Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Euro zakt verder weg,
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Euro zakt verder weg,
Nu gewoon Nederlands.
De stijging van de euro t.a.v. de dollar heeft alles te maken met de Franse verkiezingen, en de Duitse, die er aan komen.
Als in die landen een rechtse meerderheid ontstaat, en die landen of alleen Frankrijk de eurozone verlaat, dan zal de euro als een plumpudding in elkaar zakken(en de dollar dus stijgen).
Zolang het vertrouwen in de euro stijgt,zal de dollar zakken(dus goed voor ons USAbezoekers.
Zo Jip en Janneke genoeg.
De stijging van de euro t.a.v. de dollar heeft alles te maken met de Franse verkiezingen, en de Duitse, die er aan komen.
Als in die landen een rechtse meerderheid ontstaat, en die landen of alleen Frankrijk de eurozone verlaat, dan zal de euro als een plumpudding in elkaar zakken(en de dollar dus stijgen).
Zolang het vertrouwen in de euro stijgt,zal de dollar zakken(dus goed voor ons USAbezoekers.
Zo Jip en Janneke genoeg.
Dankjewel!
Dat blijft nog even spannend dus.
Dat blijft nog even spannend dus.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Old Faithful
- Amerika-expert
Voor de komende maanden verwacht ik een koers tussen 1.03/1.05 aan de onderkant en 1.15/1.17 aan de bovenkant.SuzieQ schreef:En nu in Jip en Janneke taal?
Voor de komende weken kan de koers dalen richting 1.07 (het gap wordt gesloten) of stijgen naar 1.13 (het gap blijft open). Het laatste scenario lijkt momenteel iets waarschijnlijker. Maar zoals altijd: dit moet je blijven volgen. Geen garantie.
Bij overschrijden van één van de genoemde grenzen moet een nieuwe analyse gemaakt worden.
Zo goed?

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ja!
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat een "lekker belangrijk" topic. Niemand van alle posts kan daar iets aan veranderen.
Nemen de koers van de dag of anders thuisblijven.
Aan speculeren heeft niemand iets en slaat ook nergens op.
Aan speculeren heeft niemand iets en slaat ook nergens op.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dan moet je dit topic gewoon links laten liggen.
Ik vind het wel interessant om dit te lezen en zo een goed moment te kiezen (of toch te proberen) om euros naar dollars om te wisselen.
Ik vind het wel interessant om dit te lezen en zo een goed moment te kiezen (of toch te proberen) om euros naar dollars om te wisselen.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- bedeve
- Amerika-expert
Grappig : Heb je dezelfde reactie ook op threads over Vliegticketprijzen of de prijs van autohuur ?theborgh schreef:Wat een "lekker belangrijk" topic. Niemand van alle posts kan daar iets aan veranderen.
.
Voor hen die vragen hebben over het op en neer gaan van valutakoersen schrijft Old Faithful heel heldere tijdsgebonden analyses.
En dat heeft niets te maken met " Speculeren "
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Of het (voor iedereen) helder is wil ik in het midden laten ...

- Bushmaster
- Amerika-expert
Euro eindelijk weer boven de $1,10 ($1,1014) 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Tijd voor het cash geld te bestellen voor deze zomer 

Euh? Zijn er serieus nog mensen die "cash geld bestellen"? Dat is wel heel erg 1950.. Die $200 oid die je in drie weken vakantie cash uitgeeft kun je toch beter gewoon even uit een ATM halen, airport ofzo?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Noem mij dan maar met mijn 29 lentes old school
Vorig jaar hadden wij een uitstap die volledig cash moest betaald worden, een hotel (kregen hiervoor 10% korting) en enkele state parks.
Door op voorhand uw geld te bestellen kan je kijken naar de wisselkoers en heb je geen kosten wat je bij pinnen wel hebt.
Voor mij enkel voordelen

Vorig jaar hadden wij een uitstap die volledig cash moest betaald worden, een hotel (kregen hiervoor 10% korting) en enkele state parks.
Door op voorhand uw geld te bestellen kan je kijken naar de wisselkoers en heb je geen kosten wat je bij pinnen wel hebt.
Voor mij enkel voordelen

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wow cash bestellen zelfs? Het enige waar ik in de VS cash voor gebruik is fooi.
De rest gaat echt allemaal op de CC!
De rest gaat echt allemaal op de CC!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Let op! Cash bestellen kost geld!
Ik gebruik wel degelijk cash tijdens mijn VS vakanties, omdat ik dat een redelijk prettige manier vind van het in de gaten houden van mijn uitgaven. Maar cash bestellen??? WTF! Gewoon pinpas mee en creditcard mee en bij eerste gelegenheid wat geld uit de muur trekken. Dat kost bij de meeste ATM's 2 dollar ofzo, en bij een supermarkt kan het gratis. De rest gaat gewoon met cc of direct pinnen met pinpas als dat lukt.

Ik gebruik wel degelijk cash tijdens mijn VS vakanties, omdat ik dat een redelijk prettige manier vind van het in de gaten houden van mijn uitgaven. Maar cash bestellen??? WTF! Gewoon pinpas mee en creditcard mee en bij eerste gelegenheid wat geld uit de muur trekken. Dat kost bij de meeste ATM's 2 dollar ofzo, en bij een supermarkt kan het gratis. De rest gaat gewoon met cc of direct pinnen met pinpas als dat lukt.
- Old Faithful
- Amerika-expert
De korte termijn stijgende trend lijkt inderdaad door te zetten.Bushmaster schreef:Euro eindelijk weer boven de $1,10 ($1,1014)
Tot begin 2017 was er op korte termijn sprake van een dalende trend met een dieptepunt op 1.034 (het begin van lijn A-A'). Daarna volgde een overgangsperiode waarin de bodems telkens een klein beetje hoger (lijn A-A') kwamen te liggen. De koers slaagde er echter niet in definitief boven 1.085 (lijn B-B') te komen. Tot enkele weken geleden, toen de koers met een gap (koerssprong waarbij een stuk prijsrange wordt overgeslagen) duidelijk door die lijn brak. De laatste twee dagen lijkt het er sterk op dat het gap niet gesloten gaat worden en er een nieuwe korte termijn stijgende trend is ontstaan. Daarmee is de kans groter geworden dat de koers de komende weken verder stijgt richting de bovenkant van de lange termijn zijwaartse range op 1.15/1.17. Eerste koersdoel is de top van begin november op 1.11. Ik laat de "uitschieter" van 9 november even buiten beschouwing. Blijkbaar werden de markten verrast door de verkiezing van Trump en wisten zij even niet wat ze er mee aan moesten. Dat resulteerde in een koers die die dag tussen 1.09 en 1.13 heen en weer schoot.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
LiesbethDL schreef:Tijd voor het cash geld te bestellen voor deze zomer
Ik ben ook old school hoor

Heb meer 't idee dat hoe meer "domme" dingen Trump doet, hoe beter de dollar komt te staan 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb een hekel aan het gebruik van de creditcard. Vorig jaar enkel en alleen maar hotels geboekt met mijn 2 cc's, en nog heb ik zés maal een nieuwe kaart kunnen halen omdat ze geblokkeerd werd, en dan boek ik ook nog maar enkel bij expedia en booking.com, wat redelijk betrouwbare sites zijn
Ik wil niet het risico lopen dat ze de kaart nog maar eens blokkeren en je over de plas bent en geen cash bij hebt.
Ik wil niet het risico lopen dat ze de kaart nog maar eens blokkeren en je over de plas bent en geen cash bij hebt.
Tja, misschien dat dat ook te maken heeft met je kaartverstrekker.
Dit soort verhalen hoor ik regelmatig bij door banken uitgegeven Mastercards.
Bij Visa en Amex nooit ergens last van, of er moet echt sprake zijn van fraude natuurlijk. Maar als jij die kaart niet bij Aliexpress oid gebruikt is de kans daarop niet heel groot
. Wij doen echt niets met cash. Hooguit wat tips e.d. Ook thuis doe ik niets met cash. Als er in een jaar EUR 200 aan cash doorheen gaat is het veel..
Dit soort verhalen hoor ik regelmatig bij door banken uitgegeven Mastercards.
Bij Visa en Amex nooit ergens last van, of er moet echt sprake zijn van fraude natuurlijk. Maar als jij die kaart niet bij Aliexpress oid gebruikt is de kans daarop niet heel groot

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7

Ik heb een MasterCard (bijenkorf) en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik ben één keer gebeld door ICS over een verdachte transactie maar die betaling had ik zelf gedaan dus dat was in orde.
Ik gebruik de kaart echt overal voor in Nederland en buitenland en ook bij AliExpress.
Ik denk dat je ook gewoon een beetje geluk moet hebben maar ik heb echt nog nooit problemen gehad.
Als een bedrag afgeschreven wordt dat niet klopt dan neem ik kontakt op en wordt het direct teruggedraaid.
Natuurlijk moet je wel alles goed in de gaten houden maar daarvoor heb je een App. Als er iets niet klopt reageer ik binnen een week, ik denk dat ze bij ICS ook in de gaten houden, of je zelf de App gebruikt.
Els
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1511 Weergaves
-
Laatste bericht door Raziel