Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 5
Ik denk niet dat dit je gaat lukken.
Bij Hertz is de <25 surcharge voor dit soort premium auto's $30 per dag. Dat is dus al 21*$30 = $630 excl taxes
De auto zelf kost bij Hertz (Camaro or similar) $1389. Dus met taxes voor de young driver surcharge erbij kom je denk ik zo rond de $2050
Bij Alamo Brits kom je op $2144 uit ($1500 base rate + $644 young driver fee).
Ik denk dat het verstandiger is om je geld uit te geven aan andere leuke dingen, maar goed, dat is mijn mening.
Voor $519 + 21*$27 = $1086 huur je gewoon een mid size bij Hertz incl under age fee.
Bij Hertz is de <25 surcharge voor dit soort premium auto's $30 per dag. Dat is dus al 21*$30 = $630 excl taxes
De auto zelf kost bij Hertz (Camaro or similar) $1389. Dus met taxes voor de young driver surcharge erbij kom je denk ik zo rond de $2050
Bij Alamo Brits kom je op $2144 uit ($1500 base rate + $644 young driver fee).
Ik denk dat het verstandiger is om je geld uit te geven aan andere leuke dingen, maar goed, dat is mijn mening.
Voor $519 + 21*$27 = $1086 huur je gewoon een mid size bij Hertz incl under age fee.
Jammer roelb... het leek mij erg leuk om in zo een convertible te rijden tijdens mijn vakantie. Nou is de pret er wel een beetje van af
...
Super vreemd dat ze hier zo moeilijk over doen in de US, lijkt mij... vooral niet aantrekkelijk voor toeristen onder de 25?

Super vreemd dat ze hier zo moeilijk over doen in de US, lijkt mij... vooral niet aantrekkelijk voor toeristen onder de 25?
Een aanrijding gaat daar vaak over iets andere prijzen dan hier. Maar ander land, andere regels, hè.
Verkijk je trouwens ook niet op zo'n cabrio. Wij hebben er ook al een paar keer aan gedacht, maar hebben er telkens om verschillende redenen van afgezien. Bagage voor twee personen (2 koffers en 1 reistas) en een frigobox wordt bijvoorbeeld redelijk lastig. Er moet veel op de achterbank, terwijl het dak misschien van stof is. Op sommige plekken is een 4wd wel handig, of op z'n minst een "gewone" wagen. En in op de warmere plekken kan hij toch nooit lang open, of je braadt als een kip
En dan is er de prijs natuurlijk nog.
Wat je eventueel kunt overwegen is voor een kort stukje van een paar dagen (zoals de kustweg) een cabrio te huren, en die weer in te wisselen voor een gewone wagen vanaf een volgend stuk.
Verkijk je trouwens ook niet op zo'n cabrio. Wij hebben er ook al een paar keer aan gedacht, maar hebben er telkens om verschillende redenen van afgezien. Bagage voor twee personen (2 koffers en 1 reistas) en een frigobox wordt bijvoorbeeld redelijk lastig. Er moet veel op de achterbank, terwijl het dak misschien van stof is. Op sommige plekken is een 4wd wel handig, of op z'n minst een "gewone" wagen. En in op de warmere plekken kan hij toch nooit lang open, of je braadt als een kip

Wat je eventueel kunt overwegen is voor een kort stukje van een paar dagen (zoals de kustweg) een cabrio te huren, en die weer in te wisselen voor een gewone wagen vanaf een volgend stuk.
Om samen te vatten: geen bagageruimte, daarmee onpraktisch en diefstalgevoelig als je bagage moet achterlaten in de auto, snikheet als je open rijdt en in de woestijn (en LA ligt daar middenin) wordt je ook nog gezandstraald als het een beetje waait. Tot slot: ook nog erg duur.
Ik heb er zelf nog nooit over nagedacht. Ik huur gewoon een fijne SUV of minivan. Maar goed, misschien ben ik wel te praktisch
Ik heb er zelf nog nooit over nagedacht. Ik huur gewoon een fijne SUV of minivan. Maar goed, misschien ben ik wel te praktisch

bzawity schreef:Jammer roelb... het leek mij erg leuk om in zo een convertible te rijden tijdens mijn vakantie. Nou is de pret er wel een beetje van af![]()
...
Vorig jaar heb ik een road trip gedaan van uit SF en ook geen 25 jaar. Nu bij Sixt een auto geboekt(jammer genoeg ook geen mustang ) maarte reken daar max 100$ under age fee maar aan. Zo hadden we een chrysler 300 sport (toch ook geen kleine auto) 15 dagen voor 620eur.
Weet niet zeker of ze dit alleen in SF, californie of Amerika voor hun telt.
Wow, wat een goed prijsje! Zullen ze dat nog steeds hebben dat je maximaal 100 dollar under age fee betaald? Moet zeggen... hun selectie zoals ik dat zie op de website lijkt me niet heel leuk, ik zie ook bijvoorbeeld geen chrysler 300 sport?kill schreef:bzawity schreef:Jammer roelb... het leek mij erg leuk om in zo een convertible te rijden tijdens mijn vakantie. Nou is de pret er wel een beetje van af![]()
...
Vorig jaar heb ik een road trip gedaan van uit SF en ook geen 25 jaar. Nu bij Sixt een auto geboekt(jammer genoeg ook geen mustang ) maarte reken daar max 100$ under age fee maar aan. Zo hadden we een chrysler 300 sport (toch ook geen kleine auto) 15 dagen voor 620eur.
Wij hadden eerst een mid-size suv bij Alamo via Rentalcars.com voor 445 euro.(15 dagen)
Nu zag ik via rentalcars.com een Ford mustang Cabrio (of soort gelijk) voor 644,56(15 dagen). Ik wilde mijn boeking veranderen en daarvoor gaan, ik heb met ze gebeld toen. Ze vertelde me dat ik dan het verschil zou moeten bijbetalen en het dan geregeld was. We waren best een poos aan de telefoon. Halverwege de dag kreeg ik een bevestiging via de mail dat de wijzigingen waren doorgevoerd. Tot mijn verbazing zag ik echter het volgende staan in mijn boeking:
Prijs huurauto 644,56 € Pre-paid
Creditcardkosten 0,00 € Geen
Bedrag betaald 644,56 €
Totaal 644,56 €
Betekent dit dat ik een gratis upgrade heb gehad perongeluk? Er staat immers bedrag betaald 644,56, terwijl ik eigenllijk maar 445 heb betaald!
[edit] A bummer! Ik zie net dat het automatisch is afgeschreven van mijn CC . Ik had begrepen dat ik dat zelf moest doen haha.
Nu zag ik via rentalcars.com een Ford mustang Cabrio (of soort gelijk) voor 644,56(15 dagen). Ik wilde mijn boeking veranderen en daarvoor gaan, ik heb met ze gebeld toen. Ze vertelde me dat ik dan het verschil zou moeten bijbetalen en het dan geregeld was. We waren best een poos aan de telefoon. Halverwege de dag kreeg ik een bevestiging via de mail dat de wijzigingen waren doorgevoerd. Tot mijn verbazing zag ik echter het volgende staan in mijn boeking:
Prijs huurauto 644,56 € Pre-paid
Creditcardkosten 0,00 € Geen
Bedrag betaald 644,56 €
Totaal 644,56 €
Betekent dit dat ik een gratis upgrade heb gehad perongeluk? Er staat immers bedrag betaald 644,56, terwijl ik eigenllijk maar 445 heb betaald!
[edit] A bummer! Ik zie net dat het automatisch is afgeschreven van mijn CC . Ik had begrepen dat ik dat zelf moest doen haha.
Het wordt je niet moeilijk gemaakt, ze vragen alleen meer geld dan jij in gedachten hebt. Let wel, jij zit qua leeftijd in de groep die meer ongelukken maakt dan gemiddeld; en je wil een fun auto die best wel wat oefening vraagt. Natuurlijk vragen ze dan een leuke prijs.bzawity schreef:Super vreemd dat ze hier zo moeilijk over doen in de US, lijkt mij... vooral niet aantrekkelijk voor toeristen onder de 25?
Correct, maar de auto's die op de sites staan zijn voorbeelden. Er staat bij vermeld dat het een zelfde type van auto zou zijn. En wij mochten gewoon ter plekken kiezen welke auto we namen. (wel uit onze categorie) dus ga vooral niet te veel voort op de afbeeldingen het is gewoon belangrijk een idee te hebben van hoeveel ruimte en comfort je wil.bzawity schreef:Wow, wat een goed prijsje! Zullen ze dat nog steeds hebben dat je maximaal 100 dollar under age fee betaald? Moet zeggen... hun selectie zoals ik dat zie op de website lijkt me niet heel leuk, ik zie ook bijvoorbeeld geen chrysler 300 sport?kill schreef:
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ben een beetje aan het kijken voor een huurauto voor eind december/begin januari voor 13 dagen op LAX.
Valt me op dat op de grote sites zoals Expedia/RentalCars/AutoEurope National en Alamo erg duur zijn. Voorbeeldje: op Expedia kost een midsize bij Avis 373, Budget 328, Alamo 769, National 848. Zelfde bij de SUV's: 401 bij Budget, 430 bij Avis, 818 bij Alamo, National 902. Dit is al enkele weken op dit niveau.
Zou dit nog omlaag gaan bij Alamo/National later dit jaar?
Valt me op dat op de grote sites zoals Expedia/RentalCars/AutoEurope National en Alamo erg duur zijn. Voorbeeldje: op Expedia kost een midsize bij Avis 373, Budget 328, Alamo 769, National 848. Zelfde bij de SUV's: 401 bij Budget, 430 bij Avis, 818 bij Alamo, National 902. Dit is al enkele weken op dit niveau.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Let op met Sixt en hun restrictie dat je enkel in aangrenzende staten mag rijden!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Het is maar een auto hé! Het is nou eenmaal zo, dus als je een cabrio wilt huren, wat wij ook wel leuk vonden, dan zal je echt een dag moeten wachten of inderdaad een hogere prijs betalen.bzawity schreef:Jammer roelb... het leek mij erg leuk om in zo een convertible te rijden tijdens mijn vakantie. Nou is de pret er wel een beetje van af![]()
...
Wij huurde hem voor 30 euro per dag in Las Vegas....
Ik denk 't niet.Division schreef:Ben een beetje aan het kijken voor een huurauto voor eind december/begin januari voor 13 dagen op LAX.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Over auto huren in Las Vegas gesproken,Wij huurde hem voor 30 euro per dag in Las Vegas....
iemand ervaring met het huren van "dikke auto's" in Las Vegas, (1/2 of 1 dag)?
ik heb het dan over zoiets: http://vegasluxuryrides.com/las-vegas-f ... /index.php
Op vakantieveilingen gaan ze goedkoper weg
, maar lijkt me wel gaaf!

Als je bereid bent om $1000 per dag neer te tellen om in een snelle auto te rijden, kun je er dan niet beter een kopen? Voor EUR 75k heb je een mooie en redelijke jonge Ferrari die ook nog erg waardevast is.
- Bushmaster
- Amerika-expert
nee ik wil er alleen een keer een dag in sturen, ritje naar de Hoover dam en/of Valley of fire.
Ben benieuwd hoe je verzekering is als European die ook nog eens naar een National Park wil gaan.....
- Bushmaster
- Amerika-expert
Was ik ook wel nieuwschierig naar, vandaar mijn vraag voor first hand experience.Ben benieuwd hoe je verzekering is als European die ook nog eens naar een National Park wil gaan.....
Toll
Hallo,
Weet iemand hoe het toll systeem precies werkt bij Hertz.
Wat ik gelezen heb dat je 5 dollar per dag plus de tol kosten die gemaakt zijn. Krijg je hier een factuur van of gewoon afgeboekt van je cc.
Wat als ik bv paytolo gebruik ipv Hertz betaal je dan dubbel of kies je voor andere lane toll.
http://www.paytollo.com/pt_homesignup_l ... ogle.nl%2F
Wij reizen naar Florida.
Gr Peter
Weet iemand hoe het toll systeem precies werkt bij Hertz.
Wat ik gelezen heb dat je 5 dollar per dag plus de tol kosten die gemaakt zijn. Krijg je hier een factuur van of gewoon afgeboekt van je cc.
Wat als ik bv paytolo gebruik ipv Hertz betaal je dan dubbel of kies je voor andere lane toll.
http://www.paytollo.com/pt_homesignup_l ... ogle.nl%2F
Wij reizen naar Florida.
Gr Peter
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19874 Weergaves
-