Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cubaans stempel in paspoort
Cubaans stempel in paspoort
Ik ben net terug van een vakantie in Cuba en heb nu en viertal stempels in mijn paspoort van Cuba staan. Ik weet dat dit in het verleden nog wel eens voor problemen kon zorgen bij het binnenkomen van Amerika (vroeger kon je de Cubaanse imigration officers vragen niet te stempelen om die reden).
Heeft iemand enig idee of deze Cubaanse stempels vandaag de dag nog steeds een probleem zouden kunnen vormen? Ga in augustus naar Amerika, dus anders moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen.
Heeft iemand enig idee of deze Cubaanse stempels vandaag de dag nog steeds een probleem zouden kunnen vormen? Ga in augustus naar Amerika, dus anders moet ik nog een nieuw paspoort aanvragen.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Cubaans stempel in paspoort
Hallo allen,
Ik zou dit ook graag willen weten want wij gaan in september naar Amerika en wij zijn in 2016 naar Cuba geweest.
Hanneke
Ik zou dit ook graag willen weten want wij gaan in september naar Amerika en wij zijn in 2016 naar Cuba geweest.
Hanneke
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Even naar gezocht: Geen probleem lijkt me. Zie https://www.treasury.gov/resource-cente ... travel.pdf:
"Cuban nationals applying for admission to the United States, as well as third-country nationals, with a valid visa or other travel authorization (1) issued by the U.S. government may be transported to the United States from Cuba.
(1) This includes individuals eligible to enter the United States under the Visa Waiver Program (VWP), as administered through the Electronic System for Travel Authorization (ESTA)."
"Cuban nationals applying for admission to the United States, as well as third-country nationals, with a valid visa or other travel authorization (1) issued by the U.S. government may be transported to the United States from Cuba.
(1) This includes individuals eligible to enter the United States under the Visa Waiver Program (VWP), as administered through the Electronic System for Travel Authorization (ESTA)."
Ben in 2013 in Cuba geweest, maar toen werd er niet in het paspoort zelf gestempeld maar op een soort "visum", om de reden dat het toen nog een probleem was om met een Cubaanse stempel Amerika binnen te komen. Hoe het nu is, kan ik niet zeggen! 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Even op zoeken, dan lees je diverse ervaringen oa op Tripadvisor van ESTA toeristen met stempel, die dit voorjaar zonder probleem de VS in konden. En zie ook het document wat ik hieronder heb gepost. Is in 2016 gewijzigd 

Super! Bedankt voor de reactie, Harry
Dan ga ik nu met een gerust hart mijn ESTA regelen voor mijn paspoort waar 4 mooie Cubaanse stempels in staan
Dan ga ik nu met een gerust hart mijn ESTA regelen voor mijn paspoort waar 4 mooie Cubaanse stempels in staan

2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2310 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties