Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door roelb »

Carolien123 schreef:Wij zijn in februari is het Zuid Westen geweest en hadden gelukkig een zo uitgebreid mogelijke verzekering. De laatste avond wilden we in LA nog naar eens strandje. Het was donker rond half 9. En we reden een parkeerterreintje op en hoorden pfffff en allebei de voorbanden waren lek.

Alamo gebeld en na een poosje werd de auto opgehaald en kon mijn partner met de taxi een andere auto halen bij een vestiging niet ver van waar we stonden.

Ik was heel erg blij dat we een goede verzekering hadden. Het zorgde dat we niet met een katergevoel afscheid namen van een geweldige vakantie.
Dan betaal je dus voor een weekje of vier vakantie $150 voor iets waarvoor je met je eigen voertuig ook gewoon jezelf moet redden. Het lijkt wel of we tegenwoordig nergens meer verantwoordelijkheid voor durven te nemen. Overigens kun je de verhuurder /altijd/ bellen en komen ze ook /altijd/. Echter, als er gesleept moet worden voor iets dat je eigen schuld danwel verantwoordelijkheid is zul je die sleepkosten moeten betalen. Twee banden lekrijden valt daar onder.

Overigens kun je ook gewoon kostenloos AAA inschakelen als je ANWB lid bent. En veel reisverzekeringen hebben een een automobilistenhulp onderdeel die precies hetzelfde dekt en dus ook de sleepkosten van de verhuurder in zo'n geval gewoon vergoeden.

Mocht je onverhoop een keer een lekke band hebben dan kun je die bij elke autogarage even laten fixen. Kost misschien $20 en een half uurtje werk. Het is mij nog nooit overkomen en van het geld dat ik heb "bespaard" kan ik heel veel bandjes laten plakken. Oke, als je twee banden lek rijdt wordt het lastiger maar zelfs dan is het allemaal prima te regelen. En nogmaals: je kunt /altijd/ de verhuurder bellen, alleen zul je dan de rekening voor het slepen krijgen.

Al met al: in 99,9% van de situaties is het echt een redelijk onzinnige "verzekering".
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Ik ben wel met je verhaal eens RoelB, al moet ik wel zeggen dat wij de eerste 2x in Amerika dit ook allemaal nog deels extra verzekerd hadden. 1e keer uit een beetje onwetendheid en 2e keer omdat mijn vriendin dit wel prettig vond (gevoels kwestie).... Laatste 2x dus niet gedaan, omdat we het gebied (Orlando en omgeving) goed kennen inmiddels.

Maar nu gaan we een rondreis doen in Florida, ipv alleen in Orlando zitten, en nu overweeg ik wel weer om mij extra te verzekeren. Dit alleen puur omdat de mensen in Florida onverzekerd rondrijden (een deel daarvan) en wij vorige jaar toch erg veel ongelukken hebben gezien en sommige auto's daar savonds zonder verlichting aan rondrijden (iedere avond minimaal wel 1 gespot)..... :blink:

Nu alleen nog een mooie deal zien te scoren...anders wordt het weer wachten op de herfst actie van hertz.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De road side assistance is geen verzekering hoor. Als je op de goede manier huurt (dus vanuit Europa) ben je voor alles verzekerd.

Wij kregen vorige maand een lekke band op een dirt road :mrgreen: , zelf verwisseld en bij een locatie van AVIS is de volgende dag de band gratis vervangen, ook dat zit gewoon bij de huur in. Het is in mijn ogen volledig weggegooid geld om road-side assistance te nemen.
En mocht je pech krijgen omdat de auto kapot gaat (ook al meegemaakt) wordt je gewoon geholpen, ook daar hoef je geen road-side assistance voor te nemen. Hetzelfde geldt voor een gebarsten voorruit (ook meegemaakt na een enorme hagelbui), ook die werd zonder kosten vervangen.
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Heb op aan aantal sites getracht een auto te huren bij Alamo (voorgaande keren goed bevallen). Maar war kan ik aangeven de optie: skip the line/counter"?
Is dit pas als je de booking gemaakt hebt?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Harry schreef:De road side assistance is geen verzekering hoor. Als je op de goede manier huurt (dus vanuit Europa) ben je voor alles verzekerd.

Wij kregen vorige maand een lekke band op een dirt road :mrgreen: , zelf verwisseld en bij een locatie van AVIS is de volgende dag de band gratis vervangen, ook dat zit gewoon bij de huur in. Het is in mijn ogen volledig weggegooid geld om road-side assistance te nemen.
En mocht je pech krijgen omdat de auto kapot gaat (ook al meegemaakt) wordt je gewoon geholpen, ook daar hoef je geen road-side assistance voor te nemen. Hetzelfde geldt voor een gebarsten voorruit (ook meegemaakt na een enorme hagelbui), ook die werd zonder kosten vervangen.
Er heeft me nog nooit iemand kunnen uitleggen wat die Roadside Assistance precies meer doet dan onze gewone verzekering. Volgens mij niets, en dient die in hoofdzaak voor Amerikanen die geen andere verzekering erbij nemen.
RA slaat officieel alleen op lekke banden en sleutels die in de auto opgesloten worden. Maar voor een lekke band wordt iedereen geholpen, RA of niet, zoals ik dat lees op het forum. En voor die sleutels slaat een RA ook nergens op. Je bent namelijk verzekerd voor alle schade. Dan zijn er creatieve manieren om aan je sleutel te raken. Daarom de RA volkomen nutteloos bovenop een gewone verzekering.

Edit: Even wat minder plastisch verwoord.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 10 mei 2017, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Kom nou, dat doe je toch niet? Sowieso is elke vorm van opzet direct een reden om je uit te sluiten van dekking.

Maar om de sleutels van een auto in diezelfde afgesloten auto te krijgen moet je bij de meeste merken echt wel wat moeite doen. Over het algemeen is de software wel zo slim om deuren niet automatisch op slot te doen als de sleutel in de auto is c.q. kan zijn. Bij onze auto's zou ik moeten uitstappen met een open raam, de deuren vergrendelen en daarna snel de sleutel via het raam naar binnen gooien (terwijl die sluit) om zoiets te bewerkstelligen. Bij auto's met keyless entry wordt het al helemaal lastig, die vergrendelen niet als de sleutel in de auto ligt.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Natuurlijk doe je dat niet. Het gaat erom dat de RA volkomen onzinnig is bovenop een all inclusive verzekering die wij Europeanen altijd afsluiten.

Misschien moet ik het maar even anders verwoorden, want dit gaat fout begrepen worden...
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Bij auto's met keyless entry wordt het al helemaal lastig, die vergrendelen niet als de sleutel in de auto ligt.
De GMC Yukon begint zelfs te claxonneren als de auto denkt dat iedereen is uitgestapt en de sleutel nog binnen ligt :thumbup:
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Miquel schreef:Heb op aan aantal sites getracht een auto te huren bij Alamo (voorgaande keren goed bevallen). Maar war kan ik aangeven de optie: skip the line/counter"?
Is dit pas als je de booking gemaakt hebt?
Ik heb skip the counter pas gedaan nadat ik de boeking gemaakt heb.
Volgens mij moest ik eerst inchecken om skip the counter the kunnen doen.
Afbeelding
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

En wat als je de sleutel verliest ? Is mij vorige keer in Key West bijna gebeurd maar gelukkig terug gevonden. Rare was dat ik 2 sleutels kreeg maar die zaten met een ijzerdraad van minstens 2 mm dik aan elkaar vast en je kon ze niet losmaken. Dan heeft het ook geen zin om 2 sleutels te geven. Mocht ik dit volgende week weer hebben dan haal ik een kniptang bij de Walmart en knip ze los.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Dan heeft het ook geen zin om 2 sleutels te geven. Mocht ik dit volgende week weer hebben dan haal ik een kniptang bij de Walmart en knip ze los.
Doen wij ook altijd, alleen je hoeft de kniptang niet te halen bij de Walmart (Home Depot heeft betere tangen trouwens), je kan ook in de winkel even proefknippen ;-) Valt me op dat je bij Alamo bijna geen auto's meer ziet met twee (of meer) sleutels.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Soms zit de tweede sleutel ergens achterin verstopt. Bij het reservewiel of ergens in een zijvakje. Die auto's gaan immers het hele land door en het is ondoenlijk om ergens centraal sleutels te bewaren.

Vwb het stalen bindertje: gewoon doorknippen (of losdraaien als dat kan). Standaard heb ik ze ook in de koffer zitten:

http://www.dx.com/p/steel-wire-circle-k ... RMT-tKGNHU

Kun je e.e.a. weer netjes terugbrengen.

Verder nog een tip: sommige Ford's hebben een keyless entry keycode mogelijkheid op de bestuurdersdeur. Die kun je instellen en dan kun je altijd nog de auto in.

Dan tot slot: hoe vaak ben je ooit een autosleutel kwijtgeraakt? Ik iig nog nooit. Gewoon op de spullen passen, net zoals je dat thuis doet.
iridium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door iridium »

Om tijd te besparen bij het ophalen van de auto bij Alamo op San Francisco Airport kan ik via de website van Alamo kiezen voor skip the counter. Vanaf hoeveel weken of dagen voor aankomst regelen jullie dit? Ik kan me voorstellen dat dit geen maand van te voren geregeld hoeft te worden, maar eerder één à twee weken van tevoren. Er kan zich toch een wezenlijke wijziging voordoen met aankomst van jouw vlucht? Of is skip the counter niet iets wat heel precies komt?
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik doe het altijd gelijk na het boeken. Maakt totaal niet uit wanneer je het doet...
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Vraagje over Avis: volgens dit artikel https://www.avis.com/car-rental%2Fconte ... _en-002873 is de echtgenoot/echtgenote gratis als additionele bestuurder aan te wijzen.

Iemand hier ervaring mee dat men dit inderdaad accepteert bij het ophalen van de auto?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja al jaren, er valt ook niets te accepteren, je spouse is automatisch extra bestuurder en moet je niet opgeven als extra bestuurder.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

iridium schreef:Om tijd te besparen bij het ophalen van de auto bij Alamo op San Francisco Airport kan ik via de website van Alamo kiezen voor skip the counter. Vanaf hoeveel weken of dagen voor aankomst regelen jullie dit? Ik kan me voorstellen dat dit geen maand van te voren geregeld hoeft te worden, maar eerder één à twee weken van tevoren. Er kan zich toch een wezenlijke wijziging voordoen met aankomst van jouw vlucht? Of is skip the counter niet iets wat heel precies komt?
Maakt totaal niet uit. Je loopt meteen naar de plek waar de auto's staan. Loopt langs de greeter. Laat je formulier zien. Hij wijst je de rij waar je uit mag kiezen. Rijdt naar de uitgang. Daar checken ze je reservering. En rijden maar...
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ben altijd wel benieuwd geweest in hoe de mensen in het hokje bij de uitgang weten dat de greeter akkoord is gegaan met een eventuele upgrade....
Wat nou als je je gewoon vergist in 1 klasse grotere SUV?
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

De GMC Yukon begint zelfs te claxonneren als de auto denkt dat iedereen is uitgestapt en de sleutel nog binnen ligt :thumbup:[/quote]

Helaas is dit nog niet bij elke auto , bij ons 2 jaar geleden op Key Largo sleutel in de auto laten liggen ( dom natuurlijk) :oops: ook maar 1 sleutel, een mannetje gewoon plaatselijk gebeld want Alamo dat duurde te lang en binnen nog geen 5 minuten had hij de auto open voor 75 dollar pff.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

iridium schreef:skip the counter. Vanaf hoeveel weken of dagen voor aankomst regelen jullie dit? I Er kan zich toch een wezenlijke wijziging voordoen met aankomst van jouw vlucht? Of is skip the counter niet iets wat heel precies komt?
Je geeft je vluchtnummer op.
En regelt het Skippen minimaal 24 uur voordat je de auto oppikt.
Dat laatste is een voorwaarde van Alamo
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer