Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Op de 1e trip met mijn nieuwe paspoort bij online inchecken een J voor een 7 aangezien (die J staat ook een beetje raar omlaag) maar heb daar geen problemen van ondervonden. Was weliswaar niet naar de US maar naar Thailand. Bij afgeven van de koffers het paspoort nog afgegeven maar daar ook niks gehoord.
Toch zou ik ervoor zorgen dat alles letterlijk in orde is. Dat het in Thailand geen probleem was zegt niks over de VS.
Over ingetrokken estas: er zijn op dit forum verhalen van mensen die dit overkwam. Zelfs van iemand die dit op Heathrow te horen kreeg tijdens een overstap. Of iemand die dit een dag voor vertrek vernam.
Over ingetrokken estas: er zijn op dit forum verhalen van mensen die dit overkwam. Zelfs van iemand die dit op Heathrow te horen kreeg tijdens een overstap. Of iemand die dit een dag voor vertrek vernam.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als vandaag de dag de gegevens op de ESTA niet kloppen met je paspoort dan heb je een groot probleem; De maatschappij zal je niet meenemen. Dat dit voor Thailand geen probleem was zegt uiteraard niets voor de VS.mtl schreef:Toch zou ik ervoor zorgen dat alles letterlijk in orde is. Dat het in Thailand geen probleem was zegt niks over de VS.
Vwb de ingetrokken ESTA's zijn er inderdaad verhalen op het forum van mensen die dit overkwam, maar het blijven toch uitzonderingen. Ik denk dat sommigen ervan ook op het forum terechtkwamen door na de intrekking even te gaan "googlen". Je ziet toch regelmatig mensen die als eerste post over visumkwesties e.d. beginnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- sanook
- Amerika-expert
mtl schreef: Dat het in Thailand geen probleem was zegt niks over de VS.
Dat begrijp ik heel goed, wilde er ook geen gewoonte van maken eigenlijkMarcopstal schreef:Dat dit voor Thailand geen probleem was zegt uiteraard niets voor de VS.

Ondertussen al 9 keer naar Amerika geweest, maar toch nog een vraag:
Als ik de aanvraag voor 2 personen wil doen, kan ik dan ook gewoon een groepsaanvraag doen(altijd individueel gedaan)?
Ik ga ervan uit dat je dan wat tijd bespaard doordat je wat gegevens niet dubbel hoeft in te vullen of...?
Als ik de aanvraag voor 2 personen wil doen, kan ik dan ook gewoon een groepsaanvraag doen(altijd individueel gedaan)?
Ik ga ervan uit dat je dan wat tijd bespaard doordat je wat gegevens niet dubbel hoeft in te vullen of...?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bespaart alleen wat tijd voor de betaling volgens mij. Qua invullen blijft het hetzelfde.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben bezig met onze Esta aanvraag en nu kom ik bij de vraag over je werkgever.
1 juni stap ik over naar een andere werkgever. Vul ik hier nog gewoon mijn huidige werkgever in of alvast mijn nieuwe werkgever?
1 juni stap ik over naar een andere werkgever. Vul ik hier nog gewoon mijn huidige werkgever in of alvast mijn nieuwe werkgever?
Mijn zoon is in mei vorig jaar naar NY geweest. Uiteraard Esta aangevraagd, maar helaas niet goed gegaan (het risicovolle O/0 verhaal). Gelukkig hebben ze bij het overstappen op Heathrow een spoedaanvraag gedaan zodat hij alsnog verder kon.
Die Esta is neem ik aan nog geldig voor onze komende reis. Weten jullie of ik dit ergens kan controleren?
Die Esta is neem ik aan nog geldig voor onze komende reis. Weten jullie of ik dit ergens kan controleren?
Tegenwoordig duurt het even voor je akkoord krijgt? Normaal kreeg je direct bericht van: "je bent toegelaten" ofzo
Nu staat er bij alle 2 de aanvragen dat het max 72 uur kan duren!

-
- Amerika-expert
Op de ESTA site zelf. Je moet dan enkele gegevens invullen om deze op te zoeken. Het nummer van de ESTA zelf bvb.Ionnie schreef:Die Esta is neem ik aan nog geldig voor onze komende reis. Weten jullie of ik dit ergens kan controleren?
Meestal komt dit toch nog vrij snel.vimo schreef:Tegenwoordig duurt het even voor je akkoord krijgt? Normaal kreeg je direct bericht van: "je bent toegelaten" ofzo![]()
Wanneer vertrek je ?diederick89 schreef:Ik ben bezig met onze Esta aanvraag en nu kom ik bij de vraag over je werkgever.
Toch altijd een spannend moment
Hoe snel ongeveer? Kwestie van minuten, uren, halve dag?

Hoe snel ongeveer? Kwestie van minuten, uren, halve dag?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Meestal minuten, maar je krijgt geen bericht of zo, je moet weer op de site kijken.
Ben aan 't refreshen, maar nog geen verandering in status.
25 minuutjes geleden aangevraagd.
-
- Amerika-ontdekker
We vertrekken 19 JuniMarcopstal schreef:
Wanneer vertrek je ?
-
- Amerika-expert
Dan zou ik de nieuwe invullen.
vimo schreef:Ben aan 't refreshen, maar nog geen verandering in status.
Om 03.00 vannacht was die eindelijk goedgekeurd

-
- Amerika-newbie
Hoi,
In mijn Nederlandse paspoort staan twee voornamen, "Huub Frank" laten we zeggen. Nu heb ik bij de aanvraag van mijn ESTA enkel mijn eerste voornaam ingevuld ("Huub"), overeenkomstig met (mijn interpretatie van) de volgende instructie:
Heb ik correct gehandeld, of gaat dit problemen opleveren aan de grens (of incheckbalie)? Het lijkt me dat de bovenstaande instructie op verschillende manieren gelezen kan worden. Alvast bedankt.
In mijn Nederlandse paspoort staan twee voornamen, "Huub Frank" laten we zeggen. Nu heb ik bij de aanvraag van mijn ESTA enkel mijn eerste voornaam ingevuld ("Huub"), overeenkomstig met (mijn interpretatie van) de volgende instructie:
Bij het aanschaffen van mijn vliegticket, alsook bij het registreren van mijn "advance passenger information," heb ik destijds wèl beide voornamen gebruikt ("Huub Frank"). Overigens is mijn roepnaam gewoon Huub.In the First (Given) Name field, enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field. Do not include the middle name in this field.
Heb ik correct gehandeld, of gaat dit problemen opleveren aan de grens (of incheckbalie)? Het lijkt me dat de bovenstaande instructie op verschillende manieren gelezen kan worden. Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Beatupoldbuick op 09 mei 2017, 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Voor je ESTA s je eerste naam voldoende. Voor je ticket moet je vaak weer alles ingeven. Waarom zouden we het makkelijk maken als het moeilijk ook kan?? 

- sanook
- Amerika-expert
Als je meerdere voornamen hebt en je vult die allemaal in bij je ticket dan loop je het risico dat het te lang is en er enkele letters ontbreken op het daadwerkelijke ticket. Waardoor je later bv niet online in kunt checken omdat je naam niet overeen komt met de naam op het ticket. Daarom is het slimmer (en volgens mij altijd ok) als je alleen je eerste voornaam uit je paspoort gebruikt.
Voor alles in de wereld van airtravel altijd alleen de /eerste/ voornaam zoals vermeld op je paspoort invoeren.
Heet je volgens je paspoort "Anne-Marie Johanna Christana Blabla Lala" dan is dat dus "Anne-Marie" je eerste voornaam.
Heet je echter "Anne Marie Pietje puk Christina Bla" dan is de eerste voornaam dus "Anne"
De rest van de voornamen kun je vergeten. Zowel bij de aanschaf van een ticket als bij het aanvragen van een ESTA.
Heet je volgens je paspoort "Anne-Marie Johanna Christana Blabla Lala" dan is dat dus "Anne-Marie" je eerste voornaam.
Heet je echter "Anne Marie Pietje puk Christina Bla" dan is de eerste voornaam dus "Anne"
De rest van de voornamen kun je vergeten. Zowel bij de aanschaf van een ticket als bij het aanvragen van een ESTA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19888 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties