Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Klaas73: zuidwest USA juli 2017.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Klaas73: zuidwest USA juli 2017.
Hoi allemaal,
Wij gaan in juli een 16-daagse rondreis maken door het Zuidwesten van Amerika. De mogelijkheden zijn legio maar gezien de beschikbare tijd hebben we keuzes moeten maken. Op basis van ervaringen van vrienden en collega's hebben we onderstaand reisschema gemaakt. We doen een roundtrip met de camper en daarna verder met de minivan. We starten op 5 juli en zijn weer terug op 20 juli.
Dag 1: Amsterdam-Las Vegas. Verplichte overnachting voor camperhuur
Dag 2: Las Vegas - Zion NP. Daar overnachten op campground Zion
Dag 3: Zion - Bryce. Daar 2 nachten op campground Ruby's Inn
Dag 4: Bryce
Dag 5: Bryce - Page. 2 overnachtingen bij campgroud Lake Powel Wahweap
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Grand Canyon. Daar 2 nachten op Ten-X campground
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Las Vegas. Daar ruilen we de camper om voor een minivan
Dag 10: Las Vegas - Bishop. Tussen stop op weg naar Yosemite
Dag 11: Bishop - Yosemite. Twee overnachtingen in Cedar Lodge, El Portal
Dag 12: Yosemite NP. Park bezoeken.
Dag 13: Yosemite - San Francisco. Minivan inleveren. Twee overnachtingen in hotel bij Union Park
Dag 14: San Francisco. Stad bekijken: Fishermans Warf, Golden Gate bridge, Cable Car, etc. Veel te doen dus keuzes maken.
Dag 15: 17:30 uur vlucht van SFO naar Amsterdam
Dag 16: aankomst op Schiphol.
We hebben nog flexibiliteit voor de overnachtingen bij de NP's en bij Lake Powel. Het leek ons aardig om 2 nachten te doen per park zodat je voldoende tijd hebt om de parken te bezichtigen en voor activiteiten of excursies. Zion dus 1 nacht en de rest 2 nachten. Daarin kunnen we nog variëren, bijvoorbeeld Zion 2 nachten en Bryce dan 1, bijvoorbeeld. Of Lake Powel 1 nacht en dan een lus maken via Monument Valley naar Grand Canyon en ergens onderweg een overnachting. Wij staan open voor tips!
Wij gaan in juli een 16-daagse rondreis maken door het Zuidwesten van Amerika. De mogelijkheden zijn legio maar gezien de beschikbare tijd hebben we keuzes moeten maken. Op basis van ervaringen van vrienden en collega's hebben we onderstaand reisschema gemaakt. We doen een roundtrip met de camper en daarna verder met de minivan. We starten op 5 juli en zijn weer terug op 20 juli.
Dag 1: Amsterdam-Las Vegas. Verplichte overnachting voor camperhuur
Dag 2: Las Vegas - Zion NP. Daar overnachten op campground Zion
Dag 3: Zion - Bryce. Daar 2 nachten op campground Ruby's Inn
Dag 4: Bryce
Dag 5: Bryce - Page. 2 overnachtingen bij campgroud Lake Powel Wahweap
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Grand Canyon. Daar 2 nachten op Ten-X campground
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Las Vegas. Daar ruilen we de camper om voor een minivan
Dag 10: Las Vegas - Bishop. Tussen stop op weg naar Yosemite
Dag 11: Bishop - Yosemite. Twee overnachtingen in Cedar Lodge, El Portal
Dag 12: Yosemite NP. Park bezoeken.
Dag 13: Yosemite - San Francisco. Minivan inleveren. Twee overnachtingen in hotel bij Union Park
Dag 14: San Francisco. Stad bekijken: Fishermans Warf, Golden Gate bridge, Cable Car, etc. Veel te doen dus keuzes maken.
Dag 15: 17:30 uur vlucht van SFO naar Amsterdam
Dag 16: aankomst op Schiphol.
We hebben nog flexibiliteit voor de overnachtingen bij de NP's en bij Lake Powel. Het leek ons aardig om 2 nachten te doen per park zodat je voldoende tijd hebt om de parken te bezichtigen en voor activiteiten of excursies. Zion dus 1 nacht en de rest 2 nachten. Daarin kunnen we nog variëren, bijvoorbeeld Zion 2 nachten en Bryce dan 1, bijvoorbeeld. Of Lake Powel 1 nacht en dan een lus maken via Monument Valley naar Grand Canyon en ergens onderweg een overnachting. Wij staan open voor tips!
Re: Reis Zuidwest USA juli 2017
Mooie reis in de planning! Als je van plan bent te wandelen in Zion (en Zion is een wandelpark) zou ik daar 2 nachten doen. Je zou dan een nacht bij Grand Canyon of Bryce canyon kunnen weghalen. Je kunt er ook nog voor kiezen om tussen Las Vegas en Yosemite 2 stops te doen, maar met 1 is het ook wel te doen vind ik.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Zuidwest USA juli 2017
In principe kan 2 nachten Bryce natuurlijk ook prima, gewoon die 1e dag wat later op de dag naar Bryce rijden. Dan de dag erna dus een volle dag Bryce. Helemaal ideaal is dat niet natuurlijk.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Klaas73: zuidwest USA juli 2017.
ZIjn de camping overnachtingen al geboekt ?
Zo niet dan kon je wel eens teleurgesteld worden.
6 maanden te voren reserveren is niet abnormaal.
Verder zou ik i.v.m. de grootte van Zion (2 nachten) en Bryce (1 nacht) doen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je op dag 2 de camper nog moet ophalen + de reistijd naar Zion + het uur tijdsverschil dan blijft er die dag nog weinig tijd voor Zion over. Ik zou een nacht Zion extra nemen en een nacht minder in Bryce.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook een extra nacht Zion doen als dat nog kan. De camping in het park zal zeker vol zijn. Welke camping heb je nu?
Voor Bryce kun je dan 1 nacht doen. Twee nachten Page en twee nachten GC is redelijk ruim Je zou de tweede nacht Page ook kunnen veranderen in een overnachting bij Monument Valley. Wat zijn jullie plannen bij Page?
Als er nog plaats in op Mather Campground (zie www.recreation.gov) zou ik daar gaan staan in plaats van bij Ten-X. Gaat er een bus vanaf die camping naar het park?
Jammer van die omruilactie; je kunt nu niet meer schuiven, maar eigenlijk was op het tweede stuk een extra dag wel mooi geweest.
Marianne
Voor Bryce kun je dan 1 nacht doen. Twee nachten Page en twee nachten GC is redelijk ruim Je zou de tweede nacht Page ook kunnen veranderen in een overnachting bij Monument Valley. Wat zijn jullie plannen bij Page?
Als er nog plaats in op Mather Campground (zie www.recreation.gov) zou ik daar gaan staan in plaats van bij Ten-X. Gaat er een bus vanaf die camping naar het park?
Jammer van die omruilactie; je kunt nu niet meer schuiven, maar eigenlijk was op het tweede stuk een extra dag wel mooi geweest.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de reacties!Hans B schreef:ZIjn de camping overnachtingen al geboekt ?
De campings hebben we al geboekt. We wisten toen nog niet of we 2 nachten Zion of Bryce zouden doen. Dus hebben we we voor beide campings maar 2 overnachtingen geboekt. 1 nacht annuleren kon altijd nog volgens de voorwaarden. Overigens hebben we bij Zion de Zion Canyon Campground and RV Resort gereserveerd. Uit de reacties haal ik dat twee nachten Zion de voorkeur heeft boven 2 nachten Bryce. Overigens hebben we een early bird geboekt en halen we de camper dus vroeg op.
-
- Amerika-ontdekker
Bij Zion staan we op Zion Canyon Campground. We kunnen nog schuiven met de overnachtingen van Zion en Bryce.Martin & Marianne schreef:Ik zou ook een extra nacht Zion doen als dat nog kan. De camping in het park zal zeker vol zijn. Welke camping heb je nu?
Als er nog plaats in op Mather Campground (zie http://www.recreation.gov) zou ik daar gaan staan in plaats van bij Ten-X. Gaat er een bus vanaf die camping naar het park?
Marianne
Bij Lake Powel willen we de Upper Antelope Canyon bezoeken. Tour is gereserveerd bij Navajo Tours op 9 juli om 16 uur. De volgende dag willen we gaan watersporten op het meer, bijvoorbeeld kanoën. En dan de dag erna naar Grand Canyon rijden, via Horseshoe Bend. En dan via de East Rim Drive de uitzichtpunten aandoen zoals Desert View Watchtower, Lipian Point, etc. En dan einde van de dag aankomen op de camping. Mather Campground zat al vol dus staan we op Ten-X. De shuttle bus komt langs de camping. De volgende dag met een shuttle bus naar Grand Canyon Village en dan de West Rim Drive doen. We hebben dan rustig de tijd om alles te bekijken.
Grand Canyon - Las Vegas is een dag rijden, dus willen we 's ochtends op tijd weer vertrekken bij Ten-X campground. De camper moet in principe voor 16.00 uur ingeleverd worden. Wordt het een uur later, dan is er nog geen man overboord en betalen we de extra tijd.
Via Monument Valley naar Grand Canyon rijden is te ver is ons verteld. Dus als we dat willen bezoeken, dan moeten we een dag Lake Powel daarvoor inleveren en dan naar Monument Valley rijden en daar overnachten. We kunnen de 2e overnachting bij Lake Powel nog annuleren. Vraag is of dat het waard is.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Marianne schreef ook al dat je een overnachting bij Page zou kunnen vervangen door eentje bij Monument Valley. Je zou ook kunnen volstaan met één overnachting bij de Grand Canyon. Of het de moeite waard is, kunnen alleen jullie beslissen. Monument Valley is best wel een populaire bezienswaardigheid en in mijn ogen beslist de moeite waard. Van de andere kant kan het best zo zijn dat jullie de voorkeur geven aan meer activiteiten bij Page of de Grand Canyon. Kiezen is wegstrepen.Via Monument Valley naar Grand Canyon rijden is te ver is ons verteld. Dus als we dat willen bezoeken, dan moeten we een dag Lake Powel daarvoor inleveren en dan naar Monument Valley rijden en daar overnachten. We kunnen de 2e overnachting bij Lake Powel nog annuleren. Vraag is of dat het waard is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Deze reis in juli? Ik benijd je niet. Ik was in november in de grand canyon en toen was het nog 25 graden. Hoe warm is het daar in juli? 40+?
Het is warm ja in Juli, maar prima te doen hoor. Gewoon de gebruikelijke maatregelen nemen. Bescherm je goed tegen de zon, neem voldoende water en eventueel wat zoute snacks mee. Je gezonde boerenverstand gebruiken 

2011: Zuidwesten
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Precies, gezond verstand. Wij zitten daar ook in juli/augustus. Petje op je hoofd, lichte kleding, voldoende water en wat te knabbelen.
- bloodymarie
- Amerikafan
- Partner van: JohnDeere
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hele volksstammen gaan op vakantie naar het Zuidwesten in de zomermaanden, dus blijkbaar is het toch te doen
. Zoals eerder aangegeven, gewoon zorgen voor goede voorzorgsmaatregelen en lekker genieten van het mooie weer en wat er allemaal te zien is!

Knap hoor dat jullie dat in die hitte kunnen met een petje op en wat knabbels.
Ik vond de klim terug slopend, vooral door de warmte. Er is bijna nergens water te krijgen.
IK ben niet eens zo heel ver gedaald.
En ik ben best sportief.
Ik begrijp nu ook waarom er jaarlijks 250 mensen gered moeten worden. Het is geen kattenpis.
Ik vond de klim terug slopend, vooral door de warmte. Er is bijna nergens water te krijgen.
IK ben niet eens zo heel ver gedaald.
En ik ben best sportief.
Ik begrijp nu ook waarom er jaarlijks 250 mensen gered moeten worden. Het is geen kattenpis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen lopen niet naar beneden. Als je boven aan de rim blijft is het zelfs in juli en augustus goed te doen. De temperatuur stijgt heel snel als je naar beneden loopt. Ik vind het wel verrassend dat het zelfs in november nog zo warm was; hoe ver zijn jullie gelopen?
Wij hebben eens in juni de afdaling tot aan Cedar Ridge gelopen. Omhoog weliswaar vermoeiend maar niet te warm. We waren wel vroeg vertrokken.
Marianne
Wij hebben eens in juni de afdaling tot aan Cedar Ridge gelopen. Omhoog weliswaar vermoeiend maar niet te warm. We waren wel vroeg vertrokken.
Marianne
Ook tot aan Cedar Ridge. Ik wilde de dag erna nog de Bright Angel trail lopen, maar ik was gesloopt na 1 dag.
Het probleem is dat je bevangen raakt door de geweldige uitzichten en je niet realiseert dat je dezelfde weg ook terug omhoog moet.
Ik had ook nog uren naar beneden kunnen lopen, maar achteraf blij dat ik het niet heb gedaan.
Het probleem is dat je bevangen raakt door de geweldige uitzichten en je niet realiseert dat je dezelfde weg ook terug omhoog moet.
Ik had ook nog uren naar beneden kunnen lopen, maar achteraf blij dat ik het niet heb gedaan.
-
- Amerika-ontdekker
Even een tijdje niet actief op het forum geweest. Keuze is gemaakt: we beginnen met 2 nachten in Zion NP en doen 1 overnachting in Bryce. Gezien het tijdsverlies door te reizen van Nevada naar Utah, en de opstarttijd door het ophalen van de camper, boodschappen doen, etc. lijkt ons dat beter. Wellicht hebben we ook nog tijd om de Valley of Fire te bezoeken op de route tussen Las Vegas en Zion NP.
Vanaf Bryce rijden we dan naar Page. We hebben 2 nachten gereserveerd op Wahweap campground bij Lake Powell. Idee was om daar een volle dag te gaan watersporten maar als ik naar de huurprijzen kijk voor bijv. een 2p kayak ($ 60), en wij zijn met 6 personen, dan wordt dat een beetje duur. Ik zie in andere reisverslagen dat men vaak 1 overnachting doet bij Page/Lake Powell. Dus dat kunnen wij ook nog doen, en dan hebben we een dag over om bijvoorbeeld een rondje richting Monument Valley te maken, daar te overnachten en de volgende dag doorrijden naar Grand Canyon.
Ik lees diverse berichten over Monument Valley: weinig te beleven, verplichte jeeptour, mooie omgeving. Dus wie heeft er voor ons tips voor een leuk bezoek aan Monument Valley, of eventueel andere bezienswaardigheden in die regio rondom Monument Valley? We hebben de tijd om daar een overnachting te doen en dan de volgende dag weer door te rijden naar Grand Canyon. Daar vervolgen we dan ons oorspronkelijke reisschema.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Vanaf Bryce rijden we dan naar Page. We hebben 2 nachten gereserveerd op Wahweap campground bij Lake Powell. Idee was om daar een volle dag te gaan watersporten maar als ik naar de huurprijzen kijk voor bijv. een 2p kayak ($ 60), en wij zijn met 6 personen, dan wordt dat een beetje duur. Ik zie in andere reisverslagen dat men vaak 1 overnachting doet bij Page/Lake Powell. Dus dat kunnen wij ook nog doen, en dan hebben we een dag over om bijvoorbeeld een rondje richting Monument Valley te maken, daar te overnachten en de volgende dag doorrijden naar Grand Canyon.
Ik lees diverse berichten over Monument Valley: weinig te beleven, verplichte jeeptour, mooie omgeving. Dus wie heeft er voor ons tips voor een leuk bezoek aan Monument Valley, of eventueel andere bezienswaardigheden in die regio rondom Monument Valley? We hebben de tijd om daar een overnachting te doen en dan de volgende dag weer door te rijden naar Grand Canyon. Daar vervolgen we dan ons oorspronkelijke reisschema.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Na lang afwezig even mijn two cents...
Prima route keuzes zijn in orde denk ik.
Mon Valley
Vonden wij gevoel van geld uit je zak schudden... beetje aftands / mensen depressed maar het verblijf bij Gouldings en toch de beroemde rotsen bekijken is mooi. Laat in avond (zonsondergang tijden) of vroege ochtend er naartoe rijden is prachtig. AL die tours zal vast leuk zijn maar niet aan mij besteed. Liever ergens raften.
Page:
Ga je naar Antelope Canyon?... Lower ANtelope Canyon is mooi in vroege ochtend en Upper midden op de dag. Wel tevoren reserven (de Upper lig) Check even het internet voor details van deze zaken.
Als je even een stuk in Noordelijke richting rijdt (mile marker 17) voor het beroemde uitzicht doe dat dan in de ochtend want dan staat de zon meer achter je.. in middag kijk je er recht in!
Prima route keuzes zijn in orde denk ik.
Mon Valley
Vonden wij gevoel van geld uit je zak schudden... beetje aftands / mensen depressed maar het verblijf bij Gouldings en toch de beroemde rotsen bekijken is mooi. Laat in avond (zonsondergang tijden) of vroege ochtend er naartoe rijden is prachtig. AL die tours zal vast leuk zijn maar niet aan mij besteed. Liever ergens raften.
Page:
Ga je naar Antelope Canyon?... Lower ANtelope Canyon is mooi in vroege ochtend en Upper midden op de dag. Wel tevoren reserven (de Upper lig) Check even het internet voor details van deze zaken.
Als je even een stuk in Noordelijke richting rijdt (mile marker 17) voor het beroemde uitzicht doe dat dan in de ochtend want dan staat de zon meer achter je.. in middag kijk je er recht in!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie!
We vertrekken op 9 juli van Bryce naar Page. We hebben een tour geboekt bij de Upper Antelope Canyon van Navajo Tours om 16 uur. Was de enige tour die die dag nog beschikbaar was. Met mijn knie kan ik niet snel de trappen oplopen bij de Lower Antelope; niet leuk voor mensen achter mij. Upper is meer vlak dus geschikter.
Rest nog de vraag: gaan we 10 juli door naar Monument Valley of blijven we die dag bij Page en vertrekken dan op 11 juli naar Grand Canyon? Krijg dubbel gevoel bij jouw reactie: enerzijds geldklopperij maar anderzijds mooie rotsen en uitzicht.
Ben benieuwd naar andere reacties.
We vertrekken op 9 juli van Bryce naar Page. We hebben een tour geboekt bij de Upper Antelope Canyon van Navajo Tours om 16 uur. Was de enige tour die die dag nog beschikbaar was. Met mijn knie kan ik niet snel de trappen oplopen bij de Lower Antelope; niet leuk voor mensen achter mij. Upper is meer vlak dus geschikter.
Rest nog de vraag: gaan we 10 juli door naar Monument Valley of blijven we die dag bij Page en vertrekken dan op 11 juli naar Grand Canyon? Krijg dubbel gevoel bij jouw reactie: enerzijds geldklopperij maar anderzijds mooie rotsen en uitzicht.
Ben benieuwd naar andere reacties.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4231 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-