Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS
Wij hadden een een simkaart van T-mobile besteld op Ebay.
Deze kaart had 6GB data en onbeperkt bellen en sms binnen Amerika en naar België.
We waren ook aangenaam verrast dat streamingdiensten zoals Play Music en Netflix gratis waren.
Op de meeste parken hadden we binnenlandse roaming van Comnet en AT&T en dit was ook gratis.
Deze kaart had 6GB data en onbeperkt bellen en sms binnen Amerika en naar België.
We waren ook aangenaam verrast dat streamingdiensten zoals Play Music en Netflix gratis waren.
Op de meeste parken hadden we binnenlandse roaming van Comnet en AT&T en dit was ook gratis.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb een Arieli kaart besteld. Ik had hem op de 3e werkdag al in huis 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Ik had vorig jaar Arieli.
De dekkingsgraad is een stuk minder dan bij AT&T. In Yosemite valley, Zion en veel stukken onderweg hadden we geen bereik.
Tethering met iPhone was niet mogelijk, ik heb grotendeels gebruik gemaakt van mijn mifi router. Heb de 3GB bij lange na niet opgemaakt. Meestal gebruikte ikzelf pas weer internet als ik in het Hotel was en daar was bijna altijd gratis wifi. Op plaatsen als Yosemite Valley zijn ook gratis Wifi punten maar in ieder geval in het hoogseizoen overbelast.
Als ik weer ga dan wordt het geen Arieli meer. Als ik dan internet onderweg nodig heb moet het wel werken.
De dekkingsgraad is een stuk minder dan bij AT&T. In Yosemite valley, Zion en veel stukken onderweg hadden we geen bereik.
Tethering met iPhone was niet mogelijk, ik heb grotendeels gebruik gemaakt van mijn mifi router. Heb de 3GB bij lange na niet opgemaakt. Meestal gebruikte ikzelf pas weer internet als ik in het Hotel was en daar was bijna altijd gratis wifi. Op plaatsen als Yosemite Valley zijn ook gratis Wifi punten maar in ieder geval in het hoogseizoen overbelast.
Als ik weer ga dan wordt het geen Arieli meer. Als ik dan internet onderweg nodig heb moet het wel werken.
@UitHolland: beetje naïef om te denken dat je overal bereik zou hebben... in dunbevolkte gebieden en in veel nationale parken en uitgestrekte natuur heb je bijna nooit bereik, dus ook geen data.
Ben wel benieuwd of je goed gekeken hebt op je sim kaart, en of het wel een arieli kaart was, want je hebt het over 3GB terwijl arieli 4 GB data heeft, maar dat terzijde.
Bij mij in mijn iPhone werkte tethering altijd zonder problemen. Wij gaan morgen naar Miami en overmorgen weet ik dan ook of tethering weer gewoon werkt met mijn arieli kaart.
Je hebt het over een MiFi router? Hoe werkt de arieli kaart dan wel in een MiFi router? Volgens de info op de site vanarieli werkt dat helemaal niet... het lijkt me bovendien sterk dat je wel bereik zou hebben met een MiFi router als je geen bereik hebt met je telefoon...
Kortom, ik vind je post erg verwarrend en ben benieuwd of je info die je geeft wel correct is....
Ben wel benieuwd of je goed gekeken hebt op je sim kaart, en of het wel een arieli kaart was, want je hebt het over 3GB terwijl arieli 4 GB data heeft, maar dat terzijde.
Bij mij in mijn iPhone werkte tethering altijd zonder problemen. Wij gaan morgen naar Miami en overmorgen weet ik dan ook of tethering weer gewoon werkt met mijn arieli kaart.
Je hebt het over een MiFi router? Hoe werkt de arieli kaart dan wel in een MiFi router? Volgens de info op de site vanarieli werkt dat helemaal niet... het lijkt me bovendien sterk dat je wel bereik zou hebben met een MiFi router als je geen bereik hebt met je telefoon...
Kortom, ik vind je post erg verwarrend en ben benieuwd of je info die je geeft wel correct is....
Ik heb op diezelfde plekken geen bereik gehad met arielie.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Ik heb niet schreven dat ik verwachte overal bereik te hebben. Fijn dat je ook je mening geeft. Ik heb een reactie geplaatst omdat ik mijn ervaring wil delen. 3GB - 4GB lekker boeiend die bundels veranderen constant. Zo ook de provider die Arieli gebruikt.
:ontopic:
Misschien was mijn eerdere reactie in dit topic duidelijker en vollediger:
Ik denk dat uit de ervaringen op dit topic wel geleert kan worden dat het belangrijk is de dekkingskaart goed te bestuderen voor je bestelt.Ik heb de rondreis West VS afgelegd zoals op deze site als voorbeeld staat.
Ik had 4Gb tot mijn beschikking waar ik nog niet 1Gb van gebruikt heb. Dit komt grotendeels doordat de dekking te laag was.
Mobiel bellen kon ook niet altijd in de National Parks terwijl er vaak wel GSM masten staan in de buurt van de visitors centers.
Er is meer gratis Wifi verkrijgbaar dan dat je bereik hebt met Arieli.
Vaak is die Wifi niet stabiel/snel genoeg om daarover te kunnen bellen met bijvoorbeeld WhatsApp of VOIP. Let wel, dat was in het hoog seizoen.
Ik heb ondanks dat er vermeld staat "NO Hotspot or tethering allowed" dit wel gewoon kunnen doen. Hiervoor gebruikte ik de Huawei E5372.
Mijn oordeel is achteraf, het is spotgoedkoop maar er is ook wel slecht bereik buiten de grote steden. In het vervolg zou ik me alleen nog richten op mobiele bereikbaarheid via GSM. Ik verwacht dat je dan beter bereik hebt voor ongeveer hetzelfde geld maar weinig tot geen mobiele data.
Daarbij misschien nog, als je een rondreis maakt is je mobiele data gebruik wellicht anders dan een strand/shop vakantie in de US.
Mijn ervaring is dat je tijdens een rondreis genoeg te doen en zien hebt dat het gebruik van een SmartPhone/tablet/laptop effe niet in de planning past.
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Zojuist weer een Arieli simkaart besteld.
Hun aanbiedingen zijn onlangs aangepast.
- Je kunt met beide opties nu ook bellen naar mobiele nummers in Nederland. Met de 4gb versie 200 mins en met de Unlimited versie 300 mins. Bellen naar vast blijft onbeperkt
- Voorheen was het 10gb en dat is nu onbeperkt geworden in de Unlimited versie.
Over tethering lopen de meningen uiteen. Afgelopen jaar werkte dat gewoon bij ons.
Met de code STSF2017 krijg je nog 5% korting.
Succes met jullie keuze.
Hun aanbiedingen zijn onlangs aangepast.
4GB Data plan plus $38,-
Unlimited everything:
Simple Mobile – Powered by T-Mobile Nationwide Network
USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
4GB of data on T-Mobile's high speed 4G LTE
FREE first (200 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting to over 200 countries
USA Phone number
Works for 30 days after activation
NO Hotspot or tethering allowed
FREE International Shipping
Het grote verschil?Unlimited Data plan $48,-
Unlimited everything:
Unlimited data on T-Mobile's high speed 4G LTE
FREE first (300 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
USA Phone number
- Je kunt met beide opties nu ook bellen naar mobiele nummers in Nederland. Met de 4gb versie 200 mins en met de Unlimited versie 300 mins. Bellen naar vast blijft onbeperkt
Over tethering lopen de meningen uiteen. Afgelopen jaar werkte dat gewoon bij ons.
Succes met jullie keuze.

Ik lees dat hotspot/tethering niet (altijd) lukt met een Arieli-kaartje. Maar wordt dan bedoeld op een telefoon? Ofwel, kan je de kaart wel in een mifi-router gebruiken?
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
@UitHolland: jouw ervaringen komen gewoon totaal niet overeen met mijn meerdere jaren ervaringen met arieli (en die van meerdere mensen op het forum). Bovendien praat je nogal denigrerend....alsof het echt zo belangrijk is om dekking te hebben in een nationaal park....misschien zou je zelf wat minder met het bereik van je mobiele device bezig moeten zijn...die posts op Facebook kun je ook op een later tijdstip doen hoor....
Ook heb je het over het type vakantie...alsof daar het belang van bereik met je mobiele telefoon van af zou hangen....erg grappig om te lezen hoe denigrerend je in je post reageert over het type vakantie.
Ik gebruik sinds vier jaar arieli en in die jaren is er nog nooit een 3GB abonnement geweest maar altijd 4GB of 10GB, maakten ze altijd gebruik van het Simple of T-mobile netwerk (op dit moment staat er weer Simple als provider, voorgaande jaren was dit T-mobile).
Ik ben vandaag in Miami aangekomen, belkaart van arieli erin, tetheren aangezet op een iPhone en werkt gewoon.
Amerika is qua bereik geen Europa, omdat er gewoon in veel gebieden te weinig mensen wonen om dekking te verzorgen.
Mijn mening? Is het echt zo belangrijk om OVERAL dekking te hebben? Neem dan een satelliet telefoon mee als je echt niet zonder bereik wilt komen te zitten. Voor de rest? Pak gewoon ergens WiFi, bij een vast food restaurant, de Walmart of een andere supermarkt of in de shopping mall. Of je wacht gewoon een uurtje totdat je weer ergens wel bereik hebt...
Mij ontgaat mij het nut van continu online te moeten zijn volledig...
Voor nu: ik ga heerlijk genieten van een fijne vakantie...

Ook heb je het over het type vakantie...alsof daar het belang van bereik met je mobiele telefoon van af zou hangen....erg grappig om te lezen hoe denigrerend je in je post reageert over het type vakantie.
Ik gebruik sinds vier jaar arieli en in die jaren is er nog nooit een 3GB abonnement geweest maar altijd 4GB of 10GB, maakten ze altijd gebruik van het Simple of T-mobile netwerk (op dit moment staat er weer Simple als provider, voorgaande jaren was dit T-mobile).
Ik ben vandaag in Miami aangekomen, belkaart van arieli erin, tetheren aangezet op een iPhone en werkt gewoon.
Amerika is qua bereik geen Europa, omdat er gewoon in veel gebieden te weinig mensen wonen om dekking te verzorgen.
Mijn mening? Is het echt zo belangrijk om OVERAL dekking te hebben? Neem dan een satelliet telefoon mee als je echt niet zonder bereik wilt komen te zitten. Voor de rest? Pak gewoon ergens WiFi, bij een vast food restaurant, de Walmart of een andere supermarkt of in de shopping mall. Of je wacht gewoon een uurtje totdat je weer ergens wel bereik hebt...
Laatst gewijzigd door Gast op 02 jun 2017, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier even een update met de Three 12GB datasim in de ZTE MF923 mifi.
De mifi werkt uitstekend (niet overal bereik maar dat is ook niet nodig omdat we routes vooraf offline beschikbaar maken).
Ik had thuis met de simkaart en in de mifi met de apn: three.co.uk internet maar in Los Angeles niet. Toen ik de apn aanpaste naar: 3internet werkte alles goed. Die 3internet is denk ik bedoeld voor mifi's.
Zie meer info hier: https://androidforums.com/threads/how-t ... 650/page-3
Er zitten met 4 personen en 2 tablets op de mifi.
De mifi werkt uitstekend (niet overal bereik maar dat is ook niet nodig omdat we routes vooraf offline beschikbaar maken).
Ik had thuis met de simkaart en in de mifi met de apn: three.co.uk internet maar in Los Angeles niet. Toen ik de apn aanpaste naar: 3internet werkte alles goed. Die 3internet is denk ik bedoeld voor mifi's.
Zie meer info hier: https://androidforums.com/threads/how-t ... 650/page-3
Er zitten met 4 personen en 2 tablets op de mifi.
Helemaal gelijk @Terpies!Terpies schreef: Mijn mening? Is het echt zo belangrijk om OVERAL dekking te hebben? Neem dan een satelliet telefoon mee als je echt niet zonder bereik wilt komen te zitten. Voor de rest? Pak gewoon ergens WiFi, bij een vast food restaurant, de Walmart of een andere supermarkt of in de stopping mall. Of je wacht gewoon een uurtje totdat je weer ergens wel bereik hebt...
Wij gaan met z'n 3-en, opgegroeid in het rijzende FB en Instagram tijdperk en hebben ook afgewogen om met ons 3-en een Amerikaanse sim te nemen, maar hebben er bewust voor gekozen om dit niet te doen!
We zijn idd op vakantie, hebben geen WIFI nodig constant, willen net eens even niet verslingerd zijn aan social media.
Bereikbaar zijn we voor het thuisfront op onze Belgische nummers, in noodgevallen bellen we gewoon met ons eigen toestel en nummer.
Kaarten heb ik op HERE en MAPS en WIFI zullen we wel af en toe hebben in restaurants of malls.
Mijn mening

Overigens is het met een belkaart wel zo, (in ieder geval bij Arieli) dat je bij het bellen van telefoonnummers de +31 moet vervangen door 01131 anders kun je niet bellen!!
Ik sla al mijn nummers altijd op in mijn telefoon met +31, dus bv +312012345678.
Als je dat nummer dan dus kiest vanuit je contacten vanuit de US dat belt je telefoon dus niet. Als je het nummer toetst als 011312012345678 dan kun je wel gewoon bellen!
Ik sla al mijn nummers altijd op in mijn telefoon met +31, dus bv +312012345678.
Als je dat nummer dan dus kiest vanuit je contacten vanuit de US dat belt je telefoon dus niet. Als je het nummer toetst als 011312012345678 dan kun je wel gewoon bellen!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan heb ik mijn Arieli kaart net te vroeg besteldMaarten-Annique schreef:Zojuist weer een Arieli simkaart besteld.
Hun aanbiedingen zijn onlangs aangepast.4GB Data plan plus $38,-
Unlimited everything:
4GB of data on T-Mobile's high speed 4G LTE
FREE first (200 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
USA Phone number
FREE International ShippingHet grote verschil?Unlimited Data plan $48,-
Unlimited everything:
Unlimited data on T-Mobile's high speed 4G LTE
FREE first (300 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
USA Phone number
Succes met jullie keuze.

Met de mifi op zich alleen bellen. Echter via apps als whatsapp, messenger en skype kun je natuurlijk ook bellen. En via mijn vpn kan ik gewoon met mijn thuistelefoon bellen. Als de dekking een beetje redelijk is werkt dat prima via 3g.SuzieQ schreef:Alleen de data of ook bellen?jan_nl schreef:Voordeel van een mifi is dat je met meer personen tegelijk van 1 simkaartje gebruik maakt. Zoals ik nu.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Met de mifi op zich alleen DATA(internet)Met de mifi op zich alleen bellen.
Bedankt.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Oeps. Foutje idd. Bedankt voor het verbeteren.Bushmaster schreef:Met de mifi op zich alleen DATA(internet)Met de mifi op zich alleen bellen.
Zou de unlimited sterk genoeg zijn om via whatsap te kunnen bellen?
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Dat hangt niet af van unlimited maar van de kwaliteit van de verbinding. Vorig jaar ging dat prima.Zou de unlimited sterk genoeg zijn om via whatsap te kunnen bellen?
Ik was al blij als ik kon bellen. Dit jaar toch ook wat meer bewoond gebied op de route.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten