Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis juni/juli 2007 (CA-NE-UT-AR)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Rondreis juni/juli 2007 (CA-NE-UT-AR)

Bericht door svdvlist2 »

Zoals meerdere mensen op dit forum, hebben mijn studiegenoten en ik het idee opgedaan om een rondreis te maken door het zuid-westen van de Verenigde Staten. Het idee ontstond eind vorig jaar en sindsdien zijn we bezig om een passende route samen te stellen. Daarbij heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van dit forum en verwijzingen vanuit dit forum.

Wie zijn wij?:
Drie studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam. Allen 21 jaar.

Waarom een topic?:
Ik wil graag weten of mensen op- en/of aanmerkingen hebben over deze route. Aangezien het de eerste keer voor ons is dat we naar Amerika gaan, willen we toch een beetje zekerheid. Je hebt drie weken en die drie weken wil je natuurlijk zo goed mogelijk benutten.

Mijn specifieke kennis over de VS was niet ontzettend groot en mijn voornaamste kennis over 'de te bezoeken dingen' komt uit de Bassie en Adriaan serie 'Op reis door Amerika'. Maar na veel reisverslagen en topics op dit forum door te nemen, zijn we begonnen met het samenstellen van een route.
Daarbij hebben we de route van Fam. de Jong uit Gouda als uitgangspunt genomen (http://famdejonggouda.web-log.nl/), omdat zij een route hadden die overeen kwam met de dingen die wij wilden bezoeken.

Voor onderstaande trip hebben we gebruik gemaakt van het volgende.
- Dit forum + gelinkte websites.
- Boeken van Lonelyplanet en Lannoo
- Het door usenet geschonken: Microsoft Streets and Trips 2007
- Last but not least: De website van Fam. de Jong met een goede omschrijving van wat zij gedaan hebben en dit dient als basis voor onze rondreis. Daarvoor dank!!

Onderstaande route hebben we aan een reisbureau doorgegeven en deze heeft dus onderstaande hotels aangeraden. Een kennis van één van mijn reisgenoten heeft hier goede ervaring mee. (Exitreizen)
Zij bieden onderstaand programma aan voor € 1600,- pp, inclusief retourvlucht en huurauto (Alamo Gold Underage). Zelf zit ik ivm mijn studie al in San Francisco, vandaar de start in SF.

De indeling per dag moeten we nog in elkaar zetten, maar dankzij de vele tips gaat dat wel lukken.

{Indien tips naar aanleiding van een bericht in de route worden verwerkt, zal ik met de wijzigingen in groen aangeven}

Mijn reisgenoten komen op 13 juni 2007 aan en we hebben dan de volgende trip in gedachte.

woensdag 13 juni 2007
Aankomst San Francisco

donderdag 14 juni 2007
San Francisco

vrijdag 15 juni 2007
San Francisco

zaterdag 16 juni 2007
San Francisco - Yosemite 295
's ochtends vroeg, 's Middags bezoek park.
overnachting Hotel Best Western Yosemite Way Station Mariposa.

zondag 17 juni 2007
Yosemite - Mammoth Lakes 215
o.a. bezoek Yosemite park.
Overnachting: Hotel Mammoth Mountain Mammoth Lakes

maandag 18 juni 2007
Mammoth Lakes - Death Valley 293
Overnachting: Hotel Furnace Creek Ranch Resort Death Valley

dinsdag 19 juni 2007
Death Valley - Las Vegas 235
Overnachting: Hotel Circus Circus Las Vegas

woensdag 20 juni 2007
Las Vegas - Zion 368(exc glasswalk)
bezoek Hooverdam en misschien glasswalk, Valley of Fire.
Overnachting: Hotel Ramada Inn St. George (63km vanaf Zion, misschien handig icm glasswalk (afstand))

donderdag 21 juni 2007
Zion - Bryce Canyon 132
Overnachting: Hotel Bryce View Lodge

vrijdag 22 juni 2007
Bryce Canyon

zaterdag 23 juni 2007
Bryce Canyon - Page 253
Overnachting: Courtyard by Marriott Page

zondag 24 juni 2007
Page - Monument valley 206
Overnachting: Hotel Holiday Inn Kayenta

maandag 25 juni 2007
Monument Valley - Grand Canyon 360
Overnachting: Hotel Best Western Squire Inn Grand Canyon

dinsdag 26 juni 2007
Grand Canyon

woensdag 27 juni 2007
Grand Canyon - ?
Overnachting:

Probleem 1: Hoe van GC naar LA te gaan. Zelf zat ik ergens aan Prescott te denken (300 km vanaf GC, iets minder dan 500 te gaan). Reisbureau had Sedona in gedachte, dit is echter al na 200km.

EDIT: Met nieuwe info denk ik dat deze keuze geeneens zo slecht is. Tussen GC en Sedona is veel te doen en kan je je wel een dag vermaken. Tussen Sedona en PS kan je genieten van de stilte en de wijdse omgeving, maar dat is het dan ook.

donderdag 28 juni 2007
? - Palm Springs
Overnachting: Best Western Inn at Palm Springs

vrijdag 29 juni 2007
Palm Springs - Los Angeles 240
Overnachting: Hotel Westin Los Angeles

zaterdag 30 juni 2007
Los Angeles

Probleem 2: Dit hotel ligt vlakbij het vliegveld. Dat betekent dus niet Down Town.

zondag 1 juli 2007
Los Angeles - Pismo Beach 228
Overnachting: Hotel Best Western Casa Grande Pismo Beach

maandag 2 juli 2007
Pismo Beach - San Francisco 428
Overnachting: Hotel Holiday Inn Civic Center San Francisco

dinsdag 3 juli 2007
San Francisco (Independance day)

woensdag 4 juli 2007
San Francisco - Amsterdam

donderdag 5 juli 2007
Amsterdam

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat we 4 juli (Independance Day) in SF zouden vertoeven. En dat we 5 juli zouden vertrekken. De dag extra zouden we dan gebruiken om het strand in LA/SB eens te verkennen. Aangezien het een opzet van het reisbureau is, moeten we kijken of we dat een dag kunnen verschuiven en dan een overnachting in Santa Barbara in plannen.

Probleem 3: Tioga Pass in Yosemite Park. We wagen de gok dat de pas open is. In de afgelopen 16 jaar was de pas op 17 juni pas 4 nog afgesloten (inc vorig jaar toen de pas de 17de openging) De reden dat we voor deze volgorde kiezen en niet andersom, heeft er mee te maken dat we aan het eind een beetje willen relaxen aan het strand. Verder begreep ik dat het weinig uitmaakt of je nu van Noord naar Zuid rijdt of andersom (al verschillen de meningen)

Routeplaatje: Afbeelding[/img]

Plaatje gewijzigd. Op een 17" past het prima :-)
Link naar volledig plaatje (137KB)
Laatst gewijzigd door svdvlist2 op 10 feb 2007, 23:50, 5 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie route!

Ik zou een dag langer tussen LA en SF nemen,mooie route waar veel te doen en zien valt.
Je zit aan het begin al wat dagen in SF tenslotte.

Verder is de tijd in Yosemite erg beperkt,een extra dag daar is de moeite van het overwegen,en inderdaad,de Tioga pass blijft een gok.

Over Sedona,leuk plaatsje,waar je bv een jeeptour zou kunnen doen als je daar aankomt,ook leuk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, maar ik zou ook net al Pete willen voorstellen om een extra dag Yosemite te doen. Zeker als je van plan bent in Mariposa te gaan zitten. Daarvandaan is het ruim een uur rijden naar de vallei, dus echt veel tijd voor het park is er niet. Waarom niet overnachten in het park zelf? De motels die het reisbureau heeft aangeraden zijn op zich prima, maar niet altijd even handig gelegen, en het lijkt mij ook vrij prijzig voor een studentenbudget (wij kampeerden altijd :wink: ).
In het park zou je in Camp Curry kunnen overnachten, niet zo luxe, maar wel met kans op beren, en een film of rangerpraatje erbij inbegrepen.

In plaats van St George, zou ik doorrijden naar Springdale. Ik ken St George niet, het moet wel iets heel bijzonders zijn dat alle reisbureaus je daar altijd willen onderbrengen. (Kan iemand mij dat uitleggen?)
Wij zijn al 3 keer in Springdale geweest, een keer op een camping en twee keer in een motel. Leuke plaats, en je kunt met de gratis shuttlebus naar het park rijden.
De tijd voor Zion is wel wat krap, misschien nog een nacht er bij, en dan op tijd richting Bryce.

In de Grand Canyon is het natuurlijk het mooist om aan de rim te zitten. Kijk eens bij http://www.xanterra.com naar de lodges.

Wat willen jullei in Los Angeles doen? Als jullie in de buurt van Hollywood willen zitten kan ik de Orchid Suites aanraden, leuk hotel en heel gunstig gelegen. Voor wie het leuk vindt op om de bank van Friends vereewigd te worden kan ik een bezoek aan Warner Bros van harte aanbevelen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Daar had ik overheen gelezen,maar zeker,de Grand Canyon moet je eigenlijk in het park zelf overnachten,is zeker niet gek veel duurder,en vele malen mooier,midden in de nacht aan de rand met veel sterren boven je hoofd is onvergetelijk.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Die Bassie en Adriaan serie was helemaal niet slecht, leerzaam zelfs.
Op de route is natuurlijk weinig aan te merken, min of meer standaard, maar je zou natuurlijk accenten kunnen verleggen.
Ik ben zelf geen enorme Yosemite buff, dat neemt niet weg dat jullie bezoek wel erg kort is en dat hotel in Mariposa is ook niet onze eerste keus.Lawaaierig en onvriendelijk. Misschien is dat inmiddels verbeterd.
Ik zou zeker proberen ergens in Yosemite te verblijven. Die glasswalk zou al een jaar geleden opengaan en ik moet nog zien dat het in maart gelukt. Dure grap ook en niet op weg naar Zion. Kijk maar op hun site voor de afstanden.
St. George breidt zich enorm uit en doet heel veel aan public relations maar ik zou ook kiezen voor Springdale. Ik zou ook langer in Zion blijven ipv de extra overnachting in Bryce. Marriott in Page is bepaald geen studentenhotel. Overweeg eens de Quality Inn, veel goedkoper en mooiere uitzichten oa op Marriott. Minder chique, dat wel.
Om meer tijd te hebben voor de NP's zou ik in een dag van GCSR naar LA rijden. Even doorzetten. Geeft ook meer tijd voor bv Pacific Coast Hw.
Yeehaw
nienna
Amerikafan

Re: Rondreis juni/juli 2007 (CA-NE-UT-AR)

Bericht door nienna »

svdvlist2 schreef:Probleem 3: Tioga Pass in Yosemite Park. We wagen de gok dat de pas open is. In de afgelopen 16 jaar was de pas op 17 juni pas 4 nog afgesloten (inc vorig jaar toen de pas de 17de openging) De reden dat we voor deze volgorde kiezen en niet andersom, heeft er mee te maken dat we aan het eind een beetje willen relaxen aan het strand. Verder begreep ik dat het weinig uitmaakt of je nu van Noord naar Zuid rijdt of andersom (al verschillen de meningen)
Wij zitten met hetzelfde probleem. Aangezien wij halverwege mei Yosemite bezoeken, zal de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten zijn. Hoe kan je dan best rijden als je nog Bodie wil bezoeken en dan naar Mammoth Lakes - Death Valley wil rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nienna schreef:
svdvlist2 schreef:Probleem 3: Tioga Pass in Yosemite Park. We wagen de gok dat de pas open is. In de afgelopen 16 jaar was de pas op 17 juni pas 4 nog afgesloten (inc vorig jaar toen de pas de 17de openging)
Wij zitten met hetzelfde probleem. Aangezien wij halverwege mei Yosemite bezoeken, zal de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten zijn. Hoe kan je dan best rijden als je nog Bodie wil bezoeken en dan naar Mammoth Lakes - Death Valley wil rijden?
Als je Bodie wilt bezoeken, dan wordt het een van de routes bovenlangs. Deze zijn meestal eerder open dan de Tioga Pass maar ook hier loop je een risico dat de passen nog dicht zijn. Hieronder de route via de 108. Hier staat 6 uur voor.

Marianne

Afbeelding
nienna
Amerikafan

Bericht door nienna »

Martin & Marianne schreef:
nienna schreef: Wij zitten met hetzelfde probleem. Aangezien wij halverwege mei Yosemite bezoeken, zal de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten zijn. Hoe kan je dan best rijden als je nog Bodie wil bezoeken en dan naar Mammoth Lakes - Death Valley wil rijden?
Als je Bodie wilt bezoeken, dan wordt het een van de routes bovenlangs. Deze zijn meestal eerder open dan de Tioga Pass maar ook hier loop je een risico dat de passen nog dicht zijn. Hieronder de route via de 108. Hier staat 6 uur voor.

Marianne
Dan slaan we Bodie beter gewoon over, denk ik. Ik weet niet of het wel de moeite is om er zo'n grote rondrit voor te doen. Kan je ook gewoon langs het zuiden weg naar Death Valley?
rosaki
Amerika-ontdekker

Bericht door rosaki »

[quote]Tioga Pass in Yosemite Park. We wagen de gok dat de pas open is. In de afgelopen 16 jaar was de pas op 17 juni pas 4 nog afgesloten (inc vorig jaar toen de pas de 17de openging) De reden dat we voor deze volgorde kiezen en niet andersom, heeft er mee te maken dat we aan het eind een beetje willen relaxen aan het strand. Verder begreep ik dat het weinig uitmaakt of je nu van Noord naar Zuid rijdt of andersom (al verschillen de meningen)

Als je wilt relaxen op het strand aan het eind zou ik de route eerder laten beginnen en eindigen in LA.Mooiere stranden en ook zeker warmer weer.Daarentegen vind ik SF vele malen leuker als LA, maar is persoonlijk.Je kan ook van de onzekerheid van de Tioga-pas af zijn als je de route omdraait.

gr,

robert
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

nienna schreef:
Dan slaan we Bodie beter gewoon over, denk ik. Ik weet niet of het wel de moeite is om er zo'n grote rondrit voor te doen. Kan je ook gewoon langs het zuiden weg naar Death Valley?
Hoi Nienna,

Als je tussen Yosemite en Death Valley een overnachting plant, vind ik deze route nog wel te doen, Bodie is echt de moeite waard. In totaal is het van Yosemite via Sonora naar DV 1 dag en 2 uur reizen (422 mijl) volgens Streets & Trips.
Als je van Yosemite via Bakersfield naar DV gaat, is het maar een paar mijl korter, en qua tijd nagenoeg hetzelfde. Ik heb dan geen rekening gehouden me een eventueel bezoek aan Bodie of aan Sequoia NP.

Kijk ook even bij dit topic, daar komt de route onderlangs ook aan de orde.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=#109465

Marianne
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

Bedankt voor jullie (snelle!!) reacties

@ Pete.Z:
Route LA --> SF: onze bedoeling is om een dag later te vertrekken. Maar het reisbureau heeft die dag niet meegerekend. We willen een dag extra en deze waarschijnlijk benutten om in SB te overnachten.

SF: 4 juli is het Independance DaY en dan schijnt het één groot feest te zijn in SF.

Yosemite: Als ik het goed begrijp is 1 dag echt te kort?

@Martin & Marianne:
Yosemite: zie @ Pete.Z. Ik hoop Mariposa te kunnen verplaatsen naar het park zelf.
St. George --> Springdale: vonden we zelf ook raar. Kijken we ook naar.

Zion: als ik het goed begrijp is Zion heel byzonder en moeten we daar meer tijd doorbrengen. Dus of extra overnachting Zion ipv Bryce of laat naar Bryce vertrekken vanuit Zion. Gaan we naar kijken.

GC: Bedankt voor de tip!!

LA: Sightseeing en dagje strand. Geen pretparken ivm tijd.

@ Yeehaw:
Route: ik weet dat het ongeveer standaard is, maar lijkt mij voor de eerste keer USA uitstekend!!
Verder bedankt voor de tips en we gaan er naar kijken

@ Rosaki:
We beginnen en eindigen de route in SF, omdat ik daar al zit en mijn reisgenoten zodoende de stad kan laten zien.
Omdraaien: we willen eerst de NP bezoeken en als laatste naar het strand voordat we teruggaan naar LA.

OUD
Idee: Met GC --> Palm Springs in 1 dag ipv 2 en een extra dag zoals we al wilden, kom ik tot het volgende:

1. Extra dag Yosemite
2. Extra overnachting Zion ipv Bryce Canyon.
3. Extra dag voor het stuk LA --> SF.
Laatst gewijzigd door svdvlist2 op 14 feb 2007, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Yosemite is echt meer dan een dag waard,vooral als je overal kunt komen,wat dus afhankelijk is van de sneeuw.
Glacier Point is 1 van de mooiste punten op je route,als de weg open is moet je daar echt heen....de Vallei zelf is ook fantastisch,vooral omdat rond de tijd dat jullie er zijn alle watervallen zo'n beetje op hun hoogtepunt zullen zijn.

Zijn de wegen naar hogere delen nog wel dicht,is een volle dag toch wel het minimum om de vallei en watervallen te zien.

Een overnachting in het park is sowieso een aanrader!
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

Zoals zovelen, heb ik dus ook het probleem dat er te veel mooie dingen zijn en te weinig tijd om alles te bezoeken. Daarom moeten er keuzes gemaakt worden, wat natuurlijk niet altijd even makkelijk is.

1. Het idee om in één dag van GC naar Palm Springs te rijden, heb ik overboord gezet. Na Eddie's verhaal gelezen te hebben, lijkt het mij een goed idee om vanuit GC naar Kingman/Seligman te rijden en daarvoor Flagstaff, Sedona, Cottonwood, Montezume, (Prescott) en 89A te bezoeken. En dan vanuit Kingman/Seligman --> Lake Havasu --> Josua Tree National Park --> PS.

Iemand een opinie hierover?

2. Kustweg van LA --> SF in drie dagen met een overnachting in SB en Pismo Beach. Het is niet gelijk verdeeld, maar zodoende kunnen we ook het strand aan de Pacific eens testen ipv de Noordzee.

3. Omdat dit de tijd is die we hebben, kan ik helaas geen extra dag erbij toveren. Daarom heb ik besloten om het bovenstaande schema (post 1) te behouden. 1 dag Yosemite. Al kunnen we daar zaterdag om 12.00 zijn en vanuit Yosemite NP naar Mammoth Lakes is iets van 200 KM.
Ervan uitgaande dat de Tioga Pass open is, (hoeven we pas laat Yosemite te verlaten)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

svdvlist2 schreef: Het is niet gelijk verdeeld, maar zodoende kunnen we ook het strand aan de Pacific eens testen ipv de Noordzee.
Dat strand zal wel lukken maar het water is een stuk kouder dan de noordzee :lol:
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

We zijn er nu zo ongeveer uit wat we gaan doen. Maar nog één vraag. Wij hebben het volgend in het programma staan:

zaterdag 16 juni 2007 San Francisco - Yosemite
zondag 17 juni 2007 Yosemite - Mammoth Lakes

donderdag 21 juni 2007 Zion - Bryce Canyon
vrijdag 22 juni 2007 Bryce Canyon
zaterdag 23 juni 2007 Bryce Canyon - Page
zondag 24 juni 2007 Page - Monument valley

maandag 25 juni 2007 Monument Valley - Grand Canyon
dinsdag 26 juni 2007 Grand Canyon
woensdag 27 juni 2007 Grand Canyon - Sedona

Wie van jullie zou de extra dag GC schrappen en deze voor Yosemite NP gebruiken? Vanuit GC --> Sedona is maar 200 Km, we kunnen dus die dag daarvoor gebruiken om GC te bezoeken. Van 21 - 24 zie ik echter ook geen speelruimte, omdat zowel Zion, als BC als Page de moeite waard zijn.

Verder is de route als volgt.

woensdag 13 juni 2007
Aankomst San Francisco

donderdag 14 juni 2007
San Francisco

vrijdag 15 juni 2007
San Francisco

zaterdag 16 juni 2007
overnachting: proberen iets in het park te regelen ipv Mariposa

zondag 17 juni 2007

maandag 18 juni 2007

dinsdag 19 juni 2007

woensdag 20 juni 2007
Las Vegas - Zion 368
Overnachting: we proberen iets in Spingdale te regelen (ipv St. George).

donderdag 21 juni 2007
Zion - Bryce Canyon 132

vrijdag 22 juni 2007
Bryce Canyon

zaterdag 23 juni 2007
Bryce Canyon - Page 253

zondag 24 juni 2007

maandag 25 juni 2007

dinsdag 26 juni 2007
Grand Canyon

woensdag 27 juni 2007
Grand Canyon - Sedona
Ondanks dat het maar 200km is, is er volgens mij veel te doen in de buurt van Flagstaff ed. Bovendien schijnt het een zeer mooie omgeving te zijn.

donderdag 28 juni 2007
Sedona - Palm Springs
Route. Vanuit Sedona --> Prescott --> Congress (via 89) --> Blyhte (via 71,60,10). Schijnt een mooie route te zijn.

vrijdag 29 juni 2007
Aan de locatie wordt gewerkt

zaterdag 30 juni 2007
Los Angeles

zondag 1 juli 2007
Los Angeles - Santa Barbara
Overnachting:

maandag 2 juli 2007
Santa Barbara - Pismo Beach

dinsdag 3 juli 2007
Pismo Beach - San Francisco

woensdag 4 juli 2007

donderdag 5 juli 2007
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

svdvlist2 schreef:
Wie van jullie zou de extra dag GC schrappen en deze voor Yosemite NP gebruiken? Vanuit GC --> Sedona is maar 200 Km, we kunnen dus die dag daarvoor gebruiken om GC te bezoeken. Van 21 - 24 zie ik echter ook geen speelruimte, omdat zowel Zion, als BC als Page de moeite waard zijn.
Zoiets moet je natuurlijk niet aan mij vragen, doen die extra dag Yosemite!
svdvlist2 schreef: zaterdag 16 juni 2007
overnachting: proberen iets in het park te regelen ipv Mariposa
Zit snel vol, dus doe dat zo snel mogelijk.

Marianne
svdvlist2
Amerika-ontdekker

Bericht door svdvlist2 »

Onze trip is zo goed als rond. De hotels en de vlucht zijn geboekt. Alleen de auto nog. Maar we gaan een Equinox via usareisen.de boeken. Dat is voor ons 21 en 22-jarige veruit het goedkoopst. En als ik de topics volg zit de kans er dik in dat het een ander formaatje wordt :-). Ik heb de auto in het echt gezien en ziet er in mijn ogen prima uit met voldoende ruimte voor drie personen en bagage.

Aangezien we 'maar' 21 echte dagen hebben om 'alles' te bezoeken, kom je voor dilemma's te staan over je te verdelen tijd en de te bezoeken dingen. We hebben onderstaande dingen naar ons inziens zo goed mogelijk proberen in te delen en zullen het daar mee moeten doen :-).

Onze rondreis:
woensdag 13 juni 2007
Aankomst San Francisco
Overnachting: Holiday Inn Civic Center hotel in San Francisco

donderdag 14 juni 2007
San Francisco

vrijdag 15 juni 2007
San Francisco

zaterdag 16 juni 2007
Overnachting: Yosemite View Lodge

zondag 17 juni 2007

maandag 18 juni 2007

dinsdag 19 juni 2007

woensdag 20 juni 2007
Las Vegas - Zion 368
Overnachting: Hotel Ramada Inn St. George

donderdag 21 juni 2007
Zion - Bryce Canyon 132

vrijdag 22 juni 2007
Bryce Canyon

zaterdag 23 juni 2007
Bryce Canyon - Page 253

zondag 24 juni 2007

maandag 25 juni 2007

dinsdag 26 juni 2007
Grand Canyon

woensdag 27 juni 2007
Grand Canyon - Sedona
Overnachting: Super 8 Motel in Sedona

donderdag 28 juni 2007
Sedona - Palm Springs

vrijdag 29 juni 2007
Overnachting: Orchidsuites Los Angeles

zaterdag 30 juni 2007
Los Angeles
Overnachting: Orchidsuites Los Angeles

zondag 1 juli 2007
Los Angeles - Santa Barbara
B.W. Pepper Tree Inn Hotel in Santa Barbara

maandag 2 juli 2007
Santa Barbara - Pismo Beach

dinsdag 3 juli 2007
Pismo Beach - San Francisco 428
Dit is een lange rit, maar als we ochtends vroeg vertrekken en 's avonds laat in SF aankomen, lijkt me dit geen probleem.

woensdag 4 juli 2007

donderdag 5 juli 2007

vrijdag 6 juli 2007
Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tsja, wat zal ik er van zeggen. Het heeft een hoog reisbureaugehalte. Nog steeds die St George in plaats van Springdale, een nacht bij Zion en twee bij Bryce in plaats van andersom, geen overnachting aan de rim in de Grand Canyon, geen extra tijd in Yosemite en geen overnachting in het park. Ik vind het wat bezadigd overkomen. Het is toch leuker om midden in een park bij een kampvuurtje te zitten in plaats van in zo'n middenklasse motel. :cry:

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie route,maar inderdaad,in het park slapen is leuker.
Verder ga je een prachtige reis maken! 8)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Natuurlijk, dit is een schitterende reis, maar St. George slaat echt nergens op, waarom kostbare tijd aan heen en weer rijden besteden? Als je niet in Springdale wilt zitten ga dan na het bezoek aan Zion door naar Mnt Carmel Junction. Goede BW op de hoek van hw9 en hw89 een vast op weg naar Bryce. En ja, die 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion begrijp ik ook niet.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer