkingen van @Annemiek94:
omdat er enkel stond dat we 'on arrival' konden betalen, maar daar hadden we geen zin in, aangezien we online willen inchecken om direct naar de garage te gaan.
Ik denk dat je de zinssnede "Pay on arrival" hier een eigen - en verkeerde - interpretatie geeft. Dat betekent niets meer dan dat je credit card belast wordt op het moment dat je de auto terugbrengt (en wellicht een reservering op het moment dat je de garage verlaat).

Je kunt gewoon een online-check in en skip-the-counter voltooien. En dus direct naar de garage lopen, in de auto stappen en naar de uitgang rijden. Daar geef je de CC af die je bij skip-the-counter hebt ingevoerd, samen met het rijbewijs en de skip-the-counter printout en binnen enkele minutnen ben je weg. Bij terugkomst wordt je credit-card belast voor de huur.

Let op: een postpaid reservering is de /normale/ situatie. Een prepaid reservering met vouchers is de uitzondering. En voldoet volgens Alamo zelf eigenlijk niet aan de voorwaarden om beide te kunnen voltooien. Maar het werkt meestal wel.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Hmm wel goede punten om rekening mee te houden!
Na zoveel jaar toch weer wat geleerd ;-) :thumbup:
Annemiek94
Amerika-ontdekker

roelb schreef:
Arno schreef: Waarom is dat onverstandig?
Dit is hier al zo vaak voorbij gekomen.

Het is onverstandig omdat:

a. Je je geld kwijt bent als het reisbureau dat Alamo UK exploiteert (en dat is /niet/ Alamo!) failliet zou gaan.
b. Je je geld kwijt bent als je te laat annuleert (vanaf 72 uur voor aanvang huur)
c. Je je geld kwijt bent als je onverhoopt de auto niet kunt ophalen binnen 24 uur na de gereserveerde dag/tijd.
d. Het prijsvoordeel niet opweegt tegen deze nadelen, het gaat vaak om slechts een paar dollar/euro.

Dan nog de opmerkingen van @Annemiek94:
omdat er enkel stond dat we 'on arrival' konden betalen, maar daar hadden we geen zin in, aangezien we online willen inchecken om direct naar de garage te gaan.
Ik denk dat je de zinssnede "Pay on arrival" hier een eigen - en verkeerde - interpretatie geeft. Dat betekent niets meer dan dat je credit card belast wordt op het moment dat je de auto terugbrengt (en wellicht een reservering op het moment dat je de garage verlaat).

Je kunt gewoon een online-check in en skip-the-counter voltooien. En dus direct naar de garage lopen, in de auto stappen en naar de uitgang rijden. Daar geef je de CC af die je bij skip-the-counter hebt ingevoerd, samen met het rijbewijs en de skip-the-counter printout en binnen enkele minutnen ben je weg. Bij terugkomst wordt je credit-card belast voor de huur.

Let op: een postpaid reservering is de /normale/ situatie. Een prepaid reservering met vouchers is de uitzondering. En voldoet volgens Alamo zelf eigenlijk niet aan de voorwaarden om beide te kunnen voltooien. Maar het werkt meestal wel.
Bedankt voor de toelichting Roel, fijn! Alleen willen we de auto sowieso wel een maand van tevoren betaald hebben, aangezien we de CC vrij willen houden voor onze hotels e.d. We vertrekken al binnen 3 maanden, dus voor ons was het geen probleem om direct te betalen. Het prijsvoordeel had voor ons geen meerwaarde, we zouden immers toch al een flinke duit meer betalen :lol:
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Hmm dus betalen bij alamo.co.uk (geen Brits) is risico voller dan ter plaatse?
Het prijs verschil is ongeveer 40 euro maar wij hebben terplaatse gekozen.

Ik heb net meteen gekeken en ook ik kon weer wat van de prijs afhalen met een nieuwe reservering op alamo.co.uk.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Angelique67
Amerikafan

@roelb: ik begrijp de uitgangspunten. Zo hebben we dat bij boekingen van de huurauto in het verleden ook opgevat. De praktijk wijst echter uit dat de bevestigingspapieren van Expedia te weinig info/zekerheid bieden over je dekking. Dat brengt me aan het twijfelen. @sanook: ik wilde ook bij Expedia vragen of ze een verklaring van de autoreservering in het Engels kunnen opstellen, dat zou al een hoop gezeur kunnen schelen. Maar dan nog staat er niks expliciet genoemd over de verzekeringsvoorwaarden. Voor mijn gevoel nu toch vragen om moeilijkheden bij het ophalen van de auto aldaar.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Angelique67 schreef:maar dat vind je later in de reservering dus nergens terug.
Ik heb nog even gezocht in mijn boeking op Expedia.nl en heb het terug kunnen vinden. Bij brandstofbeleid staat een linkje 'lees ons brandstofbeleid' en daar krijg je dan de voorwaarden te zien die je ook bij het boeken zag, en daarin staat bij mij dat het eigen risico (zoals verwacht) gewoon 0 is.

@roelb: Als je direct bij AVIS boekt is een prepaid boeking niet kostenloos te annuleren (kost 50 euro tot 3 dagen voor aankomst, daarna nog meer), en een pay on arrival zou voor mij 63 euro duurder zijn. Die kun je dan weer wel tot de dag voor aankomst gratis annuleren.
Via Expedia is de prepaid boeking wél kostenloos te annuleren (tot de dag van aankomst). Dus naast een voordeliger tarief ook nog iets betere annuleringsvoorwaarden. En Expedia zie ik nog niet zo gauw omvallen dus met het 'prepaid risico' valt het (hopenlijk :wink: ) wel mee.
Angelique67
Amerikafan

@Hinko, maar dat kan ik dus nergens in onze bevestiging terugvinden. Hoe kan ik mij daar dan ter plekke op beroepen? Of bedoel je maak je niet zo druk en gewoon ervanuit gaan dat het zo is. Dat vind ik een lastige, ik lees graag in de kleine lettertjes wat mijn rechten en plichten zijn! :roll:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer