Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer waren jullie voor het eerst in Amerika?

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Wanneer waren jullie voor het eerst in Amerika?

Bericht door Iris_1982 »

Ik werd er laatst door iemand op gewezen dat ik met mijn 24 jaar al wel erg vaak in Amerika geweest was (ehh ja..6 keer maar liefst)
Nou is dat misschien ook wel veel, zeker gezien het feit dat ik pas op mijn 17e voor het eerst voet aan land zette in the States (New York om precies te zijn)
Ben dus de afgelopen 7 jaar bijna elk jaar een keer terug geweest, best wel luxe, zeker toen ik student was :D maar ja...ik wil zo graag he?

Anyway: ben benieuwd naar wanneer jullie voor het eerst naar amerika gingen, waarheen dat was en hoe het was?

Ik wist voor ik ging al dat ik het daar helemaal geweldig zou vinden en dat bleek helemaal te kloppen. Kwam laatst in een oud schrift van toen ik 12 was mijn "american dream route" tegen. Had ik dus op de basisschool al zitten uittekenen hoe en waarheen ik dan wilde :D
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Eerste keer was ik 10 jaar ongeveer, ging met mijn ouders en zus naar familie in Amerika voor maar liefst 5 weken. We hebben toen een rondrit aan de Oostkust en een stukje binnenland gedaan. Heel veel wat ik me herinner is nog in mijn kinderlijke beschouwing (alles mega groot). Wat het meeste indruk op me had gemaakt of wat me altijd is bijgebleven, was het Lincoln Memorial in Washington DC. Grappig om daar in 2004 weer heen te gaan (24 jaar later : ))

-
Sandy
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ons eerste bezoek aan Amerika was in 2004. Mijn man en ik waren toen "al" 45 en onze kinderen13 en 15.
Deze reis was ter gelegenheid van ons 25 jarige huwelijk.
We hebben toen het bekende rondje zuidwest gedaan.

De bedoeling was dat dit een eenmalige reis zou zijn maar het Amerika virus kreeg ons direct te pakken en in 2006 zijn we weer teruggeweest.
Helaas zijn we nog niet genezen, want het is de bedoeling dat we volgend jaar weer een reis maken naar Amerika en Canada. Misschien krijgt het "Candavirus" ons dan ook nog te pakken.

Marjon
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik was 21 (in 2002) toen ik voor het eerst naar Amerika ging. En wel meteen voor 3 maanden, werken op een summercamp. Ik was al wel helemaal Amerika-gek maar ik kon me weinig voorstellen maken want ik was nog nooit Europa uitgeweest. Ik wilde het wel eens zien! Was wel eng, in m'n eentje, zo lang, etc.

Maar toen we Newark naderden, en we doken onder de wolken door, toen vlogen we parallel aan een snelweg (het eerste was ik zag was een Ikea) met allemaal vrachtwagens... Toen kon het al niet meer stuk (ik zag in 1 blik meer Ami's dan ik toen dan toe in totaal had gezien).

Sinds die zomer in 2002 ben ik nog 1 keer terug geweest, ook alweer 2 jaar geleden (feb 05).
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik was 11 jaar (1982) toen ik voor het eerst naar Amerika ging, samen met mijn ouders en mijn jongste zus. We verbleven 4 weken bij familie op een grote boerderij en zijn daarvan één week zelf erop uitgetrokken.

De 2e keer werd pas in 1994 toen ik voor een maand naar mijn oom en tante in Visalia ging. Daarna pas weer in 1999 (2x) en vanaf dat jaar ben ik t/m dit jaar elk jaar naar Amerika geweest, in 2005 ook 2x.

In totaal heb ik nu dus al 13x de oversteek mogen maken! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Winter '92, drie maanden zwanger van Fabienne en 28 jaar oud gingen Cor en ik naar Florida. Schitterende rondreis gemaakt, maar niet bevangen door het Amerika virus.

In 2004 met de kids een 5-weekse rondreis gemaakt door het zuidwesten. In 2006 naar Thailand geweest en voor 2008 staat de USA weer op het verlanglijstje (misschien toch een aantal bacillen opgepikt?). Waarschijnlijk een Amerika - Canada ritje.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dat was zo'n dikike 15 Jaar geleden en ik was vroeg in de 20. Ik heb toen met mijn vriendin een rondreis gemaakt (voornamenlijk met huur auto en Grey Hound) die ons langs vele kleine dorpjes en gehuchten voerde waar we vaak een dag of meer bleven, maar ook langs de bekende echte steden.

Grof weg was de reis als volgt:

New York - Niagara Falls - Chicago - Salt Lake City - San Fransisco - Los Angeles - El Paso - Las Vegas - Grand Canyon - New Orleans - Miami - Key West - Washinton DC - New York.

Toen ben ik tot de conclusie gekomen dat de noordelijkere staten aantrekkelijker zijn als de zuidelijk, ook de mensen in de noordelijkere staten spraken me meer aan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In 1983, ik was 21, toen mijn ouders hierheen verhuisden. Een jaar later volgde ik zelf. Maar in het jaar ertussen zat ik meer hier, dan in Nederland. Hoe vaak ik die vlucht Washington Dulles-Amsterdam heb gemaakt, weet ik niet, maar wel meer dan twintig keer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

In 1998, toen ik 20 was. Ik ging vier maanden studeren aan een universiteit in Louisville, KY. Iris, overigens herken ik wat jij zegt, ik was ook al heel vroeg aan het schrijven over Amerika. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

In 2000 was toen al 27, mijn zusje was au-pair in Boston en ik zocht haar op met mijn moeder. Een reisje van 22 dagen welke volledig door moeder betaald werd :D
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wij hebben onze eerste rondreis in 1984 gemaakt. Samen met mijn ouders zijn we toen naar L.A. gevlogen, mijn ouders zijn toen voor familebezoek doorgereisd naar Reno, waar wij hen aan het eind van onze rondreis weer hebben opgehaald.

Het virus sloeg bij ons ook niet meteen toe, pas in 1989 gingen we weer en vanaf toen was ik/waren we definitief verslaafd (hoewel, mijn man iets minder :oops: ). Na 1989 zijn we een paar jaar ieder jaar naar Amerika geweest, later om het jaar (het andere jaar "mocht" mijn man kiezen).

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hans heeft, toen hij 17 jaar was, getekend bij de marine. En zo kwam hij als 18-jarige in de haven Norfolk in Virginia terecht, en in Fort Lauderdale in Florida. Daar is hij met een paar andere jongens naar Disneyworld geweest, vond ie helemaal geweldig. Toen hij weer thuis kwam had hij het erover dat hij heel graag nog eens terug wilde naar Amerika. Dat stond mij wel aan, het was namelijk een droomwens van me om ooit de Grand Canyon nog eens te zien.
We moesten wel lang wachten, 13 jaar om precies te zijn, voordat die wens uitkwam. De jongere broer van Hans liep toen vijf maanden stage in de buurt van Los Angeles, en we zijn hem daar op wezen zoeken. We waren toen allebei 31 jaar. Tijdens dat 2-weekse bezoek zijn we naar Disneyland geweest, naar Universal Studio's, Seaworld in San Diego, én natuurlijk hebben we toen ook mijn droomwens (de Grand Canyon) in vervulling zien gaan.
Het Amerika-virus had ons toen volop te pakken, maar financieel zat het er op dat moment nog niet in om vaker te gaan. De tweede reis volgde in 1995 (ik werkte toen bij een reisbureau en kon heel goedkoop vliegen). En de laatste tijd is het echt verslavend geworden, in 2001 zijn we voor het eerst met de kinderen (toen 18 en 16 jaar) gegaan, en in 2003, 2004, 2006 hebben we het nog eens dunnetjes overgedaan. In in juni mogen we weer :lol: :lol:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

In 1999, ik was 23, ben ik met m'n ouders 3 weken door Florida getrokken. Ik ben eigenlijk ook al vanaf m'n 10e met Amerika bezig en dan vooral Route 66. Ik ben motorverslaafd en toen Harley Davidson om de hoek kwam kijken was het natuurlijk dromen van 1 ding, op de Harley over Route 66. Eens komt die droom uit, wanneer geen flauw idee. Komende zomer wordt de 10e keer, met als hoogtepunt 3x heen en weer in 2005 (Zelfs voor een lang weekend)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Augustus 1985, ik was toen 19 en ging au-pair naar Philadelphia. Hartstikke illegaal op dat moment want er was geen officiële regeling voor au-pairs (nu wel). Ik heb er een vol jaar gezeten.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Mijn eerste keer naar de VS was toen ik 29 was. ik wilde wel eens weten waarom iedereen het "altijd" over Amerika had en waar die ophef over was.
Een paar weken voor vertrek een vlucht van A'dam via Manchester (UK) naar JFK geboekt. De dag voor Kerst vertrok ik dan voor bijna 3 weken.
Aangekomen realiseerde ik dat ik ook wel een auto nodig had, dus op naar Hertz. Mijn goedkoopste optie op dat moment was een Taurus voor $250 per dag... wist ik weinig dat je dat van te voren moest regelen ;)
Ben toen voor een paar dagen naar het Noorden gereden, kennissen vlak bij Boston op gezocht. Die stonden ook raar te kijken. Daarna terug naar NYC voor de nieuw jaars ceremonie op Times Square.
Ben toen zo koud geworden die nacht, dat ik in 1 ruk naar Florida ben gereden, waar ik een weekje lekker op het strand heb gelegen. Daarna weer op mun gemakje terug getuft naar NYC om weer naar huis te gaan.

Een aantal jaren later heeft het Amerika virus mij ook geraakt, maar dan in de vorm van een schone Amerikaanse.... :)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

mijn eerste keer was in 1980 ... toen ben ik met de voetbal club waar ik lid van was , in NewYork en Washington DC geweest voor een Voetbal toernooi..en dat voor 3 weken.

en in begin 2000 ben ik voor vast naar Amerika gegaan...en Het bevalt me uitstekend hier in Virginia :)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Volgens mij was het in 1998. Naar Florida in februari. Vonden het zo leuk dat we in juni er weer zaten....... En nu na inmiddels heel wat tripjes meer, er nu in NC wonen :wink:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Staceybeesie schreef:En nu na inmiddels heel wat tripjes meer, er nu in NC wonen :wink:
ik was gisteren nog bij jullie in de buurt....Moest even wat dingen bekijken in Raleigh en Sanford.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij wilden in 1991 voor onze huwelijksreis in eerste instantie naar Griekenland. We waren al bij het reisburo voor informatie. In ons achterhoofd hadden we allebei wel het idee dat Amerika leuk zou zijn, maar dat zou toch veel te duur zijn! We hadden al een offerte voor Griekenland klaar liggen en vroegen toen toch maar 'ns wat een reis Amerika zou kosten. Dat bleek helemaal niet zo duur als wij gedacht hadden. Mede door de lage dollar (we boekten de dag nadat de eerste golfoorlog afgelopen was) zijn we toch voor Amerika gegaan. We wilden dan ook alles zien want dit was eenmalig. :wink: We zijn een dagje in New York geweest, 2 weken aan de westkust (een "japanse tour" gedaan) en 1,5 week Florida. We vonden het fantastisch, maar ik was ondertussen zwanger van de oudste en dan heb je je centjes wel ergens anders voor nodig.
Nog vaak hadden we het over deze reis bijv. als er weer 'ns iets op tv was waar wij ook geweest waren.
Tot in de winter van 2005 mijn moeder de krant kwam brengen en er een hele grote foto van Monument Valley in stond. Weer kwamen de gesprekken op gang, wat was het daar toch mooi en wat zou het geweldig zijn om dit een keer met de (inmiddels 3) kinderen te gaan doen.
Maar ja, wat kost zoiets. Op internet zijn we toen gaan rondsnuffelen en met name de reisverslagen van Martin & Marianne en Wendyjol maakten toch wel diepe indruk. Hier stonden ook alle kosten bij vermeld en na nog 'ns onze centjes geteld te hebben, besloten we om samen met de kinderen een rondreis in het westen te gaan maken.
Het zou eigenlijk alweer een eenmalige actie worden maar ja, deze zomer gaan we dus weer..... :wink:

Groetjes Elly
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

In 2000 gingen we naar het parchtige Canada en maakten een uitstapje naar Montana.
In 2005 gingen we t.g.v. ons 25 jarig huwelijk dus eigenlijk voor het eerst echt naar Amerika en dat, waarschijnlijk voor de laatste keer, samen met onze kinderen.
We willen zeker nog een keer terug naar zowel Canada als Amerika.
Laatst gewijzigd door Eugeni op 09 feb 2007, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer