Carolena schreef:M Kactus schreef:Hm, om eventuele misverstanden te vermijden, mijn vorige edit sloeg op Almere. Heb het nu veranderd in mijn post.
Maar als je kunt beloven dat alle paspoorten klaar zijn binnen de 5 werkdagen, wie zou dan nog ooit betalen voor een versnelde procedure?
Heb al mensen gehad die in Zaventem/Schiphol stonden met een gewone Belgische identiteitskaart en naar Bali wilden

!!
Die moeten dan hun vlucht uitstellen tot de volgende dag (indien mogelijk) en holder de bolder bij ons een internationale reispas in spoedprocedure komen aanvragen!
Gebeurt dus echt en niet 1x per jaar...
Zo zijn er meerdere per week. Ik ben supervisor passagiersdienst voor verschillende airlines. Ik ga niet zeggen dat er elke dag zo iemand is, maar minstens 4 keer per week moeten we iemand weigeren die met z'n ID ipv z'n paspoort aan de balie staat.
Ik word gek van officiële instanties (politie, gemeentebestuur, etc.) die het nalaten van de correcte benaming te gebruiken.
Let bij een noodpaspoort wel op dat bijlange niet elk land dit zal aanvaarden.
Er zitten op de diensten bevolking (geen uithaal naar jou, Carolena) teveel mensen die niet op de hoogte zijn van paspoortregels. Ter goeder trouw geven zij mensen dan maar wat info mee waarvan zij denken dat die juist is. Maar er komen zéér regelmatig mensen die vanuit het gemeentehuis (en dan vaak nog zwart op wit) info hebben meegekregen die totaal niet klopt.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."