Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis FrankPronk: Roadtrip 2017: Wat is mogelijk?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Reis FrankPronk: Roadtrip 2017: Wat is mogelijk?
Hey,
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Frank en ik ben net koud terug van mijn eerste rondreis door de VS waarbij ik het "traditionele" Zuidwest rondje heb gedaan. Ik heb deze rondreis in mijn eentje gedaan in 29 dagen en heb daarbij 7500 km afgelegd. Eerder heb ik een aantal stedentrips gedaan aan voornamelijk de oostkust (NYC 2x, Miami,Chicago, Boston & DC). Zoals velen is de reis zo goed bevallen dat ik al een klein beetje plannen aan het maken ben voor volgend jaar. Ik heb alleen wat moeite met wat er mogelijk is. Ik heb al een aantal reisverslagen doorgenomen, maar kom er nog niet helemaal uit dus vandaar om te beginnen een tweetal vragen:
Ik zou in ieder geval de volgende plekken willen aan doen: Yellowstone, Grand Teton, Glacier & Mount Rushmore (en uiteraard het vele moois wat er op de route ligt). Ik zal 21-24 dagen hebben voor deze reis, heb geen moeite met veel kilometers maken in de auto, ben niet een echte hiker.
Is er een "rondje" mogelijk (om drop-off te voorkomen) waarin bovenstaande plaatsen worden aangedaan en zo ja is Denver of Salt Lake City dan het beste start/eindpunt?
Is er een "betere" periode om te gaan (mei/juni vs. september/oktober)?
Dank alvast voor de input!
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Frank en ik ben net koud terug van mijn eerste rondreis door de VS waarbij ik het "traditionele" Zuidwest rondje heb gedaan. Ik heb deze rondreis in mijn eentje gedaan in 29 dagen en heb daarbij 7500 km afgelegd. Eerder heb ik een aantal stedentrips gedaan aan voornamelijk de oostkust (NYC 2x, Miami,Chicago, Boston & DC). Zoals velen is de reis zo goed bevallen dat ik al een klein beetje plannen aan het maken ben voor volgend jaar. Ik heb alleen wat moeite met wat er mogelijk is. Ik heb al een aantal reisverslagen doorgenomen, maar kom er nog niet helemaal uit dus vandaar om te beginnen een tweetal vragen:
Ik zou in ieder geval de volgende plekken willen aan doen: Yellowstone, Grand Teton, Glacier & Mount Rushmore (en uiteraard het vele moois wat er op de route ligt). Ik zal 21-24 dagen hebben voor deze reis, heb geen moeite met veel kilometers maken in de auto, ben niet een echte hiker.
Is er een "rondje" mogelijk (om drop-off te voorkomen) waarin bovenstaande plaatsen worden aangedaan en zo ja is Denver of Salt Lake City dan het beste start/eindpunt?
Is er een "betere" periode om te gaan (mei/juni vs. september/oktober)?
Dank alvast voor de input!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Roadtrip 2017: Wat is mogelijk?
Ik ben in 2013 van LA naar Denver gereden. Misschien heb je iets aan dat verslag in mn onderschrift. Tussen die steden heb je geen dropoff kosten met alamo.
Ik zou zeker op een aantal plekken meer tijd besteden dan ik gedaan heb. Zeker bij Moab, Yellowstone en de Black Hills.
Ik zou zeker op een aantal plekken meer tijd besteden dan ik gedaan heb. Zeker bij Moab, Yellowstone en de Black Hills.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Roadtrip 2017: Wat is mogelijk?
Qua tijdstip zou ik dan eerder voor september/oktober gaan.
In mei en tot een heel eind in juni zijn sommige wegen nog afgesloten door sneeuw. (vb Beartooth Highway en Going to the Sun Road)
Als je in september/oktober gaat zou ik wel eerst naar Yellowstone en Glacier gaan en daarna naar South Dakota. Vanaf half september sluiten in Yellowstone al veel faciliteiten.
SLC - Jackson/Grand Teton - Yellowstone - Glacier - Yellowstone (oostkant) - Beartooth Highway - Cody - eventueel Sheridan (tussenstop) - via Devils Tower - Deadwood - Badlands - Mt Rushmore - Custer SP - Denver (je zou dan nog terug naar SLC kunnen via Moab of via RMNP als er nog geen sneeuw ligt)
Groetjes,
Ingrid
In mei en tot een heel eind in juni zijn sommige wegen nog afgesloten door sneeuw. (vb Beartooth Highway en Going to the Sun Road)
Als je in september/oktober gaat zou ik wel eerst naar Yellowstone en Glacier gaan en daarna naar South Dakota. Vanaf half september sluiten in Yellowstone al veel faciliteiten.
SLC - Jackson/Grand Teton - Yellowstone - Glacier - Yellowstone (oostkant) - Beartooth Highway - Cody - eventueel Sheridan (tussenstop) - via Devils Tower - Deadwood - Badlands - Mt Rushmore - Custer SP - Denver (je zou dan nog terug naar SLC kunnen via Moab of via RMNP als er nog geen sneeuw ligt)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis FrankPronk: Roadtrip 2017: Wat is mogelijk?
Wij zijn in 2009 in mei/juni naar het gebied geweest waar jij naartoe wilt, zie ons Reisverslag 2009.
Begin juni hebben wij overigens nog flink wat sneeuw gehad in Yellowstone NP. Wat ook wel weer heel erg leuk was. Daarnaast de nodige regen in andere plaatsen in dit gebied. Houd met een vroege vakantie dus rekening met het feit dat de temperatuur wat lager kan zijn en er geregeld neerslag valt. Overigens vonden wij het niet heel hinderlijk maar waren wel blij dat we de 2e helft van de vakantie wat aangenamere temperaturen hadden omdat we wat zuidelijker zaten.
Onze reis was 25 dagen (incl. heen- en terugvlucht) en wij zijn begonnen en geëindigd in Denver. Vonden dat zelf een ideaal voor het rondje dat we wilden maken waarbij we naast de parken in het noorden ook Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon NP en Arches NP aandeden.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag waarbij ook een routekaartje zit en elke dag de gereden mijlen genoteerd zijn. In totaal reden wij toen 4.028 mijl (zo'n 6.500 km).
Succes met je planning,
Roland
Begin juni hebben wij overigens nog flink wat sneeuw gehad in Yellowstone NP. Wat ook wel weer heel erg leuk was. Daarnaast de nodige regen in andere plaatsen in dit gebied. Houd met een vroege vakantie dus rekening met het feit dat de temperatuur wat lager kan zijn en er geregeld neerslag valt. Overigens vonden wij het niet heel hinderlijk maar waren wel blij dat we de 2e helft van de vakantie wat aangenamere temperaturen hadden omdat we wat zuidelijker zaten.
Onze reis was 25 dagen (incl. heen- en terugvlucht) en wij zijn begonnen en geëindigd in Denver. Vonden dat zelf een ideaal voor het rondje dat we wilden maken waarbij we naast de parken in het noorden ook Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon NP en Arches NP aandeden.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag waarbij ook een routekaartje zit en elke dag de gereden mijlen genoteerd zijn. In totaal reden wij toen 4.028 mijl (zo'n 6.500 km).
Succes met je planning,

Roland
- cellavie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben in september 2010 in deze omgeving geweest.
Denver - Rocky Mountain NP - Custer State Park - Mount Rushmore - Bighorn Mountains - Cody - Yellowstone NP - Grand Teton - Salt Lake City - Las Vegas - Arches NP - Denver
Als je iets wil weten, vraag maar raak!
Denver - Rocky Mountain NP - Custer State Park - Mount Rushmore - Bighorn Mountains - Cody - Yellowstone NP - Grand Teton - Salt Lake City - Las Vegas - Arches NP - Denver
Als je iets wil weten, vraag maar raak!
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA
http://tessatravels.jouwweb.nl/
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA
http://tessatravels.jouwweb.nl/
Je kunt in juni nog voor 469 euro naar Calgary vliegen met Air Transat en daar je rondreis beginnen en eindigen. Kun je de icefield parkway meenemen. Juni is de beste tijd om beren te zien.
- Bianca Stripes&Stars
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi!
Ik ben net terug van een rondje Salt Lake City met Grand Teton, Yellowstone, de Black Hills, Rocky Mountains, Denver, Moab enz.
Misschien heb je iets aan mijn route? ( We hebben wel een omweg gemaakt om de meteor Crater te bekijken en we hadden veel dagen in Las Vegas.) Ik zou een extra dag Moab aanraden. Dit was de route:
http://www.stripesandstars.nl/route-ame ... in-states/
Ik vond het een mooie periode om te reizen, maar soms waren dingen: "Closed for the Season." Het voordeel is wel dat het waarschijnlijk rustiger is qua andere toeristen
Veel voorbereidingsplezier!
Ik ben net terug van een rondje Salt Lake City met Grand Teton, Yellowstone, de Black Hills, Rocky Mountains, Denver, Moab enz.
Misschien heb je iets aan mijn route? ( We hebben wel een omweg gemaakt om de meteor Crater te bekijken en we hadden veel dagen in Las Vegas.) Ik zou een extra dag Moab aanraden. Dit was de route:
http://www.stripesandstars.nl/route-ame ... in-states/
Ik vond het een mooie periode om te reizen, maar soms waren dingen: "Closed for the Season." Het voordeel is wel dat het waarschijnlijk rustiger is qua andere toeristen

Veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor de reacties! Na wat puzzelen en het lezen van reisverslagen ben ik tot onderstaande (grove) route gekomen (er staat nog niets vast)
(Begin september 2017 - Begin oktober 2017)
Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City - Grand Teton NP (Jackson)
Dag 4: Grand Teton NP
Dag 5: Grand Teton NP - Yellowstone NP (West)
Dag 6: Yellowstone (West)
Dag 7: Yellowstone (West)
Dag 8: Yellowstone (West) - Glacier NP (Whitefish)
Dag 9: Glacier NP (Going to the sun road)
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP - Bozeman/ Livingstone
Dag 12: Bozeman/ Livingstone - Yellowstone (Oost)
Dag 13: Yellowstone (Oost)
Dag 14: Yellowstone (Oost) - Cody (Beartooth highway)
Dag 15: Cody - Sheridan (Bighorn NF)
Dag 16: Sheridan - Rapid city/ Keystone (Devils tower/ Deadwood)
Dag 17: Rapid city/ Keystone (Badlands NP)
Dag 18: Rapid city/ Keystone (Mt Rushmore, Iron moutain road, Custer SP)
Dag 19: Rapid city/ Keystone - Estes Park
Dag 20: Estes Park (Trail ridge road)
Dag 21: Estes Park - ???? (Peak to peak highway)
Dag 22:
Dag 23:
Dag 24:
Dag 25: Salt Lake City - Amsterdam
Er zitten voor mijn gevoel 2/3 pittige reisdagen tussen (Yellowstone - Glacier / Glacier - Yellowstone / Rapid city - Estes Park), maar zijn volgens mij wel te doen.
Heb wat moeite met het invullen van de laatste dagen. In september en oktober van dit jaar heb ik de regio Moab bezocht (Arches, Canyonlands, Deadhorse point, Route 128 / La Sal mountain loop road) dus Moab is geen must. Dacht zelf aan Black canyon of the Gunnison / Great sand dunes/ Colorado NM, Dinosaur NM, maar heb wat moeite dit in een route te gieten met daarbij behorende verblijfplaatsen of kan ik deze dagen op een andere manier beter invullen (is Denver de moeite waard? / dagje extra op andere locatie? etc.). Of is in het begin van de route Craters of the moon/ Sawtooth de moeite waard Of misschien wel 1 of 2 dagen Canada (Waterton lakes)?
Kortom nog wel een aantal vragen. Ieder andere opmerking/ aanvulling is ook altijd welkom!
(Begin september 2017 - Begin oktober 2017)
Dag 1: Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City
Dag 3: Salt Lake City - Grand Teton NP (Jackson)
Dag 4: Grand Teton NP
Dag 5: Grand Teton NP - Yellowstone NP (West)
Dag 6: Yellowstone (West)
Dag 7: Yellowstone (West)
Dag 8: Yellowstone (West) - Glacier NP (Whitefish)
Dag 9: Glacier NP (Going to the sun road)
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP - Bozeman/ Livingstone
Dag 12: Bozeman/ Livingstone - Yellowstone (Oost)
Dag 13: Yellowstone (Oost)
Dag 14: Yellowstone (Oost) - Cody (Beartooth highway)
Dag 15: Cody - Sheridan (Bighorn NF)
Dag 16: Sheridan - Rapid city/ Keystone (Devils tower/ Deadwood)
Dag 17: Rapid city/ Keystone (Badlands NP)
Dag 18: Rapid city/ Keystone (Mt Rushmore, Iron moutain road, Custer SP)
Dag 19: Rapid city/ Keystone - Estes Park
Dag 20: Estes Park (Trail ridge road)
Dag 21: Estes Park - ???? (Peak to peak highway)
Dag 22:
Dag 23:
Dag 24:
Dag 25: Salt Lake City - Amsterdam
Er zitten voor mijn gevoel 2/3 pittige reisdagen tussen (Yellowstone - Glacier / Glacier - Yellowstone / Rapid city - Estes Park), maar zijn volgens mij wel te doen.
Heb wat moeite met het invullen van de laatste dagen. In september en oktober van dit jaar heb ik de regio Moab bezocht (Arches, Canyonlands, Deadhorse point, Route 128 / La Sal mountain loop road) dus Moab is geen must. Dacht zelf aan Black canyon of the Gunnison / Great sand dunes/ Colorado NM, Dinosaur NM, maar heb wat moeite dit in een route te gieten met daarbij behorende verblijfplaatsen of kan ik deze dagen op een andere manier beter invullen (is Denver de moeite waard? / dagje extra op andere locatie? etc.). Of is in het begin van de route Craters of the moon/ Sawtooth de moeite waard Of misschien wel 1 of 2 dagen Canada (Waterton lakes)?
Kortom nog wel een aantal vragen. Ieder andere opmerking/ aanvulling is ook altijd welkom!
- ingrid14
- Amerika-expert
Mooie route.
Van Yellowstone naar Glacier is wel een lange rit maar het kan wel.
Misschien dag 16 overnachten in Interior. Je kan dan misschien nog iets doen in Badlands.
Dag 17 nog in Badlands en naar vb Keystone via vb Minute Man en South Dakota Air & Space Museum. Je zou ook 's avonds al een kijkje kunnen gaan nemen bij Mt Rushmore, er is dan altijd een speciale avondceremonie waarna ook de lichten aangestoken worden. Heel patriottisch maar eens leuk om te zien.
Dag 18 rondje Keystone (Mt Rushmore, Custer SP, ...)
Dag 19 zou ik een tussenstop doen tussen Keystone en Estes Park. Onderweg zijn oa Wounded Knee, Carhenge (Alliance), Scottsbluff, (eventueel Agate Fossil Beds, Fort Laramie, bij Guernsey: Oregon Trail Ruts en Register Cliff, Cheyenne. Wij deden in 2011 een stop in Chadron.
Dag 20 naar Estes Park
Dag 21 Estes Park (wandelen regio Bear Lake, Peak to Peak)
Dag 22 Estes Park - Grand Lake (via Trail Ridge Road)
Dag 23 Grand Lake - Vernal
Dag 24 Vernal - SLC
Of voeg aan het begin Craters of the Moon toe. Dus SLC-Craters of the Moon-vb Idaho Falls
Groetjes,
Ingrid
Van Yellowstone naar Glacier is wel een lange rit maar het kan wel.
Misschien dag 16 overnachten in Interior. Je kan dan misschien nog iets doen in Badlands.
Dag 17 nog in Badlands en naar vb Keystone via vb Minute Man en South Dakota Air & Space Museum. Je zou ook 's avonds al een kijkje kunnen gaan nemen bij Mt Rushmore, er is dan altijd een speciale avondceremonie waarna ook de lichten aangestoken worden. Heel patriottisch maar eens leuk om te zien.
Dag 18 rondje Keystone (Mt Rushmore, Custer SP, ...)
Dag 19 zou ik een tussenstop doen tussen Keystone en Estes Park. Onderweg zijn oa Wounded Knee, Carhenge (Alliance), Scottsbluff, (eventueel Agate Fossil Beds, Fort Laramie, bij Guernsey: Oregon Trail Ruts en Register Cliff, Cheyenne. Wij deden in 2011 een stop in Chadron.
Dag 20 naar Estes Park
Dag 21 Estes Park (wandelen regio Bear Lake, Peak to Peak)
Dag 22 Estes Park - Grand Lake (via Trail Ridge Road)
Dag 23 Grand Lake - Vernal
Dag 24 Vernal - SLC
Of voeg aan het begin Craters of the Moon toe. Dus SLC-Craters of the Moon-vb Idaho Falls
Groetjes,
Ingrid
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je zou ook in Wall kunnen overnachten; iets verder van het park maar wel meer hotels.Misschien dag 16 overnachten in Interior. Je kan dan misschien nog iets doen in Badlands.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Kijk ook even naar de prijzen van vliegtickets.
Over het algemeen, niet altijd, is Denver aardig wat goedkoper dan SLC
SLC heeft ook een hoge state tax, dus met autohuur zou het ook kunnen schelen.
Met je route zou dan Denver als start en finish ook prima kunnen.
Over het algemeen, niet altijd, is Denver aardig wat goedkoper dan SLC
SLC heeft ook een hoge state tax, dus met autohuur zou het ook kunnen schelen.
Met je route zou dan Denver als start en finish ook prima kunnen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor alle tips!
Ben uiteindelijk gekomen tot onderstaande route:
Dag 1: 4 sept. - Amsterdam - Detroit - Denver
Dag 2: 5 sept. - Denver
Dag 3: 6 sept. - Denver - Estes Park
Dag 4: 7 sept. - Estes Park
Dag 5: 8 sept. - Estes Park - Alamosa (Great Sand Dunes)
Dag 6: 9 sept. - Alamosa - Montrose (Black canyon o/t Gunnison)
Dag 7: 10 sept. - Montrose - Vernal (Colorado NM / Dinosaur NM)
Dag 8: 11 sept. - Vernal - Logan
Dag 9: 12 sept.- Logan - Colter bay village (Grand Teton)
Dag 10: 13 sept. - Colter bay village - Grant village (Yellowstone)
Dag 11: 14 sept. - Grant village
Dag 12: 15 sept. - Grant village - Kalispell
Dag 13: 16 sept. - Kalispell - East Glacier
Dag 14: 17 sept. - East Glacier - Pincher creek (Waterton lakes)
Dag 15: 18 sept. - Pincher creek - Great falls
Dag 16: 19 sept. - Great falls - Canyon village (Yellowstone)
Dag 17: 20 sept. - Canyon village
Dag 18: 21 sept. - Canyon village - Greybull
Dag 19: 22 sept. - Greybull - Sheridan
Dag 20: 23 sept. - Sheridan - Rapid city
Dag 21: 24 sept. - Rapid city
Dag 22: 25 sept. - Rapid city
Dag 23: 26 sept. - Rapid city - Gering
Dag 24: 27 sept. - Gering - Denver
Dag 25: 28 sept. - Denver - Atlanta - Amsterdam
Ben uiteindelijk gekomen tot onderstaande route:
Dag 1: 4 sept. - Amsterdam - Detroit - Denver
Dag 2: 5 sept. - Denver
Dag 3: 6 sept. - Denver - Estes Park
Dag 4: 7 sept. - Estes Park
Dag 5: 8 sept. - Estes Park - Alamosa (Great Sand Dunes)
Dag 6: 9 sept. - Alamosa - Montrose (Black canyon o/t Gunnison)
Dag 7: 10 sept. - Montrose - Vernal (Colorado NM / Dinosaur NM)
Dag 8: 11 sept. - Vernal - Logan
Dag 9: 12 sept.- Logan - Colter bay village (Grand Teton)
Dag 10: 13 sept. - Colter bay village - Grant village (Yellowstone)
Dag 11: 14 sept. - Grant village
Dag 12: 15 sept. - Grant village - Kalispell
Dag 13: 16 sept. - Kalispell - East Glacier
Dag 14: 17 sept. - East Glacier - Pincher creek (Waterton lakes)
Dag 15: 18 sept. - Pincher creek - Great falls
Dag 16: 19 sept. - Great falls - Canyon village (Yellowstone)
Dag 17: 20 sept. - Canyon village
Dag 18: 21 sept. - Canyon village - Greybull
Dag 19: 22 sept. - Greybull - Sheridan
Dag 20: 23 sept. - Sheridan - Rapid city
Dag 21: 24 sept. - Rapid city
Dag 22: 25 sept. - Rapid city
Dag 23: 26 sept. - Rapid city - Gering
Dag 24: 27 sept. - Gering - Denver
Dag 25: 28 sept. - Denver - Atlanta - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route.
Van Grant Village naar Kalispell is wel een erg lange dag. Is het iets om de tweede nacht Grant te laten vallen en in bijvoorbeeld Mammoth Hot Springs of Gardiner te overnachten? Of in Old Faithful of West Yellowstone? Wat wil je vanuit Grant bezoeken?
Greybull zie je niet vaak, bewust geen Cody? Van Greybull naar Sheridan is zonder stops maar 2 uur.
Marianne
Van Grant Village naar Kalispell is wel een erg lange dag. Is het iets om de tweede nacht Grant te laten vallen en in bijvoorbeeld Mammoth Hot Springs of Gardiner te overnachten? Of in Old Faithful of West Yellowstone? Wat wil je vanuit Grant bezoeken?
Greybull zie je niet vaak, bewust geen Cody? Van Greybull naar Sheridan is zonder stops maar 2 uur.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Thanks!
Ik heb een camping plaats geboekt in Grant village en zie dit als "uitvalsbasis" voor Yellowstone. Het idee is om de south loop te bezoeken vanuit Grant en dan een paar dagen later na bezoek aan Glacier vanuit Canyon village de north loop te bezoeken, maar heb me nog niet heel erg verdiept in de verdeling van de dagen in Yellowstone. Het plan is om te kamperen die dagen dus ben redelijk mobiel.
Ik had wat moeite met de verdeling Canyon village - Rapid city. Ik vond de trip Canyon village - Cody qua afstand wat kort, maar in 1x naar Sheridan te ver dus heb iets halverwege gezocht en gevonden in het pitoreske Greybull. Op weg van Greybull naar Sheridan wil ik langs de plek van the Battle of Little Bighorn en eventueel het Medicine wheel in Bighorn NF. Vond de trip van Greybull naar Rapid city weer te ver dus vandaar nog een tussenstop in Sheridan. Dus vandaar deze keuzes. Een kort reisdagje is ook wel lekker tussendoor
Ik heb een camping plaats geboekt in Grant village en zie dit als "uitvalsbasis" voor Yellowstone. Het idee is om de south loop te bezoeken vanuit Grant en dan een paar dagen later na bezoek aan Glacier vanuit Canyon village de north loop te bezoeken, maar heb me nog niet heel erg verdiept in de verdeling van de dagen in Yellowstone. Het plan is om te kamperen die dagen dus ben redelijk mobiel.
Ik had wat moeite met de verdeling Canyon village - Rapid city. Ik vond de trip Canyon village - Cody qua afstand wat kort, maar in 1x naar Sheridan te ver dus heb iets halverwege gezocht en gevonden in het pitoreske Greybull. Op weg van Greybull naar Sheridan wil ik langs de plek van the Battle of Little Bighorn en eventueel het Medicine wheel in Bighorn NF. Vond de trip van Greybull naar Rapid city weer te ver dus vandaar nog een tussenstop in Sheridan. Dus vandaar deze keuzes. Een kort reisdagje is ook wel lekker tussendoor

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind je verdeling van Yellowstone wel erg vreemd. Ik zou echt alles van Yellowstone bij elkaar zetten en je zou ook van Kalispell via Bozeman naar Cody kunnen rijden. Of vanuit daar via the little bighorn naar Greybull/Sheridan.
Vergis je ook niet in de afstand naar the little bighorn battlefield vanuit Cody.
Als je overigens in bent voor wat meer geschiedenis van de indianen/leger zaken rond de general custer/sitting bull/crazy horse kan je tussen de black hills en denver ook nog fort robinson state park (hier is sitting bull vermoord) en wounded knee (als we het over zinloze slachtingen hebben) bezoeken.
Een documentaire over het oude wilde westen, The American West vind ik ook wel een aanrader. Hier wordt dit verhaal ook duidelijk in verteld.
Vergis je ook niet in de afstand naar the little bighorn battlefield vanuit Cody.
Als je overigens in bent voor wat meer geschiedenis van de indianen/leger zaken rond de general custer/sitting bull/crazy horse kan je tussen de black hills en denver ook nog fort robinson state park (hier is sitting bull vermoord) en wounded knee (als we het over zinloze slachtingen hebben) bezoeken.
Een documentaire over het oude wilde westen, The American West vind ik ook wel een aanrader. Hier wordt dit verhaal ook duidelijk in verteld.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip!
Ik vind de Amerikaanse geschiedenis heel erg interessant en was al op zoek naar documentaires dus heb de serie meteen gedownload. Had Fort Robinson nog niet opgenomen in de route, maar dat kan ik mooi bezoeken na het plaatsje Wounded Knee op weg naar Scottsbluff. Heb ook Fort Laramie en Guernsey opgenomen in de route.
Ik vind de Amerikaanse geschiedenis heel erg interessant en was al op zoek naar documentaires dus heb de serie meteen gedownload. Had Fort Robinson nog niet opgenomen in de route, maar dat kan ik mooi bezoeken na het plaatsje Wounded Knee op weg naar Scottsbluff. Heb ook Fort Laramie en Guernsey opgenomen in de route.
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
'09 - NYC
'11 - Chicago
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'23 - East Canada/ East coast
- ingrid14
- Amerika-expert
Wij doen komende zomer eerst de oostkant van Yellowstone, zakken af naar Grand Teton en gaan via de westkant richting Glacier.
Zoals Marianne al voorstelde zou ik de nacht voor je rit naar Kalispell al noordelijker gaan zitten.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis dan zou ik zeker Cody niet overslaan.
Vanaf Canyon kan je al rond de middag in Cody zijn. Trek dan naar het Buffalo Bill Center of the West https://centerofthewest.org, 5 musea onder 1 dak.
Ook zeer de moeite daar is Old Trail Town http://oldtrailtown.org met cabins uit de tijd van het wilde westen.
Op de rit van Cody naar Sheridan heb je zeker nog tijd voor Little Big Horn Battlefield.
Voor Cody, Wounded Knee, Fort Laramie en Guernsey : zie mijn verslag van 2011
Misschien ook nog leuk om dan in Golden (bij Denver) naar het Buffalo Bill Museum & Grave te gaan. http://www.buffalobill.org
Groetjes,
Ingrid
Zoals Marianne al voorstelde zou ik de nacht voor je rit naar Kalispell al noordelijker gaan zitten.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis dan zou ik zeker Cody niet overslaan.
Vanaf Canyon kan je al rond de middag in Cody zijn. Trek dan naar het Buffalo Bill Center of the West https://centerofthewest.org, 5 musea onder 1 dak.
Ook zeer de moeite daar is Old Trail Town http://oldtrailtown.org met cabins uit de tijd van het wilde westen.
Op de rit van Cody naar Sheridan heb je zeker nog tijd voor Little Big Horn Battlefield.
Voor Cody, Wounded Knee, Fort Laramie en Guernsey : zie mijn verslag van 2011
Misschien ook nog leuk om dan in Golden (bij Denver) naar het Buffalo Bill Museum & Grave te gaan. http://www.buffalobill.org
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
Ik sla Cody zeker niet over, maar zal er alleen niet overnachten. Golden had ik inderdaad ook op mijn route meegenomen onderweg van Denver naar Estes.
Zal je reisverslagen er even bijpakken!
Zal je reisverslagen er even bijpakken!
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'19 - Japan
'21 - Griekenland