Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2017: Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV 2017: Slow Chat

Bericht door Dbacks2 »

Ik heb zojuist nog en winnaar gespot!! In het 'even voorstellen' draadje...
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Blij te lezen dat er toch 2 winnaars zijn! Geeft toch een beetje hoop om volgende keer terug mee te doen ;)
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

For what it's worth meld ik het ook maar even, weer niet geselecteerd. De wens is er nog steeds, over een kort half jaartje weer proberen. Deze zomer gaan we voor 3 weken naar de westelijke staten. Veel zin in!!
Ennousa
Amerika-newbie

Re: DV 2017 : Instructies + deelnemers

Bericht door Ennousa »

Hallo allemaal,

Wij hebben vorig jaar oktober ingeschreven voor de loterij.
Ik krijg nu ineens een email dat ik voor 12 juli van alles in moet vullen en dat het Confirmed Eligible is?
ziet er beetje fake uit, vertrouw het niet. Moet registreren om te winnen
met login http://www.usa-green-card.com , username en pass word staan er bij.

Wie kan mij zeggen of dit het wél is of nep?

groetjes Nanette
Laatst gewijzigd door Dude op 09 jul 2016, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vraag verhuisd van het DV topic naar DV slow chat
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Heb je jezelf ingeschreven direct op de eDV website, of heb je het bureau gebruikt dat je nu benadert ?

Afgelopen maand is aangekondigd in het Visa Bulletin dat er een DV-2018 gaat komen. Dus zijn alle commerciele bureaus nu druk bezig om te proberen klanten te vangen. Kortom: niet op reageren, tenzij.
(Het is geen 'nep' - want het is zotezien een bestaand bedrijf dat services levert. En daar moet voor betaald worden.)

Wat ik me afvraag is hoe deze bedrijven te weten komen dat iemand zich heeft ingeschreven voor de Visa Lottery. Door informatie te kopen die opgeveegd wordt door bots op forums zoals dit ?
Ennousa
Amerika-newbie

Bericht door Ennousa »

Dank voor je reactie!

ik heb gewoon via officiele site ingeschreven.
blijkbaar kunnen zij hier gewoon achter komen via fora zoals dit of andere manier?

ik ga er dus niets mee doen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kan je even de link doorsturen waar jij je hebt ingeschreven? Want we hebben hier ooit nog mensen gehad die dachten via de officiële site ingeschreven te hebben, terwijl dat niet het geval was.

Als je na wilt gaan of je echt gewonnen hebt, dank kan je dat via U.S. Department of State - Bureau of Consular Affairs
(edit: sorry, ben wat met de linken aan 't prutsen want de link naar de eigenlijke pagina werkt niet, het moet via een omweggetje:
https://www.dvlottery.state.gov -> click op 'Continue' -> Forgot Confirmation Number)
Daar kan je aangeven dat je je confirmation number niet meer kent (dat nummer wat een extern bureau je niet zal geven). Je moet ook nog weten welk email adres je opgegeven hebt.

Dat alles voor 12 juli ingevuld/ingestuurd moet worden is in ieder geval 'zever in pakskes'. Jij vult de DS-260 wanneer jij wilt. Zo kan je, als je een laag case number hebt, het nu al invullen en dan heb je voor het einde van 2016 al een interview/visa op zak. Maar als die timing je niet zo goed uitkomt, dan kan je dat ook een paar maanden uitstellen, om zo je uiterste vertrekdatum zo laat mogelijk te plaatsen. (als je dat systeem wilt gebruiken, let dan wel goed op dat je niet te lang wacht, want eenmaal de visa uitgedeeld zijn, is het te laat. Al zijn ze de afgelopen jaren altijd wel current geworden, maar dat weet je natuurlijk nooit op voorhand).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De eDV site www.dvlottery.state.gov/ESC/ was het web-adres voor eDV Visa Lottery Entry en is dat nu voor Status Check.

Ik las een eerdere vraag van EnnoUSA en daar gaf hij/zij aan geen Confirmation Number gekregen te hebben ? In dat geval was er geen deelname. If is de Submission toen alsnog gelukt ? (Wat hij/zij beschreef klonk niet als gebruik maken van een bureau.)
UitHolland
Amerikafan
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Volgens dit topic: viewtopic.php?f=12&t=61511 was er maar 1 winnaar voor DV 2017 op dit forum.

Klopt dat? Ik heb her en der zitten lezen vind geen andere, heeft iemand dit in het oog? Is dat gecheckt?

Edit:
OK met Google is het wel te vinden:

Dit is ADE01
viewtopic.php?t=63909&start=20

Dit is Anneke66
viewtopic.php?f=12&t=63911

Dit is Kaap koraal
viewtopic.php?t=64020
Gast

Bericht door Gast »

Ik kan me nog herinneren dat er iemand was die voor de eerste keer meedeed en ook gewonnen had. Ik kan me vergissen maar volgens mij was dat vorig jaar.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

UitHolland
Amerikafan

Kastelke wordt al in groen aangegeven op de eerste pagina, maar verder niemand. Vandaar dat ik dit aangaf.
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ataturk007 »

Inderdaad een paar, maar er waren wel 60 in be geselecteerd ... 5 kennissen hebben van mij al niet gewonnen afgelopen 3 jaar ... Blijven proberen
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De meesten melden zich pas na het winnen op het forum en dus staan die leden niet in die lijst. Het is ook een vrijwillige lijst, er zijn mensen die meedoen maar liever niet in die lijst willen staan. Ik was zelf ook zo en heb het tweede jaar van deelname gewonnen en het pas een klein jaar later openbaar gemaakt, zowel op het forum als in mijn familie/vriendenkring.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
SilverState
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Laag aantal current van 22,100

Bericht door SilverState »

Beste allemaal,

Ik vraag me het volgende af. Kijkend op het volgende visa bulletin:

https://travel.state.gov/content/visas/ ... -2017.html

vraag ik mij af waarom het aantal voor Europa op 22,100 is blijven steken, met in mei Europa op status 'Current'?

Betekent dit dat als je een nummer boven de 22,100 hebt, je niet meer uitgenodigd wordt voor een interview, of betekent dit juist dat alle nummers op current zijn gekomen? Dus ook de nummers hoger dan 22,100 en dat niemand buiten de boot is gevallen?

Vorige jaren liep het nummer veel hoger op, gemiddeld ver boven de 30 duizend. Eigenlijk vraag ik me daarmee dus af of er vorige jaren meer gelukkigen waren in Europa dan met de DV2017, misschien ten gunste van de overige regio's?
95: NY,PA,DC,VA,TN,LA,MS,AL,FL
08: AZ,UT,NV,CA
10: FL
jan-12: UT,ID,WY,CO,NV
13: NV,CA,AZ,UT
14: FL,GA,TN,KY,MS,LA
15: WA,BC,AB,MT,WY,ID,NV,CA,OR
16: NV,AZ,NM,CO,UT
17: NV,CA,HI
18: NV,AZ,UT,CO
18: CO,SD,UT,NV
19: NV,UT,AZ