ik heb een reactie binnen van national over wat er gedekt is bij onze aankomende autohuur waarbij in het overzicht bij coverage sldw staat:
I have located your reservation xxxx and I do see that the Loss Damage Waiver (LDW) with excess, is included in this rental. The protection deductible is listed as $500 CDN.
Below is a link to the Loss Damage Waiver information page from the National website.
op mijn vraag hoe het zat met liability kwam dit antwoord:
Although it is not mentioned, Liability Coverage is included when renting both in Canada and the U.S., so you are covered for such, for your rental for a pick up in Vancouver, BC, and drop off in Seattle, WA.
heb nu nog vraag open staan hoe hoog de coverage bij liability is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
explorer87 schreef:Voor de periode 21-8 tot 31-8 wil ik bij Alamo een Intermediate SUV huren.
Ophalen Orlando (MCO) en terugbrengen Key West (EYW)
Alamo.co.uk = 345 euro
Alamo.nl = 419 euro
Geen slechte prijzen, maar hoop nog wat lager te komen. Iemand eventueel een Coupon code?
Voorkeur gaat wel uit naar Alamo ivm ervaring en keuze auto
In dit topic lees ik weinig berichten over alamo.com. iemand die daar een reden voor heeft?
Op deze site kom ik ook wel 'voordelig' uit, namelijk $371 (+-340 euro). CDW en EP included.
Er wordt niet gesproken over Full inclusive of Gold, maar met extra opties.
Misschien omdat mensen onzeker zijn of ze dan wel de juiste verzekeringen hebben ? Maar ziet er volgens mij allemaal wel ok uit.
Overigens kom ik bij Avis.nl met jouw data uit op 311 euro, als je gebruik maakt van 1 van de aanbiedingen onder 'wereldwijd'. Maar ja dan kun je niet kiezen en skip the counter kan volgens mij alleen als je al eens eerder gehuurd hebt (als preferred member). Voordeel is wel dat de spouse bij Avis ook de auto mag besturen (gratis). ( en Avis.fr zit over het algemeen nog iets lager dan Avis.nl dus mogelijk kun je daar nog goedkoper terecht)
Even een vraagje. Mijn vriendin en ik plannen een roodtrip van uit Atlanta waar we op 16 oktober zouden landen en 2 november vertrekken(later gaan is niet mogelijk door het werk). Hier zouden we een auto huren op 19 oktober. Het enige probleem ik zelf ben nog geen 25 en mijn vriendin wordt op 23 oktober 25jaar. echter vinden we nergens terug of deze paar dagen problemen zouden geven? Of je een under age toeslag voor de volledige huur periode of juist die paar dagen dient te betalen.
Reeds mails gestuurd naar verhuur bedrijven maar nog geen antwoord gekregen van hen.
Dus is de vraag of jullie hier al met dit probleem te maken hebben gehad en wat de oplossingen hier voor zijn?
Bij Alamo rekenen ze $25/dag underage toeslag. Zoiets geldt ook bij andere verhuurders.
Of die dan ook rekening houden met het feit dat iemand 25 wordt tijdens de huurperiode weet ik niet. Als dat niet zo is kun je natuurlijk altijd je huur opsplitsen in twee periodes en de auto "omruilen" op de dag dat je 25 wordt. Dat betekent wel dat je die dag bij een Alamo vestiging moet zijn, en om one-way fees te voorkomen eigenlijk ook de vestiging op ATL. Je moet er fysiek naartoe, auto "inleveren", vragen of je dezelfde auto mag houden (geen probleem) en daarmee dan direct weer naar de uitgang rijden.
De enige manier om hierachter te komen is bellen met de verhuurder.
Er zijn fora waarin gesteld wordt dat Hertz de underage fee in zo'n geval niet rekent, vanaf 3 maanden voor de verjaardag. Misschien dat andere verhuurders een soortgelijke policy hebben.
Probeer anders gewoon eens een boeking bij Alamo, inclusief online check-in. Kost niets, en dan weet je direct waar je aan toe bent. Bij de online-check in moet je rijbewijsgegevens inclusief geboortedatum invoeren.
sanook schreef:Overigens kom ik bij Avis.nl met jouw data uit op 311 euro, als je gebruik maakt van 1 van de aanbiedingen onder 'wereldwijd'. Maar ja dan kun je niet kiezen en skip the counter kan volgens mij alleen als je al eens eerder gehuurd hebt (als preferred member).
Ik ben momenteel in Canada en heb een auto van Avis. Dit is mijn eerste keer bij Avis (met een code van dit forum) en voor ik de boeking deed had ik me aangemeld als preferred member. We konden gelijk naar hun speciale balie. Dus je hoeft niet eerder bij hun gehuurd te hebben. Binnen 5 minuten waren we onderweg.
Voor mensen die bang zijn voor enorme reserveringen op hun CC bij het huren van een auto. Vorige week via Alamo in Seattle een auto gehuurd. Het bedrag wat op mijn CC werd gereserveerd was precies één hele dollar...
Heb uiteraard geen flauw idee hoe dit bepaald wordt. Maar gezien de spookverhalen die hier wel is de ronde doen...
Het zijn geen spookverhalen want ik bevestiging dat bij mij het verwachte eindtotaal gereserveerd werd, dit betrof een pay later tarief.
Misschien kun je nog even vermelden of het prepaid tarief of een pay later tarief is.
Maar goed, het verwachte eindtotaal is toch geen issue? Je zult je auto toch een keer moeten betalen .
De spookverhalen gaan met name over extra bedragen, iets dat mensen gewend zijn uit andere delen van de wereld, waar een huurauto vaak een aanzienlijk eigen risico heeft en dat ook gereserveerd wordt. Dat is in de US niet het geval.
Inderdaad prepaid, betalen moet je toch. Ben niet zo van het gespreid betalen. Over verrassingen achteraf gesproken...
En ook skip the counter. Echt altijd super geregeld bij Alamo.
Ook de tol in Canada werd keurig netjes afgeschreven. Kreeg eerst een mail. Als het niet klopte moest ik contact opnemen. Werd daarna keurig afgeschreven van mn CC met een duidelijke omschrijving.
Inmiddels ook gebeld door aftersales team betreffende mijn ervaring. Netjes!!
Hinko schreef:Het zijn geen spookverhalen want ik bevestiging dat bij mij het verwachte eindtotaal gereserveerd werd, dit betrof een pay later tarief.
Misschien kun je nog even vermelden of het prepaid tarief of een pay later tarief is.
Tsja, het lijkt me niks meer dan logisch dat ze het volledige tarief reserveren als je later wilt betalen. Wat zouden ze dan moeten reserveren?? De helft en dan maar zien dat ze de andere helft later een keer krijgen?? En dan gaan we hier wellicht klagen dat we rente hebben moeten betalen over het uitstaande bedrag.
Eens, heb het 2 weken terug bij National nog even in de gaten gehouden. Was een Emerald boeking, pay later. Direct na het ophalen stond het bedrag wat ik bij inleveren moest gaan betalen gereserveerd op m'n CC. Bij inleveren werd dit omgezet in een betaling.
En inderdaad zal het toch een keer moeten worden betaald, alleen gaat het wel direct af van de besteedbare ruimte. Voor diegenen die dat een probleem vinden (ik niet ): Je kunt kijken of je het bedrag van je rental voor je op reis gaat al op je CC kunt bijstorten, bij mijn CC kan dat.
Maar uhmm ik weet het niet maar ik zeg toch nergens dat ik onlogisch vind?
Ik vind het prima! Mij hoor je niet en klaag al helemaal niet.
Mij ging het om het verschil prepaid en pay later! Verder helemaal niks.
Maar ook jij kent de verhalen hier van de zogenaamd belachelijke bedragen die op CCs worden gereserveerd, wat niks meer blijkt te zijn dan het (verwachte) bedrag wat je moet betalen, waardoor men vervolgens in de "problemen" komt omdat hun bestedingsruimte in gevaar komt. Kortom, betaal die auto vooraf, heb je nergens last van. Weet je precies wat je kunt besteden. En kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.
Ik heb er geen moeite mee als mensen achteraf willen betalen. Maar waarom denken die mensen dan dat je een CC moet hebben om een auto te huren?? Het gemiddelde autoverhuurbedrijf staat nou niet echt bekend als liefdadigheidsinstelling.
Zeker maar dat komt ook, is mijn mening, omdat niet de volledige informatie wordt gedeeld.
1 dollar borg maar er wordt niet gedeeld dat het een prepaid boeking is.
En andersom ook zo. En zo wordt er van alles door elkaar heen gehaald.
Daarom is goed om het verschil aan te duiden tussen prepaid en pay later wat betreft borg.
Ik ben overigens een pay later huurder
Ik zou graag van 24 september tot en met 15 oktober een ford mustang convertible willen huren in Los Angeles. Ik ben zelf 24 jaar, weten jullie waar ik dit het best kan doen?
Ik wil het liefst niet meer uitkomen dan 1100-1200 euro incl. under age fee.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.