Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort nummer fout in ESTA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Paspoort nummer fout in ESTA

Bericht door dinovanhauwaert »

Beste,

Ik zit met een probleem bij het aanvragen van mijn ESTA.

Telkens bij het invullen van mijn paspoortnummer komt er op dat die ongeldig is, eerst had ik teveel tekens gebruikt tot ik zag dat je de gegevens moest gebruiken aan de achterkant van het ID.

Nu heb ik de juiste ingegeven van 9 cijfers maar dan krijg ik weer een foutmelding. moet ik de IDBEL er ook voorzetten misschien?

Dank u
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Paspoort nummer fout in ESTA

Bericht door sanook »

Er is een speciaal ESTA topic, ik denk dat je daar eerder response krijgt.

viewtopic.php?f=30&t=60738

Geef ook even aan wat je nationaliteit is, want een Belgisch paspoort en een Nederlands paspoort zullen wel verschillen. De termen die jij noemt komen mij, als Nederlander, in ieder geval niet bekend voor.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

geeft die wel een fout op dat paspoortnummer en niet ergens ander voor?
Ik weet dat de Esta aanvraag zo'n beetje alles slikt bij de aanvraag: 0 (nul) en o (ooh) omwisselen, BSN en paspoortnummer omwisselen en nog een paar van dat soort fouten, geeft niet snel een afkeur. Kan me ook niet voorstellen dat je 9 karakters invult en dan een afkeur krijgt. (Nederlandse pp nummer is ook 9 karakters)
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 11 mei 2017, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Gaat het om de internationale reispas?
dinovanhauwaert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door dinovanhauwaert »

Het gaat om een Belgisch Paspoort, bij aanvraag van een ESTA.

Is inderdaad iets anders dan Nederlands paspoort.

Hij heeft enkel op dat een foutmelding ja.

Heb geen internationaal reispas, enkel de eID.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dan zou ik maar snel een paspoort aan gaan vragen, je kunt toch niet met je Europese ID kaart naar de VS reizen. :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zonder paspoort is het onmogelijk om naar de VS te reizen. Een Belgische ID kaart volstaat hiervoor niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Dan is in ieder geval het probleem duidelijk...
Identiteitskaart: eID
Paspoort: paarse boekje

Of een fotootje van Njit, voor de duidelijkheid:
Afbeelding

De oplossing is misschien iets minder leuk, want wanneer vertrek je? Zo'n paspoort kan lang op zich laten wachten, of heel vlug gaan. Wij hebben al een keer een maand moeten wachten, en een keer een week. Dus het verschilt nogal van moment tot moment, en gemeentehuis tot gemeentehuis. Even opzoeken waar je het precies moet aanvragen.
Je kunt ook in versnelde procedure een paspoort aanvragen (5 werkdagen), maar dat kost wel een stevige cent. 65€ voor een gewoon, 240€ voor de spoedprocedure. En foto's laten maken. Goeie foto's, want tegenwoordig mag je bijvoorbeeld niet meer lachen op die foto. Bij mij is die toevallig wel goedgekeurd, en ik krijg er steeds een opmerking over.
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

ik werk voor een gemeentebestuur, reispas kost 75,50eur bij ons heb je binnen de 5 werkdagen.
Met de elektronische identiteitskaart is het niet mogelijk naar VS te reizen!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Oprechte vraag, zonder waardeoordeel: waarom denken zoveel Belgen dat ze, zonder een document dat ze zelf al een internationaal reispas noemen, naar een compleet ander continent kunnen reizen? Of, beter gezegd, waarvoor verwachten zij dan dat ze zo'n document wél nodig hebben? Alleen voor bestemmingen als de binnenlanden van Mongolië? Is de voorlichting vanuit de overheid over dit soort dingen in België zo slecht geregeld? Ik vraag me oprecht af hoe dat kan.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Valt mij, sinds mijn werk op de dienst burgerzaken/identiteitskaarten, ook op dat er nog veel mensen zijn die het verschil niet kennen. Waarom dat is en of dit door verkeerde voorlichting door de overheid komt, weet ik niet.
Miss gaat de gemiddelde Belg minder buiten Europa op reis dan de gemiddelde Nederlander :wink: ?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het verbaast mij ook dat er mensen zijn die denken dat je met zo'n plastic kaartje naar Amerika kan reizen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Is het niet zo dat in België de identiteitskaart ook vaak pas of paspoort wordt genoemd?
Groet,

Old Faithful
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ja, maar dan nog. Men weet blijkbaar wél dat er zoiets bestaat als een internationaal reispaspoort. Als je dat al niet nodig zou hebben om naar een ander werelddeel te reizen, waar dan wel voor?
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Old Faithful schreef:Is het niet zo dat in België de identiteitskaart ook vaak pas of paspoort wordt genoemd?

Klopt! In de volksmond wordt "pas" gebruikt en zelden identiteitskaart! Staan dikwijls mensen aan mijn balietje voor een nieuw "paspoort" hoewel ze maar gewoon een nieuwe identiteitskaart nodig hebben.. hen het verschil uitleggen, heeft vaak weinig zin :geek2:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Mensen zijn onwetend en lijken dat vaak vooral zo te willen houden. Een probleem van een steeds groter wordende groep in de maatschappij. Ik zag het bericht ook staan en dacht eerlijk gezegd dat het een soort van grap was.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Carolena schreef:ik werk voor een gemeentebestuur, reispas kost 75,50eur bij ons heb je binnen de 5 werkdagen.
Met de elektronische identiteitskaart is het niet mogelijk naar VS te reizen!
Kan best zijn, maar de reispas bestaat niet. Het is een internationaal paspoort.
En die heb je niet sowieso binnen de vijf werkdagen in elke gemeente. Wij hebben 'm één keer moeten aanvragen 'op de boerenbuiten' en één keer in Antwerpen. Zoals ik al had gezegd een verschil van enkele weken. En ook die 75,5€ klopt niet helemaal. Het is wel degelijk 65€ voor een gewoon internationaal paspoort (32 pagina's). Plus eventuele gemeentetaksen. Die verschillen van gemeente tot gemeente.

https://diplomatie.belgium.be/sites/def ... oorten.pdf

Met alle respect, maar dat is dus een deel van het probleem. Ga naar drie gemeenteloketten en je krijgt drie keer een andere uitleg. Dat is ook helemaal normaal, elke gemeente werkt binnen zijn regels en praktische afwikkelingen. Maar die is niet universeel.

Edit: @Almere Als je mensen moedwillig onwetend gaat noemen, denk ik dat het belangrijk is dat je toch even juist weet hoe het precies in elkaar zit. Het is niet omdat onze culturen erg op elkaar lijken, dat alles onderling uitwisselbaar is. Een pas hoeft niet hetzelfde te betekenen bij jou als bij ons. De ander dan onwetend noemen is eerder... onwetend?
Laatst gewijzigd door M Kactus op 12 mei 2017, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

M Kactus schreef:Kan best zijn, maar de reispas bestaat niet. Het is een internationaal paspoort.
En die heb je niet sowieso binnen de vijf werkdagen in elke gemeente. Wij hebben 'm één keer moeten aanvragen 'op de boerenbuiten' en één keer in Antwerpen. Zoals ik al had gezegd een verschil van enkele weken. En ook die 75,5€ klopt niet helemaal. Het is wel degelijk 65€ voor een gewoon internationaal paspoort (32 pagina's). Plus eventuele gemeentetaksen. Die verschillen van gemeente tot gemeente.

https://diplomatie.belgium.be/sites/def ... oorten.pdf

Met alle respect, maar dat is dus een deel van het probleem. Ga naar drie gemeenteloketten en je krijgt drie keer een andere uitleg. Dat is ook helemaal normaal, elke gemeente werkt binnen zijn regels en praktische afwikkelingen. Maar die is niet universeel.

Edit: Als je mensen moedwillig onwetend gaat noemen, denk ik dat het belangrijk is dat je toch even juist weet hoe het precies in elkaar zit. Het is niet omdat onze culturen erg op elkaar lijken, dat alles onderling uitwisselbaar is. Een pas hoeft niet hetzelfde te betekenen bij jou als bij ons. De ander dan onwetend noemen is eerder... onwetend?
Sinds een aantal jaar (ongeveer 3 jaar) worden alle "internationale paspoorten" digitaal aangevraagd in heel België, registratie van vingerafdrukken ed via speciale apparatuur, en mogen wij aan de burgers beloven dat hun paspoort binnen 5 werkdagen beschikbaar is.
Ik zei ook dat die "bij ons" 75,50eur kostte.. is in elke gemeente iets anders door gemeentetaks idd.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Hm, om eventuele misverstanden te vermijden, mijn vorige edit sloeg op Almere. Heb het nu veranderd in mijn post.
Maar als je kunt beloven dat alle paspoorten klaar zijn binnen de 5 werkdagen, wie zou dan nog ooit betalen voor een versnelde procedure?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Iemand die het binnen 5 dagen nodig heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer