Let op dat je wel kunt bellen binnen de USA met je KPN kaart, maar dat dit niet tegen lokale tarieven gaat. Ik heb paar jaar geleden twee gesprekken gevoerd van plm 10 minuten elk en ik was ruim €40 kwijt via Vodafone. Ik zou dit even goed checken wat de tarieven zijn, ik dacht ook dat lokaal bellen goedkoop was.Joeyvdl schreef:Ik zit eraan te denken om een Three simkaart via eBay te kopen. Dit is enkel data.
Mocht ik moeten bellen binnen Amerika dan kan ik dat prima met mijn KPN abonnement doen toch?
Of iemand anders nog een beter alternatief?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Hou er rekening mee dat het nu nog zo'n 1,25 per minuut kost. Bellen als gebeld worden.
Bij Simyo en T-Mobile kost het 1,27 per minuut heb ik nagezocht. Wij hebben een data only kaart en als we moeten bellen dan moeten we of ergens vragen of dit kan of gewoon via onze eigen Nederlandse provider bellen.
Je zou zoiets kunnen proberen: https://www.rebtel.com/en/rates/netherlands/ je belt dan via een app op je telefoon naar Nederland en koopt vooraf wat credit. Alleen voor mensen die geen Arielli sim hebben, maar een data only sim.
Bij Simyo en T-Mobile kost het 1,27 per minuut heb ik nagezocht. Wij hebben een data only kaart en als we moeten bellen dan moeten we of ergens vragen of dit kan of gewoon via onze eigen Nederlandse provider bellen.
Je zou zoiets kunnen proberen: https://www.rebtel.com/en/rates/netherlands/ je belt dan via een app op je telefoon naar Nederland en koopt vooraf wat credit. Alleen voor mensen die geen Arielli sim hebben, maar een data only sim.
Re: SIMKAART
Dit is een hele goede optie, bedant voor de tipsJimmy12345 schreef:Hoi Karin,
Zelf heb ik voor mijn iphone 6 vorig jaar gebruik gemaakt van een prepaid simkaart van Arieli die we online besteld hadden en heel snel thuisgestuurd kregen. Deze kaart werkt met het T-Mobile netwerk. Dit is ons uitstekend bevallen en we hadden bijna overal bereik behalve in de echt afgelegen gebieden. Deze kaart kost ongeveer 33 euro voor een maand en dan heb je 4GB data en onbeperkt bellen in de USA plus onbeperkt bellen naar ik meen 10 buitenlandse nummers. Tethering werkt ook gewoon en whatsapp bellen kan ook natuurlijk. Er is ook een iets duurdere kaart met meer GB. Met deze kaart hebben we dagelijks online onze hotels geboekt. Ook hebben we onze telefoon kunnen gebruiken als navigatie als we in een stad waren zodat de TomTom in de auto kon blijven. Het enige nadeel vond ik dat we soms gebeld werden door Amerikaanse nummers. Bij navraag bleek dit te komen doordat het oude gebruikte nummers zijn die ze hiervoor gebruiken en dat soms zo'n nummer nog ergens in een lijst staat. Maar sowieso een aanrader! Of je telefoon simlock vrij gemaakt moet worden weet ik niet, de mijne was simlock vrij dus heb ik daar niet over na hoeven denken.
Groetjes en succes met je voorbereidingen
Er is alleen 1 kanttekening met tethering. Dat het werkt is mooi, maar officieel mag het niet/kan het niet. Nu zullen ze je niet zomaar afsluiten maar Arielli koopt simkaarten in van diverse providers en er kan er maar zo een tussen zitten die actief tethering blokkert. Zoals AT&T bijv (afhankelijk van de voorwaarden). T-Mobile is nog het makkelijkste hiermee. De Arielli sims werken via Simple en dat is weer een provider op het T-Mobile netwerk.
Met andere woorden ga er niet blind vanuit dat tethering werkt om teleurstelling te voorkomen als dat specifiek je belangrijkste punt is qua gebruik. Natuurlijk hoop ik dat het gewoon voor iedereen werkt.
Nu de regels in de EU gaan veranderen hoop ik ook dat ze buiten de EU straks internationaal wat kunnen gaan afspreken.
Hallo!
Ik zit met een vraag..
ik ga (als alles goed verloopt) over een paar maand naar Amerika toe, voor minimaal een jaar en wat op kan kopen tot een jaar en 9 maand..
Nu wil ik mijn eigen telefoon meenemen, heb een IPhone 6.
Nu lees ik over veel verschillende simkaarten, maar zoals ik dan begrijp, zijn die maar 1 tot 2 maand actief?
Zijn er ook simkaarten die minimaal een jaar actief blijven?
Ik zit met een vraag..
ik ga (als alles goed verloopt) over een paar maand naar Amerika toe, voor minimaal een jaar en wat op kan kopen tot een jaar en 9 maand..
Nu wil ik mijn eigen telefoon meenemen, heb een IPhone 6.
Nu lees ik over veel verschillende simkaarten, maar zoals ik dan begrijp, zijn die maar 1 tot 2 maand actief?
Zijn er ook simkaarten die minimaal een jaar actief blijven?
Zolang jij een simkaart koopt en hem blijft opwaarderen verloopt die niet hoor, net zoals in Belgie 

Precies.
Onderstaande geldt voor Europa maar schept misschien wat duidelijkheid.
Je kunt ook in Amerika zelf een simkaart kopen met misschien een actiedeal. Afhankelijk van wat je gaat doen heb je in je verblijf en op de plekken waar je vaak komt neem ik aan gewoon wifi.
Onderstaande geldt voor Europa maar schept misschien wat duidelijkheid.
Of een provider zich hieraan moet houden weet ik niet. Ik heb ook iets gelezen over Poolse simkaarten met 50GB ook voor in Europa maar door de richtlijnen blijkt dat je maar een heel beperkt deel mag gebruiken buiten Poolse grenzen.Om er voor te zorgen dat klanten niet massaal overstappen naar sim only’s uit het buitenland (omdat dit wellicht goedkoper is) heeft de Europese commissie een zogeheten fair use policy in het leven geroepen. Dit houdt simpelweg in dat je met je mobiele telefonieabonnement maximaal 90 dagen per jaar gebruik mag maken van internet in het buitenland. In deze 90 dagen zit een periode van maximaal 30 dagen achtereen. De periode van 30 dagen is bepaald omdat de gemiddelde Europeaan niet langer dan 30 dagen van huis is.
Je kunt ook in Amerika zelf een simkaart kopen met misschien een actiedeal. Afhankelijk van wat je gaat doen heb je in je verblijf en op de plekken waar je vaak komt neem ik aan gewoon wifi.
Dus als ik gewoon deze simkaart zou kopen;
https://www.prepaidzero.com/product/usa ... oCGzfw_wcB
Kan ik die na 30 dagen weer opwaarderen? Want er staat namelijk dat die maar 30 dagen geldig is..
Ik ga trouwens als Au Pair naar Amerika toe. Dus in het gasthuis zou ik wel WiFi hebben, maar bijv; als ik met de auto weg moet, moet ik wel gebruik kunnen maken van mijn navigatie en zo.. en whatsapp (om contact te kunnen houden met de ouders, als ik de kinderen meeneem).
https://www.prepaidzero.com/product/usa ... oCGzfw_wcB
Kan ik die na 30 dagen weer opwaarderen? Want er staat namelijk dat die maar 30 dagen geldig is..
Ik ga trouwens als Au Pair naar Amerika toe. Dus in het gasthuis zou ik wel WiFi hebben, maar bijv; als ik met de auto weg moet, moet ik wel gebruik kunnen maken van mijn navigatie en zo.. en whatsapp (om contact te kunnen houden met de ouders, als ik de kinderen meeneem).
Waarom wil je perse een prepaid plan als je zo lang blijft?
Wellicht is een plan dat zichzelf automatisch hernieuwd een beter idee. Je hebt prepaid plans met automatische vernieuwing (geen opzegtermijn, wel op tijd stopzetten) of annual plans. Let in dat laatste geval wel goed op de opzegtermijnen, er is in de US geen wet van Dam..
Let ook op als je je telefoon als hotspot wilt gebruiken, dat kan niet bij alle providers, met name bij de resellers van AT&T kan het vrijwel zonder uitzondering /niet/. Beetje afhankelijk van waar je verblijft, maar ik zou gewoon kiezen voor een Gophone plan (het prepaid produkt van AT&T of T-Mobile prepaid met automatische verlenging.
Gewoon even goed vergelijken en zodra je daar bent kopen danwel bestellen. Gophone kost (bij automatisch vernieuwen) $40/month voor 6GB data (daarna wordt de snelheid verlaagd). T-mobile is vaak iets goedkoper. Bij Gophone neem je overgebleven data voortaan mee naar de volgende maand.
De kaarten die hier de laatste tijd vaak voorbij komen van Three (een Britse aanbieder) zijn echt bedoeld voor vakantiegangers en werken maar een beperkte periode in het buitenland. Plus dat je geen Amerikaans telefoonnummer hebt.
Edit: de sim kaart achter de link die je postje is een bad deal. 1GB data voor $30. Nogmaals, bij AT&T's eigen Gophone produkt betaal je dus $40 monthly voor 6GB data per maand, unlimited text & calls in de USA en per direct stop te zetten. Als je niet kiest voor automatisch vernieuwen moet je dat dus elke maand doen /en/ betaal je $5 per maand extra.
Wellicht is een plan dat zichzelf automatisch hernieuwd een beter idee. Je hebt prepaid plans met automatische vernieuwing (geen opzegtermijn, wel op tijd stopzetten) of annual plans. Let in dat laatste geval wel goed op de opzegtermijnen, er is in de US geen wet van Dam..
Let ook op als je je telefoon als hotspot wilt gebruiken, dat kan niet bij alle providers, met name bij de resellers van AT&T kan het vrijwel zonder uitzondering /niet/. Beetje afhankelijk van waar je verblijft, maar ik zou gewoon kiezen voor een Gophone plan (het prepaid produkt van AT&T of T-Mobile prepaid met automatische verlenging.
Gewoon even goed vergelijken en zodra je daar bent kopen danwel bestellen. Gophone kost (bij automatisch vernieuwen) $40/month voor 6GB data (daarna wordt de snelheid verlaagd). T-mobile is vaak iets goedkoper. Bij Gophone neem je overgebleven data voortaan mee naar de volgende maand.
De kaarten die hier de laatste tijd vaak voorbij komen van Three (een Britse aanbieder) zijn echt bedoeld voor vakantiegangers en werken maar een beperkte periode in het buitenland. Plus dat je geen Amerikaans telefoonnummer hebt.
Edit: de sim kaart achter de link die je postje is een bad deal. 1GB data voor $30. Nogmaals, bij AT&T's eigen Gophone produkt betaal je dus $40 monthly voor 6GB data per maand, unlimited text & calls in de USA en per direct stop te zetten. Als je niet kiest voor automatisch vernieuwen moet je dat dus elke maand doen /en/ betaal je $5 per maand extra.
Super bedankt voor je reactie!
Ik hoef niet perse een prepaid tegoed, maar ik dacht dat dat de enige optie was, aangezien ik nergens over ren abonomment heb gelezen, dus dacht dat dat niet mogelijk was voor toeristen
Dus als ik een abonnement bestel via;
https://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html
En de bundel neem van $40, dan zit ik dus inprincipe goed? Dan laad die elke maand automatisch gewoon op. Dat zou inderdaad wel stukken fijner zijn.
Maar kan ik die dan pas bestellen wanneer ik zelf in Amerika ben of kan ik die ook vlak voor de tijd thuis laten bezorgen? Gewoon in Nederland.
En ik lees dat veel mensen het over een T-Mobile abonnement hebben voor in Amerika. Mijn provider is T-Mobile, dus ik kan dan ook met mijn eigen simkaart + nummer naar Amerika gaan? Of werkt mijn simkaart daar niet?
Sorry, ben echt totaal niet thuis in dit soort dingen
Ik hoef niet perse een prepaid tegoed, maar ik dacht dat dat de enige optie was, aangezien ik nergens over ren abonomment heb gelezen, dus dacht dat dat niet mogelijk was voor toeristen
Dus als ik een abonnement bestel via;
https://www.att.com/shop/wireless/gophone-plans.html
En de bundel neem van $40, dan zit ik dus inprincipe goed? Dan laad die elke maand automatisch gewoon op. Dat zou inderdaad wel stukken fijner zijn.
Maar kan ik die dan pas bestellen wanneer ik zelf in Amerika ben of kan ik die ook vlak voor de tijd thuis laten bezorgen? Gewoon in Nederland.
En ik lees dat veel mensen het over een T-Mobile abonnement hebben voor in Amerika. Mijn provider is T-Mobile, dus ik kan dan ook met mijn eigen simkaart + nummer naar Amerika gaan? Of werkt mijn simkaart daar niet?
Sorry, ben echt totaal niet thuis in dit soort dingen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik zit ook te kijken naar een sim voor onze vakantie, maar vraag me af hoeveel gb ik zal nemen.
We gaan met ons tweeën 3 weken op vakantie en de sim zal voornamelijk gebruikt worden om hotels e.d. op te zoeken, wat social media 's avonds op de hotelkamer en eventueel een keer bellen via internet. Wat zijn de ervaringen bij jullie?
We pakken ook een gedeelte Canada mee. Zijn er ook sims die zowel Amerika als Canada dekken en anders welke sim raden jullie aan voor Canada?
We gaan met ons tweeën 3 weken op vakantie en de sim zal voornamelijk gebruikt worden om hotels e.d. op te zoeken, wat social media 's avonds op de hotelkamer en eventueel een keer bellen via internet. Wat zijn de ervaringen bij jullie?
We pakken ook een gedeelte Canada mee. Zijn er ook sims die zowel Amerika als Canada dekken en anders welke sim raden jullie aan voor Canada?
-
- Amerika-newbie
Hebben jullie ervaring met AT&T GoPhone bestellen online?
Had het besteld voor aankomende vrijdag, adres ingevuld van mijn eerste verblijf en mijn ING MasterCard creditcard gebruikt. Kreeg een mailtje met dat de order gecanceld was "We're unable to confirm your identity so your order has been canceled.".
Helaas is er geen AT&T store in de buurt van m'n eerste verblijf, en zou toch graag meteen mobiele data willen hebben (voor files te checken). Enig idee wat ik het beste kan doen? Wilde AT&T kiezen omdat zij het beste bereik hebben in de plekken waar we heen gaan.
Had het besteld voor aankomende vrijdag, adres ingevuld van mijn eerste verblijf en mijn ING MasterCard creditcard gebruikt. Kreeg een mailtje met dat de order gecanceld was "We're unable to confirm your identity so your order has been canceled.".
Helaas is er geen AT&T store in de buurt van m'n eerste verblijf, en zou toch graag meteen mobiele data willen hebben (voor files te checken). Enig idee wat ik het beste kan doen? Wilde AT&T kiezen omdat zij het beste bereik hebben in de plekken waar we heen gaan.
Nog een keer proberen?
Maar anders: https://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPhone ... r/44938608 - Wel even bestellen met deliver to store, anders heb je kans dat het niet op voorraad is.
Je betaalt helaas wel een premium van $9.
Maar anders: https://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPhone ... r/44938608 - Wel even bestellen met deliver to store, anders heb je kans dat het niet op voorraad is.
Het probleeem ontstaat waarschijnlijk doordat je met een non-US creditcard probeert af te rekenen op een Amerikaanse site.Thermometer schreef:Hebben jullie ervaring met AT&T GoPhone bestellen online?
-
- Amerika-newbie
Ah ja dat zou kunnen, dat ze daar voor fraude behoeden.
Hebben jullie misschien een idee hoe dat zit?
Dat zou top zijn dankjewel, een Walmart is in de buurt. Wel vraag ik me af (heb het online niet makkelijk kunnen vinden), of ik de 45$ plan (6GB high-speed data) op dat kaartje kan zetten met een refill kaartje van 45$. Lijkt me een beetje duur als je het standaard 1ct/Kb moet betalen als je 45$ erop zet zonder een plan af te sluiten.roelb schreef:Nog een keer proberen?
Hebben jullie misschien een idee hoe dat zit?
Je kunt gewoon online een plan toevoegen als je eenmaal een sim kaart hebt.
-
- Amerika-newbie
Top, dankjewel voor de info! 

Zojuist gekocht three 12GB data voor 39 euro. Three werkt met T mobile en AT&T. Gaan wij (ouders met 3 teeners) gebruiken samen met de huawei mifi E5786s-32a.
In de USA alleen 3 g ondersteuning ( hebben ander netwerk systeem dan in Europa ) maar voor wat sociale media goed te doen.
https://www.amazon.co.uk/dp/B01CMD4VKC/ ... 41_TE_dp_1
In de USA alleen 3 g ondersteuning ( hebben ander netwerk systeem dan in Europa ) maar voor wat sociale media goed te doen.
https://www.amazon.co.uk/dp/B01CMD4VKC/ ... 41_TE_dp_1
Die simkaart heb ik ook, maar dan iets goedkoper: €35,40 via Ebay.
Vandaag eens getest in de mifi op KPN en T-Mobile netwerk. De snelheid is gemiddeld zo'n 7-8Mb/s en de upload zo tussen de 2-4Mb/s prima snelheden
Zet wel automatisch updaten van apps enzo uit en gebruik eventueel No root Firewall zodat je specifieke apps kunt blokkeren van internet. Omdat de telefoon denkt dat hij met wifi verbonden is sluipt er best wel regelmatig weg zonder dat je iets doet. Dat is natuurlijk zonde, helemaal als je met meerdere mensen 1 simkaart deelt.
Vandaag eens getest in de mifi op KPN en T-Mobile netwerk. De snelheid is gemiddeld zo'n 7-8Mb/s en de upload zo tussen de 2-4Mb/s prima snelheden

Zet wel automatisch updaten van apps enzo uit en gebruik eventueel No root Firewall zodat je specifieke apps kunt blokkeren van internet. Omdat de telefoon denkt dat hij met wifi verbonden is sluipt er best wel regelmatig weg zonder dat je iets doet. Dat is natuurlijk zonde, helemaal als je met meerdere mensen 1 simkaart deelt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb nu ook de 24 GB van Three, ik vindt het prima. Maar inderdaad, zet alle automatische updates en apps uit als je een MIFI-router gebruikt. Ik ben weleens 1 GB kwijtgeraakt door een update op mijn iPad.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Misschien een domme vraag, maar als je de simcard in je iphone doet, ben je dus niet meer op je eigen nederlandse 06-nummer bereikbaar?
Of doen jullie de simcard in bv een oude extra mobiel?
Of doen jullie de simcard in bv een oude extra mobiel?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht