Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kosten motels (recent)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

kosten motels (recent)

Bericht door RuthdeLange »

Ik weet niet of ik hier (Zuidwesten algemeen) op de juiste plek zit. Ik heb al gezocht op dit forum maar net niet de (recente) informatie gevonden die ik zocht dus toch maar een nieuw onderwerp gemaakt. Het gaat om het volgende: ik ga volgende zomer (2018) met 2 pubers 4 weken naar ZW-Amerika. Ik wil eigenlijk met een camper. Wij gaa normaal met de carvan op vakantie en het buiten leven spreekt ons aan. Echter, ik ben geschrokken van de prijzen in het hoofdseizoen. CA valt nog mee (we willen graag de kleinste camper, o.a. omdat ik een aantal wegen wil rijden die met grotere campers niet kunnen, maar ook omdat we met 3 personen niet meer nodig hebben e het gewoon handige parkeren is). Maar wat ik lees over CA spreekt me (zeker als vrouw alleen) niet aan. Ik zie mezelf niet echt van alles repararen, daar ben ik niet zo sterk in. Road Bear lijkt me beter maar wat is dat duur.
Dus wil toch eens vergelijken met motels. Ben in een ver verleden ook (2 keer) in Amerika geweest en toen dus met auto en motels. Maar dat waren prijzen van 20 - 30 dollar. En dan zaten we toch ook regelmatig in Best Western of Travelodge etc. Alleen rondom de nationale parken (wel ander gebied) wat duurder maar niet extreem. Echter, als ik nu op websites kijk dan zie ik zelfs bij de goedkoopste motels (motel 6 en super 8) prijzen van 90 - 110 dollar en dan heb ik het nog niet over de nationale parken, dan zit je echt op het dubbele.
1 persoon op dit forum schreef dat zij met 3 personen en ik geloof 24 dagen reizen zou uitkomen op 11.000 euro/ dollar (?). Zij had het ook over motelprijzen van gemiddeld 149 euro. Daar werd door andere forumleden op gereageerd met vooral de opmerking dat het veel goedkoper kan maar dan ging het (bleek uit de teksten) wel om een ander seizoen en/ of over een ander gebied of mensen gingen met 2 personen.
Dus, klopt het dat ik moet rekenen met 100 euro (dubbele voor parken als Grand canyon en Yosemite etc.) per nacht of heb ik het echt mis. Ik ben op dit forum al erg goed geholpen met van alles en nog wat dus bij voorbaat al mijn dank voor jullie reacties!!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: kosten motels (recent)

Bericht door PSVwally »

20/30 dollar per nacht vind je al jaren niet meer. Ik vraag me dan af hoe lang geleden dat is geweest.

Ik denk dat, als je in de buurt van of in de np's wilt overnachten je zeker op €100+ Gemiddeld moet rekenen. Op een stuk buiten de parken zal het iets goedkoper zijn, maar niet erg veel.

Is kamperen met een tent ook een optie? Dat kan veel goedkoper.

Ik denk dat €11.000 voor 3 weken misschien wat overdreven is voor de meesten, maar ik denk wel dat ke het echt tussen de 7500 en 9000 moet zoeken in het hoogseizoen als je gaat voor huurauto en hotels met 3 personen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit zijn helaas de gangbare prijzen tegenwoordig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad een stuk duurder geworden, zeker de laatste paar jaar is de prijsstijging fors geweest.
Buiten de steden en (ver) buiten de parken zal het een stuk goedkoper zijn, maar dan zit je ook echt op mindere locaties.
RuthdeLange schreef:Dus, klopt het dat ik moet rekenen met 100 euro (dubbele voor parken als Grand canyon en Yosemite etc.) per nacht of heb ik het echt mis.
Ja, dat denk ik wel. Je kunt natuurlijk eens rondkijken wat je nu zou moeten betalen. Overigens is de GC wel een positieve uitzondering; als je daar op tijd bij bent kun je voor iets meer dan 100 dollar aan de rim overnachten (Bright Angel Lodge of Maswik Lodge South). Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
De suggestie van Paul is niet gek. Als jullie van het buitenleven houden, waarom dan niet met een tent? Dan zit je voor 20 tot 30 dollar per nacht midden in de parken.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt vor de reacties.
Dat zien mijn meiden niet echt zitten, die tent ;-)
Hoewel ik, toen ik nog jong was jaren met een kruiptentje heb gekampeerd, zie ik me dat nu niet echt doen (ben 50 en niet meer zo soepel ha ha). Ook vanwege alles wat je dan moet kopen daar. Nu al schijn je al veel te moeten aanschaffen als je met een camper gaat maar dan moet je toch een hele tentuitrusting aanschaffen.
Dus dat is helaas geen optie.
De laatste keer dat ik in Amerika was was '93 dus inderdaad lang geleden.
Maar het klopt dus dat zelfs een motel van de keten super 8 op een half uur van zion rond de 100 euro kost. daar vergis ik me dus niet in?
Ik vind die prijzen op de website van motels zelf maar misschien moet ik via booking.com of zo zoeken? Is dat goedkoper? Hoe doen jullie dat?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

20-30 dollar dat is lang geleden denk ik, ik ben ze nooit tegengekomen......

Wij reizen ook met drie personen in hoogseizoen en de prijzen liggen tussen de 60 en 160 dollar. Ik denk dat je de hotels zo vroeg mogelijk moet boeken, dan zijn de prijzen lager. Op sommige plaatsen kun je best buiten de parken overnachten vind ik (meningen zijn hierover verdeeld). De duurste plaatsen zijn toch wel Page, Moab, highway 1, SF en omgeving Yellowstone. Die Super 8 bij Zion had ik afgelopen jaar voor 50 dollar :thumbup: maar naarmate het dichter bij juli kwam werd het inderdaad 100 dollar. Was een goede uitvalsbasis vond ik. Vroeg boeken dus!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kijk eens op trivago.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die argumenten tegen de tent begrijp ik niet helemaal. Zoveel hoef je niet aan te schaffen. En de kosten heb je er met 2 of 3 nachten al uit. Wij gaan dit jaar ook kamperen maar we gaan waarschijnlijk niet zelf koken. En we nemen een ruime tent en goede matjes.
Kijk eens in de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl voor hun kampeervakanties met tieners.
Wat de kosten van een hotel betreft : dat is een kwestie van goed vergelijken. Er zijn mensen die zweren bij booking.com en anderen boeken rechtstreeks. Zoeken via Google geeft meestal meer mogelijkheden dan alleen kijken bij boekingssites.

Marianne
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Over kamperen met een tent: je hebt ze echt wel groter dan een kruiptentje. Wij hebben met z'n 2en gewoon een tent waar je in kan staan. (en zijn de 50 ook al een tijdje gepasseerd). Het is even een aanschaf, maar in principe kan je alles vinden bij de Walmart. We koken zelf op een benzinebrander en een bbq en genieten ondertussen van de natuur, de leuke gesprekken met de buren, het wild wat over de camping loopt en ga zo maar door.
Als je de aanschafprijs en campingkosten tegenover hotelovernachtingen zet dan zul je zien dat je kamperend een stuk goedkoper uit bent.
Op het laatst kan je de spullen weggeven of naar bijvoorbeeld het leger des heils of een thrift store brengen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je kunt ook bij Hotwire of Priceline kijken, kan een hoop geld schelen.
UitHolland
Amerikafan
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Per toeval was Ik vandaag mijn kosten van vorig jaar aan het bekijken. hierbij mijn hotel kosten van vorig jaar.
op een aantal uitzonderingen na waren dit wel wat comfortabelere hotels. Maar zoals je kan zien zelf in de NP's kun je nog best tegen aardige prijzen slapen.

Wij deden het rondje Zuidwest zoals op de website staat. Maar bij Pismo hebben we gekozen nog een aantal extra nachten Yosemite te nemen. Gewoon last minute midden in het hoogseizoen alles nog aanpassen. Het is te doen, maar je moet wel goed contact houden met de hotels want alles zit in principe vol. Als ze nu aangeven dat alles vol zit gewoon blijven checken. Er komt altijd wel wat vrij. Big Trees Lodge was voor ons een hele leuke verassing ik vind het een aanrader om gewoon een keer gedaan te hebben. We konden maximaal 1 nacht daarna zat het vol, maar op house keeping camp was nog wel plaats voor onze volgende nacht.

Stad; aantal nachten; kosten
SFO; 3; € 651,89
Yosemite Half dome + valley floor tram tour; 2; € 271,78
Mammoth; 1; € 96,95
DV; 1; € 80,33
LV; 2; € 193,91
Zion; 2; € 180,06
Bryce; 1; € 77,56
Page; 1; € 247,46
GC; 1; € 243,77
Kingman; 1; € 108,03
LA; 3; € 316,71
Pismo; 1; € 197,60
Big Trees Lodge; 1; € 149,46
House keeping camp; 1; € 103,44
Sunnyvale; 1; € 126,50

Normaal kampeer ik niet maar ik ga misschien toch eens een keer zo'n Jucy kampeer auto proberen. Kijk maar eens og je dochters daar trek in hebben. http://www.jucyusa.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De post hierboven komt als ik goed tel op zo'n €3000 voor 22 nachten, dus zo'n €136 per nacht.

Tel daar 4 vliegtickets van tussen de €600 en €900 pp bij.

Autohuur minimaal €1000? Benzine zo'n €300?

Eten en drinken voor 4 personen, zeg €100 per dag gemiddeld?

Ik denk overigens dat je met een camper in het totaal zeker niet (veel) goedkoper uit gaat zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Harry schreef:Je kunt ook bij Hotwire of Priceline kijken, kan een hoop geld schelen.
Of bij Trivago.
Borrelparaat
Amerika-ontdekker

Bericht door Borrelparaat »

Ik reis zelf in september ook op een budget dat lager is dan wat het gemiddelde op dit forum lijkt te zijn. Ik zit nu op zo'n 60 euro per nacht gemiddeld. Als je goed zoekt is er ook bij de nationale parken best wat goedkoops te vinden, bij Monunent Valley slapen wij een nachtje voor 60 euro in Mexican Hat en zelfs nabij Yosemite heb ik een vrij voordelige Airbnb gevonden. Op andere plekken, zoals bij Zion, accepteren we dat we een uurtje reistijd hebben (we slapen in St. George) maar dan betaal ik wel slechts 85 euro voor 2 nachten.

Sowieso moet ik zeggen dat Airbnb een hele uitkomst is in Amerika, zeker in de steden. Wat wij geboekt hebben in LA en SF, daar kunnen hotels qua prijs/kwaliteit echt niet tegenop. Neem daar dus ook eens een kijkje!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben ook naar Airbnb gekeken maar wij zijn met meer dan 2 personen en ik kom dan niet goedkoper uit dan met een hotel/motel met een kamer voor 4 personen.
De periode kan ook verschil maken: in Mexcian Hat komen wij ook niet onder de 100 dollar.

Marianne
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij komen deze reis, mei/juni, op €130 pn voor 2 pers uit.
Hier zit Yellowstone, Zion, Yosemite NP in.
We hebben hotels, huizen, B&B en Airbnb.
De NP overnachtingen waren het duurst . Ik heb wel een half jaar lang gezocht en prijzen vergeleken. Wij reizen met 4 pers , geen familie, dus dan is een huis al snel goedkoper als je een paar dagen blijft.

De prijzen van $30 hadden wij in 1991, maar toen stelden we ook nog geen eisen en vonden we alles oké .
UitHolland
Amerikafan
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

Wat je zegt over aantal personen, dat maakt de prijs per nacht inderdaad appels met peren vergelijken.
Wij waren met 3 personen.

Zoals Borrelparaat zegt: St George is een aanrader. Ik vond dat een leuk stadje en de rit naar Zion vanaf daar is een mooie route.
Wij sliepen in Hurricane. Als ik het nog eens zou doen denk ik dat ik voor St. George zou kiezen gezien het prijs verschil en St. George leuker was dan Hurricane. Je betaald echt voor het aantal KM's naar Zion. Meer is het niet.

Heb je die auto's van Jucy gezien? Lijkt mij ideaal als je toch overweegt om met auto en tent te gaan.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik zit momenteel voor dit jaar op €72(per kamer/2personen). Heb nu 27 nachten geboekt en moet nog 7 nachten boeken(wij gaan in september).
WEL hebben we er heel soms(SF, Yosemite en DV) voor gekozen om met z'n 3e in 1 kamer te liggen, bijvoorbeeld San Francisco(1kamer 560 euro of 2 kamers ruim 1000 euro).
En we zitten niet eens op gekke locatie's, maar boeken alles via Hotwire/Priceline, zoals studio city courtyard hotel in LA voor nog geen 30 euro per nacht per kamer!
Laatst gewijzigd door Anonymous123 op 06 mei 2017, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik hield altijd een gemiddelde aan van rond de 100 euro per nacht. (wij zijn met 4 personen) Soms had ik een wat duurdere soms een wat goedkopere. Echter de laatste paar keer is dat niet meer gelukt. Wij zijn net terug van een weekje USA en ik heb aanzienlijk meer per nacht betaald.
In Vegas was haast niets te vinden wat betaalbaar (voor ons) was. Er bleek een of andere beurs te zijn. Uiteindelijk in het Tropicana uitgekomen voor 200 dollar per nacht zonder ontbijt!
Daar in tegen waren de hotels (2x) in Salt lake city net onder de 100$. Maar Moab was weer extreem duur. Maanden geleden al niets meer te vinden voor onze periode. Uiteindelijk een Best Western Plus kunnen vinden voor 250$ per nacht! Die deed echt pijn. Het was een prima hotel maar verder niets bijzonders, maar die prijs...... Maar er was dat weekend een Hot Rod bij eenkomst, dus alle hotels zaten vol. Mijn goedkoopste hotel deze reis? Best Western in Page net 90 dollar voor een grote kamer met 3 twee persoonsberden en een slaapbank, en ontbijt.
Kortom, de prijzen zijn afhankelijk van vraag en aanbod en periode in het jaar. Het is echt wel mogelijk om goedkoper te vinden maar dan zit je vaak wat verder weg van waar je wilt zijn (hoeft niet erg te zijn trouwens) en zijn de hotels ook minder (en ook dat hoeft niet erg te zijn).
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

De meeste noemen hotelprijzen van mei/juni en september.......juli is wel de duurste maand, dat scheelt echt. Dit is ook zo met de vliegtickets, voor juli moet je gewoon geluk hebben op een aanbieding.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer