Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe ESTA aanvraag bij een verhuizing in Nederland?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Nieuwe ESTA aanvraag bij een verhuizing in Nederland?
Volgende maand gaan wij weer naar Amerika en onze ESTA aanvragen zijn nog geldig.
Echter zijn wij vorig jaar verhuisd (binnen Nederland), dus onze contactinformatie op de ESTA aanvraag is niet meer juist.
Moeten we hiervoor een nieuwe ESTA aanvraag doen?
In de lijst met gevallen wanneer je een nieuwe aanvraag moet doen, staat dit geval er niet bij.
(https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/h ... l.htm#ata6)
Echter zijn wij vorig jaar verhuisd (binnen Nederland), dus onze contactinformatie op de ESTA aanvraag is niet meer juist.
Moeten we hiervoor een nieuwe ESTA aanvraag doen?
In de lijst met gevallen wanneer je een nieuwe aanvraag moet doen, staat dit geval er niet bij.
(https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/h ... l.htm#ata6)
Re: Nieuwe ESTA aanvraag bij een verhuizing in Nederland?
Nee hoor, lijkt me niet nodig. Kan je die informatie niet aanpassen?
-
- Amerika-newbie
Nee, helaas kan je alleen je email adres aanpassen en je adres van je eerste overnachting in Amerika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Haha, ik ben verhuisd van NL naar DE en het is niet eens in me op gekomen om een nieuwe esta aan te vragen. Zolang ik nog hetzelfde paspoort heb, heb ik n.m.m. nog dezelfde esta. Ben er 2x probleemloos mee binnengekomen en vooral de eerste keer was er wel verwarring (NL paspoort en DL adres), maar niet over esta.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
- Almere vak V
- Amerika-expert
Nee, niet nodig. Volgens mij kan je het niet eens veranderen als je zou willen.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de reacties, dan gaan wij ook geen nieuwe aanvraag doen.
Hm. Mijn zoon zit een beetje tegen hetzelfde aan te hikken. Op de site van esta staat dat je een nieuwe moet aanvragen bij verhuizing. Eigenlijk staat daar dat als 1 van de niet aanpasbare gegevens wijzigt je een nieuwe moet aanvragen....
Ook nooit aan gedacht. Met mijn laatste ESTA heb ik in NL, Oostenrijk, NL en Denemarken gewoond en het heeft absoluut geen problemen opgeleverd.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Beste Wynn4vegas,
Hopelijk een heel leuke reis achter de rug!
Hebben jullie last gehad met de ESTA en de adreswijziging in NL?
ik reis nl in September naar NYC en ben ook recent verhuisd (in BE), maar mijn Esta is nog geldig tot 30/11/17 en mijn reispaspoort nog tot eind feb 2018 en ik wil nog op mijn huidige ESTA afreizen, zodat ik er nog 1 x van kan genieten voor ik binnen x aantal tijd een nieuwe ESTA op mijn nieuwe paspoort aanvraag.
thx vr je reactie!
Hopelijk een heel leuke reis achter de rug!

Hebben jullie last gehad met de ESTA en de adreswijziging in NL?
ik reis nl in September naar NYC en ben ook recent verhuisd (in BE), maar mijn Esta is nog geldig tot 30/11/17 en mijn reispaspoort nog tot eind feb 2018 en ik wil nog op mijn huidige ESTA afreizen, zodat ik er nog 1 x van kan genieten voor ik binnen x aantal tijd een nieuwe ESTA op mijn nieuwe paspoort aanvraag.
thx vr je reactie!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij verhuizing hoef je geen nieuw esta aan te vragen, alleen bij veranderingen waardoor je niet meer in aanmerking zou komen voor het VWP moet je een nieuwe esta aanvragen. Die je dan niet krijgt.
Ook bij nieuw paspoort moet je een nieuwe aanvragen, maar verder nergens voor.

Ook bij nieuw paspoort moet je een nieuwe aanvragen, maar verder nergens voor.
En het antwoord van Pete.Z is het enige juist antwoord. Alleen als je een nieuw paspoort hebt.
Ook als er iets verandert in de antwoorden op de eligibilty vragen (bijvoorbeeld als je naar Iran bent afgereisd of bent veroordeeld voor een misdaad die binnen de moral turpitude definitie valt) is je ESTA niet meer geldig, maar in dat geval heeft opnieuw aanvragen geen zin en kun je beter meteen een visum gaan aanvragen, scheelt je weer $4 en een afwijzing waar je later alleen maar problemen mee kunt hebben.
Ook als er iets verandert in de antwoorden op de eligibilty vragen (bijvoorbeeld als je naar Iran bent afgereisd of bent veroordeeld voor een misdaad die binnen de moral turpitude definitie valt) is je ESTA niet meer geldig, maar in dat geval heeft opnieuw aanvragen geen zin en kun je beter meteen een visum gaan aanvragen, scheelt je weer $4 en een afwijzing waar je later alleen maar problemen mee kunt hebben.
-
- Amerika-newbie
Thx vr de snelle antwoorden!
En mijn info mbt het paspoort zijn ook correct: geldig voor de duur vh verblijf, maar niet nodig om 6 maanden na verblijf nog geldig te zijn?

En mijn info mbt het paspoort zijn ook correct: geldig voor de duur vh verblijf, maar niet nodig om 6 maanden na verblijf nog geldig te zijn?
Je paspoort moet inderdaad geldig zijn tijdens je verblijf. Niet nog een half jaar daarna ofzo.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-newbie
Thx SanFran vr de feedback!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2120 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-