Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse cheque innen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Annet
Amerika-ontdekker

Amerikaanse cheque innen

Bericht door Annet »

Ik heb vanuit Amerika een cheque opgestuurd gekregen en die kan ik hier in NL inwisselen bij mijn bank. Ik moet echter een forse commissie betalen en heb natuurlijk ook koersverlies.
Nu ga ik volgende maand naar Amerika en ik vroeg me af of ik dan gewoon naar een bank kan gaan om de cheque uit te laten betalen. Of moet je daar een Amerikaanse bankrekening voor hebben?
Hopelijk is er hier iemand die het antwoord weet.
groet, Annet
Bennogr
Amerika-expert

Re: Amerikaanse cheque innen

Bericht door Bennogr »

Voor zover ik weet kun je langsgaan bij de bank die de check uitgegeven heeft en die kan dan mogelijk die cheque uitbetalen.

Anders zal je een Amerikaanse bankrekening moeten "lenen" van iemand die een Amerikaanse bankrekening heeft en die jij vertrouwt en die jou vertrouwt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Er zijn ook 'check into cash' zaken waar je je check kunt laten cashen. Kost een paar centen omdat zij het risco van een gebouncede check op zich nemen maar wellicht is dat goedkoper dan de NL optie.

Zoek een arme buurt op en je vindt er vanzelf wel 1.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

:offtopic: Zoek een arme buurt op?? Vind ik toch wel een beetje rare vermelding om eerlijk te zijn. Woon zelf in een redelijk welvarende omgeving en de currency exchange aan de overkant van de straat doet ook gewoon check to cash.

WalMart heeft volgens mij een service waar je je check kan "cashen" Neem wel ID mee wellicht dat ze dat nodig zullen hebben.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Los van het feit dat dit inderdaad geen steek houdt zou ik zeker niemand aanraden om een "arme buurt op te zoeken".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Je kan hem ook gewoon naar de ING versturen hoor...
Hoe kan ik een internationale bankcheque verzilveren?

U kunt een ontvangen bankcheque verzilveren door deze aangetekend naar de ING te versturen. Schrijf op de achterkant van de cheque:

• ‘Voor mij aan ING N.V.’
• Uw Naam,
• Uw Woonplaats
• Uw Betaalrekeningnummer
• Uw handtekening

U stuurt de originele cheque vervolgens naar:
ING Bank N.V.
Postbus 2640
1000 CP Amsterdam

Belangrijk! Maak altijd een kopie van de voor- en achterzijde van de cheque voor uzelf.
Source: ING Website
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Annet
Amerika-ontdekker

Bericht door Annet »

Dank voor jullie reacties en sorry voor mijn late reactie.
Ik ga het gewoon proberen als ik in de US ben en weet nu waar ik op moet letten. De Walmart kom ik zeker wel ergens tegen.

En de ING is waarschijnlijk alleen voor klanten. Mijn bank verzilvert ook wel buitenlandse cheques maar vraagt daar een hoge commissie voor en die wil ik nu juist ontlopen.
W04t3r
Amerika-newbie

Bericht door W04t3r »

Hoi,
In mijn ervaring wordt er bij het cashen van een cheque (dus als je 'm niet in je Amerikaanse rekening stort maar direkt laat uitbetalen) altijd naar je Social Security number en identiteidsbewijs gevraagd. Dus als je geen Social Security nummer hebt en ook nog eens geen amerikaans 'drivers license' dan kan het problematisch worden.
Als je iemand kent die in Amerika woont die je vertrouwt kun je proberen de cheque naar die persoon over te zetten zodat die 'm kan innen. Daarvoor kun je waarschijnlijk het beste naar het bankfiliaal van die vriend gaan om dat voor elkaar te krijgen.
Succes
RogiervN
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RogiervN »

Beste Annet, het is alweer even geleden dat je de post hebt geplaatst over het innen van een amerikaanse cheque. Is het gelukt om deze in America te verzilveren? Ik zit met dezelfde situatie en ga over 2 maanden naar Amerika. Hoor het graag. Groet, Rogier
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Annet is 2 september 2014 voor het laatst online geweest, ik denk dat je haar beter een mailtje kunt sturen via de mailknop in het profiel als dat mailadres nog klopt. :wink:
Dutch Dunes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutch Dunes »

In januari 2014 in Florida hebben we de borg voor de huurauto cash betaald (cc vergeten). Bij het inleveren van de auto kregen we te horen dat we een cheque thuisgestuurd zouden krijgen twv $200. Die kregen we inderdaad binnen een aantal weken in de brievenbus. Omdat we in mei weer naar de VS zouden gaan, hebben we de cheque weer meegenomen en ingeleverd bij een Chase Bank in Salt Lake City. Paspoort laten zien, een paar dollar administratiekosten betalen en we kregen het zo contant uitbetaald.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Zorg wel dat je dat doet vóór de vervaldatum van de cheque. Soms staat dat erop gedrukt; zo niet, dan is het meestal 180 dagen na afgifte.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tinus1955 »

Sinds 1 januari 2021 is ook ING gestopt met het innen van buitenlandse cheques.

Is er een andere Nederlandse bank waar deze optie nog geboden wordt (Rabobank en de ABN zijn er vorig jaar ook al mee gestopt).
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij was ING de laatste die dat deed. Een tijd geleden was hier ook al iemand met een Trump-cheque.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer