Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:Tja, misschien dat dat ook te maken heeft met je kaartverstrekker.

Dit soort verhalen hoor ik regelmatig bij door banken uitgegeven Mastercards.

Bij Visa en Amex nooit ergens last van, of er moet echt sprake zijn van fraude natuurlijk. Maar als jij die kaart niet bij Aliexpress oid gebruikt is de kans daarop niet heel groot :-). Wij doen echt niets met cash. Hooguit wat tips e.d. Ook thuis doe ik niets met cash. Als er in een jaar EUR 200 aan cash doorheen gaat is het veel..
Hier precies hetzelfde. Kom al jaren meerdere keren per jaar in Amerika en betaal alles, ECHT ALLES, met een cc van Visa. Nog nooit ergens last van gehad. Wel regelmatig een berichtje of een mailtje of een bepaalde betaling wel klopt.

On topic. Langzaam maar zeker zakt de euro weg. Kan er niet echt heel rouwig om worden...
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

On topic. Langzaam maar zeker zakt de euro weg. Kan er niet echt heel rouwig om worden...
???? $1,1089 nu
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

AlmerevakV schreef:On topic. Langzaam maar zeker zakt de euro weg. Kan er niet echt heel rouwig om worden...
:? :?
eurodollar.JPG
Bron: https://www.wisselkoers.nl/dollar-euro

Vandaag tussen 1.1081 en 1.1124, dus meer dollars voor onze euro.
Groet,

Old Faithful
Almere vak V
Amerika-expert

Dat bedoel ik ook. Laat die euro nog maar meer zakken. Des te meer dollars krijg ik voor mn euro...
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Het is gelukkig de dollar die zakt...

Als de euro zou zakken kreeg je juist minder dollars
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Almere vak V schreef:Dat bedoel ik ook. Laat die euro nog maar meer zakken. Des te meer dollars krijg ik voor mn euro...

En ik zei nog zo: "niet in de middag al dronken worden" :lol: Dat heeft invloed om je brein...
Almere vak V
Amerika-expert

Queste schreef:Het is gelukkig de dollar die zakt...

Als de euro zou zakken kreeg je juist minder dollars
Haha!! 1 dag warm en ik ben al van het padje...
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wat mij betreft doet trump nog wel meer rare dingen als dat zoveel invloed heeft op de dollar! Behalve dan natuurlijk elektronica op vluchten vanuit Europa verbieden :wink:
Teebee schreef:Ik heb een hekel aan het gebruik van de creditcard. Vorig jaar enkel en alleen maar hotels geboekt met mijn 2 cc's, en nog heb ik zés maal een nieuwe kaart kunnen halen omdat ze geblokkeerd werd, en dan boek ik ook nog maar enkel bij expedia en booking.com, wat redelijk betrouwbare sites zijn

Ik wil niet het risico lopen dat ze de kaart nog maar eens blokkeren en je over de plas bent en geen cash bij hebt.
Ik heb een mastercard van de ING, een visacard van ICS (anwb) en een american express. Die van de ING gaat er binnenkort uit, want 3 is wel veel. Maar vooral bij de mastercard was het vaak dat deze zomaar geblokkeerd werd en moest ik er zelf achteraan wat er aan de hand was. Bij die van ICS is het eenmaal gebeurd en werd het ook netjes via sms gemeld. De app hiervoor is ook heel handig. Natuurlijk is het wel verstandig de uitgaven te checken.
Bij american express blokkeren ze de kaart niet, maar blokkeren ze de verdachte transactie. Dat is echt ideaal. Ik vind het daarom ook de fijnste kaart! Wij doen vrijwel alles met de cc. Ook aliexpress :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Teebee schreef: Ik wil niet het risico lopen dat ze de kaart nog maar eens blokkeren en je over de plas bent en geen cash bij hebt.
Ga je dan voor de hele vakantie cash geld meenemen? Je kunt toch ook je bankpas (debet card) gebruiken?
Meerdere kaarten is altijd handig.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

vinceG schreef:Wij doen vrijwel alles met de cc. Ook aliexpress :wink:
Ik ook hoor, maar met Aliexpress pas ik tegenwoordig wel op. Die waren bij mij vorig jaar de bron van kaartfraude, waardoor mijn Visa echt drie dagen voordat ik naar de US zou vliegen voor vier weken werd geblokkeerd. En dan kunnen ze je dus ook niet meer op tijd een nieuwe kaart verstrekken.

Het is ook de enige chinese webshop die geen Paypal doet. De rest (DX, Banggood, Miniinthebox etc) doen dat wel gewoon.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Er gaan bij ons 4 bankkaarten mee, vooral om de hotels/auto/shopping nog te betalen. maar er gaat ook een deel cash mee, verdeelt over 3 personen, zodat we zeker verder kunnen moest er iets gebeuren, maar dan zijn geen duizenden dollars hé 8) :lol:
AfbeeldingAfbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Teebee schreef:Ik heb een hekel aan het gebruik van de creditcard. Vorig jaar enkel en alleen maar hotels geboekt met mijn 2 cc's, en nog heb ik zés maal een nieuwe kaart kunnen halen omdat ze geblokkeerd werd, en dan boek ik ook nog maar enkel bij expedia en booking.com, wat redelijk betrouwbare sites zijn

Ik wil niet het risico lopen dat ze de kaart nog maar eens blokkeren en je over de plas bent en geen cash bij hebt.
Ik heb juist de ervaring dat de meeste hotels (bij walk-in) geen cash betalingen accepteren, omdat ze in geval van schade/overtreden non-smoking policy geen schade kunnen claimen bij de gast.

Weet niet of dit overal zo is, maar ik krijg in de meeste gevallen juist te horen dat betalingen alleen met CC gedaan kunnen worden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

:offtopic: Ik ben ook voorstander van een bepaalde hoeveelheid cash. Betalingsverkeer is techniek en techniek kan falen. Het betalingsverkeer zal maar plat liggen tijdens je reis en je kunt niet tanken, omdat je geen cash bij je hebt. Natuurlijk komt het niet vaak (=vrijwel nooit) voor, maar het zal je maar gebeuren. Better safe than sorry. :wink:
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Natuurlijk altijd fijn om $100 oid bij je te hebben. Maar daar doe ik dus wel een hele vakantie mee en dat kan prima uit een ATM op het vliegveld van aankomst komen. Het ging hier om mensen die serieus nog grote hoeveelheden cash geld bestellen tegen ongunstige wisselkoersen voordat ze naar het buitenland vertrekken.

Overigens is het thuis precies hetzelfde: ook daar is het fijn om altijd wat geld bij te hebben. Maar als ik naar mezelf kijk doe ik ook daar heel erg lang mee, een pinautomaat zie ik hooguit eens per jaar.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij gaan naar Alaska deze zomer, we zullen zeker nood hebben aan cash geld, ook voor bepaalde hotels/inns/b&b's.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben in Alaska gewoon alles met de cc kunnen betalen. Hotels, winkels, tanken, ... Zelfs in een park als Wrangell St Elias waar geen gsm bereik is, kan je alles met je cc betalen.
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

roelb schreef:
vinceG schreef:Wij doen vrijwel alles met de cc. Ook aliexpress :wink:
Ik ook hoor, maar met Aliexpress pas ik tegenwoordig wel op. Die waren bij mij vorig jaar de bron van kaartfraude, waardoor mijn Visa echt drie dagen voordat ik naar de US zou vliegen voor vier weken werd geblokkeerd. En dan kunnen ze je dus ook niet meer op tijd een nieuwe kaart verstrekken.

Het is ook de enige chinese webshop die geen Paypal doet. De rest (DX, Banggood, Miniinthebox etc) doen dat wel gewoon.
:offtopic: maar gebruik altijd iDEAL bij aliexpress, even goed kijken bij andere betaal opties, stuk veiliger....
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Overigens heb ik al veel last gehad van fraude op mijn VISA kaart en nog niet op mijn Mastercard.
Maar je geeft die kaart mee aan de ober en die verdwijnt voor een aantal minuten, tijd genoeg om de magneetstrip te kopiëren. Die magneetstrip is ook zo ouderwets, wanneer gaat de V.S. eens overal moderniseren naar de chip en PIN methode, is nu nog maar met mondjesmaat.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

:offtopic: maar gebruik altijd iDEAL bij aliexpress, even goed kijken bij andere betaal opties, stuk veiliger....
Totdat je niets binnen krijgt. Geen poot om op te staan. Ik heb al eens een keer een defect display gehad (met zelfs een groot rood kruis erop gezet door de chinees die QA deed denk ik, ding was dus al bij de produktie afgekeurd. Aliexpress dispute settlement was een lachertje. Dan wil ik toch graag een dispuut kunnen starten bij de kaartverstrekker.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

:offtopic: Nog nooit een probleem gehad met geld terugkrijgen via Ali. Geef ze 1 ster en ze komen met hangende pootjes vragen of je het wil aanpassen als ze het product nog een keer sturen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer