Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tollwegen zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Big6230
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tollwegen zuidwesten

Bericht door Big6230 »

Woensdag vertrekken we dus eindelijk op onze lang verwachte roadtrip. Maar zit nog een beetje vast met de zogenaamde "tollpass".
We doen dus de staten Californië, Arizona, Nevada en Utah.
Naar ik begrepen heb zijn in Arizona en Nevada geen tollwegen.

Waarschijnlijk gaan ze bij de autoverhuur zo een pass willen aansmeren? Is dit noodzakelijk, of kan je ook gewoon per cc betalen?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Tollwegen zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Er zijn niet veel tolwegen. Deze kan je zeer eenvoudig ontwijken. Uitzondering zijn bvb de bruggen SF in. (uit niet) Daar is tol verschuldigd en dit kan je met je CC vooraf of achteraf regelen.

Een tollpass is in mijn ogen weggesmeten geld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We hebben al ontelbare keren deze staten doorkruist en zijn zelfs nog nooit langs een tolweg gekomen...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarschijnlijk gaan ze bij de autoverhuur zo een pass willen aansmeren?
In het zuidwesten is mij hier op al die reizen echt nog nooit naar gevraagd. Dus hoe je hier bij komt is mij een raadsel.

Zoals hierboven aangegeven zijn er bv in tegenstelling tot Florida amper tolwegen in het zuidwesten.
Er zijn alleen tolwegen tussen LA en San Diego, maar die kan je in principe ook makkelijk ontwijken. Maar mocht je daar wel komen, https://www.thetollroads.com/help/visitors

Wat je wel tegen kan komen zijn is dat je tol moet betalen als je via de oost of noordkant San Francisco binnengaat over de bruggen. Bij mijn weten kan je dit bij de San Matteo Bridge en San Francisco-Oakland Bay Bridge gewoon ter plekke bij een booth betalen. Alleen de golden gate brug werkt iets anders. Dit kan je niet ter plekke betalen, maak kan je het beste via de one time payment op onderstaande link betalen.
http://goldengate.org/tolls/paytollasavisitor.php

Rij je via de bruggen de stad uit, dan betaal je ook hier geen tol!
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

PSVwally schreef:
Waarschijnlijk gaan ze bij de autoverhuur zo een pass willen aansmeren?
In het zuidwesten is mij hier op al die reizen echt nog nooit naar gevraagd. Dus hoe je hier bij komt is mij een raadsel.
Bij mij toch wel een aantal keren. Ligt wellicht ook wel een beetje aan welke verhuurder je kiest.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

kalaman schreef:We hebben al ontelbare keren deze staten doorkruist en zijn zelfs nog nooit langs een tolweg gekomen...
Dan ben je dus nog nooit over de Golden Gate bridge gereden in San Francisco :wink:
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Marenko schreef:
kalaman schreef:We hebben al ontelbare keren deze staten doorkruist en zijn zelfs nog nooit langs een tolweg gekomen...
Dan ben je dus nog nooit over de Golden Gate bridge gereden in San Francisco :wink:
Misschien alleen de stad uit :wink:
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Marenko schreef:
Jawel, met de hop-on hop-off bus :wink: .
Queste schreef:
Marenko schreef: Dan ben je dus nog nooit over de Golden Gate bridge gereden in San Francisco :wink:
Misschien alleen de stad uit :wink:
Klopt helemaal...steden zijn voor ons nu eenmaal een "noodzakelijk kwaad" om te landen en opnieuw op te stijgen :wink: .
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Rijdend naar San francisco hoeft je er alleen komend uit het noorden mee te maken te krijgen. Vanuit het zuiden kom je niet over een tolweg en vanuit het oosten (Yosemite, rode route) kun je ten zuiden van de baai blijven. Dat beteken wel een kwartier langer rijden.
route-SF.JPG
Groet,

Old Faithful
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

PSVwally schreef:Wat je wel tegen kan komen zijn is dat je tol moet betalen als je via de oost of noordkant San Francisco binnengaat over de bruggen. Bij mijn weten kan je dit bij de San Matteo Bridge en San Francisco-Oakland Bay Bridge gewoon ter plekke bij een booth betalen. Alleen de golden gate brug werkt iets anders. Dit kan je niet ter plekke betalen, maak kan je het beste via de one time payment op onderstaande link betalen.
http://goldengate.org/tolls/paytollasavisitor.php
Ik vertrek ook bijna, namelijk komende donderdag. Als ik het goed begrijp hoef ik niks te regelen qua tol, gewoon altijd beetje cash geld bij me hebben. En als ik SF inrijd via een brug, dan moet ik achteraf in het hotel even naar deze URL gaan en dan volgt het vanzelf?
Weet die website dan ook hoeveel tol ik moet betalen? Of moet ik zelf bijhouden hoe vaak ik zou moeten betalen? Hoe werkt dat?
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

Gaat op kenteken. Als je niet betaald, gaat de rekening naar de rental company en krijg je een leuke factuur van hen.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Net even die URL doorgekeken, zo eenvoudig lijkt dat nog even niet. Uiteindelijk moet je steeds weer adresgegevens invoeren en een mail-adres in de USA hebben. Gelukkig is er ook een telefoonnr dat je kunt bellen om achteraf te betalen, ik denk dat ik tegen die tijd dat maar ga gebruiken.
Jack1
Amerika-ontdekker

Bericht door Jack1 »

Wat een gedoe om over een brug te komen zeg...
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Ja, vind ik ook. En je kunt moeilijk in San Francisco zijn en niet over die brug rijden.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Big6230 schreef: Waarschijnlijk gaan ze bij de autoverhuur zo een pass willen aansmeren?
Maak je geen zorgen, ook tijdens onze reizen in het zuidwesten is dit (Alamo en Budget) nog nooit gevraagd. En dan kan je altijd nog nee zeggen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, vind ik ook. En je kunt moeilijk in San Francisco zijn en niet over die brug rijden.
Ik ben met de hop on off bus gereden en met de fiets. Dus het kan wel. Ik ben wel via de bay bridge de stad uitgereden maar dan dus geen tol.

Ik zie bij onderstaande link overigens niets staan over een amerikaans email adres? Dit is als je betaald als je de brug al gepasseerd bent

https://www.bayareafastrak.org/vector/a ... ecent=true
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Jack1 schreef:Wat een gedoe om over een brug te komen zeg...
Ik heb ook al over de brug gereden en de toll per CC via de website geregeld, zelfs vooraf en dat was gewoon een piece of cake.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Golden Gate met een huurauto: http://goldengate.org/tolls/rentalvehicles.php

Marianne
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Dank je wel. Dat is een handige link. Bij Alamo is standaard opt-in. Tegen een niet zo hoge fee wordt de tol automatisch op je creditcard geboekt.
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

wij liepen er in 2015 tegen aan.
Op dinsdag 01 September 2015 hebben we een brief ontvangen van 'The Toll Roads'. We zouden de tol op de 'SR73 Catalina View North Lane 12' (weg tussen 'San Diego' en 'Los Angeles') niet hebben betaald op 12-08-2015. Dat klopt inderdaad. Er waren geen tolpoortjes en we waren er vanuit gegaan dat dit via 'Alamo' zou lopen. Het gaat om $6,25 en een boete van $57,50 als we voor 26-09-2015 betalen en een boete van $106,25 als we na 26-09-2015 betalen. Maar er staat een regel in dat het gaat om een eerste overtreding en dat we daarom alleen maar de tol van $6,25 hoeven te betalen voor 26-09-2015. We wisten dat het een tolweg was. Dus dezelfde dag nog de tol betaald via het betaalsysteem van 'The Toll Roads'. Hierna kwam de boete inderdaad niet meer naar voren. Om zeker te zijn Ook gelijk een mail gestuurd met de vraag of we nog papieren etc. moeten opsturen.

Op dinsdag 10 September 2015 weer een brief ontvangen van 'The Toll Roads'. Hierop weer ingelogd in hun systeem. Maar er staat niks meer open om te betalen. We besloten om het even aan te kijken aangezien alles betaald is en we ook van alles afdrukken hebben gemaakt.

Op donderdag 24 September een mail ontvangen van 'The Toll Roads'. Hierin staat dat alles voldaan is en dat we geen actie meer hoeven te ondernemen.

Dus mocht je er tegen aanlopen dan is het sturen van een mailtje toch handig.

Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer