Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verjaardagscadeau te besteden in ZW Amerika..?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hakoek
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Verjaardagscadeau te besteden in ZW Amerika..?

Bericht door Hakoek »

Goedemorgen!

Eind september zullen mijn vriend en ik voor 19 dagen naar zuidwest Amerika vertrekken :clap:
Nu is hij bijna jarig en wil ik hem graag iets voor zijn verjaardag geven wat wij in Amerika kunnen gaan doen/beleven.
Een tour door Alcatraz en met de boot walvissen kijken ligt al vast. Daar kan ik hem dus niet meer mee verblijden :wink:
Graag zou ik wat tips willen van insiders. Wat is nu leuk om cadeau te geven?
Wij zullen tijdens onze reis de volgende plaatsen aan doen:

Los Angeles
San Simeon
Monterey (walvissen spotten)
San Francisco (Alcatraz)
Yosemite NP/Fresno
Bakersfield
Death Valley
Las Vegas
Zion & Bryce NP
Lake Powell
Grand Canyon/Flagstaff
Palm Springs

Mijn vriend heeft hoogtevrees, dus een helikoptervlucht/ballonvaart of dineren op grote hoogte wordt geen succes :wink:

Ik hoop dat ik hier wat goede ideeën kan opdoen, alvast bedankt!!!

Groetjes Hakoek
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Verjaardagscadeau te besteden in ZW Amerika..?

Bericht door Mrvanilla »

Je zou in Las Vegas naar één van de grote shows kunnen gaan? Er zijn er daar vele. Van DJ's tot popartiesten en van Cirque du Soleil tot comedians.

Een sportwedstrijd in LA is misschien ook wel leuk? Of een boot huren op Lake Powell, ergens buggy rijden door de woestijn...
Groetjes,
Daniel
MikeAmerika
Amerikafan

Bericht door MikeAmerika »

Ik heb gisteren mijn verjaarscadeau gekregen van mijn vriendin en dat is schieten in Las Vegas. Dan kan je met verschillende wapens schieten. Lijkt me wel een leuke ervaring!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dat is inderdaad ook leuk. Ik heb dat gedaan bij Discount Firearms & Ammo Las Vegas, erg leuk daar. Een stuk minder toeristisch en druk dan het beroemde The Gun Store, waar vaak lange rijen staan.
Groetjes,
Daniel
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat schieten in Las Vegas wel een leuk idee is. Echt iets voor mannen. :lol: :lol: :lol: Om even cliche te doen: die van mij vond dat echt fantastisch en ik vind daar dus echt niks aan. Man blij dus.
Zie ons reisverslag op het einde van de reis http://reisverhalen7.webs.com/seattle-l ... -sept-2015
Heel goede ervaringen met de gun store trouwens!
Daar niet zo ver vandaan licht of de Pinnball hall of fame met allemaal flipperkast - ook weer ideaal voor mannen :lol: al vond ik die ook leuk.
Mijn man vond ons bezoekje aan de Pawn Shop (blijkbaar heel beroemd ik had er uiteraard nog nooit van gehoord) ook super.

Een ander idee is lekker gaan eten? bvb bechanal het buffet van de cosmo? (best op voorhand reserveren)
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Dat hangt natuurlijk helemaal van je eigen interesses af. Waar ze mij blij mee zouden kunnen maken:
- Een Jeep om door Death Valley te rijden, tot aan Racetrack
- Dagje een bootje huren op Lake Powell (om wat van de rotsen te zien)
- Een overnachting in een tent/hut op een verre hike

En inderdaad een show in LV, of een etentje. Daar zijn top restaurants voor letterlijk elk budget. Of een gokbudget, geef je hem een stapeltje chips.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Er is in SF een soort van arcade museum met allemaal ouderwetse machines en spelletjes (flipperkasten, schiet dingentjes) van alles, echt heel leuk.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Renée76
Amerikakenner

Bericht door Renée76 »

Ik lees mee, man is ook op vakantie jarig. Op de dag dat we van san francisco naar sequioa rijden.

Hij is een liefhebber van muziek, geschiedenis en cultuur. Mist het machogen om schieten etc leuk te vinden.
Weet iemand misschien ene leuk museum of een speciale stopplek waar ik hem mee kan verrassen
flbc1
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc1 »

Een helikoptervlucht boven de Grand Canyon. Mijn dochter vond het het leukste verjaardags kado ooit.
Hakoek
Amerika-newbie

Bericht door Hakoek »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de, tot nu toe, leuke ideeën!
Ik zal eens gaan kijken op mijn gemak naar de boottochten over Lake Powell, denk dat dat wel leuk zal zijn.

Schieten in Las Vegas maak ik hem helaas niet blij mee, daar is hij niet van...
En de Helikoptervlucht ook al aan gedacht, maar i.v.m. zijn hoogtevrees gaat dat hem niet worden.
Het Arcade museum in SF ga ik ook bekijken! En met de jeep door Death Valley ben ik ook benieuwd naar!

Mochten er nog ideeën komen, hoor ik het nog graag!

Groetjes, Hakoek :wave:
ohjajoh?
Amerikafan

Bericht door ohjajoh? »

Mijn ideale cadeau in de VS zou een mega groot pak Reese's zijn :thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Mocht ie van sport houden of juist niet. Vanaf begin september begint het football seizoen weer zowel voor college als NFL. Ben nu al verscheidende keren met mensen van allerlei pluimage, wel/geen sportliefhebbers, wel/geen liefhebbers van American Football naar wedstrijden geweest. Maar altijd met hetzelfde eindresultaat aan het eind van de dag. Iedereen met een fantastische ervaring.

Ik vind persoonlijk college nog wel mooier dan NFL. NFL is professioneel, grote stadions, bakken met mensen, onvoorstelbaar lawaai en ga zo maar door. Iets wat je bij college misschien niet zou verwachten. Echter, misschien wel nog grotere stadions, nog meer mensen, onvoorstelbare beleving, tailgate is geweldig. En dat allemaal bij "schoolvoetbal..."

Eind april is mij vrouw voor het eerst meegeweest naar een springgame van de Oregon Ducks. Heeft helemaal niks met American Football en zag dan ook totaal het nut niet in van het bekijken van een vriendschappelijk wedstrijdje van een stel schooljongetjes tussen team A en B. Heeft van het eerste tot het laatste moment stomverbaast vol ongeloof zitten rondkijken hoe er in hemelsnaam 40.000 mensen op zoiets af kunnen komen. Compleet met campers, BBQs, een showband op de tribune, een artiest (mn dochter van 12 kende haar, ik heb er nooit van gehoord...) die het volkslied komt zingen, F18's die een fly bye doen en 40.000 mensen die helemaal uit hun dak gaan'
Aan het eind van de dag zei ze te snappen wat ik nou elk jaar een paar keer hier ga doen. Had een geweldige dag gehad.

Hou er wel rekening mee dat kaartjes voor de NFL aardig aan de prijs kunnen zijn. Alhoewel je in LA, Oakland en San Francisco nu 4 teams hebt zitten waaruit je kunt kiezen. College lijkt vaak goedkoper. Is het ook, maar als je echt bij de goede teams uitkomt zijn de prijzen ook niet mis.

Kaartverkoop voor deze wedstrijden zijn al begonnen. Ik weet niet hoe het in de genoemde regio zit. Maar voor mijn twee teams de Seahawks en de Ducks zijn alle kaarten al uitverkocht. Dan ben je aangewezen op Stubhub bijvoorbeeld. Maar dat werkt uitstekend.

Andere optie zou MLB (baseball) kunnen zijn. Hele andere beleving, heel ander tempo, maar zeker gezellig om een keer te doen. Je gaat wel richting eind september. Dat betekent dat je richting de playoffs gaat. Dan gaan de prijzen meestal ook omhoog...
Maar ook hier heb je in de genoemde regio mogelijkheden genoeg.
Edman!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door Edman! »

Ik weet niet hoe 'open minded' jullie zijn, maar de show 'Fantasy' in Luxor (Vegas) is een dikke Tip :) Zelfs voor vrouwen wel leuk door de comedy die erin zit en er komen daarom ook veel couples naar toe.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
Peter17
Amerikafan

Bericht door Peter17 »

Vakantie naar het zuid westen is al cadeau/feest :D
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
biebyip
Amerikafan

Bericht door biebyip »

Met het risico dat je 'heb je haar weer' denkt, manlief was erg blij met zijn dig-this Experience in las Vegas. Hij is ook geen ubermacho of dol op schieten, maar als volwassen man een uurtje graven met een bulldozer, met airco, was voor hem toch echt geweldig.
Gast

Bericht door Gast »

Trouwen in Las Vegas met Elvis :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals gezegd is een boottocht op LAke Powell een mogelijkheid. Of raften op de Colorado River.
Eten bij de El Tovar dining room aan de rim bij de Grand Canyon is misschien ook een idee maar niet zo handig als je in Flagstaff overnacht. Misschien voor de lunch dan?

Ik weet niet hoeveel tijd jullie overal hebben. Is er geboekt bij een reisbureau? Als je nog iets aan kunt passen zou ik Bakersfield en Fresno vergeten en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden.

Marianne
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Heel vaak al gezegd, maar de speedboot op Lake Powell vonden wij echt superleuk! Verder zijn de shows van Cirque du Soleil een aanrader. Weet niet in welk hotel je overnacht in LV, maar misschien is het leuk een upgrade van je kamer te doen in LV?
Afbeelding
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik vind de tips ook leuk om te lezen. Wij gaan dit jaar naar love in vegas via my vegas. Vorig jaar naar ka geweest. Op travelzoo en groupon staan ook leuke aanbiedingen voor de grote steden. Ook voor die dig this en schieten enz.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hakoek
Amerika-newbie

Bericht door Hakoek »

Wow, wat een hoop reacties weer!

Met een sportwedstrijd maak ik hem helaas niet blij. Helaas ja, vorig jaar ben ik naar New York geweest en heb ik 4 uur bij een honkbalwedstrijd tussen de NY Yankees en de SF Giants. Zo'n onwijs gave belevenis...!!!

Trouwen in Las Vegas mag hij mij mee verrassen :lol:

Wij hebben inderdaad geboekt bij een reisbureau, wel met enige aanpassingen die wij hebben aangegeven.
Dit wordt mijn 4e keer Amerika, maar de eerste keer dat ik echt ga rondreizen. Voor mijn vriend wordt het de eerste keer Amerika.
Wij wilden wat meer zekerheden inbouwen en 'iemand' achter de hand hebben als er iets is. En ook is dit een stuk makkelijker :wink:
Als het bevalt gaat we het in het vervolg zelf regelen..!

Cirque du Soleil ga ik eens naar kijken! En ook het raften op de Colorado River lijkt me nog steeds erg leuk om te doen...

Wordt vervolgd :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer