Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer waren jullie voor het eerst in Amerika?
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Voor ons was het de eerste keer in 2004. Het was altijd al een grote wens van ons, maar het was er nooit van gekomen. We zouden in 2004 een rondreis in Italie gaan maken. In maart werden we echter door het reisbureau opgebeld met de mededeling dat de reis wegens te weinig deelname niet doorging. Meteen naar het reisbureau gegaan en de reis omgeboekt naar onze grootste wens: Amerika.
Het was het bekende rondje door het Zuid Westen en verkocht waren we. Het jaar daarop een rondreis gemaakt in het oosten/zuiden. Van New York tot Miami. Zeer indrukwekkend. Verleden jaar een week New York en een week Las Vegas "gedaan".
Dit jaar hopen we weer naar Californie te gaan. Je ziet het Het virus heeft knap toegeslagen. Een keer gaan en je wilt elk jaar terug.
Groetjes Marja
Het was het bekende rondje door het Zuid Westen en verkocht waren we. Het jaar daarop een rondreis gemaakt in het oosten/zuiden. Van New York tot Miami. Zeer indrukwekkend. Verleden jaar een week New York en een week Las Vegas "gedaan".
Dit jaar hopen we weer naar Californie te gaan. Je ziet het Het virus heeft knap toegeslagen. Een keer gaan en je wilt elk jaar terug.
Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Ik kwam hier in 1960.
Ik was 19 jaar oud en alleen.
De eerste baan die ik had was een bordenwasser in een gekkenhuis.
Het betaalde $60 per week en dat was beter dan het 1 gulden per dag als een dienstplichtig soldaat in Nederland.
Financieel het was a very good move, een dollar was 3,5 gulden.
Ik voelde echt rijk.
Nou krijg ik een AOW check iedere maand en ik werkte in Nederland alleen voor 6 maanden en kreeg 5 jaren credit.
De overtocht koste me geen cent, de Nederlandse regering betaalde voor everything.
Wel moest ik alles terugbetalen als ik binnen de 5 jaar terug naar Nederland ging.
Ik was 19 jaar oud en alleen.
De eerste baan die ik had was een bordenwasser in een gekkenhuis.
Het betaalde $60 per week en dat was beter dan het 1 gulden per dag als een dienstplichtig soldaat in Nederland.
Financieel het was a very good move, een dollar was 3,5 gulden.
Ik voelde echt rijk.
Nou krijg ik een AOW check iedere maand en ik werkte in Nederland alleen voor 6 maanden en kreeg 5 jaren credit.
De overtocht koste me geen cent, de Nederlandse regering betaalde voor everything.
Wel moest ik alles terugbetalen als ik binnen de 5 jaar terug naar Nederland ging.
In 2005 waren wij 25 jaar getrouwd en Gerard werd 50 jaar.
Geven we een feest of gaan we samen een onvergetelijke reis maken?
Het werd het laatste.
Amerika stond nooit zo hoog op ons lijstje, maar ooit wilden we toch wel een reis maken naar de zuidelijke staten.
Omdat vooral de muziek (blues, country) en de geschiedenis van die staten ons aanspreekt.
Aldus geschiedde....in mei 2005 vertrokken we voor 3½ week naar "The Deep South".
Tja, en toen werden we vrijwel onmiddellijk besmet met het gevreesde Amerika-Virus.
Binnen 10 maanden (april 2006) volgde de tweede reis (4½ week) naar het zuidwesten.
De aanleiding deze keer was mijn eigen 50e verjaardag.
Deze reis was weer net zo indrukwekkend en net zo onvergetelijk.
Dit jaar slaan we noodgedwongen een jaartje over, maar voor 2008 staat reis nummer 3 op de rol.
Route staat nog niet vast, maar dat we teruggaan naar het zuiden (maar nu inclusief Texas) is wel zeker.
Geven we een feest of gaan we samen een onvergetelijke reis maken?
Het werd het laatste.
Amerika stond nooit zo hoog op ons lijstje, maar ooit wilden we toch wel een reis maken naar de zuidelijke staten.
Omdat vooral de muziek (blues, country) en de geschiedenis van die staten ons aanspreekt.
Aldus geschiedde....in mei 2005 vertrokken we voor 3½ week naar "The Deep South".
Tja, en toen werden we vrijwel onmiddellijk besmet met het gevreesde Amerika-Virus.
Binnen 10 maanden (april 2006) volgde de tweede reis (4½ week) naar het zuidwesten.
De aanleiding deze keer was mijn eigen 50e verjaardag.
Deze reis was weer net zo indrukwekkend en net zo onvergetelijk.
Dit jaar slaan we noodgedwongen een jaartje over, maar voor 2008 staat reis nummer 3 op de rol.
Route staat nog niet vast, maar dat we teruggaan naar het zuiden (maar nu inclusief Texas) is wel zeker.
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In 2000 zijn mijn man, dochter en ik voor 3 weken naar Florida geweest en besmet geraakt met "het Amerika virus". Ik was toen 38 jaar, mijn man 40 jaar en onze dochter 11 jaar oud.
In 2004 hebben we 4 weken rond getoerd in de Staten California, Nevada en Arizon . Volgende week donderdag (15-02) maken we dus voor de derde keer de oversteek en gaan we negen dagen naar Las Vegas deze keer gaan mijn Pa(67) en Ma(65) mee. Hopelijk kunnen we in de zomer van 2008 voor een langere periode naar Amerika en zal ik zeker gebruik maken van dit forum om onze rondreis voor te bereiden.
In 2004 hebben we 4 weken rond getoerd in de Staten California, Nevada en Arizon . Volgende week donderdag (15-02) maken we dus voor de derde keer de oversteek en gaan we negen dagen naar Las Vegas deze keer gaan mijn Pa(67) en Ma(65) mee. Hopelijk kunnen we in de zomer van 2008 voor een langere periode naar Amerika en zal ik zeker gebruik maken van dit forum om onze rondreis voor te bereiden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
1983, ik was 17. Mijn ouders gingen nooit op vakantie, ik ben ooit vijf dagen met hen in Callantsoog geweest en nog drie dagen naar de Ardennen. Tot in 1982 oude vrienden van ver voor mijn tijd over waren uit Amerika. Toen mijn ouders 'verkering' hadden, mocht dat van beide zijden absoluut niet vanwege het geloof. Mijn protestantse vader ontmoette mijn katholieke moeder destijds bij de bewuste kennissen. Zij emigreerden in 1961 naar Amerika, mijn ouders trouwden in 1963 en in 1965 werd ik geboren. Na al die jaren zagen zij elkaar terug op de 25-jarige bruiloft van gezamenlijke vrienden.
Een uitnodiging voor een bezoek aan Californië op hun boerderij volgde en een paar weken later nog een brief met een herhaling en tot mijn grote verbazing hapten mijn ouders toe. Ze spraken geen woord Engels en vertrouwden volledig op mijn VWO-kennis, want ik deed dus in 1983 eindexamen en zou vroeg vakantie krijgen. En zo gingen we. We zaten in Noord-Californië en hebben voornamelijk de Redwoods gezien en een stukje van San Francisco en Napa Valley. Daarnaast ontmoetten we via hen nog een hele oude schoolvriend van mijn vader die met zijn gezin in Chowchilla woonde en dat klikte enorm!
Mijn ouders zijn nooit teruggeweest, maar ik was totaal verkocht. Mijn werkstukken op school gingen over Amerika, ik las over Amerika, ik droomde over Amerika. Maar ik trouwde met een boer en ik zag Amerika als droom voor 'ooit', voor als we zouden gaan rentenieren. Maar het leven liep anders, mijn man verongelukte in 1998 en in 2000 liep ik tegen Albert aan, ook weduwnaar en met een hoop verdriet achter zich.
Ach (het wordt even romantisch hoor), hij zei na twee dagen tegen me: ' met jou wil ik ooit trouwen' en ik zei toen: 'met jou wil ik naar Amerika'. We trouwden in 2001 en gingen in 2002 met onze drie jongste kinderen naar Amerika! En in 2006 weer en in 2007 gaan we weer en in 2008 (jawel hoor) willen we weer! We zijn samen máf van Amerika.
En steeds beginnen of eindigen we weer bij de familie Vlot in Chowchilla, die oude schoolvriend van mijn vader heeft daar een hele clan aan kinderen en kleinkinderen en wij zijn daar zó enorm welkom, ik word gewoon sentimenteel als ik er aan denk dat ik er bijna weer heen mag!
Een uitnodiging voor een bezoek aan Californië op hun boerderij volgde en een paar weken later nog een brief met een herhaling en tot mijn grote verbazing hapten mijn ouders toe. Ze spraken geen woord Engels en vertrouwden volledig op mijn VWO-kennis, want ik deed dus in 1983 eindexamen en zou vroeg vakantie krijgen. En zo gingen we. We zaten in Noord-Californië en hebben voornamelijk de Redwoods gezien en een stukje van San Francisco en Napa Valley. Daarnaast ontmoetten we via hen nog een hele oude schoolvriend van mijn vader die met zijn gezin in Chowchilla woonde en dat klikte enorm!
Mijn ouders zijn nooit teruggeweest, maar ik was totaal verkocht. Mijn werkstukken op school gingen over Amerika, ik las over Amerika, ik droomde over Amerika. Maar ik trouwde met een boer en ik zag Amerika als droom voor 'ooit', voor als we zouden gaan rentenieren. Maar het leven liep anders, mijn man verongelukte in 1998 en in 2000 liep ik tegen Albert aan, ook weduwnaar en met een hoop verdriet achter zich.
Ach (het wordt even romantisch hoor), hij zei na twee dagen tegen me: ' met jou wil ik ooit trouwen' en ik zei toen: 'met jou wil ik naar Amerika'. We trouwden in 2001 en gingen in 2002 met onze drie jongste kinderen naar Amerika! En in 2006 weer en in 2007 gaan we weer en in 2008 (jawel hoor) willen we weer! We zijn samen máf van Amerika.
En steeds beginnen of eindigen we weer bij de familie Vlot in Chowchilla, die oude schoolvriend van mijn vader heeft daar een hele clan aan kinderen en kleinkinderen en wij zijn daar zó enorm welkom, ik word gewoon sentimenteel als ik er aan denk dat ik er bijna weer heen mag!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In 1999 als cadeautje aan ons zelf voor ons 25 jarige huwelijk.
Ik wilde al jaren om er de cactussen eens in de natuur te bekijken.
Het Amerika en campervirus sloeg eigenlijk gelijk toe maar financieel kon het niet elk jaar dus in 2001 weer omdat ik geen 50 wilde worden in Nederland dus werd ik 50 in de Grand Canyon.
In 2003 weer en daarna elk jaar (in 2005 2X)
Dit jaar gaan we voor de 8ste keer
Rob
Ik wilde al jaren om er de cactussen eens in de natuur te bekijken.
Het Amerika en campervirus sloeg eigenlijk gelijk toe maar financieel kon het niet elk jaar dus in 2001 weer omdat ik geen 50 wilde worden in Nederland dus werd ik 50 in de Grand Canyon.
In 2003 weer en daarna elk jaar (in 2005 2X)
Dit jaar gaan we voor de 8ste keer

Rob
Laatst gewijzigd door Rob op 09 feb 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had nooit iets met Amerika, maar Martin correspondeerde met een Amerikaanse en had al plannen om haar op te zoeken. Dat ging niet door, maar hij was wel geïnteresseerd geraakt in Amerika.
Onze eerste keer was onze huwelijksreis, in 1988. Eerst een kleine week New York, toen 4 weken het westen, met een tentje en volledig op de bonnefooi.
We vlogen van New York naar San Francisco, en zagen onder ons Yellowstone in brand staan. Drie jaar later zijn we de gevolgen van de brand in Yellowstone gaan bekijken, weer 5 weken, met de tent, vanaf San Francisco, weer Yosemite (dat hebben we nog nooit overgeslagen), North Rim Grand Canyon, Moab, Yellowstone, Glacier, en langs de kust weer terug.
Onze derde reis zou in 1994 plaatsvinden, kwam goed uit met de WK, maar toen was er inmiddels een kind en een tweede op komst. Tot 2002 gewacht voor de derde reis, en nu zijn onze kinderen net zo besmet geraakt als wij. In 2004 weer geweest, en afgelopen zomer weer. Het lijkt erop dat we misschien in 2008 weer gaan, dus het wordt al tijd om er over na te gaan denken, heerlijk!
Marianne
Onze eerste keer was onze huwelijksreis, in 1988. Eerst een kleine week New York, toen 4 weken het westen, met een tentje en volledig op de bonnefooi.
We vlogen van New York naar San Francisco, en zagen onder ons Yellowstone in brand staan. Drie jaar later zijn we de gevolgen van de brand in Yellowstone gaan bekijken, weer 5 weken, met de tent, vanaf San Francisco, weer Yosemite (dat hebben we nog nooit overgeslagen), North Rim Grand Canyon, Moab, Yellowstone, Glacier, en langs de kust weer terug.
Onze derde reis zou in 1994 plaatsvinden, kwam goed uit met de WK, maar toen was er inmiddels een kind en een tweede op komst. Tot 2002 gewacht voor de derde reis, en nu zijn onze kinderen net zo besmet geraakt als wij. In 2004 weer geweest, en afgelopen zomer weer. Het lijkt erop dat we misschien in 2008 weer gaan, dus het wordt al tijd om er over na te gaan denken, heerlijk!
Marianne
In '78, als 13-jarige samen met mijn ouders en broer een 6weekse rondreis gemaakt door de VS. Van rechts naar links, (begonnen in New York) van boven naar onder Gereisd per huurauto, camper en vliegtuig (vele binnenlandse vluchten) Heb toen vele highlights mogen zien. (o.a. New York, Washington, Niagara, San Francisco, LA, Disney & Universal)
Toen ik 15 was in 1980 vloog ik alleen naar Washington, ik was nl uitgenodigd door een oude vriendin van m'n vader om de zomervakantie bij hun in Columbus, OH, door te brengen. (Mijn vader heeft begin jaren '60 2 jr in Columbus, Ohio gewerkt)
Toen kenisgemaakt met het amerikaanse gezinsleven
, met oa de afvalvermaler in de gootsteen, 7 tv's in 1 huis voor een gezin met 3 personen, inloopkledingkasten, eekhoorntjes in de tuin, microwave waar je de popcorn in kon laten springen, ijsblokjes en ijswater in de koelkastdeur, minmaal 1x per week naar de bios (weet het nog goed heb o.a. , the Shining, the Blue Lagoon en Kramer vs Kramer gezien) bijna elke dag shoppen bij o.a. Lazarus, en zo ongeveer elke dag uit eten. (vrouw des huizes kon niet echt koken), naar een baby- en een weddingshower geweest. Met dit gezin een weekje vakantie gevierd bij Lake Erie. Kortom een hele belevenis als 15-jarige.
Later, toen ik inmiddels met mijn man samen was, hebben we rondgereisd in California, Nevada, Utah, Arizona.
In '99 (zwanger van m'n 2e) voor de 1e keer naar Florida met man en dochter van 3 (was altijd een beetje anti Florida, maar ben ik van teruggekomen
) om daar rond te trekken. (Orlando, Westkust, Keys, Miami, Oostkust) Daarna met 2 kinderen nog 2x Florida.
Nu m'n kinderen inmiddels wat groter zijn (7 + 11), willen we hen graag wat meer laten zien van de USA. En gaan we deze zomer een combinatiereis maken van 2,5 week West en nog een weekje Florida.
Mijn vader was besmet met het USAvirus, en hij heeft mij aangestoken, en ik ben m'n ouders nog altijd dankbaar dat zij mij in 1978 hebben laten kennismaken met de USA, en mij als 15 jarige alleen lieten gaan.
Ik geef nu het virus weer door aan mijn kinderen, ik vind nl dat de USA bij je opvoeding hoort
Toen ik 15 was in 1980 vloog ik alleen naar Washington, ik was nl uitgenodigd door een oude vriendin van m'n vader om de zomervakantie bij hun in Columbus, OH, door te brengen. (Mijn vader heeft begin jaren '60 2 jr in Columbus, Ohio gewerkt)
Toen kenisgemaakt met het amerikaanse gezinsleven

Later, toen ik inmiddels met mijn man samen was, hebben we rondgereisd in California, Nevada, Utah, Arizona.
In '99 (zwanger van m'n 2e) voor de 1e keer naar Florida met man en dochter van 3 (was altijd een beetje anti Florida, maar ben ik van teruggekomen

Nu m'n kinderen inmiddels wat groter zijn (7 + 11), willen we hen graag wat meer laten zien van de USA. En gaan we deze zomer een combinatiereis maken van 2,5 week West en nog een weekje Florida.
Mijn vader was besmet met het USAvirus, en hij heeft mij aangestoken, en ik ben m'n ouders nog altijd dankbaar dat zij mij in 1978 hebben laten kennismaken met de USA, en mij als 15 jarige alleen lieten gaan.
Ik geef nu het virus weer door aan mijn kinderen, ik vind nl dat de USA bij je opvoeding hoort

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heb je die in Nederland nog niet? Ik moet zeggen, dat jouw beschrijving van het gezinsleven aardig overeen komt met het onzepyca schreef: microwave waar je de popcorn in kon laten springen, ijsblokjes en ijswater in de koelkastdeur,

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
In 1982 voor 3 weken met 2 vriendinnen en 2 vrienden (waarvan 1 mijn man nu). Eerst met de 2 vriendinnen een dag naar New York, daarna naar Californie waar we de vrienden zouden ontmoeten. Die waren een week eerder vertrokken met een militaire vlucht (dachten we). Die militaire vlucht hadden ze niet kunnen nemen, en in plaats daarvan kwamen we ze op JFK tegen en zaten ze in hetzelfde vliegtuig naar Californie.
In LA eerst een week bij de familie doorgebracht en allerlei uitstapjes gedaan, daarna een auto kunnen lenen, en met z'n vijven in een pick-up truck (met overdekking achter) rondgetoered. Naar familie in San Francisco en Redding, naar de Grand Canyon.
Een geweldige tocht!
Toch had ik nooit gedacht dat ik er ooit zou wonen, maar de volgende oversteek was in '85 voor de verhuizing.
In LA eerst een week bij de familie doorgebracht en allerlei uitstapjes gedaan, daarna een auto kunnen lenen, en met z'n vijven in een pick-up truck (met overdekking achter) rondgetoered. Naar familie in San Francisco en Redding, naar de Grand Canyon.
Een geweldige tocht!
Toch had ik nooit gedacht dat ik er ooit zou wonen, maar de volgende oversteek was in '85 voor de verhuizing.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
In 1995 naar een Airforce base in Idaho, vond het verschrikkelijk, eenzaam, afgelegen, maar wel mooie natuur. Ben terug naar NL gegaan met het idee...nooit meer Amerika.
In 1999 voor het eerst naar Florida en bijna elk jaar geweest, ook een keer een week tussenstop in New York gemaakt.
2005 getrouwd en sinds 29 maart 2006 wonen wij in Florida.
In 1999 voor het eerst naar Florida en bijna elk jaar geweest, ook een keer een week tussenstop in New York gemaakt.
2005 getrouwd en sinds 29 maart 2006 wonen wij in Florida.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Nooit heb ik het idee gehad om eens naar Amerika te gaan. Dat land trok mij helemaal niet.
Totdat ik in het voorjaar van 1999 in gesprek raakte met iemand, die op vakantie zou gaan naar Boston en omgeving in Amerika. Ik werd nieuwsgierig en ging eens wat rondsnuffelen in boekwinkels (reisgidsen, landkaart, toenmalige tijdschrift "Amerika"), haalde bij een reisbureau een stapel reisbrochures en surfte over het internet naar documentatie over reizen naar, en in, dat grote continent. Misschien was het wel leuk om voor ons 25-jarig huwelijk daar eens naar toe te gaan.
Dat idee ging steeds meer leven en ook al werd het een jaartje later, onze eerste vakantietrip naar de Verenigde Staten maakten Rina en ik in het jaar 2000.
Vanaf die tijd heeft Amerika mij in zijn greep en nu zijn wij bezig met de route uit te stippelen voor onze vijfde reis komende september.
Totdat ik in het voorjaar van 1999 in gesprek raakte met iemand, die op vakantie zou gaan naar Boston en omgeving in Amerika. Ik werd nieuwsgierig en ging eens wat rondsnuffelen in boekwinkels (reisgidsen, landkaart, toenmalige tijdschrift "Amerika"), haalde bij een reisbureau een stapel reisbrochures en surfte over het internet naar documentatie over reizen naar, en in, dat grote continent. Misschien was het wel leuk om voor ons 25-jarig huwelijk daar eens naar toe te gaan.
Dat idee ging steeds meer leven en ook al werd het een jaartje later, onze eerste vakantietrip naar de Verenigde Staten maakten Rina en ik in het jaar 2000.
Vanaf die tijd heeft Amerika mij in zijn greep en nu zijn wij bezig met de route uit te stippelen voor onze vijfde reis komende september.
--------------------------------------------------------------------------------
ik wordt oud) Lazarus was/is? een winkel à la Bijenkorff. En je begrijpt dat ik die naam nooit vergeten ben.
p.s. heb even gegoogled en ontdekt dat Lazarus samen is gegaan met Macy's
En dan nog iets toen ik 15 was, nam ik me voor om later in de VS te gaan wonen, je begrijpt dat leven in dat gezin sprak mij wel aan. In m'n dromen zou ik zo'n soort "Ken van Barbie" man trouwen en nog lang en gelukkig the american way of life leven. (15 hè)
Het liep allemaal anders, maar wel een amerikaan getroffen maar dan van een ander deel van het continent, zeg maar een zuidamerikaanse Ken. (haha)
pyca schreef:
microwave waar je de popcorn in kon laten springen, ijsblokjes en ijswater in de koelkastdeur,
Heb je die in Nederland nog niet? Ik moet zeggen, dat jouw beschrijving van het gezinsleven aardig overeen komt met het onze . Geen wekelijkse bioscoop en ik kan wel koken, maar we gaan veel uit eten, maar verder klopt het wel (oh, en ook dat shoppen klopt niet, geen idee wat Lazarus is ).
Inmiddels natuurlijk allang, maar we hebben het wel over 1980 hè? , is al 27 jaar geleden. (Pfff echt erg,Heb je die in Nederland nog niet?

p.s. heb even gegoogled en ontdekt dat Lazarus samen is gegaan met Macy's
En dan nog iets toen ik 15 was, nam ik me voor om later in de VS te gaan wonen, je begrijpt dat leven in dat gezin sprak mij wel aan. In m'n dromen zou ik zo'n soort "Ken van Barbie" man trouwen en nog lang en gelukkig the american way of life leven. (15 hè)

Het liep allemaal anders, maar wel een amerikaan getroffen maar dan van een ander deel van het continent, zeg maar een zuidamerikaanse Ken. (haha)
Laatst gewijzigd door pyca op 10 feb 2007, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn in 1996 toen ik 31 was voor het eerst naar Amerika gegaan. Eigenlijk was dat een vakantie naar Mexico, waarbij we over moesten stappen in DC. Ik had in de begintijd van internet een oproep geplaatst in een nieuwsgroep dat ik graag wilde emailen met Spaanstaligen omdat ik toen Spaans studeerde. Ik heb toen een aantal jaar gemaild met een Mexicaanse arts die voor de WHO werkte in DC en met een Colombiaanse student die in Illinois studeerde. Toen we dan ook die overstap in DC hadden hebben we daar een stopover van gemaakt. De arts ontmoet en ook nog met de trein naar Ann Arbor gegaan om daar mensen op te zoeken die we ook al via internet kenden. Ik ben vanuit Ann Arbor met de bus naar Fort Wayne gegaan waar ik die Colombiaan ontmoette die daar dus ook naartoe was gegaan vanuit Illinois. Erg spannend allemaal. Toen doorgegaan naar Mexico, maar toen we daar eenmaal zaten hebben we onze vlucht terug met een week vervroegd. Ik ben die Colombiaan toen nog gaan opzoeken in Illinois (ik kan even niet meer op zijn woonplaats komen!) en Marlous is met de vrienden uit Ann Arbor naar een vaag muziekfestival gegaan. Toch had het Amerikavirus ons nog niet te pakken, het was meer leuk die mensen te ontmoeten.
Vrij snel daarna een week naar New York gegaan. Nog een keer een kerstvakantie naar Florida (vond ik niet zo) en nog een keer een vakantie naar Alaska. Alaska was prachtig, maar nog steeds geen Amerikavirus. Tussendoor nog andere vakanties gehad. Tot we in 1995 met z'n zessen het bekende rondje in het Zuidwesten gingen maken. Eigenlijk wilde ik liever naar Canada, waar we inmiddels ook een keer op vakantie waren geweest maar we dachten dat Amerika voor de kinderen die meegingen afwisselender zou zijn. En toen is het virus helemaal toegeslagen
Afgelopen zomer weer geweest, komende zomer weer en er zullen nog vele keren volgen hopelijk. Ideeën voor reizen genoeg in ieder geval.
Karin
Vrij snel daarna een week naar New York gegaan. Nog een keer een kerstvakantie naar Florida (vond ik niet zo) en nog een keer een vakantie naar Alaska. Alaska was prachtig, maar nog steeds geen Amerikavirus. Tussendoor nog andere vakanties gehad. Tot we in 1995 met z'n zessen het bekende rondje in het Zuidwesten gingen maken. Eigenlijk wilde ik liever naar Canada, waar we inmiddels ook een keer op vakantie waren geweest maar we dachten dat Amerika voor de kinderen die meegingen afwisselender zou zijn. En toen is het virus helemaal toegeslagen

Karin