Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort nummer fout in ESTA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Paspoort nummer fout in ESTA

Bericht door Carolena »

M Kactus schreef:Hm, om eventuele misverstanden te vermijden, mijn vorige edit sloeg op Almere. Heb het nu veranderd in mijn post.
Maar als je kunt beloven dat alle paspoorten klaar zijn binnen de 5 werkdagen, wie zou dan nog ooit betalen voor een versnelde procedure?
Heb al mensen gehad die in Zaventem/Schiphol stonden met een gewone Belgische identiteitskaart en naar Bali wilden :lol: !!
Die moeten dan hun vlucht uitstellen tot de volgende dag (indien mogelijk) en holder de bolder bij ons een internationale reispas in spoedprocedure komen aanvragen!
Gebeurt dus echt en niet 1x per jaar...
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Eh, ik zie toch echt geen verschil tussen wat Coralena beschrijft als de "normale" procedure en wat de fgov beschrijft als de versnelde procedure? Allebei "binnen de 5 werkdagen".
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Spoedprocedure: werkdag na aanvraag is je paspoort beschikbaar
Gewone procedure: vanaf 5 werkdagen na aanvraag beschikbaar
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Oké, dus volgens de federale overheid is het 5 dagen, bij jou is het de werkdag na je aanvraag, en volgens de website van de stad Antwerpen is het binnen de 2 werkdagen. Als de aanvraag voor 15u gebeurt, mogelijk ook binnen 1 werkdag.

Dan is het misschien al iets beter te begrijpen dat mensen niet precies weten wat er nodig is en wat niet, of welke naam het hoort te krijgen.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Onze loketten zijn enkel in de voormiddag open ( en op maandagavond, dus da's een uitzondering), dus onze spoedprocedures gaan altijd voor 15u de deur uit en zijn er dan de dag erna!

Het is idd overal net iets anders, ook afhankelijk van de openingsuren. In Antwerpen zullen de loketten dikwijls in de namiddag open zijn, dus zij zullen 2d zetten op hun site om geen kwade burgers over de vloer te krijgen die om 16u hun dringend paspoort komen aanvragen en die de dag erna willen hebben :wink: !

Dat het voor burgers niet altijd duidelijk is, geef ik absoluut toe! Ik werk nu een jaar voor het gemeentebestuur en ik moet toegeven dat ik daarvoor ook tussen veel dingen het verschil niet kende (maar wel tussen een identiteitskaart en een paspoort :) )
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Haha, maar het is zeker niet persoonlijk naar jou toe bedoeld, hoor Coralena! Ik besef goed genoeg dat je meer met ontevreden mensen te maken krijgt dan me lief zou zijn, en dat je veel meer over je uit krijgt gekapt dan je verdient. Het is gewoon een logge machine, en zeker in België is er een overdaad aan "red tape", en slecht vertaalde terminologie.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Weet ik hoor M Kactus :thumbup: !

Heel veel gemeentebesturen proberen te verjongen en transparanter te werken, maar dan moeten alle werknemers mee willen, en dat is, jammer genoeg, niet altijd en overal het geval. Dat noemen ze wel eens de ambtenarenmentaliteit (zien dat ik hier niemand tegen de schenen schop!).

Dit gezegd zijnde... We wijken af van het topic denk ik!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Carolena schreef:Dat noemen ze wel eens de ambtenarenmentaliteit (zien dat ik hier niemand tegen de schenen schop!).
Die is er in NL zeker ook (en niet alleen bij ambtenaren!) en de enigen die je tegen de schenen zult schoppen zijn degenen met die mentaliteit.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Carolena schreef:
M Kactus schreef:Hm, om eventuele misverstanden te vermijden, mijn vorige edit sloeg op Almere. Heb het nu veranderd in mijn post.
Maar als je kunt beloven dat alle paspoorten klaar zijn binnen de 5 werkdagen, wie zou dan nog ooit betalen voor een versnelde procedure?
Heb al mensen gehad die in Zaventem/Schiphol stonden met een gewone Belgische identiteitskaart en naar Bali wilden :lol: !!
Die moeten dan hun vlucht uitstellen tot de volgende dag (indien mogelijk) en holder de bolder bij ons een internationale reispas in spoedprocedure komen aanvragen!
Gebeurt dus echt en niet 1x per jaar...
Zo zijn er meerdere per week. Ik ben supervisor passagiersdienst voor verschillende airlines. Ik ga niet zeggen dat er elke dag zo iemand is, maar minstens 4 keer per week moeten we iemand weigeren die met z'n ID ipv z'n paspoort aan de balie staat.
Ik word gek van officiële instanties (politie, gemeentebestuur, etc.) die het nalaten van de correcte benaming te gebruiken.
Let bij een noodpaspoort wel op dat bijlange niet elk land dit zal aanvaarden.
Er zitten op de diensten bevolking (geen uithaal naar jou, Carolena) teveel mensen die niet op de hoogte zijn van paspoortregels. Ter goeder trouw geven zij mensen dan maar wat info mee waarvan zij denken dat die juist is. Maar er komen zéér regelmatig mensen die vanuit het gemeentehuis (en dan vaak nog zwart op wit) info hebben meegekregen die totaal niet klopt.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer