Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tristanvb
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5

Bericht door Tristanvb »

Carolena schreef:
Je moet geluk hebben.. ik kijk ook bijna dagelijks naar de tarieven. Had in januari een compact car voor 10d vastgelegd via Expedia. Bleef weken en weken hetzelfde qua prijs, 310eur (ging zelfs iets omhoog altijd) en op een gegeven moment had ik 's middag tijdens mijn werkpauze Expedia en Rentalcars openstaan en kreeg ik bij Rentalcars 230eur... direct geboekt en een uur later was deze aanbieding weeral verdwenen, dus voor hetzelfde geld had ik het niet eens gezien.
Ja precies! Ik blijf kijken haha
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Nu heb ik zojuist via autoeurope een zeer voordelige aanbieding geboekt bij Alamo voor een standaard SUV. Echter kan ik nu wel de skip the counter gebruiken?
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ja hoor!! Je krijgt een code van AutoEurope. Die staat rechtsboven op je document. Deze kan je gebruiken voor je aanmelding op de website van Alamo. Hoe dat precies werkt kan je vinden in een instructie die ook hier in omloop is. Kan alleen zo gauw de link niet gevonden krijgen maar daar is vast iemand je wel behulpzaam bij!

Skip the counter is echt een zegen. Kleine 3 weken geleden nog gebruikt in Seattle. Tussen moment van aankomst en vertrek zaten geen 5 minuten. Echt top, zonder gezeur aan je hoofd na 10 uur vliegen. Heerlijk!!
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ben benieuwd hoeveel keuze ik ga hebben met kiezen bij Alamo op een woensdag ochtend om 11 uur...
Huur voor de eerste 5 dagen een kleinere auto en voor de overige 30 dagen een SUV. Je zou denken(hopen) dat woensdagochtend 11uur een rustige periode is voor internationale vluchten en zeker in begin oktober.
leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door leonl »

@Vimo
Ik was ook altijd benieuwd of het niet erg druk is als ik aankom bij de auto's, of dat de rij met auto's bijna leeg is.
In Las Vegas was de garage nagenoeg leeg en moesten we wachten, wel reden ze op mijn verzoek toen keurig een Chrysler Minivan voor.
Bij Alamo Lax is vaak keuze genoeg, mocht je voor een minivan gaan..... er staan zelfs meerdere splinternieuwe Chryslers Pacifica bij.
2 weken geleden kreeg ik bij Alamo voor een Fullsize SUV een Ford aangewezen. Iets anders was er niet. Ik vroeg aan de greeter naar een Chevy Tahoe. Geen probleem, die wordt dan gewoon opgeroepen, maar dan moet je misschien een half uurtje wachten. In ons geval 20 min. Ondertussen vertelde de greeter dat er op een dag wel eens 1200 (!) auto's wisselen.
Dus ik denk, denk... dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je komt, de auto's wisselen zo snel dat je misschien even moet wachten op jouw 'droom'auto.
Laatst gewijzigd door leonl op 12 mei 2017, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Molbile
Amerika-newbie

Bericht door Molbile »

@ leonl De prijs voor de mooiste tekst in deze thread is helemaal voor jou !
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Welke auto's er op welk moment op welk vliegveld dan ook staan is denk ik puur koffie dik kijken. Je kan er geen pijl op trekken. De vorige keer toen we om 09:00 in de ochtend in Vegas de auto moesten ophalen hadden we de keuze uit een stuk of 6, 7 auto's in het standard SUV vak. ( Veel Chevrolet ) Terwijl we stonden te wachten werden er ook weer 2 nieuwe auto's klaargezet. Ik heb destijds niet gevraagd om een specifieke auto omdat er een mooie Ford Explorer in het vak stond en dat was prima te doen :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door phoonke »

Marco en Cindy schreef:
phoonke schreef:Misschien een tip voor degene die al geboekt hebben met rentalcars.com, ik weet niet waarom maar de prijzen zakken de laatste tijd.
Thanks! :thumbup: Zojuist mijn boeking aangepast en toch bijna € 170 weten te besparen op de huurkosten en drop-off kosten.
Graag gedaan :thumbup:
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Waypoint
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Waypoint »

Loont zeker de moeite om nog eens te kijken, ik heb nu ook bij exact dezelfde aanbieder (autoeurope) met exact dezelfde zoekcriteria 130 euro bespaard :thumbup: . Top tip!
Tristanvb
Amerika-ontdekker

Bericht door Tristanvb »

Een vriend van mij is nu innde states en heeft een ford mustang cabrio gehuurd. Er past 1 grote koffer in de kofferbak en de ander heeft hij op de achterbank.

Hoe groot is het risico dat er spullen worden gestolen als de top erop zit? Het lijkt me namelijk echt een super ervaring 2 weken rond te kunnen rijden in zo'n auto. Het kriebelt erg om onze midsize suv te annuleren en een cabrio te boeken.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Als er spullen zichtbaar zijn vanaf de buitenkant is er meer risico dan wanneer je niets ziet. En misschien is een (soft top) cabrio op zich al een groter risico, dat weet ik niet. Maar kun je niet proberen om ipv 2 koffers maar 1 koffer en een tas mee te nemen zodat je de tas nog in de kofferbak kunt doen. Of evt 2 tassen. Tassen kun je er makkelijker in proppen zeg maar dan een harde koffer. Wij hebben 2 jaar geleden ook 1 (normale) koffer en een flinke sporttas meegenomen en dat paste prima in de koffer van de Mustang Cabrio.
Laat je niet gek maken door die cabrio verhalen, in de praktijk rijd je minder vaak open dan je van te voren zou willen. Op de grote weg is het vaak een hoop wind en herrie, in de stad kan het al gauw te heet zijn. In beide gevallen doe je dan toch al gauw het dak dicht en de airco aan. Dat is althans onze ervaring.
Tristanvb
Amerika-ontdekker

Bericht door Tristanvb »

Goed idee van de tassen. Voor mij is het mustang verhaal wat mij zo trekt. Cabrio is alleen omdat die een mooie prijs heeft via rentcalcard bij alamo, en rentalcars in combi met alamo geven mij als enige de kans te huren terwijl ik nog net geen jaar mijn rijbewijs heb(ben wel 30) .
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Cabrio is niet altijd een mustang. Ik ken je reisplannen niet, maar misschien kan je gewoon enkele dagen een cabrio huren en daarna een SUV voor de rondreis.

Wij hebben op Maui in 2013 5 dagen met een Mustang Cabrio rond gereden en dat viel tegen.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik zou er ook niet aan moeten denken om 2 weken lang die zon op mijn kop te hebben.
Dan liever een suv met airco. En wellicht voor de laatste of eerste paar dagen een cabrio huren.
Tristanvb
Amerika-ontdekker

Bericht door Tristanvb »

Daar hebben jullie een punt, dilemma dilemma!
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Wij hadden vorig jaar een cabrio gehuurd voor de kustroute van SF naar LA. Dat was super tof. De rest van de reis hadden we een suv gehuurd. Dat was wel prettig.
Zoals hierboven beschreven ga je op de snelweg niet met de kap open rijden vanwege het lawaai.

De kofferbak was opzich wel prima. We hadden een mustang en er paste net aan 2 grote tranverz tassen in van Eastpak . De grootste maat.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Vito »

Ik heb hier in Nl een cabrio en heb de kap bijna nooit open :oops: Of het is te warm of te koud of onhandig. Anyway, ik hoef hierna echt geen cabrio meer ....
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tessah »

Ik heb zojuist een midsize huurauto via Expedia.de geboekt bij National (ivm emerald club). Volgens Expedia is dit inclusief alle verzekeringen. Als ik nu het reserveringsnummer bij National invul staat er bij de verzekering SLDW. Ben ik dan wel voldoende verzekerd? Dit is volgens mij alleen de schadeverzekeringen en niet de persoonlijke aansprakelijkheid?

Hopelijk kan iemand me hier mee helpen. Mocht dit namelijk niet voldoende verzekerd zijn, dan kan ik de huur nog annuleren en ergens anders de auto huren.
Groeten, Tessah
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Bij mijn laatste boeking bij National zat er zoals altijd SLI en CDW bij, dat staat in de boeking. SLDW heb ik nog niet eerder gezien, zie dat partner Europcar dat heeft. Ik zou even navragen of SLI (aansprakelijkheid) daar ook in zit.
Laatst gewijzigd door harryh op 13 mei 2017, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tessah »

Via google kwam ik op de site van Europcar terecht en die zegt het volgens over SLDW:
SLDW (Super Loss Damage Waiver) - The SLDW is, optional and additional, frees the customer from all liability for paying damages or LDW’s excess amount in case of accident, theft, or total loss except in cases of negligence. SLDW does not exempt the Renter from his/her responsibility for damages to the vehicle interior, vehicle tires, vehicle windscreen, front lights, lost accessories and extra equipment, lost vehicle keys and/or documents.
Volgens mij is dit alleen de schadeverzekering. Dan mis ik de persoonlijke aansprakelijkheid?
Groeten, Tessah
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer