Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Goedemiddag
Ik heb laatst een nieuwe esta aangevraagd en ben goedgekeurd. Echter kwam ik er achter dat ik per ongeluk ipv het sofinummer mijn paspoortnummer heb ingevuld.( ja dom ik weet t....) Ik kan dat online niet veranderen.
Raden jullie mij aan een nieuwe esta aan te vragen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie raad.
Ik heb laatst een nieuwe esta aangevraagd en ben goedgekeurd. Echter kwam ik er achter dat ik per ongeluk ipv het sofinummer mijn paspoortnummer heb ingevuld.( ja dom ik weet t....) Ik kan dat online niet veranderen.
Raden jullie mij aan een nieuwe esta aan te vragen?
Alvast heel erg bedankt voor jullie raad.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja dan "moet" je een nieuwe aanvraag doen (en opnieuw betalen)
geen idee of ze daar checks op doen (Esta/paspoortnummer wordt in ieder geval wel automatisch gecontroleerd bij inchecken) maar ik zou risico niet nemen.
geen idee of ze daar checks op doen (Esta/paspoortnummer wordt in ieder geval wel automatisch gecontroleerd bij inchecken) maar ik zou risico niet nemen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hartelijk dank voor je snelle antwoord!
Ik ga direct een nieuwe esta aanvragen dan... ik wil geen risico nemen dat ik t land niet in kom.
Ik ga direct een nieuwe esta aanvragen dan... ik wil geen risico nemen dat ik t land niet in kom.
- dinovanhauwaert
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Beste,
Ik zit met een foutmelding.
Bij het invullen van mijn paspoortnummer krijg ik steeds de foutmelding dat ik teveel cijfers of letters gebruik en dan dat het ongeldig is.
In het voorbeeld stond er dat ik moet kijken naar het machinale-leessysteem en daaruit moest halen.
Ik heb het kaartnummer van mijn Belgisch paspoort op alle manieren proberen in te geven maar geen enkel was correct.
Tenzij ik natuurlijk rijksr en kaartn moet omwisselen.
Weet iemand hier raad mee of heb je ook hetzelfde probleem gehad?
Aub, help mij verder?
gr
Ik zit met een foutmelding.
Bij het invullen van mijn paspoortnummer krijg ik steeds de foutmelding dat ik teveel cijfers of letters gebruik en dan dat het ongeldig is.
In het voorbeeld stond er dat ik moet kijken naar het machinale-leessysteem en daaruit moest halen.
Ik heb het kaartnummer van mijn Belgisch paspoort op alle manieren proberen in te geven maar geen enkel was correct.
Tenzij ik natuurlijk rijksr en kaartn moet omwisselen.
Weet iemand hier raad mee of heb je ook hetzelfde probleem gehad?
Aub, help mij verder?
gr
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In je andere topic geef je al aan dat je een eID kaart hebt en geen reispas/paspoort. Om een ESTA aan te vragen en de USA binnen te komen heb je toch echt een reispas/paspoort nodig ! 

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Identiteitskaart is voldoende voor reizen binnen de EU. Voor reizen naar de rest van de wereld heb je een internationaal reispaspoort nodig. Dat moet je op het gemeentehuis aanvragen met een geschikte pasfoto en kost je ook wat. Check de website van jouw gemeente voor de benodigdheden en kostprijs.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Vloekerdevloek. Onze estas aan het aanvragen. Mijne probleemloos ingevuld, nu met nr twee bezig en die knalt er steeds uit. Nu al drie keer in meer of mindere mate ingevuld en floep weg istie. Kan ik weer opnieuw beginnen. Mopper de mopper. Toch maar ff de laptop opduikelen al kan ik me niet voorstellen dat het dat is want de mijne ging gewoon en bij de andere was ik al bij de controle. Dus. Wat ik zeg. Mopper! Tis een heksenjacht zeg ik je!
Edit: inmiddels zijn beide estas goedgekeurd ben dr al met al maar uurtje of anderhalf mee aan het klojen geweest. Oh Well, kniesoor die dr op let. Hebben is hebben.
Edit: inmiddels zijn beide estas goedgekeurd ben dr al met al maar uurtje of anderhalf mee aan het klojen geweest. Oh Well, kniesoor die dr op let. Hebben is hebben.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hadden hetzelfde probleem... 3e keer lukte het...Vloekerdevloek. Onze estas aan het aanvragen. Mijne probleemloos ingevuld, nu met nr twee bezig en die knalt er steeds uit. Nu al drie keer in meer of mindere mate ingevuld en floep weg istie. Kan ik weer opnieuw beginnen. Mopper de mopper. Toch maar ff de laptop opduikelen al kan ik me niet voorstellen dat het dat is want de mijne ging gewoon en bij de andere was ik al bij de controle. Dus. Wat ik zeg. Mopper! Tis een heksenjacht zeg ik je!
Irritant, maar gelukkig bij jullie ook goedgekomen!
Hallo allemaal,
Wij gaan in september voor het eerst naar Amerika reizen. Hoe lang van te voren raden jullie aan om ESTA's aan te vragen?
Vanuit Amsterdam maken wij een tussenstop op Washington voor we doorvliegen naar San Francisco. Begrijp ik het goed dat we in Washington al de douane check met ESTA check hebben en in San Fransico snel door kunnen? En hoe zit dat dan met koffers?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Wij gaan in september voor het eerst naar Amerika reizen. Hoe lang van te voren raden jullie aan om ESTA's aan te vragen?
Vanuit Amsterdam maken wij een tussenstop op Washington voor we doorvliegen naar San Francisco. Begrijp ik het goed dat we in Washington al de douane check met ESTA check hebben en in San Fransico snel door kunnen? En hoe zit dat dan met koffers?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mjah hoe lang vantevoren? Als je de ESTA aanvraagt heb je binnen een paar uur de bevestiging binnen. het kan dus kort van tevoren.
Maar als je ESTA niet geaccepteerd wordt (kans is klein) dan moet je een gewoon visum aanvragen. Dus ik zou minimaal de tijd vooraf nemen zodat je nog een visum aan kan vragen. Weet even niet hoe lang een visumaanvraag duurt.
Zelf ga ik ook in september en ik ga volgende week de ESTA's aanvragen.
De douane doet geen esta check, dat is immigration die dat doen. Maar als je een overstap hebt op Washington dan ga je daar door immigration.
In Washington haal je je koffers op en check je daarna weer in.
Washington - San Francisco is dan een binnenlandse vlucht en hoef je bij aankomst alleen nog je koffers op te halen.
Maar als je ESTA niet geaccepteerd wordt (kans is klein) dan moet je een gewoon visum aanvragen. Dus ik zou minimaal de tijd vooraf nemen zodat je nog een visum aan kan vragen. Weet even niet hoe lang een visumaanvraag duurt.
Zelf ga ik ook in september en ik ga volgende week de ESTA's aanvragen.
De douane doet geen esta check, dat is immigration die dat doen. Maar als je een overstap hebt op Washington dan ga je daar door immigration.
In Washington haal je je koffers op en check je daarna weer in.
Washington - San Francisco is dan een binnenlandse vlucht en hoef je bij aankomst alleen nog je koffers op te halen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Begrijp ik het goed dat we in Washington al de douane check met ESTA check hebben
De ESTA check wordt op Schiphol gedaan bij het inchecken.De douane doet geen esta check, dat is immigration die dat doen.
Ja en nee, Bushmaster. De vlugge ESTA-check wordt idd al op Schiphol gedaan, meestal voor het inchecken, soms tijdens. Samen met de: Heeft u zelf uw koffers ingepakt?
Maar bij Immigrations wordt je verblijf en eventuele visum nog eens (grondiger) gecheckt. En dat is in de eerste luchthaven waar je in de VS landt. Dus als je een overstap hebt in Dulles, is het daar.
Maar bij Immigrations wordt je verblijf en eventuele visum nog eens (grondiger) gecheckt. En dat is in de eerste luchthaven waar je in de VS landt. Dus als je een overstap hebt in Dulles, is het daar.
Inderdaad. Vooralsnog wordt op schiphol alleen gekeken of je een esta hebt. Dat gaat volgens mij al bij het afgeven van je bagage als je paspoort gelezen wordt. De luchtvaartmaatschappij mag alleen mensen met een geldige esta en/of visum het vliegtuig inlaten. Die esta bepaald ook helemaal niet of je de US in mag, dat bepaald de immigrations officer. Dit staat allemaal uitgelegd bij de esta.
Een esta is een toestemming om naar de VS af te reizen. Het is absoluut geen verblijfsvergunning. Geen idee of de US Immigrations beambte bij aankomst nog kijkt of je esta geldig is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik weet niet of dit voor iemand nuttige info is maar dacht het toch even te delen:
Toen we laatste vertrokken hadden we ruim op voorhand ESTA in orde gebracht. Echter had ik tussen aanvraag en vertrek reeds een nieuw paspoort aangevraagd (en gekregen) waardoor het paspoortnummer veranderd was. Bijgevolg: sorry mijnheer u mag niet vliegen.
(Zelfs naar de tussenstop in Londen mocht ik niet vertrekken én terugvlucht zou ook komen vervallen)
Met nog 10 minuten te gaan voor sluiten van check-in toch maar volledig formulier opnieuw ingevuld en effectief, nog geen seconde na op versturen te klikken zag de baliemedewerkster mij al als gecleared. ik mocht vertrekken.
Toen we laatste vertrokken hadden we ruim op voorhand ESTA in orde gebracht. Echter had ik tussen aanvraag en vertrek reeds een nieuw paspoort aangevraagd (en gekregen) waardoor het paspoortnummer veranderd was. Bijgevolg: sorry mijnheer u mag niet vliegen.
(Zelfs naar de tussenstop in Londen mocht ik niet vertrekken én terugvlucht zou ook komen vervallen)
Met nog 10 minuten te gaan voor sluiten van check-in toch maar volledig formulier opnieuw ingevuld en effectief, nog geen seconde na op versturen te klikken zag de baliemedewerkster mij al als gecleared. ik mocht vertrekken.
Ben zelf wel eens om een onverklaarbare reden op moment van vertrek tegen gehouden door de mensen van Iceland Air.
Die gaven aan dat er problemen waren met mijn ESTA, waar ik een half jaar geleden ook op had gereisd.
Die belde toen naar US customs en die gaven aan dat er geen probleem was, maar nog mocht ik niet boarden van Iceland Air.
Opgelost om inderdaad op zo'n terminal in Schiphol nog een keer mijn ESTA aan te vragen..
Die gaven aan dat er problemen waren met mijn ESTA, waar ik een half jaar geleden ook op had gereisd.
Die belde toen naar US customs en die gaven aan dat er geen probleem was, maar nog mocht ik niet boarden van Iceland Air.
Opgelost om inderdaad op zo'n terminal in Schiphol nog een keer mijn ESTA aan te vragen..
- Bushmaster
- Amerika-expert
Soortgelijke situatie meegemaakt op Schiphol, reisgenoot had lopen klootviolen met BSN- en paspoortnummer waardoor de ESTA niet klopte. Vlak naast de incheckbalie stonde ESTA terminals, dus nieuwe ESTA aangevraagd, en konden gelijk succesvol inchecken.Met nog 10 minuten te gaan voor sluiten van check-in toch maar volledig formulier opnieuw ingevuld en effectief, nog geen seconde na op versturen te klikken zag de baliemedewerkster mij al als gecleared. ik mocht vertrekken.
Tja.. dat is dus niet "in orde gebracht". Het wordt echt vrij duidelijk gemaakt dat de geldigheid van ESTA hard gekoppeld is aan het paspoort dat je bij de aanvraag gebruikt. Note mod: Laatste zin verwijderd, de zin voegt niet echt wat toeCTJENNN schreef:Toen we laatste vertrokken hadden we ruim op voorhand ESTA in orde gebracht. Echter had ik tussen aanvraag en vertrek reeds een nieuw paspoort aangevraagd (en gekregen) waardoor het paspoortnummer veranderd was.
In de FAQ:
Daarnaast zal bij een bijna verlopen paspoort ook de "Expires" datum die uiteindelijk na goedkeuring wordt weergeven de datum zijn waarop het paspoort verloopt.WHAT SHOULD I DO IF MY PASSPORT INFORMATION HAS CHANGED OR EXPIRED?
If you obtain a new passport or there is a change to your passport information, you must apply for a new travel authorization and pay the associated fees. See What information can I update? for a full listing of information that can be changed after submission of your application.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Ik zit daarmee ook een beetje in dubio. M'n esta verloopt april a.s. en m'n paspoort in oktober daarna. Ga ik nu 2x een esta aanvragen of vraag ik in april al een nieuw paspoort aan?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Als je tussen april en oktober nog naar de VS wil dan kan het lonen om alvast een nieuw paspoort aan te vragen. Tenzij je zeker weet dat je na oktober voor lange tijd niet naar de VS gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20021 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties